Įkraunama...
Įkraunama...

UNO kortos

Pats geriausias žaidimas visai šeimai!
UNO
2-10 žaidėjų nuo 7 metų amžiaus

APRAŠYMAS
108 kortos, iš jų:
19 mėlynų kortų-nuo 0 iki 9
19 žalių kortų- nuo 0 iki 9
19 raudonų kortų-nuo 0 iki 9
19 geltonų kortų-nuo 0 iki 9
8 aktyviosios kortos “Imk 2”- po 2 mėlynas, žalias, raudonas ir geltonas
8 aktyviosios kortos “Atvirkščiai”- po 2 mėlynas, žalias, raudonas ir geltonas
8 aktyviosios kortos “Praleisk ėjimą”- po 2 mėlynas, žalias, raudonas ir geltonas
4 aktyviosios kortos “Užsakyk spalvą”
4 aktyviosios kortos “Užsakyk spalvą ir paimk 4”

ŽAIDIMO TIKSLAS
Žaidimą laimi pirmasis, surinkęs 500 taškų. Taškus gaunate tuomet, kai atsikratote savo kortų anksčiau už priešininkus. Surinktų taškų skaičius atitinka pralošusiųjų žaidėjų kortų taškų sumą.

ŽAIDIMO TAISYKLĖS
Kiekvienas žaidėjas ima po vieną kortą. Kortas dalina žaidėjas, ištraukęs vyriausiąją kortą. Šiame žaidimo etape “aktyviųjų kortų” vertė lygi nuliui.

Sumaišius kaladės kortas, kiekvienam žaidėjui padalinama po 7 kortas.

Likusios kortos užverčiamos ir sudaro PIRKIMO kaladę. Viršutinė iš šių kortų atverčiama, dedama šalia ir laikoma pirmąja NUMETIMO kaladės korta. Jeigu pirmoji atversta Pirkimo kaladės korta pasirodė esanti “aktyvi”, pradeda galioti kitokios žaidimo taisyklės (žr. Aktyviųjų kortų veiksmai).

Žaidimą pradeda žaidėjas, sėdintis kortas dalinančiojo kairėje. Būtina, jog korta, kurią žaidėjas nori padėti ant viršutiniosios Numetimo kaladės kortos, atitiktų tą kortą pagal spalvą, pagal viršenybę arba pagal reikšmę. Pvz., jei atidengta raudona septynakė, žaidėjas turi ją dengti raudona korta arba bet kokios spalvos septynake arba korta “Užsakyk spalvą” (žr. Aktyviųjų kortų veiksmai).

Jei žaidėjas neturi tinkamos kortos, jis ima (“perka”) kortą iš Pirkimo kaladės. Jei ši korta atitinka viršutiniąją numetimo kortą, žaidėjas turi teisę iškart ją padėti. Priešingu atveju ėjimas pereina sekančiam žaidėjui.

Žaidėjas, netgi turėdamas tinkamą kortą, gali ją pasilaikyti. Tuomet jis ima kortą iš Pirkimų. Jei korta tinka, galima ją iš kart padėti (“numesti” į Numetimo kaladę). Tačiau paėmus naują kortą iš Pirkimų, kortų, turėtų rankose, dėti nebegalima.

AKTYVIŲJŲ KORTŲ VEIKSMAI

Toliau pateikiamos aktyviųjų kortų naudojimo taisyklės.

KORTA “PAIMK 2”
Jei pasitaiko ši korta, sekantis žaidėjas ima dvi kortas ir praleidžia ėjimą. Šia korta galima dengti tos pačios spalvos kortą arba kortą “Paimk 2”. Jei ši korta buvo pirmoji žaidimo pradžioje atidengta korta, galioja ta pati taisyklė.

KORTA “ATVIRKŠČIAI”
Ši korta keičia žaidimo eigą. Jei buvo žaidžiama einant iš dešinės į kairę, tai dabar žaidžiama iš kairės dešinėn. Šia korta galima dengti tos pačios spalvos kortą arba kortą “Atvirkščiai”. Jei ši korta buvo pirmoji žaidimo pradžioje atidengta korta, tai žaidimą pradeda kortas dalijantis, o sekantį ėjimą daro žaidėjas, sėdintis iš dešinės, o ne iš kairės.

