Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Toms kurios nori viską žinoti II
Supermamų klubas > Mūsų namai > Keturi ratai
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12
zymanau
QUOTE(lickerish @ 2010 01 12, 17:49)
Siu varikliu yra specifine "beda" - reguliuojami voztuvai. Siais laikais jau visi baigia pamirsti tokia technine "atgyvena" ir apie ja nesusimasto bendro isprusimo meistrai. Zinantys sia specifika, zino ir kur bedu ieskot. Dar variantas - persokes/atsipalaidaves/prasitampes paskirstymo arba kuro siurblio dirzas. Nusimusa ipurskimo kampas ar fazes ir tada jau ir tampoma neuzsikuria. Bet tip tampant gali visai nutrukti dirzas ir tada jau variklio kapitalinis arba keitimas.
*



aciu uz tokia issamia info 4u.gif 4u.gif gaila kad cia ne vokietukas,sita problema ir be meistru isprestumem smile.gif.
na masiniukas mums atiteko kaip palikimas,tai kaip mate kad netvarkinga tai pastate garaze,o dabar vat kad noti vazinet tai man reikia blink.gif nieko grys-grazinsiu su kaupu biggrin.gif
NiBiRu
QUOTE(lickerish @ 2010 01 12, 10:20)
Tokiu atveju reikia tikrinti visa elektros iranga, kuri itakoja akumuliatoriaus iskrovimui. Paprasciausias variantas, kad tiesiog akumuliatoriui paskutinioji. Bet daznu daznu atveju problema buna kompleksine. Akumuliatoriu pakrovus, patikrinti jo talpuma su "sakute", patikrinti kaip krauna generatorius, taip pat tikrinti starteri ir jo kontaktus, na ir, zinoma, sroves nuoteki. tada jau galima ivertint situacija realiai. Kitu atveju, situacija (neuzvesti variklio) gali greitu laiku pasikartoti ir pakrovus akumuliatoriu ar nupirkus nauja.
*



Na pakrovus akumuliatorių po kelių dienų nebereagavo pultelis ,durėlių užraktai nebeveikė ir iš po kapoto kažkos tylus pypsėjimas sklido, na lyg signalizacija cyptų tik labai tyliai doh.gif Tai gal elektronikai blogai? O nepakenksiu jei paliksiu taip stovėt kol vyras grįš pavasarį?
Dėkoju labai už patarimus.
Benzinas-Renault laguna. Tik technikinį praėjo rudenį,viskas puiku buvo.
Braškutė
QUOTE(NiBiRu @ 2010 01 12, 22:33)
Na pakrovus akumuliatorių po kelių dienų nebereagavo pultelis ,durėlių užraktai nebeveikė ir iš po kapoto kažkos tylus pypsėjimas sklido, na lyg signalizacija cyptų tik labai tyliai  doh.gif Tai gal elektronikai blogai? O nepakenksiu jei paliksiu taip stovėt kol vyras grįš pavasarį?
Dėkoju labai už patarimus.
*


akumuliatoriui jau bliogai, tylus pypsejimas tai autonomine sirena smile.gif rakteliu prie signalizacijos ji galima pasalinti.
NiBiRu
QUOTE(Braškutė @ 2010 01 12, 22:39)
akumuliatoriui jau bliogai, tylus pypsejimas tai autonomine sirena smile.gif rakteliu prie signalizacijos ji galima pasalinti.
*



Kokiu rakteliu ? Ir kokiu būdu? Į distancinį nereaguoja,o kur ką daryt nesuvokiu.
Ot paliko man galvos skausmą doh.gif Ačiū jums 4u.gif
Braškutė
QUOTE(NiBiRu @ 2010 01 12, 22:45)
Kokiu rakteliu ? Ir kokiu būdu? Į distancinį nereaguoja,o kur ką daryt nesuvokiu.
Ot paliko man galvos skausmą doh.gif Ačiū jums  4u.gif
*


na raktelis turetu buti prie signalizacijos, mazytis toks g.gif gal pamestas, ar nedave jo, pvz perkant masina.
NiBiRu
QUOTE(Braškutė @ 2010 01 12, 22:48)
na raktelis turetu buti prie signalizacijos, mazytis toks  g.gif gal pamestas, ar nedave jo, pvz perkant masina.
*



Neturim verysad.gif be jo nusipirkom mašiniuką.Na niekis išsikraus pilnai akumuliatorius nutils.
Braškutė
QUOTE(NiBiRu @ 2010 01 12, 22:50)
Neturim verysad.gif be jo nusipirkom mašiniuką.Na niekis išsikraus pilnai akumuliatorius nutils.
*


sirenos baterija nustips tai nepypses, reikia gero akumuliatoriaus ir bedos nebus wink.gif
Lemona`
QUOTE(zymanau @ 2010 01 12, 14:54)
siaip netikeciau del dizeliuko kad uzsalo,ten pripilta buvo visko ko reikia,nes paskutiniu metu pildavo tik zalia smile.gif
*


Būtent ta žalia pirma ir užąla biggrin.gif
O ką reiškia "pripilta buvo visko ko reikia" ? Tik jau nesakykit, kad su priedais visokiais žaidžiat doh.gif
katinas2
Gal kas paprotins kur nusipirkt akumuliatoriu dyzeliukui Kaune,na ir zinoma gera bei nebrangu g.gif

Kol nebuvo signalizacijos kures is pirmo karto ir prie didelio salcio,gal uzteks tik gerai pakraut?
zymanau
QUOTE(Lemona` @ 2010 01 13, 10:12)
Būtent ta žalia pirma ir užąla  biggrin.gif
O ką reiškia "pripilta buvo visko ko reikia" ? Tik jau nesakykit, kad su priedais visokiais žaidžiat  doh.gif
*



taip buvo pilta kazkokio priedo,nes zalias tai ne normalus dizelis kaip kose per salcius virsta biggrin.gif
Lemona`
QUOTE(zymanau @ 2010 01 13, 11:55)
taip buvo pilta kazkokio priedo,nes zalias  tai ne normalus dizelis kaip kose per salcius virsta biggrin.gif
*


Geriau jau kurą pamaišyt su kokia "Statoiline" saliura, jei baltarusiškos mėgėjai esat ar žibalo, benzo damaišyt, bet tik ne su tais priedais..
Įsivaizduokit, kur tas ššš, kurį tie priedai išplauna iš purkštukų, eina?
pikkolo
QUOTE(zymanau @ 2010 01 13, 11:55)
taip buvo pilta kazkokio priedo,nes zalias  tai ne normalus dizelis kaip kose per salcius virsta biggrin.gif
*


Žalias yra toks pat dyzelis kaip ir visi, tik su spalvos priedais. Kadangi žalias dyzelis yra skirtas ūkininkams, tai specialiai arktinis nėra gaminamas, todėl spustelėjus šaltukui jis tiesiog susikristalizavo (ką daro ir paprastas dyzelis). Todėl žiemą yra pardavinėjamas kitoks dyzelis - arktinis, su kitokiais priedais, kurie žemina kristalizavimosi temperatūrą, taip pat į tokį dyzelį nemaišomas biodyzelis.
Kas dėl priedų, tai su jais reikia atsargiai, ne visi priedai tinka visiem varikliams, tai ypač taikytina senesniems nei 10 metų varikliams, jei anksčiau nebuvo naudoti jokie kuro priedai. Tie priedai sukelia nuosėdas nuo bako dugno, todėl lengvai gali užkišti purkštukus.
zymanau
zinau ir as ir manau daug kas is musu apie tuos priedus ir kokios ju pasekmes,bet kai prispiria ir pilasi schmoll.gif esu girdejusi-kad kai uzsalo i baka dizeliui ipyle spirito ir sake kaip zveris uzsikure lotuliukas.gif
Kontaktas
QUOTE(pikkolo @ 2010 01 13, 17:30)
Žalias yra toks pat dyzelis kaip ir visi, tik su spalvos priedais. Kadangi žalias dyzelis yra skirtas ūkininkams, tai specialiai arktinis nėra gaminamas, todėl spustelėjus šaltukui jis tiesiog susikristalizavo (ką daro ir paprastas dyzelis). Todėl žiemą yra pardavinėjamas kitoks dyzelis - arktinis, su kitokiais priedais, kurie žemina kristalizavimosi temperatūrą, taip pat į tokį dyzelį nemaišomas biodyzelis.
Kas dėl priedų, tai su jais reikia atsargiai, ne visi priedai tinka visiem varikliams, tai ypač taikytina senesniems nei 10 metų varikliams, jei anksčiau nebuvo naudoti jokie kuro priedai. Tie priedai sukelia nuosėdas nuo bako dugno, todėl lengvai gali užkišti purkštukus.
*



