UNO
2-10 žaidėjų nuo 7 metų amžiaus
APRAŠYMAS
108 kortos, iš jų:
19 mėlynų kortų-nuo 0 iki 9
19 žalių kortų- nuo 0 iki 9
19 raudonų kortų-nuo 0 iki 9
19 geltonų kortų-nuo 0 iki 9
8 aktyviosios kortos Imk 2- po 2 mėlynas, žalias, raudonas ir geltonas
8 aktyviosios kortos Atvirkščiai- po 2 mėlynas, žalias, raudonas ir geltonas
8 aktyviosios kortos Praleisk ėjimą- po 2 mėlynas, žalias, raudonas ir geltonas
4 aktyviosios kortos Užsakyk spalvą
4 aktyviosios kortos Užsakyk spalvą ir paimk 4
ŽAIDIMO TIKSLAS
Žaidimą laimi pirmasis, surinkęs 500 taškų. Taškus gaunate tuomet, kai atsikratote savo kortų anksčiau už priešininkus. Surinktų taškų skaičius atitinka pralošusiųjų žaidėjų kortų taškų sumą.
ŽAIDIMO TAISYKLĖS
Kiekvienas žaidėjas ima po vieną kortą. Kortas dalina žaidėjas, ištraukęs vyriausiąją kortą. Šiame žaidimo etape aktyviųjų kortų vertė lygi nuliui.
Sumaišius kaladės kortas, kiekvienam žaidėjui padalinama po 7 kortas.
Likusios kortos užverčiamos ir sudaro PIRKIMO kaladę. Viršutinė iš šių kortų atverčiama, dedama šalia ir laikoma pirmąja NUMETIMO kaladės korta. Jeigu pirmoji atversta Pirkimo kaladės korta pasirodė esanti aktyvi, pradeda galioti kitokios žaidimo taisyklės (žr. Aktyviųjų kortų veiksmai).
Žaidimą pradeda žaidėjas, sėdintis kortas dalinančiojo kairėje. Būtina, jog korta, kurią žaidėjas nori padėti ant viršutiniosios Numetimo kaladės kortos, atitiktų tą kortą pagal spalvą, pagal viršenybę arba pagal reikšmę. Pvz., jei atidengta raudona septynakė, žaidėjas turi ją dengti raudona korta arba bet kokios spalvos septynake arba korta Užsakyk spalvą (žr. Aktyviųjų kortų veiksmai).
Jei žaidėjas neturi tinkamos kortos, jis ima (perka) kortą iš Pirkimo kaladės. Jei ši korta atitinka viršutiniąją numetimo kortą, žaidėjas turi teisę iškart ją padėti. Priešingu atveju ėjimas pereina sekančiam žaidėjui.
Žaidėjas, netgi turėdamas tinkamą kortą, gali ją pasilaikyti. Tuomet jis ima kortą iš Pirkimų. Jei korta tinka, galima ją iš kart padėti (numesti į Numetimo kaladę). Tačiau paėmus naują kortą iš Pirkimų, kortų, turėtų rankose, dėti nebegalima.
AKTYVIŲJŲ KORTŲ VEIKSMAI
Toliau pateikiamos aktyviųjų kortų naudojimo taisyklės.
KORTA PAIMK 2
Jei pasitaiko ši korta, sekantis žaidėjas ima dvi kortas ir praleidžia ėjimą. Šia korta galima dengti tos pačios spalvos kortą arba kortą Paimk 2. Jei ši korta buvo pirmoji žaidimo pradžioje atidengta korta, galioja ta pati taisyklė.
KORTA ATVIRKŠČIAI
Ši korta keičia žaidimo eigą. Jei buvo žaidžiama einant iš dešinės į kairę, tai dabar žaidžiama iš kairės dešinėn. Šia korta galima dengti tos pačios spalvos kortą arba kortą Atvirkščiai. Jei ši korta buvo pirmoji žaidimo pradžioje atidengta korta, tai žaidimą pradeda kortas dalijantis, o sekantį ėjimą daro žaidėjas, sėdintis iš dešinės, o ne iš kairės.