KORTA “PRALEISK ĖJIMĄ”
Jei tenka ši korta, sekantis žaidėjas praleidžia ėjimą ir vadinamas “praleidžiančiuoju”. Šia korta galima dengti tos pačios spalvos kortą arba kortą “Praleisk ėjimą”. Jei ši korta buvo pirmoji žaidimo pradžioje atidengta korta, tai žaidėjas, sėdįs kortas dalijančiojo kairėje tampa “praleidžiančiuoju”, o žaidimą pradeda sėdįs kairėje nuo jo.

KORTA “UŽSAKYK SPALVĄ”
Žaidėjas, dedantis šią kortą, gali užsakyti bet kurią spalvą arba palikti esančią spalvą. Kortą “Užsakyk spalvą” galima padėti bet kada, netgi jei žaidėjas turi kitą tinkamą kortą. Jei ši korta buvo pirmoji žaidimo pradžioje atidengta korta, tai žaidėjas, sėdintis kortas dalijančiojo kairėje užsako kortos spalvą tolesniam žaidimui.

KORTA “UŽSAKYK SPALVĄ IR IMK 4”
Tai pati geriausia korta. Žaidėjas, kuriam atiteko ši korta, užsako spalvą. Be to, sekantis žaidėjas ima keturias kortas iš krūvelės Pirkimai ir praleidžia ėjimą. Deja, ši korta gali dalyvauti žaidime tik žaidėjui neturint jokios kitos pagal spalvą tinkamos kortos. Tačiau, jei žaidėjas turi pagal skaičių atitinkančias kortas ar “aktyviasias kortas”, jis gauną teisę dėti “Užsakyk spalvą ir imk 4” kortą. Žaidėjas, turintis “Užsakyk spalvą ir imk 4” kortą, gali “blefuoti” ir naudoti šią kortą ne pagal taisykles, tačiau jei bus pastebėtas, jam bus taikomos specialios taisyklės (žr. BAUDOS). Jei ši korta buvo pirmoji žaidimo pradžioje atidengta korta, ji grįžta į kortų kaladę, o atverčiama sekanti korta.

ŽAIDIMO PARTIJOS PABAIGA

Kai žaidėjui lieka vienintelė korta, jis turi sušukti “Uno” (tai reiškia “viena”). Jam pamiršus tai padaryti, turi imti dvi kortas iš Pirkimų. Tačiau ši taisyklė veikia tik tuomet, kai kiti žaidėjai tai pastebi (žr. BAUDOS).

Kai pas kurį nors iš žaidėjų nebelieka nei vienos kortos, žaidimas baigiasi. Suskaičiuojami taškai (žr. TAŠKŲ SKAIČIAVIMAS) ir žaidimas pradedamas iš naujo.

Jei paskutinė žaidime dalyvavusi korta yra korta “Paimk 2” arba “Užsakyk spalvą ir paimk 4”, tai sekantis žaidėjas ima atitinkamai dvi arba keturias kortas. Skaičiuojant taškus šių kortų taškai taip pat įskaitomi.

Jei kortos Pirkimų krūvelėje baigiasi, o kiekvienas iš žaidėjų dar turi kortų, kortos turi būti permaišomos ir partija tęsiama.


TAŠKŲ SKAIČIAVIMAS
Žaidėjas, pirmasis likęs be kortų, gauna taškus už visas kortas, likusias pas jo varžovus. Taškai paskaičiuojami taip:
Paprastos kortos (0-9) Atitinka:
“Paimk 2” 20 taškų
“Atvirkščiai” 20 taškų
“Praleisk ėjimą” 20 taškų
“Užsakyk spalvą” 50 taškų
“Užsakyk spalvą ir imk 4” 50 taškų

ŽAIDIMO LAIMĖTOJAS

Laimi pirmasis surinkęs 500 taškų. Yra ir kitas būdas laimėtojui nustatyti. Šiuo atveju po kiekvienos partijos suskaičiuojami ir pažymimi kiekvieno žaidėjo rankose turimų kortų taškai. Vienam iš žaidėjų surinkus 500 taškų, nustatomas nugalėtojas- žaidėjas, surinkęs mažiausiai taškų.

