Įkraunama...
Įkraunama...

Pasyvus namas ir jo variacijos V

QUOTE(Vyckaju @ 2010 12 02, 10:22)
Dabar pamasciau, kad gilinant butu galima po visu rusiu ~25m2 patiesti vamzdyna. Gruntas po namu pliazinis smelis todel kasimas isdauzius poprasti betona problemu nesudarytu. gruntinis vanduo manau giliai nes rusys sausas. Tuo paciu apsisiltintu rusio grindys.
Gal galetum specifikos kaip viskas sujugta pas pati ir kokie nuolydziai padaryti.
Pats rusys ~6*4 kazkur tai ~30m vamzdyno maziausia tilptu manu galima ir 50m pramesti. Po rusiu saltis gyvenime peprasiskverbs, grindys ~1,8m zemiau zemes lygio


Na va, bukas užsispyrimas - tai tik "neklystančiojo" kaukė, sveikas protas, kurio, reikia pripažinti turite, ima viršų. O tiek pykčio ir "neaiškinkit, aš pats žinau" teko išklausyti...
Kaip beprunkštumėt mano adresu vis tiek linkiu jums sėkmės. Jaučiuosi padaręs gerą darbą, ypač tų "kur rankos nežinia iš kur auga" akyse.
P.S. Ekspertu SM netampama, tam reikia ilgų gyvenimo metų ir atitinkamo išsilavinimo.
Atsakyti
QUOTE(Vyckaju @ 2010 12 02, 10:22)
O kokio skersmens vamzdis isnyra is zemes abiejuose galuose?
Dabar pamasciau, kad gilinant butu galima po visu rusiu ~25m2 patiesti vamzdyna. Gruntas po namu pliazinis smelis todel kasimas isdauzius poprasti betona problemu nesudarytu. gruntinis vanduo manau giliai nes rusys sausas. Tuo paciu apsisiltintu rusio grindys.
Gal galetum specifikos kaip viskas sujugta pas pati ir kokie nuolydziai padaryti.
Pats rusys ~6*4 kazkur tai ~30m vamzdyno maziausia tilptu manu galima ir 50m pramesti. Po rusiu saltis gyvenime peprasiskverbs, grindys ~1,8m zemiau zemes lygio

Na va, ir radote kur ta vamzdi ikisti. smile.gif
Vamzdis, kaip jau minejau, visur vidaus kanaleikos PE 110 su plonom sienelem. 33m zemeje. Atsargai reiktu didint iki 40m. dabar kaip tik per sita atsalima, antra para pucia beperstojo, eisiu matuot kiek isejime, ar nekrito efektyvumas. Vakar apie pietus po paros putimo lauke -14C isejime +2C. Jei sals -20C, manau isejimas kris iki 0 ar -1. Pailginus vamzdi iki 40m (pavasari taip turbut ir padarysiu) 0 realiomis salygomis isviso neturetu but pasiektas.
Nuolydzio pakanka standartinio ar bent nemazesnio nei 3mm/1m.
Daryti ilgesni kaip 40m manau netikslinga, susidarys pasipriesinimas, kris srautas. Su 40m, minuso isejime nepasieksit, na nebent per 30 laipsniu kristu padavimas.
Padavima as planuoju pakelti i nesildoma pastoge, ten dar pora laipsniu silciau turetu but nei lauke.
Atsakyti
QUOTE(Dario @ 2010 12 02, 11:17)
Na va, ir radote kur ta vamzdi ikisti.  smile.gif 
Vamzdis, kaip jau minejau, visur vidaus kanaleikos PE 110 su plonom sienelem. 33m zemeje. Atsargai reiktu didint iki 40m. dabar kaip tik per sita atsalima, antra para pucia beperstojo, eisiu matuot kiek isejime, ar nekrito efektyvumas. Vakar apie pietus po paros putimo lauke -14C isejime +2C. Jei sals -20C, manau isejimas kris iki 0 ar -1. Pailginus vamzdi iki 40m (pavasari taip turbut ir padarysiu) 0 realiomis salygomis isviso neturetu but pasiektas.
Nuolydzio pakanka standartinio ar bent nemazesnio nei 3mm/1m.
Daryti ilgesni kaip 40m manau netikslinga, susidarys pasipriesinimas, kris srautas. Su 40m, minuso isejime nepasieksit, na nebent per 30 laipsniu kristu padavimas.
Padavima as planuoju pakelti i nesildoma pastoge, ten dar pora laipsniu silciau turetu but nei lauke.