Jei rimčiau tai dyzelinis kuras yra trijų rūšių: vasarinis , žieminis ir arktinis...Arktinio pas mus nelabai būna.
Žalias taip pat būna ir vasarinis ir žieminis... Ir jis niekuo apart spalvos nesiskiria nuo paprasto...Ūkinykai turi ir labai rimtos technikos, tai jiems brudą siūlyt nelabai galima.
pikkolo
QUOTE(Kontaktas @ 2010 01 14, 07:42)
Jei rimčiau  tai dyzelinis kuras yra trijų rūšių: vasarinis , žieminis ir arktinis...Arktinio pas mus nelabai būna.
Žalias taip pat būna ir vasarinis ir žieminis... Ir jis niekuo apart spalvos nesiskiria nuo paprasto...Ūkinykai turi ir labai rimtos technikos, tai jiems brudą siūlyt nelabai galima.
*


Žieminis dyzelinas labiau skirtas pereinamajam laikotarpiui, o arktinis - žiemos laikotarpiui.
Dėl žalio kažkaip abejoju, kad dažytų arktinį, nes žiemą nelabai ūkininkai techniką naudoja, o rimtai technikai ne žiemos metu tinka ir paprastas dyzelinas.
Paprastas, pereinamojo laikotarpio ir arktinis dyzelinas pagrindinė sudėtis yra ta pati, skiriasi tik pridedami priedai (vasarą įmaišoma biodyzelio, žiemą žibalo), kurie lemia skirtingą užšalimo (o tiksliau kristalinimosi) temperatūrą. Tad įdomu ką jūs vadinate brudu?
Kontaktas
QUOTE(pikkolo @ 2010 01 14, 09:55)
Žieminis dyzelinas labiau skirtas pereinamajam laikotarpiui, o arktinis - žiemos laikotarpiui.
Dėl žalio kažkaip abejoju, kad dažytų arktinį, nes žiemą nelabai ūkininkai techniką naudoja, o rimtai technikai ne žiemos metu tinka ir paprastas dyzelinas.
Paprastas, pereinamojo laikotarpio ir arktinis dyzelinas pagrindinė sudėtis yra ta pati, skiriasi tik pridedami priedai (vasarą įmaišoma biodyzelio, žiemą žibalo), kurie lemia skirtingą užšalimo (o tiksliau kristalinimosi) temperatūrą. Tad įdomu ką jūs vadinate brudu?
*



Brudu sąlyginai pavadinau prastą kurą...kadangi daug kas bijo to žaliai dažyto.Nekreipkit dėmesio
O dabar - viskas apie dyz.kurą.... prisiprašėt...biggrin.gif

Įvadas
Varikliai su užsidegimu nuo kompresijos (dyzeliai) dirba naudojant distiliacinį kurą (gaunami kompaunduojant tiesioginio varymo ir hidro išvalytas frakcijas) su aukštesnėmis negu benzino išgaravimo ribomis.
Svarbios dyzelinio kuro savybės yra lakumas, degumas/ cetano skaičius, žemos temperatūros takumas, klampa, sieros kiekis ir stabilumas saugojant. Įvairių markių dyzelinio kuro lakumas ir šilumingumas mažai varijuoja, lemiamas tankumo, frakcinės sudėties ir nežymiai veikia variklio darbą.
Degumas/ cetano skaičius
Nuo degumo priklauso, kaip lengvai paleidžiamas variklis, kaip ilgai kyla „baltieji dūmai“ jį paleidus, variklio dinamiškumas iki pašildymo ir „dyzelinio bildesio“ intensyvumas esant tuščiai eigai.
Degumas tiesiogiai nustato kenksmingų komponentų (CO ir CH) kiekį variklio sunaudotose dujose. Kuo greičiau vyksta užsidegimas, tuo anksčiau prasideda degimo procesas ir kenksmingų komponentų kiekis sunaudotose dujose mažėja. Užsidegimo vėlavimas matuojamas cetano skaičiaus bandymu GOST 3122-67 (ASTM D 613), kuriame naudojamas vieno cilindro variklis su reguliuojamu kompresijos laipsniu, analogiškas varikliui, naudojamam nustatant oktaninį benzino skaičių. Užsidegimo vėlavimą matuoja esant fiksuotam kompresijos laipsniui, o rezultatus lygina su standartiniu etaloniniu kuru, kurį sudaro normalus cetano ir alfametilnaftalino (kai kuriose šalyse heptametilnoanolo) mišinys. Cetano skaičius (CS) – tai cetano kiekis mišinyje, dėl kurio įvyksta tas pats užsidegimo vėlavimas kaip ir dėl bandomojo kuro.
Dyzeliniai varikliai labai skiriasi pagal reikalavimus cetano skaičiui ir nėra visų pripažintų vienodų kelių šiems reikalavimams nustatyti. Dyzelių reikalavimai naudojamo kuro kokybei priklauso nuo greičio. Greitaeigiai dyzeliai su vidutiniu greičiu virš 10m/ sek. kelia aukštesnius reikalavimus cetano skaičiui negu varikliai su vidutiniu greičiu mažiau kaip 10m/ sek. Bendru atveju su mažesniu nominaliniu apsisukimų skaičiumi naudojamas kuras su mažesniu cetano skaičiumi. Stambūs laivų dyzeliai paprastai dirba naudojant kurą su cetano skaičiais iki 20, o šiuolaikinių lengvųjų automobilių didelių apsisukimų dyzeliai reikalauja kuro su cetano skaičiumi ne mažiau kaip 55. Daugelis krovininių automobilių dyzelių gamintojų reikalauja minimalaus cetano skaičiaus 40-45. Kuo aukštesnis cetano skaičius, tuo žemesnis slėgio kilimo greitis - tokiu būdu variklis dirba ne taip stipriai. Tačiau didinant cetano skaičių aukščiau optimalaus, šiek tiek mažėja variklių ekonomiškumas ir daugėja sunaudotų dujų dūmų išsiskyrimas. Greitaeigiams dyzeliams optimaliausias cetano skaičius yra 40-50. Vasarą sėkmingai galima naudoti kurą su cetano skaičiumi ne daugiau kaip 40. Siekiant garantuoti variklio paleidimą žiemą, cetano skaičius turi būti ne mažesnis kaip 45. Didžiausius cetano skaičius turi normalios struktūros parafininiai angliavandeniai. Žemiausius cetano skaičius turi aromatiniai angliavandeniai, neturintys šoninių grandžių. Siekiant padidinti cetano skaičių (2-7 vienetais), gali būti naudojami atitinkami priedai, paprastai izopropilas arba ciklogeksilnitratai. Tačiau jie turi būti naudojami ribotai, t.y. dėl jų naudojimo mažėja plyksnio temperatūra ir didėja kuro koksavimas. Užsienyje dyzelinio kuro degumui įvertinti kartu su cetano indeksu naudojamas dyzelinis indeksas (DI). DI konkrečiam kurui nustatomas pagal tankumo reikšmes esant 15ºC ir 50 proc. kuro išgaravimo temperatūrai. Degimo variklio degimo kameroje proceso pobūdį iš esmės lemia frakcinė kuro sudėtis, apibūdinanti jo lakumą. Lengvesnės frakcinės sudėties kurui sudegti reikia mažiau oro, nes trumpėja laikas, reikalingas kuro bei oro mišiniui susidaryti. Tuo metu visiškai vyksta mišinio susidarymo procesai. Kuro frakcinės sudėties įtaka variklių su įvairiu mišinio susidarymu darbui nevienoda. Varikliai su prieškameriniu ir sūkuriniu susidarymu mažiau jautrūs frakcinei sudėčiai, palyginus su varikliais su tiesioginiu įpurškimu. Esamos aukštos temperatūros prieškamerio sienelės užtikrina palankesnes sąlygas mišiniui susidaryti. Dėl pernelyg lengvos frakcinės sudėties variklis gali pradėti dirbti geriau.
Klampa ir tankumas
Kuro klampą ir tankumą iš esmės lemia garingumo ir mišinio susidarymo procesai dyzeliuose. Jiems didėjant auga lašų diametras ir prastėja degimo sąlygos, dėl ko padidėja kuro sunaudojimas ir sunaudotų dujų dūmų kiekis. Kuro klampa lemia kuro pripildymą ir nuotėkį per plunžerių angas. Jei variklis dirba naudojant mažos klampos kurą, kuro siurblio detalės susidėvi greičiau, todėl į jo sudėtį reikia primaišyti priedų, apsaugančių nuo nusidėvėjimo. Kuro klampa priklauso nuo jo angliavandenių sudėties, todėl gali smarkiai varijuoti.
Žemų temperatūrų savybės
Žemų temperatūrų savybės vertinamos užšalimo temperatūros, susidrumstimo ir ribinės filtravimosi temperatūros rodikliais. Užšalimo temperatūra padeda nustatyti kuro sandėliavimo sąlygas. Susidrumstimo ir filtravimosi ribinė temperatūra lemia kuro naudojimą techninėje įrangoje.
Yra trys dyzelinio kuro su žema užšalimo temperatūra gamybos būdai: 1. Sunkiųjų frakcijų kiekio mažinimas (kuro virimo pabaigos temperatūros mažinimas) ir/ arba lengvesnių frakcijų įmaišymas. Šio būdo trūkumas yra – variklinio kuro gamybos mažėjimas ir dyzelinio kuro plyksnio temperatūros mažėjimas. 2. Depresorinių priedų naudojimas. Naudojant depresantus, kuro gaminimas ne mažėja, tačiau jie leidžia sumažinti tik užšalimo temperatūrą ir mažai veikia susidrumstimo temperatūrą, ribojančią jų naudojimą. 3. Efektyviausias būdas yra technologijų, leidžiančių keičiant angliavandenių sudėtį mažinti užšalimo, susidrumstimo ir filtravimosi temperatūras, taikymas. Tai leidžia panaudoti papildomą sunkiųjų frakcijų kiekį DK ir toliu būdu didinti dyzelinio kuro gamybą.
Gaminamos trys dyzelinio kuro rūšys, L-vasarinis, naudojamas esant aplinkos oro temperatūrai, ne aukštesnei kaip 0ºC, Z – dviejų rūšių žieminis, naudojamas esant aplinkos oro temperatūrai iki 20ºC (užšalimo temperatūra –25ºC) ir -30ºC (užšalimo temperatūra –35ºC) ir A rūšies – arktinis, naudojamas esant temperatūrai iki -50ºC. Sieros kiekis L ir Z rūšies dyzeliniame kure neviršija 0,2 proc. (rūšis 1) ir 0,5 proc. (rūšis 2), arktiniame kure – 0,2 ir 0,4 proc.
Dyzelinio kuro švarumo laipsnis lemia kuro aparatūros efektyvumą ir patikimumą. Didesnės nei 4 mkm dalelės kelia plunžerių nusidėvėjimo riziką. Kuro švarumas vertinamas filtravimosi koeficientu, kuris yra filtravimosi per filtrą laiko esant atmosferiniams slėgiui ir dešimtosios filtruojamo kuro porcijos pirmosios atžvilgiu santykis. Kuro filtravimąsi veikia vandens, mechaninių priedų, dervinių medžiagų, nafteninių rūgščių kiekis.
Sieros junginiai
Sieros junginiai, neribiniai angliavandeniai ir metalai (vanadis, natris) veikia nuosėdų atsiradimo dyzelyje procesą, dėl esančio jų kiekio detalės greičiau nusidėvi ir rūdija. Jų kiekis kure yra reglamentuotas. Sieros kiekis tiesiogiai lemia kenksmingus komponentus variklio sunaudotose dujose. Mažinant sieros kiekį iki 0,035 proc. lygio ir žemiau (ekologiškai švarus dyzelinis kuras), kuro tepimo savybės blogėja, jų lygis reglamentuojamas rodikliu „nusidėvėjimo dėmė“ ant trinties mašinos. Todėl mažą sieros kiekį turinčiame kure naudojami priedai, apsaugantys nuo nusidėvėjimo. Pastaba. Atliekų lygis ne mažiau lemia aromatinių angliavandenių kiekį.
Plyksnio temperatūra