BAUDOS

Bauda neskiriama žaidėjui, pamiršusiam sušukti “UNO” iki to momento, kai į Numetimo kaladę padedama paskutinioji korta, tačiau tai padaręs ir prisiminęs sušunka “Uno” anksčiau, nei kuris nors iš žaidėjų tai pastebi. Kol žaidėjas nepadeda paskutiniosios kortos į Numetimo kaladę, draudžiama kaltinti jį šios taisyklės pažeidimu. Taip pat draužiama kaltinti žaidėją šios taisyklės pažeidimu, jei sekantis žaidėjas jau pradėjo ėjimą, t.y. paėmė kortą iš Prikup arba pradėjo veiksmus su rankose turimomis kortomis.

Žaidėjai, “pagauti” sufleruojant, privalo paimti dvi kortas iš Pirkimų.

Žaidėjui padėjus netinkančią kortą ir kitiems žaidėjams tai pastebėjus, žaidėjas privalo atsiimti kortą, paimti dar dvi kortas iš Pirkimų ir perleisti ėjimą sekančiam žaidėjui.

Jei žaidėjas naudoja kortą “Užsakyk spalvą ir paimk 4” ne pagal taisykles (t.y. jei jis turėjo kortą pagal spalvą atitinkančią kortai iš Numetimo kaladės, tačiau naudojo“Užsakyk spalvą ir paimk 4” ) ir kiti žaidėjai tai pastebi, jis privalo parodyti savo kortas žaidėjui,pastebėjusiam sukčiavimą. Jei žaidėjas iš tiesų sukčiavo padėdamas kortą “Užsakyk spalvą ir paimk 4”, jis privalo paimti keturias kortas. Jei paaiškėja, jog žaidėjas nesukčiavo, tai jį sukčiavimu įtarinėjęsžaidėjas privalo paimti ne tik keturias kortas, bet ir dar dvi papildomas.

ŽAIDIMAS DVIESE, ŽAIDIMAS POROMIS, KOMANDŲ TURNYRAS

UNO DVIESE (Žaidimas Uno “vienas prieš vieną”)
Šiuo atveju galioja tokios taisyklės:
1.Korta “Atvirkščiai” veikia kaip korta “Praleisk ėjimą”. Žaidėjas, padėjęs kortą “Atvirkščiai”, gali iškarto padėti dar vieną kortą.
2.Žaidėjas, padėjęs kortą “Praleisk ėjimą” gali išarto padėti dar vieną kortą.
3.Vienam žaidėjui dedant kortą “Paimk 2”, o kitam imant dvi kortas, ėjimas vėl “grįžta” pirmajam žaidėjui. Ta pati taisyklė galioja kortai “Užsakyk spalvą ir paimk 4”. Visais kitais atvejais galioja pagrindinės “Uno” taisyklės.



ŽAIDIMAS POROMIS
Poros sėdi viena prieš kitą. Vienam žaidėjui iš kurios nors poros baigus žaidimą, partija baigiama. Suskaičiuojami varžovų kortų taškai.

ŽAIDIMO POROMIS VARIANTAI

Jei yra keturi žaidžiantieji, galima sužaisti keturias partijas- žaidėjai turi jungtis į poras taip, kad kiekvienas žaidėjas sužaistų po partiją vis su kitu varžovu. Po kiekvienos partijos visi žaidėjai pasižymi savo taškus, surinktus poroje. Laimi žaidėjas, surinkęs didžiausią skaičių taškų.

