Įkraunama...
Įkraunama...

Fotografijos pradžiamokslis, 25 tema


Apie nuotraukas: prieš dedant nuotrauką pravartu būtų pagalvoti, ką ja nori parodyti ar kokį patarimą gauti. Nepageidaujamos kategorijos ,,tiesiog gražu'' nuotraukos, tam yra kita fotografijų tema. To išvengti padės Blog'o ir ankstesnių temų studijavimas.

Apie kritiką - perskaityti privaloma
Mes išsakom tik savo nuomonę. Jei nuotrauka įdomi, verta nors menkiausio dėmesio, bet trūksta menko pakadravimo, sulauksite tokios ar panašios kritikos: nukirpčiau tą pusę arba pvz. pašviesinčiau, padidinčiau kontrastą, pastumdyčiau levelius (techninė pusė, kurią mes čia ir bandom kuo labiau įvaldyt ir turėti omenyje kitą karta fotografuojant). O jei nuotrauka yra tiesiog nuotrauka, kuriai joks techninis pataisymas nepadės nei apkarpius, nei pakontrastinus (pvz., siužetas nuobodus nepasikeis), tą irgi, deja, išgirsite.
Kaip padaryti, kad nuotrauka būtų įdomi - asmeninės išmonės, noro išmokti ir pajautimo dalykas... Niekas Jums nepasakys "pasilenk, palįsk po medžiu, apsisuk apie savo ašį, o dabar spausk". Juk geri kūriniai atsiranda, kai sugalvoji, kaip fotografuojamus objektus parodyt kitaip, įdomiai, kad visi pasakytų "tu matai kaip galima, nepagalvojau". Mes galime padėti vieni kitiems ir pasiūlyti, ką daryt techniškai kitaip, bet ką daryt siužetiškai kitaip - tai turi pajusti pats fotografuojantysis.


SAVAITĖS TEMA
STIKLINIS trukmė nuo 12.02 iki 12.08
Temoje vyks aktyvus nuotraukų aptarimas ir mokymasis iš klaidų
KOMPOZICIJOS ND- KONTRASTAI
trukmė nuo nuo 11.18 iki 12.01

Fotografijos pradžiamokslių BLOG_as

Naudinga literatūra apie fotografija:

5 fotografu tobulėjimo stadijos

Daug literatūros apie fotografija
T. J. Kuzminai - Fotografijos meno pradmenys
Jonas_Kuzminas_Dėmesio_fotografuoju_1996
Povilas_Karpavicius_Fotografijos_vadovas_1980
Learning about Exposure - The Exposure Triangle (ang.k.)

Pamokėlės

Kompozicija ir įtaiga (ačiū peperoni už vertimą) Pamokėlė apie kompoziciją (anglu k.)
2 pamoka. Diafragma ir islaikymas (ačiū Ediper už vertimą)
4 pamoka.ISO, grudas (triuksmas), skaidres, negatyvai ir kt. fotojuostu ypatybesdoc.doc (aciu Ediper uz vertima)
3 pamoka. Objektyvai, ryskumo gylis ir diafragma (aciu Edevai)
5-a pamoka, Fotografiniai_filtrai
Kompozicijos_reiksme_vertimas (aciu Baccardi)
6 pamoka. PEIZAŽŲ, GAMTOS IR KELIONIŲ FOTOGRAFIJA
10 pamoka_Specialus_pageidavimai

Ankstesnes temos

1 tema 2 tema 3 tema 4 tema 5 tema 6 tema 7 tema 8 tema 9 tema 10 tema 11 tema 12 tema 13 tema 14 tema 15 tema 16 tema 17 tema 18 tema 19 tema 20 tema 21 tema 22 tema 23 tema 24 tema

Plepalai cia
Apie nuotraukų apdirbimą PS kalbame čia


Norintiems prisijungti prie mūsų, rekomenduojama pasiskaitinėti ankstesnes temas, bei pasipraktikuoti atliekant techninius namų darbus:
user posted image