Gaisro pavojaus laipsnis nustatomas pagal kuro plyksnio temperatūrą. Gaisro pavojaus atveju, kai variklis yra uždaroje patalpoje, naudojamas kuras su padidinta plyksnio temperatūra. Bendros paskirties dyzeliams su plyksnio temperatūra, ne žemesne kaip 40ºC, laivų, šilumvežių, kalnų mašinoms su plyksnio temperatūra, ne žemesne kaip 62ºC. Tokią temperatūrą galima pasiekti padidinus kuro virimo pradžios temperatūrą. Dėl tokio kuro virimo pradžios temperatūros padidinimo sunaudojama mažiau dyzelinio kuro. Todėl kuras su padidinta plyksnio temperatūra turi būti naudojamas griežtai pagal paskirtį.
Dyz.kuras FUTURA
Neste A24 degalinėse prekiaujama dyzeliniu kuru Futura, kurio kokybės rodikliai atitinka europietiško kokybės standarto EN 590 reikalavimus.
Nuo gruodžio 1d. iki vasario 28d. Neste A24 degalinėse prekiaujame arktinės klasės žieminiu dyzelinu "Futura Diesel -32°C", kurio žieminės charakteristikos padeda išvengti rūpesčių dėl neužsivedančio ar užšalusio variklio, esant iki -32°C temperatūrai.
Specialūs priedai Futura padidina dyzelinio kuro cetaninį skaičių - dviem vienetais. Didesnis dyzelinio kuro Futura Diesel cetaninis skaičius sutrumpina šalto variklio užvedimo laiką ir sumažina jo triukšmingumą.
Žiemos metu keičiantis temperatūroms degalų bake ir kuro sistemoje atsiranda vandens kondensato, dėl kurio gali pradėti rūdyti metalinės dalys ir užsiteršti degalų sistema. Antikoroziniai Furtura priedai efektyviai apsaugo kuro sistemą ir variklį nuo korozijos.
Dyzelinis kuras – D Fortis
D fortis – naujas Statoil dyzelinas, atitinkantis ES standartus (EN 590). Tai kuras pasižymintis mažu sieros ir aromatinių angliavandenilių kiekiu, todėl degimo metu išsiskiria ir susikaupia mažiau suodžių, lėtėja korozija ir variklio nusidėvėjimas.
Naudojant priedą Fortis cilindrai išlieka švaresni ir variklis ilgiau tarnauja. Šis kuras tinka visų automobilių dyzeliniams varikliams.
Dyzelinis kuras – Ventus
Dyzeliniuose varikliuose, taip pat kaip ir benzininiuose, susidaro nuodegos. Be to, ypač svarbus tolygus kuro paskirstymas, nuo kurio priklauso tiek variklio darbo efektyvumas, tiek ir susidarančių nuodegų kiekiai. Be šios problemos, griežtėjant ekologiniams reikalavimams ir mažėjant sieros kiekiui dyzeline, būtina užtikrinti vidinį variklio vožtuvų tepimą. Šią funkciją atlikdavo sieros organiniai junginiai, kurių sumažinus iki tam tikros ribos, būtina naudoti tepumą pagerinančius priedus. Pilant dyzelinį kurą aktuali yra putojimo problema. Tai pailgina talpyklų pildymo laiką, o pilant degalinėse į kuro baką putos tiesiog gali "išlipti". Putojimui mažinti naudojamas priedas. Dyzelinių degalų priedai "Ventus" pagaminti specialiai AB "Mažeikių nafta" gaminamai produkcijai ir išbandyti BASF AG degalų bandymo ir variklių laboratorijoje Vokietijoje. Atsižvelgiant į bandymų rezultatus buvo nustatyta optimali priedo sudėtis ir kiekis, pagerinantis dyzelino eksploatacines charakteristikas.
"Ventus" yra daugiafunkcinis priedas, kuris, naudojamas dyzeliniui kurui, pagerina šias eksploatacines jo savybes:
1. Pašalina nuosėdas ir nuodegas nuo kuro įpurškimo purkštukų ir tokiu būdu užtikrina tolygų kuro paskirstymą.
2. Esantys antikoroziniai priedai apsaugo degalų tiekimo sistemą nuo korozijos.
3. Pagerina tepumo savybes, kurių kuras netenka išvalius jį nuo sieros junginių.
4. Sumažina degalų sąnaudas ir kenksmingas išmetamąsias dujas.
5. Sumažina dyzelino putojimą pylimo metu
Arktinis dyzelinas
Lietuvoje keletą metų nebuvus "tikros" žiemos, dyzelinių mašinų savininkai buvo primiršę žiemos negandas. Beje "netikros" žiemos sąlygojo ir standartuose numatytų rodiklių (klasės) pasirinkimą. Priklausymas vienai ar kitai klimatinei klasei pasirenkama atsižvelgiant į žemiausią vidutinę temperatūrą. Todėl iki 2003 metų galioję standartai numatė ribinę filtruojamumo temperatūrą ne daugiau – 260C. Statistiškai tokios vidutinės temperatūros Lietuvoje pasiekti neįmanoma, tačiau kartais atskirais laikotarpiais ji būna žemesnė. Tada kai kuriems vairuotojams gali atsirasti problemų.
2003 metais dėl ypatingai šaltos žiemos, buvo nuspręsta pakeisti reikalavimus ir vietoj statistinių vidutinių temperatūrų už pagrindą nustatant klimatinius reikalavimus paimti žemiausias įmanomas Lietuvoje temperatūras. Taip Lietuva pagal klimatinius reikalavimus dyzeliniui kurui, atsirado arktinėje klimato zonoje. Pagal galiojančius Lietuvoje reikalavimus drumstimosi temperatūra turi būti ne aukštesnė kaip – 220C laipsniai. Faktinis AB „Mažeikių nafta“ pagamintos dyzelino rodiklis yra – 220C / – 250C. Ribinė filtruojamumo temperatūra pagal reikalavimus privalo būti ne aukštesnė kaip – 320C. Vienas iš pagrindinių kokybės rodiklių – cetaninis skaičius – taip pat žymiai geresnis, nei reikalaujama (norma ne mažiau kaip 48, faktinis dydis – 48,5 / 51 ). Būtent dėl šio rodiklio UAB “Mažeikių naftos” prekybos namų tiekiamas dyzelinis kuras pralenkia kitų gamintojų produktus. Vienas iš svarbesnių kokybės rodiklių, netiesiogiai nusakantis pagaminto produkto eksploatacines charakteristikas – klampa – taip pat yra minimali. Tai įtakoja mažesnį purkštukų dilimą. To pasiekta kaip pagrindinį arktinio dyzelino komponentą naudojant frakciją, kurios virimo temperatūros ribos yra tarp 200 ir 300 0C. Sieros kiekis dėl mažesnio sunkesnių frakcijų kiekio yra 7, neretai 35 kartus mažesnis už normą ir faktiškai sudaro nuo 10 iki 50 miligramų vienam kilogramui degalų. Dėl tos pačios priežasties beveik du kartus mažesnis ir policiklinių aromatinių junginių kiekis – tai žymiai sumažins nesudegusių angliavandenilių (suodžių) kiekį arba dūmingumą.