Jei yra aštuoni žaidžiantieji, galima surengti žaidimą prie dviejų stalų. Kiekvienas žaidėjas turi atsidurti poroje vis su kitu žaidėju (taip sužaidžiamos 28 partijos). Taškai skaičiuojami, kaip ir žaidžiant poromis.

“PASUNKINTAS” ŽAIDIMAS UNO KORTOMIS
Galima nuolat skaičiuoti kiekvieno žaidėjo rankose turimų kortų taškus. Kai kurio nors žaidėjo taškų suma pasiekia nustatytą ribą (pavyzdžiui 500 taškų) jis iškrenta iš žaidimo. Taip žaidžiama, kol lieka du žaidėjai, žaidžiantys “vienas prieš vieną”. Žaidėjas, pasiekęs arba peržengęs nustatytą taškų ribą, pralaimi žaidimą. Žaidimą laimi likęs žaidėjas.

TAISYKLĖS NAMAMS
Žaidimui “Uno” kortomis, galima vadovautis “naminėmis” taisyklėmis.

ŽAIDIMAS “UNO” KORTOMIS SU KAUPIMU

Galioja tos pačios taisyklės, kaip ir pagrindiniame “Uno” žaidime, tik su tokiais papildymais:
1.Vienam iš žaidėjų dedant kortą “Paimk 2”, sekantis žaidėjas taip pat gali padėti kortą “Paimk 2”. Tuomet sekantis (t.y. trečiasis) žaidėjas turi paimti keturias kortas.
2.Tos pačios taisyklės galioja kortoms “Užsakyk spalvą ir paimk 4”. Vienam iš žaidėjų dedant kortą “Užsakyk spalvą ir paimk 4”, sekantis žaidėjas taip pat gali padėti kortą “Užsakyk spalvą ir paimk 4”. Tuomet sekantis (t.y. trečiasis) žaidėjas turi paimti aštuonias kortas.Spalvą užsako paskutinis iš žaidėjų, padėjęs kortą “Užsakyk spalvą ir paimk 4”. Jei žaidėjas sukčiavo, norėdamas atsikratyti kortos “Užsakyk spalvą ir paimk 4” ir buvo “pagautas”, taikomos nustatytos baudos (žr. BAUDOS), tačiau baudos suma išauga atitinkamai panaudotoms kortoms.
3.Žaidėjai gali paeiliui dėti kortas “Paimk 2” ir “Užsakyk spalvą ir paimk 4” tol, kol jų turi. Pvz., jei keturi žaidėjai iš eilės padėjo kortas “Paimk 2”, tai sekantis žaidėjas, neturintis šios kortos, privalo paimti aštuonias kortas.
4.Per vieną ėjimą žaidėjas gali padėti tik vieną kortą “Paimk 2” arba “Užsakyk spalvą ir paimk 4”, net ir tuomet, jei turi daugiau tokių kortų.

UNO SEPTYNI-0
Galioja tos pačios taisyklės, kaip ir pagrindiniame “Uno” žaidime, tik su tokiais papildymais:
1.Kiekvieną kartą iškritus “0”, kiekvienas iš žaidėjų perduoda savo kortas sekančiam žaidėjui pagal žaidimo kryptį.
2.Kiekvieną kartą iškritus “7”, visi žaidėjai perduoda savo kortas pasirinktam žaidėjui.
UNO SU ĮSIKIŠIMU
Galioja tos pačios taisyklės, kaip ir pagrindiniame “Uno” žaidime, tik su tokiais papildymais:
Jei žaidėjas turi kortą pagal spalvą ar skaičių atitinkančią viršutinę Numetimo kaladės kortą, jis gali ją tuoj pat padėti, nepaisydamas žaidėjų eiliškumo. Pvz., jei kaladės viršutinė korta yra mėlyna šeštakė, o žaidėjas irgi turi mėlyną šeštakę, jis gali ją iškart padėti nelaukdamas savo ėjimo. Žaidimas tęsiamas nuo paskutinio kortą padėjusio žaidėjo, t.y. nuo žaidėjo, kuris įsikišo nepaisydamas eiliškumo.