1. Trys daiktai. Fotografuojame tris, priešais fotoaparatą padėtus daiktus, paeiliui fokusuodami į pirmą, antrą, ir trečią. Geriausia juos deti viena uz kito, taip isdeliojant visus tris. Viso turi būti trys foto. Pavyzdžių galima pamatyti cia
2. Fotografuojam kokį nors daiktą nekeisdami atstumo iki objekto, nezūmindami, tik kaitaliodami diafragmą. Didžiausia, mažesnė, dar mažesnė... (Mažindami diafragmą didinkit iso).
3. Fotografuojam daiktą nekeisdami diafragmos, nekeisdami atstumo iki objekto, bet zūmindami - t.y. keisdami objektyvo židinio nuotolį. Pasirenkat fotografavimo tašką, tada vis arčiau ir arčiau "pritraukiat" objektyvu objektą. Pasirinkite “marga” nuotrauku fona, jame geriausiai matysis kaip keiciasi fonas, keiciant zidinio nuotoli. Kuo didesnis zidinio nuotolis tuo labiau issiliejes fonas turi gautis.
4. Fotografuojam daiktą nekeisdami diafragmos, nezūmindami, bet fiziškai keisdami atstumą iki objekto. Iš toliau, iš arčiau iš visai arti. Cia irgi siulomas kuo margesnis fonas, kad aiskiai matytusi kaip jis keiciasi fotografuojant is skirtingu atstumu.
5. WB nustatymas. Baltą daiktą fotografuojam 2-jose aplinkose: natūraliam apšvietime ir dirbtiniam apšvietime (kambario šviestuvai, be blico!). Kad geriau matytumėm skirtumą, darom po 3 foto kiekvienam apšvietime - automatiniu wb, pusiau automatiniu, rankiniu wb.
6.Kūrybinis darbas: Balto daikto fotografavimas baltame fone, (pageidautina, kad tai būtų baltas kiaušinis baltame fone, gražiai apipavidalintas, įdėta fantazijos ir kūrybiškumo, laikantis fotografavimo taisyklių).
7. Kūrybinis darbas:” Lašai lašiukai“. Šiam darbe galima naudoti blykstę, lašai turi būti tyškantys, varvantys ir t.t.
(1-5 užduotis privalomi)

Siek tiek naudingos teorijos (ačiū Raigei 4u.gif ):
ISO
ISO (ISO speed) - matricos arba foto juostos jautrumas šviesai. Kuo didesnė ši reikšmė (100, 200, 400 ir t.t.), tuo jautriau matrica reaguoja į šviesą, tuo mažiau šviesos užtenka nuotraukai gauti.
Galimybė padidinti matricos jautrumą šviesai padeda dirbti prasto apšviestumo sąlygomis, bet to kaina - padidėjęs triukšmų kiekis.
Labai didelę įtaką nuotraukos triukšmingumui keliant ISO turi matricos dydis. Mažoje matricoje pikseliai mažesni ir arčiau vienas kito, todėl keliant ISO ima "trukdyti" vienas kitam. Štai kodėl kompaktiniais aparatais (muilinėmis) fotografuotose fotografijose triukšmai gana ryškūs net nelabai žymiai pakėlus ISO.

Išlaikymas
Išlaikymas (shutter speed) parodo, kiek laiko šviesa pro objektyvą ir atvertą diafragmą kris ant matricos (arba juostos). Laikas paprastai skaičiuojamas nuo dešimčių sekundžių (tamsoje) iki kelių tūkstantųjų sekundės dalių.
Nesunku suprasti, kad kuo ilgesnis išlaikymas, tuo ilgesnį laiko tarpą šviesa pro objektyvą apšviečia kadrą, tuo šviesesnis bus atvaizdas matricoje/juostoje.
Jei prisiminti čia jau minėtą analogiją su į dubenį iš čiaupo bėgančiu vandeniu, tai išlaikymas bus tas laikas, kurį bėgs vanduo (šviesa). Vanduo turi bėgti tiek laiko, kad dubuo būtų pilnas (teisingai išeksponuota nuotrauka). Jei vanduo bėgs per trumpai - dubuo nebus pilnas (nuotraukoje trūks šviesos), jei per ilgai - dubuo persipildys ir vanduo bėgs per krastus (gausime peršviestą kadrą).