Biodyzelinas
Pagrindiniai energijos šaltiniai šiuo metu yra nafta, gamtinės dujos ir anglis, tačiau jie sparčiai senka, o iš jų pagaminta energija nuolat brangsta. Be to, deginant iš Žemės gaunamas iškasenas, į atmosferą išsiskiria dideli kiekiai žmonių bei gyvūnų sveikatai pavojingų junginių, ore sparčiai didėja anglies dvideginio koncentracija, kuri didina šiltnamio efektą. Dėl šių priežasčių vis didesnis dėmesys skiriamas alternatyvioms degalų rūšims iš atsinaujinančių energijos šaltinių
Riebalų rūgščių metilo esteris (RRME) - tai iš rapsų aliejaus esterifikacijos būdu pagamintas rapsų metilo esteris, skirtas tik dyzeliniams varikliams. Paprastai dyzeliniams varikliams yra naudojamas tradicinių dyzelinių degalų ir RRME mišinys – biodyzelinas. Optimalus biologinių dyzelinių degalų mišinys gaunamas 35 % RRME sumaišius su 65 % tradicinių dyzelinių degalų. RRME gamintojų UAB “Rapsoila” teigimu, RRME santykį galima didinti iki 50 %. Biodyzelinas gerina variklio tepimą. Vartojant biodyzeliną deginių dūmingumas sumažėja iki 60 %, palyginus su mineralinių dyzelinu, todėl vykdant mašinų techninę apžiūrą, biodyzelinu galės dirbti mašinos, kurių techninė būklė neleistų jomis važinėti vartojant tradicinius dyzelinius degalus. RRME pasižymi ir didesniu deguonies kiekiu, palyginti su dyzeliniu kuru (10,8 %) , todėl jis geriau sudega variklyje. Naudojant biodegalus praktiškai neišmetami į aplinką sieros junginiai. Biožaliava yra neutrali CO2 emisijų požiūriu.
RME pliūpsnio temperatūra yra didesnė kaip 120° C, kai dyzelinių degalų pliūpsnio temperatūra tik apie 55° C. Priešgaisriniu požiūriu RME labiau tinka stacionariems varikliams, dirbantiems uždarose patalpose bei tų transporto priemonių varikliams, kurios veža žmones, degalus, pavojingas medžiagas ir panašiai. Dyzelinių degalų cetaninis skaičius yra ne mažesnis kaip 51 (žiemos laikotarpiu minimali riba yra 48), o RME cetaninis skaičius yra 51, taigi šie degalai yra labai panašūs. Kuo cetaninis skaičius yra didesnis, tuo greičiau degalai užsidega, kartu lengviau paleisti variklį, o ypač tai aktualu žiemos metu. Variklis tyliau dirba ir mažiau dyla.
Tankis yra labai svarbi degalų charakteristika. Iš jo galima spręsti apie degalų cheminę ir frakcinę sudėtį, klampą ir šilumingumą. Dyzelinių degalų tankis 0,82-0,845 g/cm3, o RRME tankis 0,84-0,89 g/cm3 15° C temperatūroje. RRME tankis mažiau priklauso nuo temperatūros. Kadangi RRME tankis yra didesnis, tokių degalų sunaudojama mažiau nuvažiuoti tą patį atstumą.
Kinematinė dyzelinių degalų klampa, 40° C temperatūroje yra 4,5 mm2/s, o RRME 3,5-5,0 mm2/s. Šiuo atžvilgiu šiek tiek geresnėmis savybėmis pasižymi dyzeliniai degalai, nes geriau filtruojasi pro valymo filtrus, geresnis jų takumas, tačiau klampesni degalai turi geresnes tepimo ir sandarinimo savybes.
Peleningumas didina ne tik nuodegų kiekį, bet ir cilindro išdilimą, todėl jis neturi būti didesnis kaip 0,01 %, o RRME jų yra 0,02 %. Tačiau RME pelenai yra biologinės kilmės ir nepasižymi abrazyvinėmis savybėmis.
Mūsų šalyje vis daugiau įsigyjama naujų Vakarų šalyse pagamintų traktorių bei savaeigių žemės ūkio mašinų, todėl, kad neprarastume gamintojo garantijų, būtina įsitikinti, ar šios mašinos turi gamintojo leidimą kurui naudoti RRME. Prieš naudojant biodyzeliną reikalinga perskaityti įmonės gamintojos automobilio techninį aprašymą ir įsitikinti dėl biodyzelino naudojimo galimybės.
Biodyzelinas tirpdo per ilgesnį laiką degalų bakuose, filtrų korpusuose bei vamzdynuose susikaupusias nuosėdas. Staiga padidėjęs teršalų kiekis gali užkimšti kuro sistemos filtrus ir sutrikdyti visos maitinimo sistemos darbą. Tai aktualu, kai degalai laikomi atsitiktinėse nešvariose talpyklose ir į bakus pilami nefiltruoti. Todėl prieš biodyzelino panaudojimą rekomenduojama išplauti visą maitinimo sistemą, pakeisti ar išplauti filtravimo elementus.
Biodyzelinas nežymiai veikia gumines detales, tačiau tyrimai, atlikti Čekijoje, rodo, kad naudojant RRME ir mineralinio dyzelino mišinį 30/70 proporcijomis neigiami poveikiai nėra tokie ryškūs ir mišinį galima naudoti įprastuose varikliuose nekeičiant jų konstrukcijos bei eksploatavimo reikalavimų.
Išvados
Per paskutinius dešimtį metų dyzelinių degalų suvartojimas vis auga. Kasmet vis parduodama daugiau lengvųjų automobilių su dyzeliniais varikliais. Nepaisant to, kad variklio konstrukcija ir priežiūra yra sudėtingesnė, jie – ekonomiškesni už benzininius variklius.
Brangstant naftai, vis ieškoma naujų alternatyviųjų degalų. Vienas iš daugelio – biodyzeliniai degalai. Daugiausiai naudojami žemės ūkio mašinose ir traktoriuose, taip pat didžiųjų Europos miestų viešasis transportas.