Atsiminkite dvi svarbias taisykles:
1.Jei rankose turite dvi tinkamas kortas, jas galite padėti vieną ant kitos, tačiau turite tai padaryti per vieną ėjimą (padėkite vieną kortą į Sbros kaladę, grįžkite prie savų kortų ir iš kart padėkite antrąją kortą). Tokiu atveju kitas žaidėjas turės galimybę įsiterpti ir sukliudyti jums padėti antrąją kortą.
2.Jei jūs įsikišate ir dedate kortą “Praleisk ėjimą”, “Atvirkščiai”, “Paimk 2” arba “Užsakyk spalvą ir paimk 4”, tai sekanti padėta tokia pati korta pakeičia pirmosios veiksmus. (Tokiu atveju veikia bendrosios žaidimo UNO taisyklės. Žaidimą tęsia žaidėjas, padėjęs tokią pačią kortą.)
Jei norite tikrai azartiško žaidimo, sujunkite keletą TAISYKLIŲ NAMAMS variantų. Jei tuomet taisyklės viena kitai prieštarauja, sugalvokite taisykles patys!

Žaiskite UNO- tenugali pats geriausias žaidėjas!


tongue.gif









Atsakyti
Ačiū, anira12 4u.gif Bandysim žaisti
Atsakyti
Padėkit!!! Užsižaidėm taip, kad paskui net susižodžiavom box.gif sumetėm paeiliui tris kortas 2+ ir ketvirtas žmogus užmetė 4+. Jokiose taisyklėse neradau aprašytos tokios situacijos. Kadangi tas, kuriam gavosi 10+ buvau aš :angry gun_bandana.gif, tai labai jau parūpo išsiaškint ar papildomas kortas susirinkt teko pagal taisykles. Kaip yra iš tikrųjų? g.gif
Atsakyti
QUOTE(naktinetoja @ 2008 07 19, 20:03)
Padėkit!!! Užsižaidėm taip, kad paskui net susižodžiavom box.gif sumetėm paeiliui tris kortas 2+ ir ketvirtas žmogus užmetė 4+. Jokiose taisyklėse neradau aprašytos tokios situacijos. Kadangi tas, kuriam gavosi 10+ buvau aš :angry gun_bandana.gif, tai labai jau parūpo išsiaškint ar papildomas kortas susirinkt teko pagal taisykles. Kaip yra iš tikrųjų?  g.gif


na mes kai zaidziam, tai 4+ gali mesti tik ant 4+ unsure.gif
Atsakyti
aha, mes irgi anksčiau taip žaisdavom su draugais, bet tą kartą žaidėm kitoj kompanijoj ir atsirado dar vienas žmogus, kuris irgi sakė, kad galima ant 2+ mesti 4+. Tai va taip ir gavos...
Dabar kol nesurasiu, kad kur nors parašyta, kad negalima, tai nieko ir neįrodysiu doh.gif bet vistiek, ačiū už atsakymą, gavau moralinį palaikymą biggrin.gif
Atsakyti
QUOTE(naktinetoja @ 2008 07 23, 16:40)
aha, mes irgi anksčiau taip žaisdavom su draugais, bet tą kartą žaidėm kitoj kompanijoj ir atsirado dar vienas žmogus, kuris irgi sakė, kad galima ant 2+ mesti 4+. Tai va taip ir gavos...
Dabar kol nesurasiu, kad kur nors parašyta, kad negalima, tai nieko ir neįrodysiu  doh.gif  bet vistiek, ačiū už atsakymą, gavau moralinį palaikymą  biggrin.gif


biggrin.gif
mums irgi klausimas yra iskiles, kur irgi nera niekur parasyta.
pvz ant zmogaus einu 4+ ir prasau spalvos. kaip zinia 4+ galima deti tik tada, kai neturi nei spalvos nei skaiciaus. o tas zmogus ant kurio eini turi prasoma spalva, bet gelbeja dupce nuo 4 kortu ir uzmeta 4+. tai ar ji galima tikrinti?
Papildyta:
4.Per vieną ėjimą žaidėjas gali padėti tik vieną kortą “Paimk 2” arba “Užsakyk spalvą ir paimk 4”, net ir tuomet, jei turi daugiau tokių kortų.