KORTA PRALEISK ĖJIMĄ
Jei tenka ši korta, sekantis žaidėjas praleidžia ėjimą ir vadinamas praleidžiančiuoju. Šia korta galima dengti tos pačios spalvos kortą arba kortą Praleisk ėjimą. Jei ši korta buvo pirmoji žaidimo pradžioje atidengta korta, tai žaidėjas, sėdįs kortas dalijančiojo kairėje tampa praleidžiančiuoju, o žaidimą pradeda sėdįs kairėje nuo jo.
KORTA UŽSAKYK SPALVĄ
Žaidėjas, dedantis šią kortą, gali užsakyti bet kurią spalvą arba palikti esančią spalvą. Kortą Užsakyk spalvą galima padėti bet kada, netgi jei žaidėjas turi kitą tinkamą kortą. Jei ši korta buvo pirmoji žaidimo pradžioje atidengta korta, tai žaidėjas, sėdintis kortas dalijančiojo kairėje užsako kortos spalvą tolesniam žaidimui.
KORTA UŽSAKYK SPALVĄ IR IMK 4
Tai pati geriausia korta. Žaidėjas, kuriam atiteko ši korta, užsako spalvą. Be to, sekantis žaidėjas ima keturias kortas iš krūvelės Pirkimai ir praleidžia ėjimą. Deja, ši korta gali dalyvauti žaidime tik žaidėjui neturint jokios kitos pagal spalvą tinkamos kortos. Tačiau, jei žaidėjas turi pagal skaičių atitinkančias kortas ar aktyviasias kortas, jis gauną teisę dėti Užsakyk spalvą ir imk 4 kortą. Žaidėjas, turintis Užsakyk spalvą ir imk 4 kortą, gali blefuoti ir naudoti šią kortą ne pagal taisykles, tačiau jei bus pastebėtas, jam bus taikomos specialios taisyklės (žr. BAUDOS). Jei ši korta buvo pirmoji žaidimo pradžioje atidengta korta, ji grįžta į kortų kaladę, o atverčiama sekanti korta.
ŽAIDIMO PARTIJOS PABAIGA
Kai žaidėjui lieka vienintelė korta, jis turi sušukti Uno (tai reiškia viena). Jam pamiršus tai padaryti, turi imti dvi kortas iš Pirkimų. Tačiau ši taisyklė veikia tik tuomet, kai kiti žaidėjai tai pastebi (žr. BAUDOS).
Kai pas kurį nors iš žaidėjų nebelieka nei vienos kortos, žaidimas baigiasi. Suskaičiuojami taškai (žr. TAŠKŲ SKAIČIAVIMAS) ir žaidimas pradedamas iš naujo.
Jei paskutinė žaidime dalyvavusi korta yra korta Paimk 2 arba Užsakyk spalvą ir paimk 4, tai sekantis žaidėjas ima atitinkamai dvi arba keturias kortas. Skaičiuojant taškus šių kortų taškai taip pat įskaitomi.
Jei kortos Pirkimų krūvelėje baigiasi, o kiekvienas iš žaidėjų dar turi kortų, kortos turi būti permaišomos ir partija tęsiama.
TAŠKŲ SKAIČIAVIMAS
Žaidėjas, pirmasis likęs be kortų, gauna taškus už visas kortas, likusias pas jo varžovus. Taškai paskaičiuojami taip:
Paprastos kortos (0-9) Atitinka:
Paimk 2 20 taškų
Atvirkščiai 20 taškų
Praleisk ėjimą 20 taškų
Užsakyk spalvą 50 taškų
Užsakyk spalvą ir imk 4 50 taškų
ŽAIDIMO LAIMĖTOJAS
Laimi pirmasis surinkęs 500 taškų. Yra ir kitas būdas laimėtojui nustatyti. Šiuo atveju po kiekvienos partijos suskaičiuojami ir pažymimi kiekvieno žaidėjo rankose turimų kortų taškai. Vienam iš žaidėjų surinkus 500 taškų, nustatomas nugalėtojas- žaidėjas, surinkęs mažiausiai taškų.