Šaltinis: www.mokslai.lt
Lemona`
Iš patirties:

QUOTE
Dyzelinis kuras – D Fortis
D fortis – naujas Statoil dyzelinas, atitinkantis ES standartus (EN 590).

Su šitu bėdų nebuvo, jokių priedų ar žibalo, benzo su juo nemaišiau ir vedėsi mašina puikiai.

QUOTE
Dyz.kuras FUTURA
Neste A24 degalinėse prekiaujama dyzeliniu kuru Futura, kurio kokybės rodikliai atitinka europietiško kokybės standarto EN 590 reikalavimus.

O va su šitu netikiu, kad prie -32 neužšąla, nes jau šian ryte ilgiau pasukt teko, kol užsivedė.
Aišku, užsivest užsivedė, tai svarbiausia, bet ne taip jau lengvai, kaip kas rytą smile.gif

O šiaip pas mus neblogas kuras LT ar vasarą, ar žiemą smile.gif
kicius
QUOTE(Lemona` @ 2010 01 15, 08:26)
Iš patirties:
Su šitu bėdų nebuvo, jokių priedų ar žibalo, benzo su juo nemaišiau ir vedėsi mašina puikiai.
O va su šitu netikiu, kad prie -32 neužšąla, nes jau šian ryte ilgiau pasukt teko, kol užsivedė.
Aišku, užsivest užsivedė, tai svarbiausia, bet ne taip jau lengvai, kaip kas rytą  smile.gif

O šiaip pas mus neblogas kuras LT ar vasarą, ar žiemą  smile.gif
*


Tiek vienas tiek kitas geras, abu yra iki -32, su Neste visada važinėju, va ir šiandien priemiesty -20rodė, o užsivedė iš pirmo karto nesunkiai.
(Honey)
T formos sankryza ir ivaziavimas statmenai


Sveikos mergaites labai reikia jusu pagalbos greitai suoliuosiu i regitra ir siose dvejuose figuruose siek tiek nesigaudau kitas moku idealiai papasakokit kaip jus atliekat jas as nesigaudau ar T formoj visa vaira reikia susukti i desine kai jau vaziuoji i figura ar tik po leta
ir Ivaziavime statmenai kai uzsuki vaira i kaira iki kol pamatai veidrodeli gaire ji islygint ar i desine sukti?

Labai aciu uz pagalba
Aksana-Lap
QUOTE((Honey) @ 2010 01 19, 12:53)
T formos sankryza ir ivaziavimas statmenai
Sveikos mergaites  labai reikia jusu pagalbos greitai suoliuosiu i regitra ir siose dvejuose figuruose siek tiek nesigaudau kitas moku idealiai  papasakokit kaip jus atliekat jas as nesigaudau ar T formoj visa vaira reikia susukti i desine kai jau vaziuoji i figura ar tik po leta
ir Ivaziavime statmenai kai uzsuki vaira i kaira iki kol pamatai veidrodeli gaire ji islygint ar i desine sukti?

Labai aciu uz pagalba
*


T formos sankryza? ar turi omeny prisiparkavimas 90 laipsniu kampu?
jeigu taip, tai kuomet pastatai automobili uz ivaziavimo, ir jau reikia vaziuoti atbulomis, ziureti reikia tik i desini veidrodeli, (nusistatyk ji kad matytum galini desini rata) kuomet priartesi su retu prie posukio, suki vaira (judedama is leto) i desine. kuomet automobilis bus jau apie 35-45 laipsniu kampu, zvilgtelk i kairi veidrodeli kad neuzkliudytum kitoje puseje esanciu kolbeliu. vaira suk tol kol automobilis nebus 90 laipsniu kampu, kaip ir turetu buti, tuomet istiesinus vaira, vaziuoji atbulomis, kad galutinai isiparkuotum i vieta.
ivaziavime statmenai: reikia sulyginti savo automobilio gala su priesais stovinciu automobiliu (lygiagreciai). tuomet vaziuojant atbulomis is karto suki vaira i desine, (ziuri i kairi veidrodeli). veidrodelyje pamacius borteli, suki vaira i kaire, (judi is leto). tuomet kai automobilis jau bus lygiagreciai bortelio, vairas bus nusuktas i kaire, tu ji istiesink, ir po to pavaziuok truputeli i prieki.
bei daug praktikos reikia, kad islaikytum visus reikalaujamus atstumus mirksiukas.gif


Sekmes 4u.gif
FruitCocktail
Nežinau, ar čia pataikiau, bet nerandu, kur rašyti. Taigi: gal žinote, kur Kaune pigiausiai galima pasikeisti arba tik isigyti priekinio rato guolį x-trailui su 4 varomais?
Azazella
Gal koki gudru patarima duosit kaip lengviau per salcius dyzelini varikli uzvesti?
Vakar dar vedesi, o siandien pastenejo pastenejo ir ne pro kur. Akumuliatorius masinoje praktiskai naujas, kuro bake - lygiai puse. Deze - automatine.
*Sausutė*
QUOTE(Azazella @ 2010 01 24, 16:10)
Gal koki gudru patarima duosit kaip lengviau per salcius dyzelini varikli uzvesti?
Vakar dar vedesi, o siandien pastenejo pastenejo ir ne pro kur. Akumuliatorius masinoje praktiskai naujas, kuro bake - lygiai puse. Deze - automatine.
*



pradziai pasitikrink pakaitinimo zvakes...
aisvyde
Kad mašinai nelabai patinka važinėti esant -20C, tai suprantu iš to, kaip ji visa traška braška ir vaitoja, o ar pačiam varikliui (dyzelis) kenkia užvedinėjimas esant tokiam orui? Geriau stengtis arkties sąlygom nevažiuoti ar čia viskas normaliai? 4u.gif
denaxa
QUOTE(aisvyde @ 2010 01 24, 18:26)
Kad mašinai nelabai patinka važinėti esant -20C, tai suprantu iš to, kaip ji visa traška braška ir vaitoja, o ar pačiam varikliui (dyzelis) kenkia užvedinėjimas esant tokiam orui? Geriau stengtis arkties sąlygom nevažiuoti ar čia viskas normaliai? 4u.gif
*


Uzvedinejimas saltu oru kazkiek nusodina akumuliatoriu,bet jei vazineji ne labai trumpais atstumais tai viskas normaliai smile.gif
Azazella
QUOTE(*Sausutė* @ 2010 01 24, 15:57)
pradziai pasitikrink pakaitinimo zvakes...
*