nezinau ar ji darysiu tik svarstau, idejos kurios kyla impulsyviai dazniausiai buna vertos demesio.
Bitejeplius igyvendinta ideja buvo pakankamai brangi ir rezultatas nebuvo geras, pagal tai pats pernai sausio menesi toje diskusijoje kalbejes apie galimybe isirengti si vamzdi ja ir atmeciau del prasto rezultato. Jusu rezultatas geras ir vertas kiekvieno cento.dabar nezinau kiek rekuperatorius siandien surinkus kasetes padarys is -10 lauke, parasysiu ir pagal tai spresiu kaip toliau elgtis. jeigu jis
TEORISKAI
is -23 lauke ir +20 viduje sugebetu padaryti +14,5 (kuo as netikiu) tai jam dirbant 100m3/h nasumu butu ismetama lauk palyginus nedaug silumos.
Pagal 6 laipsniu skirtuma tarp ismetamo lauk +20 ir ipuciamo +14 prie 100m3 gauname 0.2 kw nuostoli per 1h arba 4.8kw per para. Cia prie didziausiu salciu
Magal juos vidurkis viso sildymo sezono turetu gautis apie +20 ismetamo ir +17 grazinamo tai butu ~3 laipsniai t.y ~ 2.4Kw per para ventiliacijos nuostolis.
PRAKTISKAI (parasysiu pats), bet jeigu is +20(paros vidurkis) istraukiamo oro namuose sugebes pre -23 lauke bent +10 butu super. tai butu ~8.04 Kw per para, o viso sildymo sezono vidurkio nuostoliai ventiliacijai galetu buti ~4kw/parai.
Taigi jei vamzdis vidutiniskai per sezona temperatura pakeltu +10 laipsniu tai nera taip, kad tais 10 laipsniu daugiau rekupas ir pasildys.
Sakykim vietoje to, kad prie -20 laipsniu i namus gauname +10 su rekupu, temperaturu skirtumas 10 laipsniu, tai su vamzdziu ir rekupu -10 i namus negausime jau +20, nesisumuoja juk. gausime gal +13, t.y vamzdis padeda laimeti gal +3 laipsnius ne 10 laipsniu.
Todel ir manau, jog vamzdis , kad atsipirktu turi buti pigus. Jei tikrai jo pagalba rekupas sugebetu pakelti temperatura 3 na max +5 laipsniai tai butu prie 100m3/h ~ 2-4sutaupyti KW per para arba 150-300Lt/metus sildant elektra.
Jeigu rekuperatorius brangus ir jo naudingumas tikrai pasiekiamas koks deklaruojamas tai si sutaupymo israiska litais labai sumazeja.
Aisku cia su salyga, kad pasirenkamas brangiausias sildymo budas.
Atsakyti
QUOTE(Vyckaju @ 2010 12 02, 13:01)
nezinau ar ji darysiu tik svarstau, idejos kurios kyla impulsyviai dazniausiai buna vertos demesio.
Bitejeplius igyvendinta ideja buvo pakankamai brangi ir rezultatas nebuvo geras, pagal tai pats pernai sausio menesi toje diskusijoje kalbejes apie galimybe isirengti si vamzdi ja ir atmeciau del prasto rezultato. Jusu rezultatas geras ir vertas kiekvieno cento.dabar nezinau kiek rekuperatorius siandien surinkus kasetes padarys is -10 lauke, parasysiu ir pagal tai spresiu kaip toliau elgtis. jeigu jis
TEORISKAI
is -23 lauke ir +20 viduje sugebetu padaryti +14,5 (kuo as netikiu) tai  jam dirbant 100m3/h nasumu butu ismetama lauk palyginus nedaug silumos.
Pagal 6 laipsniu skirtuma tarp ismetamo lauk +20 ir ipuciamo +14 prie 100m3 gauname 0.2 kw nuostoli per 1h arba 4.8kw per para. Cia prie didziausiu salciu
Magal juos vidurkis viso sildymo sezono turetu gautis apie +20 ismetamo ir +17 grazinamo tai butu ~3 laipsniai t.y ~ 2.4Kw per para ventiliacijos nuostolis.
PRAKTISKAI (parasysiu pats), bet jeigu is +20(paros vidurkis) istraukiamo oro  namuose sugebes pre -23 lauke bent +10 butu super. tai butu ~8.04 Kw per para, o viso sildymo sezono vidurkio nuostoliai ventiliacijai galetu buti ~4kw/parai.
Taigi jei vamzdis vidutiniskai per sezona temperatura pakeltu +10 laipsniu tai nera taip, kad tais 10 laipsniu daugiau rekupas ir pasildys.
Sakykim vietoje to, kad prie -20 laipsniu i namus gauname +10 su rekupu, temperaturu skirtumas 10 laipsniu, tai su vamzdziu ir rekupu -10 i namus negausime jau +20, nesisumuoja juk. gausime gal +13, t.y vamzdis padeda laimeti gal +3 laipsnius ne 10 laipsniu.
Todel ir manau, jog vamzdis , kad atsipirktu turi buti pigus. Jei tikrai jo pagalba rekupas sugebetu pakelti temperatura 3 na max +5 laipsniai tai butu prie 100m3/h ~ 2-4sutaupyti KW per para arba 150-300Lt/metus sildant elektra.
Jeigu rekuperatorius brangus ir jo naudingumas tikrai pasiekiamas koks deklaruojamas tai si sutaupymo israiska litais labai sumazeja.
Aisku cia su salyga, kad pasirenkamas brangiausias sildymo budas.
Kazkaip idomiai paskaiciavote. As matyciau didesni skirtuma nei 3 laipsniai.
Jusu atveji su -23C lauke ir +20C viduje reiktu lyginti su 0C po vamzdzio ir +20C viduje.
Teoriskai gautumet apie 18.5C i kambari prie -23C lauke. Kada temperatura i rekupa eina pliusine tai ir efektyvumas manau jo kurkas didesnis nei apsalusio. Prie mazesniu salciu rekupas pustu beveik kambario ora. Plius niekada neisijungtu 2-3kW tenas priesuzsaliminis. Sita iskaiciavus atsipirkimas turbut 2 sildymo menesiai. Kolkas nesugalvojau greiciau atsiperkancios investicijos su tokiais rezultatais ir irengimo kastais. Jei vamzdi ilginti iki 40m esu tikras kad rezultatai butu dar geresni, o islaidos pasikeistu nezymiai.