ir mes sita taisykle nesivadovaujam biggrin.gif
varom tol kol turim, yra teke ir 12 kortu imti hihihi.gif
Atsakyti
hmzz g.gif
na, mes tai netikrinam, ar tas, kas gelbeja savo minkstaja nuo grazaus ketvertuko ar dar daugiau, neturi spalvos, nes nusprendem, kad cia jau galioja taisykle, jog turi islaikyt seka: arba skaiciu, arba spalva. tik pirmasis atsako uz tai, ar turi ar neturi ta spalva, kai deda keturi +.
O del tos taisykleles, kad negalima is karto 2+ mesti, tai mes irgi nesilaikom schmoll.gif. Musu rusiskose taisyklese nieko apie tai neparasyta, tai pagal nutylejima net nesitare nusprendem, jog galima, gi daug fainiau, kai tu ismeti viska ka turi po 2+, kad kaimynas is uno turetu minimum 5 ax.gif ir tada ratas apejes grizta pas tave, tu nebeturi kuo atsimust ir gauni 16+... thumbup.gif

Atsakyti
QUOTE(naktinetoja @ 2008 07 25, 17:03)
hmzz  g.gif
na, mes tai netikrinam, ar tas, kas gelbeja savo minkstaja nuo grazaus ketvertuko ar dar daugiau, neturi spalvos, nes nusprendem, kad cia jau galioja taisykle, jog turi islaikyt seka: arba skaiciu, arba spalva. tik pirmasis atsako uz tai, ar turi ar neturi ta spalva, kai deda keturi +.
O del tos taisykleles, kad negalima is karto 2+ mesti, tai mes irgi nesilaikom schmoll.gif. Musu rusiskose taisyklese nieko apie tai neparasyta, tai pagal nutylejima net nesitare nusprendem, jog galima, gi daug fainiau, kai tu ismeti viska ka turi po 2+, kad kaimynas is uno turetu minimum 5  ax.gif  ir tada ratas apejes grizta pas tave, tu nebeturi kuo atsimust ir gauni 16+...  thumbup.gif


na mes irgi lygiai taip pat zaidziam drinks_cheers.gif
bet del to 4+ ir iskilo klausimas, nors logiskai pamascius, jei jis ir turetu ta spalva kurios praso pirmas padejes 4+, jis jos det negaletu, nes turetu imti 4 kortas bigsmile.gif
Atsakyti
che, nu va, ir atsakyma logiska isgimdem, saunuoles thumbup.gif ax.gif
Atsakyti
thumbup.gif labai fainas žaidimukas, atsimenu kai kaimynės sesuo iš prancūzijos atvežė tai laiptinėje iki vidurnakčio visi žaisdavome tongue.gif
Atsakyti
Nu nerealus kortu zaidimas thumbup.gif sake, kad mano draugai pirko knygyne g.gif
Atsakyti
QUOTE(JulieTa @ 2008 07 31, 06:50)
Nu nerealus kortu zaidimas  thumbup.gif sake, kad mano draugai pirko knygyne  g.gif


tai kad ju visur yra, visose zaislu pardoskese, tik paklauskit pas pardavejas. o siaip tai kauniskems: akropoly yra nereali parduotuvele tokiu visokiu zaidimuku megejams, as ten tarpstu atejus. galvosukiu pasaulis atrodo vadinasi ar kazkaip panasiai. lyg ir treciam aukste smile.gif tokia visai mazyte, bet super thumbup.gif
Papildyta:
p.s. jei netycia turit galimybiu, tai isnaudokit proga: lietuvoj as pirkau uno uz 32lt rodos ir tai buvo popierines kortos, kuriose yra ir dvi baltos. turkijoj draugai uz 10euru nusigriebe ne popierines, o plastikines - daug patvaresnis daikciukas
Atsakyti