Su zvakemis viskas tvarkoj, tikrintos neperseniausiai, tada kai akuma keiciausi. Dar karteli isejau pabandziau uzvesti, tai pasipuksejo ir uzsivede, bet zmogus, kuris lauke stovejo, sako, oho koki juoda duma isspjove tavo masiniukas lotuliukas.gif
dabar laukiu rytdienos ir galvoju, kogero vel bus problemu, nakti -27 zada doh.gif verysad.gif
Aksana-Lap
QUOTE(Azazella @ 2010 01 24, 20:55)
Su zvakemis viskas tvarkoj, tikrintos neperseniausiai, tada kai akuma keiciausi. Dar karteli isejau pabandziau uzvesti, tai pasipuksejo ir uzsivede, bet zmogus, kuris lauke stovejo, sako, oho koki juoda duma isspjove tavo masiniukas lotuliukas.gif
dabar laukiu rytdienos ir galvoju, kogero vel bus problemu, nakti -27 zada doh.gif  verysad.gif
*


Manau nieko cia nepadarysi, jeigu nera silto garazo, beliks tik pasikliauti geru akomuliatorium, ir tiketis geriausio g.gif arba iseiti nakti dar truputi pakurenti varikliuka doh.gif Kito varianto kaip ir nezinau... ten juk tepalai uzsala...
Musu dyzelinis poliukas 07m siandien niekaip neuzsikure- teko gerokai pakraut akumuliatoriu. o 93m hondike (benzinas) truputi pabarskejo ir is kart uzsivede blink.gif
Lemona`
QUOTE(Azazella @ 2010 01 24, 19:55)
Dar karteli isejau pabandziau uzvesti, tai pasipuksejo ir uzsivede, bet zmogus, kuris lauke stovejo, sako, oho koki juoda duma isspjove tavo masiniukas lotuliukas.gif
*


Dyzeliui yra normalu juodas dūmas.

QUOTE(Aksana-Lap @ 2010 01 24, 21:13)
ten juk tepalai uzsala...

Musu dyzelinis poliukas 07m siandien niekaip neuzsikure- teko gerokai pakraut akumuliatoriu. o 93m hondike (benzinas) truputi pabarskejo ir is kart uzsivede  blink.gif
*


kur ten? kokie tepalai?

Pas hondą matyt geresnis, stipresnis akumas ir tiek..
Kontaktas
Šaltas užvedimas kiekvienam varikliui sveikatos daug atima.Sakoma kad vienas užvedimas prie minus 20 tolygus 400 km normalios eksploatacijos...
O jau užvedus ir prašildžius gali važiuot kur nori ir kiek nori...Jei tik kuras neužšals.
O užvest dyzelį būtinos sąlygos : neužšalęs kuras, veikiančios žvakės ir gyvas akumuliatorius. Atkreipti dėmesį: net ir ką tik pagamintas akumas prie -20 temperatūros tegali atiduoti 40 proc savo talpos o ir startinė srovė maždaug tiek pat sumažėja. Taip kad parnešimas akumo nakvynei namie labai veiksminga priemonė...Nors labai nepatogi.
Aš kai turėjau pusgyvį dyzelinį escortuką, tai užvedinėdavau prie gerų šalčių tik tokiu būdu: pradžioj be žvakių šildymo pasukdavau starterį kokias 5 sek. Aišku, tuo metu net nebandydavo užsivest, bet kuro slėgis jau sukeltas, purkštukai pasiruošę....Tada jungiu žvakių šildymą - kokius du tris kartus, ir tada jau START...ir užsiveda....
Vieną kart pabandžiau tokį purškalą į oro filtrą - eterio pagrindu, skirtas palengvinti užvedimą....Nerekomenduoju, ir pats daugiau nenaudoju...Užsivedė lengvai, bet maniau kad variklis iš kėbulo iššoks - taip visas subarškėjo nabagas....
Azazella
QUOTE(Kontaktas @ 2010 01 25, 09:33)
Šaltas užvedimas kiekvienam varikliui sveikatos daug  atima.Sakoma kad vienas užvedimas prie minus 20 tolygus 400 km normalios eksploatacijos...
O jau užvedus ir prašildžius gali važiuot kur nori ir kiek nori...Jei tik kuras neužšals.
O užvest dyzelį būtinos sąlygos : neužšalęs kuras, veikiančios žvakės ir gyvas akumuliatorius. Atkreipti dėmesį: net ir ką tik pagamintas akumas prie -20 temperatūros tegali atiduoti 40 proc savo talpos o ir startinė srovė maždaug tiek pat sumažėja. Taip kad parnešimas akumo nakvynei namie labai veiksminga priemonė...Nors labai nepatogi.
Aš kai turėjau pusgyvį dyzelinį escortuką, tai užvedinėdavau prie gerų šalčių tik tokiu būdu: pradžioj be žvakių šildymo pasukdavau starterį kokias 5 sek. Aišku, tuo metu net nebandydavo užsivest, bet kuro slėgis jau sukeltas, purkštukai pasiruošę....Tada jungiu žvakių šildymą - kokius du tris kartus, ir tada jau START...ir užsiveda....
Vieną kart pabandžiau tokį purškalą į oro filtrą - eterio pagrindu, skirtas palengvinti užvedimą....Nerekomenduoju, ir pats daugiau nenaudoju...Užsivedė lengvai, bet maniau kad variklis iš kėbulo iššoks - taip visas subarškėjo nabagas....
*




O kaip suprast ta starterio pasukima be zvakiu pasildymo? Rartuka vos vos pasukti, kad net zvakes spirale valdymo skydelyje neuzsidegtu, taip?
Atsimenu, vienas zmogus mane moke, kad per salcius reik zvakes pasildyti tris kartus, t.y. viena kart pasukti rakta, palaikyti kol uzges spirales zenklas, tada antra ir trecia karta, o tada jau vesti. Taip ir darau visad, nezinau ar cia protinga ar kvaila.
Siaip, baisiai nepatinka man tie dyzelio kaprizai per salcius, pirma mano dyzeline masina ir 10 turetu, visos ankstesnes buvo benzinines, tai nera buve, kad neuzsivestu del salcio.
Kontaktas
QUOTE(Azazella @ 2010 01 25, 11:51)
O kaip suprast ta starterio pasukima be zvakiu pasildymo? Rartuka vos vos pasukti, kad net zvakes spirale valdymo skydelyje neuzsidegtu, taip?
Atsimenu, vienas zmogus mane moke, kad per salcius reik zvakes pasildyti tris kartus, t.y. viena kart pasukti rakta, palaikyti kol uzges spirales zenklas, tada antra ir trecia karta, o tada jau vesti. Taip ir darau visad, nezinau ar cia protinga ar kvaila.
Siaip, baisiai nepatinka man tie dyzelio kaprizai per salcius, pirma mano dyzeline masina ir 10 turetu, visos ankstesnes buvo benzinines, tai nera buve, kad neuzsivestu del salcio.
*



Viską teisingai tu darai...O tas pasukimas be žvakių tai taip; iškart raktą sukti į START poziciją, nealaukiant kol baigs šilt žvakės...Šiaip tai niekur tokio metodo nerasi aprašyto,...bet man labai palengvindavo gyvenimą.
Akutee
sveiki,

as ir su ta pacia problema...vakar bande mus prikurt draugas, ne pro kur.. sad.gif
Per visa nakty kroveme akuma..sen sesta ryto MB bego uzvedinet, ne velnio... doh.gif
Zvakes keistos birzely ar liepa, kai pirkom musu audi dyzeliuka..
Dyzelis is nestes.. giriasi kad -32 atlaiko, aha..
Nzn gal pabandyt ja patempt?
Azazella
QUOTE(Kontaktas @ 2010 01 25, 11:02)
Viską teisingai tu darai...O tas pasukimas be žvakių tai taip; iškart raktą sukti į START poziciją, nealaukiant kol baigs šilt žvakės...Šiaip tai niekur tokio metodo nerasi aprašyto,...bet man labai palengvindavo gyvenimą.
*




Ir vel nebesiveda siandien verysad.gif Paziurejau akumuliatoriu, viskas ok (maniskis turi tokia juostele indikatoriu, kuris rodo kiek akumas nusedes, tai nei kiek neissikroves), bet kai bandziau vesti, tai net nesuka starterio, tik toks garsas tyk tyk tyk, klaksi ir viskas verysad.gif
pikkolo
QUOTE(Akutee @ 2010 01 25, 13:31)
Dyzelis is nestes.. giriasi kad -32 atlaiko, aha..