BAUDOS
Bauda neskiriama žaidėjui, pamiršusiam sušukti UNO iki to momento, kai į Numetimo kaladę padedama paskutinioji korta, tačiau tai padaręs ir prisiminęs sušunka Uno anksčiau, nei kuris nors iš žaidėjų tai pastebi. Kol žaidėjas nepadeda paskutiniosios kortos į Numetimo kaladę, draudžiama kaltinti jį šios taisyklės pažeidimu. Taip pat draužiama kaltinti žaidėją šios taisyklės pažeidimu, jei sekantis žaidėjas jau pradėjo ėjimą, t.y. paėmė kortą iš Prikup arba pradėjo veiksmus su rankose turimomis kortomis.
Žaidėjai, pagauti sufleruojant, privalo paimti dvi kortas iš Pirkimų.
Žaidėjui padėjus netinkančią kortą ir kitiems žaidėjams tai pastebėjus, žaidėjas privalo atsiimti kortą, paimti dar dvi kortas iš Pirkimų ir perleisti ėjimą sekančiam žaidėjui.
Jei žaidėjas naudoja kortą Užsakyk spalvą ir paimk 4 ne pagal taisykles (t.y. jei jis turėjo kortą pagal spalvą atitinkančią kortai iš Numetimo kaladės, tačiau naudojoUžsakyk spalvą ir paimk 4 ) ir kiti žaidėjai tai pastebi, jis privalo parodyti savo kortas žaidėjui,pastebėjusiam sukčiavimą. Jei žaidėjas iš tiesų sukčiavo padėdamas kortą Užsakyk spalvą ir paimk 4, jis privalo paimti keturias kortas. Jei paaiškėja, jog žaidėjas nesukčiavo, tai jį sukčiavimu įtarinėjęsžaidėjas privalo paimti ne tik keturias kortas, bet ir dar dvi papildomas.
ŽAIDIMAS DVIESE, ŽAIDIMAS POROMIS, KOMANDŲ TURNYRAS
UNO DVIESE (Žaidimas Uno vienas prieš vieną)
Šiuo atveju galioja tokios taisyklės:
1.Korta Atvirkščiai veikia kaip korta Praleisk ėjimą. Žaidėjas, padėjęs kortą Atvirkščiai, gali iškarto padėti dar vieną kortą.
2.Žaidėjas, padėjęs kortą Praleisk ėjimą gali išarto padėti dar vieną kortą.
3.Vienam žaidėjui dedant kortą Paimk 2, o kitam imant dvi kortas, ėjimas vėl grįžta pirmajam žaidėjui. Ta pati taisyklė galioja kortai Užsakyk spalvą ir paimk 4. Visais kitais atvejais galioja pagrindinės Uno taisyklės.
ŽAIDIMAS POROMIS
Poros sėdi viena prieš kitą. Vienam žaidėjui iš kurios nors poros baigus žaidimą, partija baigiama. Suskaičiuojami varžovų kortų taškai.
ŽAIDIMO POROMIS VARIANTAI
Jei yra keturi žaidžiantieji, galima sužaisti keturias partijas- žaidėjai turi jungtis į poras taip, kad kiekvienas žaidėjas sužaistų po partiją vis su kitu varžovu. Po kiekvienos partijos visi žaidėjai pasižymi savo taškus, surinktus poroje. Laimi žaidėjas, surinkęs didžiausią skaičių taškų.
Jei yra aštuoni žaidžiantieji, galima surengti žaidimą prie dviejų stalų. Kiekvienas žaidėjas turi atsidurti poroje vis su kitu žaidėju (taip sužaidžiamos 28 partijos). Taškai skaičiuojami, kaip ir žaidžiant poromis.
PASUNKINTAS ŽAIDIMAS UNO KORTOMIS
Galima nuolat skaičiuoti kiekvieno žaidėjo rankose turimų kortų taškus. Kai kurio nors žaidėjo taškų suma pasiekia nustatytą ribą (pavyzdžiui 500 taškų) jis iškrenta iš žaidimo. Taip žaidžiama, kol lieka du žaidėjai, žaidžiantys vienas prieš vieną. Žaidėjas, pasiekęs arba peržengęs nustatytą taškų ribą, pralaimi žaidimą. Žaidimą laimi likęs žaidėjas.
TAISYKLĖS NAMAMS
Žaidimui Uno kortomis, galima vadovautis naminėmis taisyklėmis.