Jei pripliusuotume irengima, priklausomai nuo konkrecios situacijos manau sistema i zeme, paciam nekisant pirstu sumoje gautusi 600-800Lt.

P.S. Pries pusvalandi lauke -10C is mano vamzdzio po 2 paru nepertraukiamo putimo +2C. Krito mazdaug 2 laipsniais. Gruntas atveso. Realiom salygom nepertraukiamo putimo po kelias paras nebus. Taigi atsistatys. Stebesiu kaip greitai.
Atsakyti
Sveiki. Būkit žmonės nesipykit, nes visa tai reik perskaityt ir kitiems... Pvz. mano atveju- aš viską traukiu į konspektą ,kopinu į word ir atspausdinu kai ką- tada pranešu vyrui. biggrin.gif Nes jis nemėgsta skaityt ilgų beletristikų. Mano pareiga rinkt info, o sprendimus ir darbus darys jis. smile.gif
Ačiū Vilienei, kuris karts nuo karto primena, kokia temos paskirtis 4u.gif
Atsakyti
QUOTE(ambre @ 2010 12 02, 14:17)
Sveiki. Būkit žmonės nesipykit,  nes visa tai reik perskaityt ir kitiems...

Tik diskutuojant gimsta teisybe. Jei skaitysi monologus, tai nieko gero nebus. mirksiukas.gif
Atsakyti
QUOTE(Dario @ 2010 12 02, 13:26)
P.S. Pries pusvalandi lauke -10C is mano vamzdzio po 2 paru nepertraukiamo putimo +2C. Krito mazdaug 2 laipsniais. Gruntas atveso. Realiom salygom nepertraukiamo putimo po kelias paras nebus. Taigi atsistatys. Stebesiu kaip greitai.