Klausimas toks iškilo. O užšalti gali tik kuras? Vat pažįstamai savaitgalį mašina neužsivedė, nes pasirodo užšalo tepalai. Tai vat įdomu pasidarė prie kokios temperatūros užšala variklio tepalas? Internete kiek ieškojau, tai nelabai radau info. Pas mane dabar supilta Valvoline MaxLife 10w40, mašina BMW E39, 1996 metų. Ne viename servise sakė, kad pilnai užteks tokio tepalo, o viename net bandė įtikinti, kad 5w40 išviso nėra doh.gif
Lemona`
QUOTE(Azazella @ 2010 01 25, 14:47)
kai bandziau vesti, tai net nesuka starterio, tik toks garsas tyk tyk tyk, klaksi ir viskas verysad.gif
*


Na, kai klaksi, tai akumas yra mirtinai išsikrovęs arba užšalęs.


Papildyta:
QUOTE(pikkolo @ 2010 01 25, 15:39)
Klausimas toks iškilo. O užšalti gali tik kuras?
*


Ne. Gali ir tepalas užšalti, akumas (tiksliau, vanduo jame, ko pasekoje jonai negali laisvai judėti ir dėl to nesikuria).
Kad kuras nešaltų, tai labai nesunku to išvengt. Tik reikia imtis priemonių prieš, o ne kai jau užšąla.
Kontaktas
QUOTE(pikkolo @ 2010 01 25, 16:39)
Klausimas toks iškilo. .... pasirodo užšalo tepalai. Tai vat įdomu pasidarė prie kokios temperatūros užšala variklio tepalas? .
*



Vat įdomu pazdarė, kaip ten pasireiškė tas tepalo užšalimas? Info tokios ir nerasi, nes jis neužšąla....tik klampumas didėja...Paprastai sakant tirštėja....Ir nėra tokios ribinės temperatūros, aukščiau kurios jis dar skystas, žemiau - tirštas...
Kai jau visai blogai, starteris nepasuka variklio...
Arba variklis užsiveda, bet nėra slėgio ir dega kontrolinė lempa....
Kuris variantas įvyko?
Papildyta:
QUOTE(Azazella @ 2010 01 25, 15:47)
Paziurejau akumuliatoriu, viskas ok (maniskis turi tokia juostele indikatoriu, kuris rodo kiek akumas nusedes, tai nei kiek neissikroves),
*


Mažiau reikia pasitikėti tais indikatoriais. Jie matuoja elektrolito tankį, ir daugmaž teisybę rodo tik prie +20C.....O kai -20C tai galima jo pusėn net nežiūrėt.
Azazella
QUOTE(Kontaktas @ 2010 01 25, 16:41)

Mažiau reikia pasitikėti tais indikatoriais. Jie matuoja elektrolito tankį, ir daugmaž teisybę rodo tik prie +20C.....O kai -20C  tai galima jo pusėn net nežiūrėt.
*



Tai taip iseina, busiu nusodinus akuma mirtinai? verysad.gif
aisvyde
QUOTE(denaxa @ 2010 01 24, 20:02)
Uzvedinejimas saltu oru kazkiek nusodina akumuliatoriu,bet jei vazineji ne labai trumpais atstumais tai viskas normaliai smile.gif
*



Mano akumuliatorius - žvėris, užsikūriau ir vakar ir šįryt, visi kaimynai su savo benzinais pažaliavo iš pavydo, o ir mano auto ne pirmos jaunystės, ai, labai norėjau pasigirti blush2.gif

QUOTE(Kontaktas @ 2010 01 25, 10:33)
Šaltas užvedimas kiekvienam varikliui sveikatos daug  atima.
*



Tai esant -20C geriau nesant būtinybės nevažiuoti? O kas tam varikliui nutinka nuo šalčio? Blondinės klausimas biggrin.gif
denaxa
QUOTE(Azazella @ 2010 01 25, 17:47)
Tai taip iseina, busiu nusodinus akuma mirtinai? verysad.gif
*



Jei daug kartu meginai uzvesti-taip,bus nudusintas.Pasitikrink zvakes,jei jos geros,paprastai problemu didesniu nebuna del uzvedimo.
Papildyta:
QUOTE(aisvyde @ 2010 01 25, 20:39)
Tai esant -20C geriau nesant būtinybės nevažiuoti? O kas tam varikliui nutinka nuo šalčio? Blondinės klausimas biggrin.gif
*



Jei nespausi,neduosi daug apsuku nieko jam neatsitiks (gazuot labai negalima kol nesusyla nes sutirsteje tepalai,alkuniniam velenui sunku suktis,vnz.,motoriukas gali "traumuotis"),o jei ilgesni laika pastoves saltyje tai paskui irgi bus sunku uzvesti.Tiesiog dyzeli uzvedant isnaudojama daug elektros,ir jei vaziuoji tik pora km,akumas nespeja pasikrauti,taip palaipsniui ir nusidusina.

P.s.beje,dyzeli,jei neuzsiveda,tai geriau uztempineti (pradet nuo kokio trecio ar netgi ketvirto begio esant salciui),o benzina-laidais smile.gif
aisvyde
QUOTE(denaxa @ 2010 01 25, 20:47)
Jei nespausi,neduosi daug apsuku nieko jam neatsitiks (gazuot labai negalima kol nesusyla nes sutirsteje tepalai,alkuniniam velenui sunku suktis,vnz.,motoriukas gali "traumuotis"),
*



O tai kaip tas patarimas, kad užvedinėjant (kai didelis šaltis), reikia kartu "pagazuoti", blogas?

Beje, o kiek teisybės tame, kad "krokodilai" išveda iš rikiuotės mašinos kompą? Atseit senas mašinas galima užvedinėti su žnyplėm, o naujų - ne?
Azazella
QUOTE(aisvyde @ 2010 01 25, 19:55)
[size=1][/size]

O tai kaip tas patarimas, kad užvedinėjant (kai didelis šaltis), reikia kartu "pagazuoti", blogas?

Beje, o kiek teisybės tame, kad "krokodilai" išveda iš rikiuotės mašinos kompą? Atseit senas mašinas galima užvedinėti su žnyplėm, o naujų - ne?
*




Jo, mane tas pats klausimas domina, nes panasu, kad teks savo masiniuka butent tokiu butu uzvesti, jei jau akumas nudusintas verysad.gif
denaxa
QUOTE(aisvyde @ 2010 01 25, 20:55)
[size=1][/size]

O tai kaip tas patarimas, kad užvedinėjant (kai didelis šaltis), reikia kartu "pagazuoti", blogas?

