2017 01 19, Ketvirtadienis
žurnalai
rekomenduojame
vardadieniai
Pagrindinis arrow Pagrindinis arrow Nėščiųjų mankštos – ką reikia žinoti? (II dalis)
Nėščiųjų mankštos – ką reikia žinoti? (II dalis) Spausdinti El. paštas
2012 spalio 01
Šiuo metu vis daugiau nėščiųjų sportuoja. Šia tema mūsų portale publikuotas interviu su klinikos „Bendrosios medicinos praktika“ kineziterapeute Simona Vičiūte sulaukė didelio susidomėjimo. Norėdami, kad jūs kuo daugiau sužinotumėte apie nėščiųjų mankštas, pateikiame kineziterapeutės atsakymus į klausimus, kuriuos nėštukės jai atsiuntė elektroniniu paštu.

Kodėl nėštumo metu pradeda skaudėti nugarą?

Nėščiųjų nugaros skausmus gali sukelti įvairūs veiksniai:
- pakitęs hormonų santykis,
- didėjantis svoris,
- pakitusi laikysena,
- pasikeitusi svorio centro padėtis,
- didėjanti nugaros lordozė (stuburo kaklinės bei juosmeninės dalies išlinkimas į priekį),
- prieš nėštumą pasireiškę sveikatos sutrikimai,
- sumažėjęs fizinis aktyvumas ir kt.

Kaip kineziterapeutas gali padėti nėščiajai, kuriai skauda nugarą?

Įvertinęs nėščiosios laikyseną, raumenų balansą ir kitus faktorius kineziterapeutas gali rekomenduoti individualias fizinio aktyvumo formas arba išmokyti pratimų, kurie padės sumažinti nugaros skausmą. Be to, kineziterapeutas gali patarti, kaip efektyviau ir saugiau elgtis kasdieninėje veikloje.

Nuo kelintos nėštumo savaitės galima mankštintis?

Jei jaučiatės gerai, lengva fizinė veikla nėra draudžiama nuo pirmų savaičių. Sunkesnės fizinio aktyvumo formos rekomenduojamos nuo antrojo nėštumo semestro.

Iki kelintos savaitės galima mankštintis vandenyje?

Dažniausiai rekomenduojama aktyviau mankštintis vandenyje iki 34-os nėštumo savaitės. Likusias nėštumo savaites rekomenduojami užsiėmimai, padedantys atsipalaiduoti t.y., lengvas plaukiojimas, plūduriavimas, kvėpavimo mankšta ir pan. Šie pratimai padeda įveikti atsiradusį „sunkumo“ jausmą, mažina sąnarių apkrovą ir kojų tinimą.

Kaip suprasti, kad fizinė veikla yra per sunki?

Pirmiausia reikia įsiklausyti į savo kūną. Per didelį fizinį krūvį parodo šie ženklai:
- oro trūkumas,
- nesugebėjimas ramiai netrūkčiojant kalbėtis su aplinkiniais žmonėmis,
- didesnis nei 140 dūžių per minutę pulsas,
- skausmas,
- galvos svaigimas.

Kada galima atlikti Kegel‘io pratimus ir kokia jų nauda?

Kegel‘io pratimai rekomenduojami nuo pirmųjų nėštumo mėnesių. Juos galite atlikti bet kada, kai turite laiko. Nėštumo metu šie pratimai padeda išvengti nugaros skausmo, stiprina dubens dugno raumenis. Jei Kegel‘io pratimai atliekami pagimdžius, greičiau gyja žaizdos, atsistato dubens dugno raumenų elastingumas.

Kaip atlikti Kegel‘io pratimus?

Tai labai paprasta. Kad geriau suprastumėte, kuriuos raumenis „įjungti“, pirmaisiais kartais pabandykite sulaikyti šlapimą. Kai tai pavyksta, pratimą galite atlikti bet kada. Raumenis įtempkite ir stenkitės išlaikyti apie 10 sekundžių. Vėliau galite didinti įtempimų dažnį. Pratimų metu stenkitės kuo mažiau įtempti paviršinius sėdmenų raumenis.

Ar galima nėščiosioms maudytis spa centrų baseinuose?

Jei vandens temperatūra neviršija 34 laipsnių, maudytis galima. Nerekomenduojamos sūkurinės, perlinės vonios ir saunos, nes per aukšta kūno temperatūra gali pakenkti kūdikio vystymuisi.

Mielos nėštukės, jeigu turite klausimų apie nėščiųjų mankštas, siųskite juos el.p. info@daktaras.lt, mes juos pateiksime klinikos „Bendrosios medicinos praktika“ kineziterapeutei Simona Vičiūtei, kuri mielai sutiko atsakyti į juos.

"Bendrosios medicinos praktika“ klinika nėščiąsias ir jaunas mamytes kviečia apsilankyti mankštų programose, kurias prižiūri patyrę gydytojai reabilitologai, kineziterapeutai ir ginekologai. Mankštos vyksta salėje ir vandenyje. Daugiau informacijos apie mankštas www.daktaras.lt, tel. (8-37) 30 11 85 arba apsilankius Savanorių pr. 423/421, Kaunas.

2012 09 01 – 12 31 su EUROVAISTINĖS kortele MEDUS suteikiama 12 proc. nuolaida visiems klinikos "Bendrosios medicinos praktika“ nėščiųjų mankštų abonementams!
 
< Atgal   Pirmyn >


REKLAMA