ŽAIDIMAS UNO KORTOMIS SU KAUPIMU
Galioja tos pačios taisyklės, kaip ir pagrindiniame Uno žaidime, tik su tokiais papildymais:
1.Vienam iš žaidėjų dedant kortą Paimk 2, sekantis žaidėjas taip pat gali padėti kortą Paimk 2. Tuomet sekantis (t.y. trečiasis) žaidėjas turi paimti keturias kortas.
2.Tos pačios taisyklės galioja kortoms Užsakyk spalvą ir paimk 4. Vienam iš žaidėjų dedant kortą Užsakyk spalvą ir paimk 4, sekantis žaidėjas taip pat gali padėti kortą Užsakyk spalvą ir paimk 4. Tuomet sekantis (t.y. trečiasis) žaidėjas turi paimti aštuonias kortas.Spalvą užsako paskutinis iš žaidėjų, padėjęs kortą Užsakyk spalvą ir paimk 4. Jei žaidėjas sukčiavo, norėdamas atsikratyti kortos Užsakyk spalvą ir paimk 4 ir buvo pagautas, taikomos nustatytos baudos (žr. BAUDOS), tačiau baudos suma išauga atitinkamai panaudotoms kortoms.
3.Žaidėjai gali paeiliui dėti kortas Paimk 2 ir Užsakyk spalvą ir paimk 4 tol, kol jų turi. Pvz., jei keturi žaidėjai iš eilės padėjo kortas Paimk 2, tai sekantis žaidėjas, neturintis šios kortos, privalo paimti aštuonias kortas.
4.Per vieną ėjimą žaidėjas gali padėti tik vieną kortą Paimk 2 arba Užsakyk spalvą ir paimk 4, net ir tuomet, jei turi daugiau tokių kortų.
UNO SEPTYNI-0
Galioja tos pačios taisyklės, kaip ir pagrindiniame Uno žaidime, tik su tokiais papildymais:
1.Kiekvieną kartą iškritus 0, kiekvienas iš žaidėjų perduoda savo kortas sekančiam žaidėjui pagal žaidimo kryptį.
2.Kiekvieną kartą iškritus 7, visi žaidėjai perduoda savo kortas pasirinktam žaidėjui.
UNO SU ĮSIKIŠIMU
Galioja tos pačios taisyklės, kaip ir pagrindiniame Uno žaidime, tik su tokiais papildymais:
Jei žaidėjas turi kortą pagal spalvą ar skaičių atitinkančią viršutinę Numetimo kaladės kortą, jis gali ją tuoj pat padėti, nepaisydamas žaidėjų eiliškumo. Pvz., jei kaladės viršutinė korta yra mėlyna šeštakė, o žaidėjas irgi turi mėlyną šeštakę, jis gali ją iškart padėti nelaukdamas savo ėjimo. Žaidimas tęsiamas nuo paskutinio kortą padėjusio žaidėjo, t.y. nuo žaidėjo, kuris įsikišo nepaisydamas eiliškumo.
Atsiminkite dvi svarbias taisykles:
1.Jei rankose turite dvi tinkamas kortas, jas galite padėti vieną ant kitos, tačiau turite tai padaryti per vieną ėjimą (padėkite vieną kortą į Sbros kaladę, grįžkite prie savų kortų ir iš kart padėkite antrąją kortą). Tokiu atveju kitas žaidėjas turės galimybę įsiterpti ir sukliudyti jums padėti antrąją kortą.
2.Jei jūs įsikišate ir dedate kortą Praleisk ėjimą, Atvirkščiai, Paimk 2 arba Užsakyk spalvą ir paimk 4, tai sekanti padėta tokia pati korta pakeičia pirmosios veiksmus. (Tokiu atveju veikia bendrosios žaidimo UNO taisyklės. Žaidimą tęsia žaidėjas, padėjęs tokią pačią kortą.)
Jei norite tikrai azartiško žaidimo, sujunkite keletą TAISYKLIŲ NAMAMS variantų. Jei tuomet taisyklės viena kitai prieštarauja, sugalvokite taisykles patys!
Žaiskite UNO- tenugali pats geriausias žaidėjas!