Ekspozicija
Ekspozicija ir išlaikymas - dažnai painiojamos ir net tapatinamos sąvokos.
Ekspozicija (exposure) - bendras šviesos kiekis, patenkantis ant matricos/juostos fotografavimo metu.
Taigi - išlaikymas tai laikas, per kurį šviesa krito ant matricos, o ekspozicija - šviesos kiekis per tą laiką patekęs ant matricos. Grįžtant prie mūsų analogijos - vandens kiekis per tam tikrą laiką pritekėjęs į dubenį.

Ryškumo zona ir ją įtakojantys faktoriai
Ryškumo zona arba gylis (angl. DOF -Depth Of Field) - atstumų zona, kurioje fotografuojamas objektas yra ryškus. Atstumų zona, kaip ir bet koks atstumas, matuojamas ilgio vienetais. Todėl ir sakom - ryškumo zona labai maža, vos keli mm, arba atvirkščiai - didelė, siekianti kelis metrus.
Yra trys pagrindiniai faktoriai įtakojantys ryškumo gylį:
1) Diafragmos reikšmė
Kuo plačiau atverta diafragma, t.y. kuo f reikšmė mažesnė, tuo ryškumo zona mažesnė. Čia buvo pirmoji mūsų eksperimento dalis.

f/8.0 user posted image f/5.6 user posted image f/2,8 user posted image

2) Objektyvo židinio nuotolis.
Kuo didesnis objektyvo židinio nuotolis, tuo ryškumo zona mažesnė.
Židinio nuotolis matuojamas milimetrais, o objektyvai skirstomi į fiksuoto židinio nuotolio ir kintamo židinio nuotolio objektyvus. Pastarieji žargonu dar vadinami zoomais. Ir ko gero dauguma jūsų tokius ir turit išskyrus keletą mergaičių, kurios fotografuoja su 50 mm objektyvais. Konkretaus objektyvo židinio nuotolis ar jo galimos kitimo ribos nurodytos ant paties objektyvo.
Taigi labai paprastai kalbant, norint kuo mažesnės ryškumo zonos reikia didinti mm skaičių, t.y. zoominti.

Aiškumo dėlei dar šis tas. Objektyvai pagal tai kokiame mm diapazone dirba, skirstomi į plataus kampo objektyvus, tele objektyvus ir standartinius objektyvus.
Čia jums šiokia tokia lentelė, skirstymas tas toks gana sąlyginis, bet maždaug:
user posted image
Ir vat čia yra atsakymas į tą dažnai skyrelyje girdėtą klausimą: kodėl su paprasta muilinuke sunku ar net neįmanoma gauti gražiai sulieto fono. Paprastai tokių aparatų objektyvai plačiakampiai, t.y. su mažai mm (pasiimkit, pažiūrėkit). Taigi šitas faktorius ir nulemia didelę ryškumo zoną. Ir kartais kiti du faktoriai jau nebegelbėja.

Tiesa, yra dar vienas aspektas - matricos dydis. Kompaktinių aparatų matricos mažesnės lyginant su veidrodinių aparatų matricomis. Taigi: kuo aparato matrica didesnė, tuo prie tų pačių likusių parametrų (diafragmos, židinio nuotolio, atstumo iki objekto) ryškumo zona bus mažesnė.

3) Atstumas iki objekto.
Kuo mažesnis atstumas iki objekto, tuo ryškumo zona mažesnė.
Čia buvo mūsų trečioji eksperimento dalis.
Taigi: kuo plačiau atverta diafragma, kuo didesnis objektyvo židinio nuotolis ir kuo fotografuojamas objektas arčiau objektyvo – tuo ryškumo gylis bus mažesnis.
Jei dar kas neaišku - laukiu klausimų. Yra visokių DOF skaičiuoklių, pažaidimui galit pabandyt: pakaitaliokit diafragmą, židinio nuotolį, atstumą iki objekto ir įvertinkit gautą rezultatą:
http://www.cambridge...th-of-field.htm
http://www_dofmaster_com/dofjs.html