Beje, o kiek teisybės tame, kad "krokodilai" išveda iš rikiuotės mašinos kompą? Atseit senas mašinas galima užvedinėti su žnyplėm, o naujų - ne?
*



Pagazavimas padeda tada kai su kuro padavimu problemos,ziema geriau be to apsieiti,arba tik uzsivedus atitraukti koja nuo gazo,tuo paciu stebint ar nekrenta apsukos,ar negesta.
Su krokodilais tai taip yra,jei benzina nuo benzino uzvedinesi tai dar nieko (bet jei galingumas neatitinka tai jau negerai),o jei nuo benzo dyzeli uzvedinesi,tai tam geram zmogui kuris sutiko tau elektros duot gali,pvz., generatorius sudegt.Cia ka as zinau apie senesnes masinas.O apie naujas tai cia neperseniausiai su kolega kalbejom,tai jis sake,kad "prikurkos" niekam neduoda ir pats nepraso,butent del to,kad gali visa elektronika sudegt,bet su trosu uztempt-be problemu,visada prasom.Beje,dyzeli,jei ka,tai geriau trosu uztempinet.Uzkuriant laidais ,kai tik pavyksta atgaivinti "numireli",reikia iskart gesinti donoro varikli.As anksciau kai dyzeli turejau elektrikas perspejo,kad neprasyciau laidais uzkurinet,nes sudeginsiu generatoriu zmogui,tai kai reikejo-su paruostu trosu po kiema vaiksciojau hihihi.gif
Azazella
QUOTE(denaxa @ 2010 01 25, 20:35)
Pagazavimas padeda tada kai su kuro padavimu problemos,ziema geriau be to apsieiti,arba tik uzsivedus atitraukti koja nuo gazo,tuo paciu stebint ar nekrenta apsukos,ar negesta.
Su krokodilais tai taip yra,jei benzina nuo benzino uzvedinesi tai dar nieko (bet jei galingumas neatitinka tai jau negerai),o jei nuo benzo dyzeli uzvedinesi,tai tam geram zmogui kuris sutiko tau elektros duot gali,pvz., generatorius sudegt.Cia ka as zinau apie senesnes masinas.O apie naujas tai cia neperseniausiai su kolega kalbejom,tai jis sake,kad "prikurkos" niekam neduoda ir pats nepraso,butent del to,kad gali visa elektronika sudegt,bet su trosu uztempt-be problemu,visada prasom.Beje,dyzeli,jei ka,tai geriau trosu uztempinet.Uzkuriant laidais ,kai tik pavyksta atgaivinti "numireli",reikia iskart gesinti donoro varikli.As anksciau kai dyzeli turejau elektrikas perspejo,kad neprasyciau laidais uzkurinet,nes sudeginsiu generatoriu zmogui,tai kai reikejo-su paruostu trosu po kiema vaiksciojau hihihi.gif
*




O kam apskritai donoro varikli jungti, negi negalima tiesiog prie donoro aku,uliatoriaus pasijungti ir bandyti vesti?
uzvesti patampius ant troso gal ir geras dalykas, betdeja, netinkantis automatams verysad.gif
pikkolo
QUOTE(Kontaktas @ 2010 01 25, 16:41)
Vat įdomu pazdarė, kaip ten pasireiškė tas tepalo užšalimas? Info tokios ir nerasi, nes jis neužšąla....tik klampumas didėja...Paprastai sakant tirštėja....Ir nėra tokios ribinės temperatūros, aukščiau kurios jis dar skystas, žemiau - tirštas...
Kai jau visai blogai, starteris nepasuka variklio...
Arba variklis užsiveda, bet nėra slėgio ir dega kontrolinė lempa....
Kuris variantas įvyko?


Na tai ne man buvo, tai nežinau kaip ten buvo, bet greičiausiai visi tokie "meistrai" buvo, tai nieko kito nesugalvojo. Sakė, kad sankaba kaip medinė buvo, išmynus ir atleidus atgal neatšoko. Šiaip esu radusi internete, kad gali užšalti tepalai (o gal tik taip liaudiškai pavadino labai sutirštėjusius tepalus), bet tada bandant vesti ten kažkas prasisuka ir belieka tempti mašiną į servisą remontui. Tad manau, kad mano draugė biškį perlenkė lazdą pasakydama, kad užšalo tepalai, nes kitą dieną tai užsivedė ir važiavo.

O kaip tarkim su kitais tepalais? Vairo, greičio dėžės? Jie turbūt irgi labai sutirštėja (nes kažkaip nerealu, kad užšaltų)? Nes kai mano mašiniukas prastovėjo kieme visą savaitę nejudintas, tai pavaros labai įdomiai pradžioj jungėsi, tarsi su pavėlavimu, ir sankaba kitaip mynėsi, bet vos tik atšilo mašina, viskas vėl buvo gerai.
Lemona`
QUOTE(denaxa @ 2010 01 25, 20:35)
Uzkuriant laidais ,kai tik pavyksta atgaivinti "numireli",reikia iskart gesinti donoro varikli.
*


Nu čia dabar.. Gana pliusą nuo užkurtos mašinos atkabint iškart pagazavus ir viskas..
Kontaktas
[

Denaxa, prisiklausei pasakų....Išklausykite teisybę... biggrin.gif
Yra ne visai taip. Galima mašinas vieną nuo kitos užvedinėt, nepriklausomai nuo galingumo, kuro rūšies, naujumo ar ...spalvos.
Vienintelis dalykas ką reikia padaryt, kad išvengt rizikos - gesint "donoro "variklį ir išsitraukt jo raktą "paciento" užvedimo metu. Paaiškinimas tam labai paprastas: sujungiant dviejų auto akumus lygiagrečiai gaunam bendrą elektros sistemą. Automobilio elektros tinkle normaliai niekada jokiom sąlygom vienu metu nedirba generatorius ir starteris. O čia nesunkai galim padaryt tokį režimą. O toks režimas kalbant teoriškai duoda sudėtingus pereinamuosius procesus ir į 12V DC tinklą patenka daugybė aukšto dažnio "šiukšlių" ...ko neperneša jokia elektronika....
O pajungus akumą užgesintame auto, ir dar jo raktas ištrauktas - reiškia visos svarbiausios jo sistemos išjungtos ir mes naudojam tik jo batareiką.
Ir dar apie laidų pajungimą...Ant "donoro" - + ir - klemos, ant "paciento" + ant klemos, o - ant variklio masės. Tam kad išvengt kibirkšties ant klemos ir galimo BUMMM.
pikkolo
QUOTE(Kontaktas @ 2010 01 26, 09:14)
Ir dar apie laidų pajungimą...Ant "donoro" - + ir - klemos, ant "paciento" + ant klemos, o - ant variklio masės. Tam kad išvengt kibirkšties ant klemos ir galimo BUMMM.
*


Kas yra klema? ax.gif
Aksana-Lap
QUOTE(aisvyde @ 2010 01 25, 20:55)
[size=1][/size]

O tai kaip tas patarimas, kad užvedinėjant (kai didelis šaltis), reikia kartu "pagazuoti", blogas?

Beje, o kiek teisybės tame, kad "krokodilai" išveda iš rikiuotės mašinos kompą? Atseit senas mašinas galima užvedinėti su žnyplėm, o naujų - ne?
*


Mano manymu, tai jeigu uzvedi varikli ir jis barska, ar apsukos sukeltos, tuomet gazuoti nevertetu, bet po keliu minuciu, kuomet variklis kiek pasiles, galima ir pagazuoti, kad dar ir ikaistu- nepakenks manau blush2.gif
Del krokodilu nezinau naujuose automobiliuose, bet zinau, kad akumuliatoriaus tai tikrai istraukti negalima juose. ax.gif
Kontaktas
QUOTE(pikkolo @ 2010 01 26, 11:07)
Kas yra klema? ax.gif
*


Akumo viršuje du (paprastai švininiai) pimpukai pažymėti "+" ir "-" ...lietuviškai turbūt bus gnybtai ... biggrin.gif
Jei jau nesupratai terminologijos, tai paaiškinsiu smulkiau ir visa kita. Taigi turim nukankintą akumą , aplink kurį "kankinimo" metu galimai susikaupė vandenilio dujos. Prie jo lygiagrečiai laidais pajunginėjam pakrautą akumą....Paskutinio pajungimo metu NEIŠVENGIAMAI šoks kibirkštis - nes pratekės gan nemaža išlyginančioji srovė. Todėl tas paskutinis pajungimas turėtų vykti kuo toliau nuo akumuliatoriaus....labai gera vieta - minusą tiesiai ant variklio metalo.
Gal ten to vandenilio ir nebus, gal vėjas nupūtė...bet spėliot ir apie tai galvot tokiais atvejais nėr kada..
O kai panosėj sprogsta akumuliatorius - patikėk,labai nekoks jausmelis...Kartą apturėjau tokį malonumą, daugiau nenoriu...
Azazella
Ka man patarsit siandien, meginti vesti siandien auto, ar jau nebekankinti ir ieskoti donoro?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2014 Invision Power Services, Inc.