Gal atkreipet demesi kokia temperatura buna vamzdyje, kai tik paleidziat
"vedinima" ?
kaip supratntu "rekuperaracinei" reiktu dvieju oro paemimu: vieno is/per zemes/e ir kito tiesiai is lauko (per trisaki sie susijungtu). Ir prie tam tikru T lauke, reiktu
perjungineti trisakio sklende.
kokia turi buti T lauke, kad jau butu verta ora traukti per zeme(vamzdziu)?
Atsakyti
QUOTE(Dario @ 2010 12 02, 13:26)
Kazkaip idomiai paskaiciavote. As matyciau didesni skirtuma nei 3 laipsniai.
Jusu atveji su -23C lauke ir +20C viduje reiktu lyginti su 0C po vamzdzio ir +20C viduje.
Teoriskai gautumet apie 18.5C i kambari prie -23C lauke. Kada temperatura i rekupa eina pliusine tai ir efektyvumas manau jo kurkas didesnis nei apsalusio. Prie mazesniu salciu rekupas pustu beveik kambario ora. Plius niekada neisijungtu 2-3kW tenas priesuzsaliminis. Sita iskaiciavus atsipirkimas turbut 2 sildymo menesiai. Kolkas nesugalvojau greiciau atsiperkancios investicijos su tokiais rezultatais ir irengimo kastais. Jei vamzdi ilginti iki 40m esu tikras kad rezultatai butu dar geresni, o islaidos pasikeistu nezymiai.


Lyg ir teisingai skaiciavau aisku viskas paremta prielaidom. Pagal jas jeigu vamzdis pakelia temperatura sakykim +10 laipsniu, tai prie -20 lauke ir +20 viduje i rekupa gauname ne 0, o -10 matemastiskai, jei gautume 0 tai turetu temperatura pakelti +20 laipsniu.

Taigi per pietus parlekes namo sumeciau kasetes i vieta, apsiltinimas savo dave, bet tikejausi daugiau.
Pries apsiltinima kazkur is 0 lauke padarydavo ~ +12 laipsniu, dabar is -6 daro +11. labai neturejau laiko tai vakare matysiu kiek gausis paputus ilgesni laika. Dar reikes pamatuoti kiek ismeta lauk.
Skambinau gamintojui ir tiesiai sviesiai paklausiau ar jie cia laboratorijoje savo naudinguma pasieke ir realybeje jo nera ar kaip? Jeigu nera to naudingumo tai nesiknisciau, o is karto mastyciau kaip toliau isspresti si klausima. Sake taip neturetu buti, o kadangi pas mane 1 daviklio nefiksuoja tai atvaziuos kita sav. ir paziures vietoje.
arba variantas, kad puciant vesesni ora i termometra jis rodo mazesne temperatura nei yra, matavau su buitiniu nes butent tas daviklis kuris rodo puciamo i vidu oro temperatura ir neveikia.
Atsakyti
QUOTE(Carbon @ 2010 12 02, 15:25)
Tik diskutuojant gimsta teisybe. Jei skaitysi monologus, tai nieko gero nebus. mirksiukas.gif


oi šitą aš žinau, bet kai pusę komentaro sudaro vyriški pasikandžiojimai, tai pabosta ir skaityt.
Atsakyti
QUOTE(Dario @ 2010 12 02, 11:17)
Na va, ir radote kur ta vamzdi ikisti.  smile.gif 
Vamzdis, kaip jau minejau, visur vidaus kanaleikos PE 110 su plonom sienelem. 33m zemeje. Atsargai reiktu didint iki 40m. dabar kaip tik per sita atsalima, antra para pucia beperstojo, eisiu matuot kiek isejime, ar nekrito efektyvumas. Vakar apie pietus po paros putimo lauke -14C isejime +2C. Jei sals -20C, manau isejimas kris iki 0 ar -1. Pailginus vamzdi iki 40m (pavasari taip turbut ir padarysiu) 0 realiomis salygomis isviso neturetu but pasiektas.
Nuolydzio pakanka standartinio ar bent nemazesnio nei 3mm/1m.
Daryti ilgesni kaip 40m manau netikslinga, susidarys pasipriesinimas, kris srautas. Su 40m, minuso isejime nepasieksit, na nebent per 30 laipsniu kristu padavimas.
Padavima as planuoju pakelti i nesildoma pastoge, ten dar pora laipsniu silciau turetu but nei lauke.