Baltos spalvos balanso koregavimas
Tuomet galima baltos spalvos balansą nustatyti rankiniu būdu. Šiuolaikiniuose modeliuose paprastai būna keletas tipinių baltos spalvos balanso režimų, kurių mėgėjiškai fotografijai tikrai užteks. Dažniausiai galima pasirinkti parametrus, skirtus fotografuoti saulės šviesoje (Daylight), debesuotą dieną (Cloudy), esant įjungtoms kaitrinėms lemputėms (Tungsten), dienos šviesos (Fluorescent) lempoms ir apšviečiant blykstei (Flash).
Profesionaliuose fotoaparatuose įmanoma baltos spalvos balansą nustatyti pačiam fotografui nurodant kokios kombinacijos RGB derinuką laikyti balta spalva.
Įmanomas ir dar vienas būdas baltos spalvos balansui parinkti. Meniu pasirinkus baltos spalvos nustatymo balansą, nukreipkite objektyvą į balto popieriaus lapą (arba bet kokį baltos spalvos paviršių) taip, kad visas kadras būtų užpildytas balta spalva be šešėlių ar atspindžių. Spalvos balansas nustatomas paspaudus užraktą. Skirtinguose modeliuose ši procedūra gali skirtis, dar reiktų atidžiau paskaityti naudojimosi instrukciją.
Nepamirškite, jog koreguodami baltos spalvos balansą galima padaryti geresnę nuotrauką. Manipuliuodami juo kaip menine priemone, galite iš karto atlikti nesudėtingus nuotraukos korekcijos veiksmus netgi be specialių grafikos programų. Akimirksniu pakeisite nuotraukos nuotaiką, siužetą – taip nedideli skaitmeninių fotoaparatų trūkumai, lyginant juos su analoginiais, virsta į didelius privalumus.
Išvados
* Nesuderinus baltos spalvos balanso, nuotraukos gali gautis su nepageidaujamu fonu (melsvu, rausvu ir pan.).
* Baltos spalvos balansas nurodo, kokį spalvų derinį fotoaparato procesoriui laikyti balta spalva – pagal ją interpoliacijos principu atkuriamos visos kitos nuotraukos spalvos ir atspalviai.
* Patogiausias būdas suderinti baltos spalvos balansą - panaudoti tipinius baltos spalvos režimus, įdiegtos pačio gamintojo.
* Profesionalūs fotoaparatai leidžia baltos spalvos balansą suderinti rankiniu būdu, nustatant kokią spalvų kombinaciją laikyti balta spalvą.
* Baltos spalvos balansą galima išderinti ir naudoti kaip meninę priemonę nuotraukos nuotaikai ir siužeto pakeitimui.

paėmiau iš: foto.plius straipsnio...

WB nustatymas:

Skaitom fotoaparato instrukciją ir ieškom, kaip nustatomas custom wb
Su CANON EOS 350D taip:
1.nusistatau auto wb
2. toje aplinkoje, kurioje noriu fotkint (pvz. pas mus kambariuose skiriasi apšvietimas, tai kiekviename kambaryje procedūrą kartoju) nufotkinu baltą lapą (jis neturi būt didelis, svarbu, kad užimtų visą kadrą, fokusuoju rankiniu rėžimu, nes autofokusas neranda i ka fokusuot ir fotikas nefotkina)
3. einu i wb meniu, nusistatau custom wb
4. tada nufotkinta kadrą pasirenku, kaip baltos spalvos pagrindą
5. fotkinu tai, ką norėjau...

NIKON D50
1.per MENU susirandu, kur yra Wite Balance --->
2.toliau pasirenku PRE(preset) --->
3.toliau MEASURE (pamatuok). Spaudziu uzrakto mygtuka iki puses, kad gryzti is meniu i fotografavimo rezima.
4.Tada fotiko nugaroje yra knopke WB, kuria nuspaudziu ir laikau tol kol virsutineme ekranelyje atsiranda uzrasas Pre. Balta popieriaus lapa kadruoju taip , kad uzimtu visa vaizdo ieskikli ir nufotkinu. Jei viskas gerai, tai ekranelyje dega uzrasas Good, jei blogai tai no Gd, ir reikia bandyti matuoti dar karta.
5. Jeigu sumatavom teisingai, tai nuspaudziam dar karta mygtuka WB (fotiko nugaroje) ir viskas
Arba vietoj vaikščiojant po meniu, galima naudotis WB mygtuku, esančiu ant fotoaparato.

Laukiami visi norintys išmokti fotografijos elementoriaus ir ne tik 4u.gif Aukščiau išvardintose nuorodose yra visas teorijos lobynas, taigi tik noro ir kantrybes kelyje savo tikslo link 4u.gif

Mokiniai pagal fotoaparatus:

CANON
Almara--------Canon EOS 450 D
BElge ----- Canon EOS 1000D
Boruzka --------Canon EOS 450D
Ich - -------------Canon EOS 450D
Jurga --------- Canon 450D
Kerolli----------Canon D450
Kūlverstukas----Canon EOS 1000D
Medona FK---Canon 1000D, 18-55 mm
Melodi --- Canon1000D + 18-55 mm
Olive* --------Canon EOS 50D
Pamaiva- --------Canon EOS 350D – V, canon 50mm.1.8+sigma 70-300mm. 4.0-5.6
Pelenė.- -------Canon EOS 500D
Rasycte-----canon 50D
Rico ----------- Canon Powershot SX100 IS PGM
Teka----------Canon D450
Valkiria ------- canon ixus 90is
Vijja ---------Canon EOS 500D
Unike ------- Canon EOS Rebel XT
Will- ---------Canon EOS 350D + 24-85 mm
<emigrante> ------- Canon Eos 1000D + 28-105 ir 75-300mm


NIKON
Antajo---------- Nikon d200 + kitinis 18-55 + 50mm f1.8
Alexxandra---------Nikon D80 AF-S Nikkor 18-105
Alijena Nikon --------- D90 + AF-S Nikkor 18-200mm f 1:3.5-5.6 G ED DX
ASTYT€------ Nikon D90 18-105 VR
*Citra* --------Nikon D80 + 50mm f1.8
DI ----- Nikon D80
Fea --------- D3000 + 18-55mm
Ievosius -------Nikon D80 + 85mm f1.8
Ju.Ju---------Nikon D40
Jurgitukas123 --------------- Nikon D90 Nikkor 16-85 mm
Kitten-----Nikon D40
Olo ----------Nikon D50 V
Padangė --------- Nikon D300
rarity ------- Nikon D80 + 18-55mm
Solo - --------- Nikon D80 + 50mm f1.8
Tiny----------Nikon D60 + NIKKOR 18-55 mm AF-S DX VR + Nikkor 35mm f1.8
Zana4 ---Nikon D60 + NIKKOR 18-55 mm AF-S DX VR
Ztlali-----------Nikon D80 V + Sigma 50mm f1.4
Zunkelis-------Nikon D80
Žmogiukas --------- Nikon D80 + Nikkor 50mm ir 18-135


KITI
elmiuke ------- sony A300
Bonda---------Sony DSC H50 PGM
Josephin------------ Pentax K10
Eres------------Panasonic lumix fz30
Liamuna- ---------Panasonic DMC FX07
InesaS-----------Panasonic DMC FZ50
Rustė -----------Praktica DCZ 4.4
Ievukis----------- Olympus SP-510UZ
SpaNguolė ------- Pentax K200D + Sigma 70-300mm f/4-5.6 DG APO makro



Neaktyvūs mokiniai:
akviliux_ -------Olympus E-420
Edeva - -------Olympus E420 - V
Egzo---------Olympus E520
Ievukis----------- Olympus SP-510UZ
Meskius -------Olympus E-510
Iewuzze ---------- Canon EOS 500D
RamuteS ------Canon EOS 1000 D
Tin-tin ---------Canon Powershot sx110 is
Julieta -----------Panasonic DMC-FZ7
So-fun- ----------Nikon D60
Siandien-----------Nikon D40 AF-S DX 18-55 mm

Atsakyti
Šį pranešimą redagavo Will: 01 gruodžio 2009 - 23:52
QUOTE(Uogienė @ 2009 11 19, 16:31)
Kur dar galima uzsirasyti i mainus?  blush2.gif