Aš manau tikslinga skerspjūvį didinti iki bent 150-160, tuomet pasipriešinimas sumažės, darbinis plotas padidės. O dėl per greito "praėjimo" - viskas priklauso nuo ventiliatoriaus. Jūsų atveju su tuo pačiu ventiliatorium (100m3/h) ir net tuo pačiu 33m ilgiu našumas turėtų padidėti. Berods temos apraše EVOY įdėjęs "rimtesniems poreikiams" - diametro didinimas tik į naudą.
Atsakyti
QUOTE(Dario @ 2010 12 02, 13:26)
Kazkaip idomiai paskaiciavote. As matyciau didesni skirtuma nei 3 laipsniai.
Jusu atveji su -23C lauke ir +20C viduje reiktu lyginti su 0C po vamzdzio ir +20C viduje.
Teoriskai gautumet apie 18.5C i kambari prie -23C lauke. Kada temperatura i rekupa eina pliusine tai ir efektyvumas manau jo kurkas didesnis nei apsalusio. Prie mazesniu salciu rekupas pustu beveik kambario ora. Plius niekada neisijungtu 2-3kW tenas priesuzsaliminis. Sita iskaiciavus atsipirkimas turbut 2 sildymo menesiai. Kolkas nesugalvojau greiciau atsiperkancios investicijos su tokiais rezultatais ir irengimo kastais. Jei vamzdi ilginti iki 40m esu tikras kad rezultatai butu dar geresni, o islaidos pasikeistu nezymiai.


susidubliavo
Atsakyti
Šį pranešimą redagavo Vyckaju: 02 gruodžio 2010 - 14:36
QUOTE(well'as @ 2010 12 02, 14:36)
Gal atkreipet demesi kokia temperatura buna vamzdyje, kai tik paleidziat
"vedinima" ?
kaip supratntu "rekuperaracinei" reiktu dvieju oro paemimu: vieno is/per zemes/e ir kito tiesiai is lauko (per trisaki sie susijungtu). Ir prie tam tikru T lauke, reiktu
perjungineti trisakio sklende.
kokia turi buti T lauke, kad jau butu verta ora traukti per zeme(vamzdziu)?


Teoriškai: paleidžiant ventiliatorių oras turi būti dirvos temperatūros, gal laipsniu vėsesnis dėl savitakinės cirkuliacijos, įdomu būtų pamatuoti temperatūrą sistemos dugne esant išjungtam ventiliatoriui.
Dviejų paemimų reikia ne rekuperacinei, jei tiksliau - pačiam namui ir jo klimatui. Dėl staigių temperatūros pokyčių pavasarį bei rudenį bus laikotarpiai, kai SV dirbs "prieš klimatą" - vėsins kai reik šildyti ir atvirkščiai. Tuomet orą imsime tiesiai iš už sienos.
Trišakio sklendė - man projektuotojai išsprendė nubražydami dvi sklendes and atskitų paėmimų, su el. pavarom. (mano atveju dėl SV šakotumo jų bus trys - 2 ant šakų + 1 ant tiesioginio paėmimo).
Taip pat gavau gerą patarimą dėl gartraukio: iš paties gartraukio "išoperuoju" ventiliatorių, o san mazge, esančiame už 3m nuo gartraukio montuoju kasetę anglies filtrams ir ventiliatorių gartrauliui, oras gražinamas atgal į bendrą virtuvės/gyvenamą patalpą dėl srautų balanso. Pliusai: "šikane" ventiliatorius galės bliauti kiek norės - šeimininkei galva neišūž smile.gif (vis tik parinksime tylų bet galingą ventiliatorių); san mazge nebūsiu apribotas erdvėje - daug vietos ir filtrų kasetei ir ventiliatoriui ir duslintuvams. Minusas - teks ventiliatoriaus valdiklį atsivesti į gartraukį, gali nukentėti gartraukio dizainas. Kas dar mano kokių pastebėjimų / kritikos turi - būsiu dėkingas.
Atsakyti