Siusk, Stiklinei savo duomenis 4u.gif

Beja, kada vyks numeriuku traukimas?
bigsmile.gif kad nepraziopsociau biggrin.gif
Atsakyti
Šį pranešimą redagavo DI: 19 lapkričio 2009 - 15:46
QUOTE(DI @ 2009 11 19, 15:30)
Bonda, tai kur tavo sukeltos nuotraukos? smile.gif



as flickre turiu - bet kazka dejau tai tikrai senai ax.gif doh.gif verysad.gif
Atsakyti
QUOTE(bonda @ 2009 11 19, 15:55)
as flickre  turiu - bet kazka dejau tai tikrai senai ax.gif  doh.gif  verysad.gif

bonda, tai tu nedalyvauji mainuose blink.gif O aš taip norėčiau gauti tavo aguonas bigsmile.gif
Atsakyti
QUOTE(rarity @ 2009 11 19, 16:08)
bonda, tai tu nedalyvauji mainuose  blink.gif  O aš taip norėčiau gauti tavo aguonas  bigsmile.gif

nugi, paziurek i stiklines parasa ax.gif mainam laiko atrasiu 4u.gif kaledos reikalas sventas wub.gif
Atsakyti
Šį pranešimą redagavo bonda: 19 lapkričio 2009 - 16:15
QUOTE(bonda @ 2009 11 19, 16:15)
nugi, paziurek i stiklines parasa ax.gif mainam laiko atrasiu 4u.gif kaledos reikalas sventas wub.gif

Tingėjau grįžti į aną temą blush2.gif Tai gerai kad dalyvausi. Kokio gėrio pas tave flickr'e yra.
Atsakyti


QUOTE(Olive* @ 2009 11 19, 13:40)


Na ir pavyzdėliai thumbup.gif

Šiandien bandžiau padūmyt, ale tik prismardinau kambarius o rezultate gavosi šnipštas doh.gif

Turiu vieną iš senesnių bandymų, bet šiandien nieko panašaus išgauti nepavyko unsure.gif

user posted image
Atsakyti
QUOTE(Uogienė @ 2009 11 19, 16:31)
Kur dar galima uzsirasyti i mainus?  blush2.gif


stiklinei i a.z parasyk savo adresa mirksiukas.gif
QUOTE(rarity @ 2009 11 19, 17:18)
  Tai gerai kad dalyvausi. Kokio gėrio pas tave flickr'e yra.

drinks_cheers.gif groziu ten pilna wub.gif

as su savo pakreizejimais doh.gif dar ir i lasiuku tema kazkiek tinka g.gif blush2.gif
crazy
user posted image

Armana, gerai gavosi thumbup.gif ir grudas cia tinka
matau, kad be smilkalo nieko nebus schmoll.gif reiks eit pirktis unsure.gif
Atsakyti
Bonda, rankdarbiuose, kalediniuose bigsmile.gif
Atsakyti
Armana tavo dūmeliai man visai liuks atrodo thumbup.gif . Tik triukšmai matyt dėl didesnio ISO?

Olive, tavo šitą foto jau flickre apžiūrėjau - įdomi man ji tokia ax.gif . Spalviškai fonas toks harmoningas gavosi thumbup.gif

p.s. dūmai man kol kas labai mistiškai atrodo - įtariu kad sunkiaiu nei lašiukai g.gif
bet teks pabandyti bigsmile.gif . Tik smilkalų neturiu biggrin.gif
Atsakyti
Šį pranešimą redagavo ketti: 19 lapkričio 2009 - 16:40
QUOTE(Ievosius @ 2009 11 19, 16:31)
Bonda, rankdarbiuose, kalediniuose  bigsmile.gif

oi ten senos pernai ir seniau..ir foto tokios blush2.gif blush2.gif blush2.gif
Atsakyti
Armana, fainas dūmelis thumbup.gif .
Olive visai neblogai, bet norėtusi kad lašiukai ryškiau matytusi 4u.gif .

Bandžiau ir aš šiandien žaisti su dūmais doh.gif , nieko gero nepavyko, bet vis tiek pasirodau


Pokalbis dviese

user posted image

user posted image

user posted image


Labai trūksta ryškumo. Su AF labai sunkiai pagauna fotikas, su MF aš grybauju doh.gif . Fonas buvo juoda maikutė, bet kai kur gavosi pilkas doh.gif . Žodžiu, yra kur tobulėti.
Beje, maximoj kaip tik 40 proc. nuolaida smilkalams. Bet aš norėčiau tirštesnių ir storesnių dūmų, negi teks laužą balkone kurti doh.gif lotuliukas.gif .
Atsakyti
Šį pranešimą redagavo spaNguolė: 19 lapkričio 2009 - 16:53