Sveiki gyvi
Tęsiu pažadą ir pradedu reportažą apie šios vasaros kelionę Gal truputi ir vėluoju, bet taip jau būna kai keliauji su vaikais
Taigi, keliaujam kaip visada, automobiliu "Nissan Primastar" su miegamosiomis vietomis.
Isskirtinumas tas, kad si karta keliauju vienas su vaikais Labai ilgai ir su baime galvojau apie si varianta kol galiausiai nusprendziau, kad neprapulsiu Tiesa, del visa ko maziuko (nepilnai 4 m.) nesivezu, nes kelione i kalnus, gali buti net labai sunkiu dienu, todel apsidraudziu neperlenkdamas lazdos Jau ir taip vyresniajai tik 12 m., o viduriniajai (sioje kelioneje ji bus "mazoji") nepilnai 7 m.
1 diena, 06.24
Vaziuojam per Lenkija.
Kadangi issedeti visa diena automobilyje nelengva, tai mergaites "linksminasi" pesdamosis, o as klausydamasis
Supykusi mazoji klausia vyresniosios, kai si sugadino kazkoki jos daikta: "ar zinai kiek sukneliu galima uz tai nupirkt?" Negaliu susilaikyt nesijuokdamas garsiai , vien del to, kad tai "tipine" mano mazoji, ji skirtingai nei mama ar sese, viska matuoja labai praktiskais "moteriskais" dalykais, siuo atveju suknelemis Man tai nerealiai zavu, tikiuosi, kad ji tokia ir liks Tik aisku uzuojauta jos busimam vyrui
Po to ateina eile supykti vyresniajai Tada mazoji jai dainuoja darzelyje ismokata dainele: "Supyko, supyko, del baaaravyko.Nuliudo, nuliudo, del baaarscio bliudo". Skamba kazkaip zaviai
Galiausiai issiaiskinam kad visgi daugiau isdykauja mazoji, todel uzdedam jai pravarde-"Kake Kake" , nes jos megstamiausia heroje "Kake Make". Ir neaiskinkit man kad negalima prasivardziuot. Jai, man regis, visai patiko
Beje, Lietuvos pasienyje kuras kainavo 0,969 euro uz litra dyzelino.
Kas dar istrigo is sios dienos, tai "Fantos" kaina, 2,50 zl. uz 2 ltr. Lietuvoje nera teke matyt tokiu kainu
2 diena, 06.25
Ryte tvarkydamas daiktus randu "guminuka". Isidedu i burna. Ne is karto suprantu, kad kramsnoju mergaiciu numesta piesimo kreidele
Jezau, kaip su jomis faina
Vaziuojam toliau per Lenkija.
Mergos pykstasi toliau
Si karta susigincija del pomegiu. Jos pas mane labai skirtingos. Vyresnioji labai disciplinuota, sportiska, "berniukiska", pamisusi del krepsinio, sunku apvilkti suknele ar sijona. O mazoji priesingai, gudri kaip lape, kelniu nepripazista, i darzeli nepastovejusi prie veidrodzio neina Isgirstu kaip mazoji rimtu veidu sako vyresniajai: "klausyk, bet uzaugusi tu vistiek merga turesi but". Juoko man ilgai nepavyksta sulaikyt
Lenkijoje nusiperkam braskiu po 6,50 zl., tai pigiau nei Lietuvoje, bent jau Siauliuose, kur jos per metus pabrango tiesiog fantastiskai.
Nueinam i parduotuve, "Mac Donalda", naudojames pigiomis Lenkijos kainomis
Isvaziuodami is Lenkijos prisipilam kuro po 4,12 zl uz ltr. Beje, autostradoje jis 30 grasiu brangesnis, todel tikrai verta issukti 1-2 km. is jos i arciausiai esanti miesteli.
Vokietijoje, autostradoje, vos nepatenkam i avarija. Mane aplenkia mikriukas ir tik sugrizus i pirmaja juosta priesais mus, jam sprogsta padanga. Pamatau kaip mikriukas vingiuoja ir kyla neitiketinai juodi dumai. Laimei mikriukas issilaiko kelyje iki sustoja. Mes laimingai ji apvaziuojam.
Turbut tai buvo pranasingas zenklas, nes labai netiketai pasikeicia dangus. Ties Dresdenu ima pilti tokia liutis, kokios senai nebuvau mates. Automobiliai autostradoje arba visai stoja, arba vaziuoja 30-40 km. greiciu. Oro temperatura akimirksniu nukrinta nuo +33 iki vos +17 !!!!
Laimei ji trunka neilgai.
3 diena, 06.26
Visa diena skirta "Legolendui", i kuri turime metines "Merlin" korteles.
O sioje nuotraukoje uzfiksuotas auksciausias pasaulyje statinys is Lego kaladeliu.
Isskirtinumas tas, kad si karta keliauju vienas su vaikais Labai ilgai ir su baime galvojau apie si varianta kol galiausiai nusprendziau, kad neprapulsiu Tiesa, del visa ko maziuko (nepilnai 4 m.) nesivezu, nes kelione i kalnus, gali buti net labai sunkiu dienu, todel apsidraudziu neperlenkdamas lazdos Jau ir taip vyresniajai tik 12 m., o viduriniajai (sioje kelioneje ji bus "mazoji") nepilnai 7 m.
1 diena, 06.24
Vaziuojam per Lenkija.
Kadangi issedeti visa diena automobilyje nelengva, tai mergaites "linksminasi" pesdamosis, o as klausydamasis
Supykusi mazoji klausia vyresniosios, kai si sugadino kazkoki jos daikta: "ar zinai kiek sukneliu galima uz tai nupirkt?" Negaliu susilaikyt nesijuokdamas garsiai , vien del to, kad tai "tipine" mano mazoji, ji skirtingai nei mama ar sese, viska matuoja labai praktiskais "moteriskais" dalykais, siuo atveju suknelemis Man tai nerealiai zavu, tikiuosi, kad ji tokia ir liks Tik aisku uzuojauta jos busimam vyrui
Po to ateina eile supykti vyresniajai Tada mazoji jai dainuoja darzelyje ismokata dainele: "Supyko, supyko, del baaaravyko.Nuliudo, nuliudo, del baaarscio bliudo". Skamba kazkaip zaviai
Galiausiai issiaiskinam kad visgi daugiau isdykauja mazoji, todel uzdedam jai pravarde-"Kake Kake" , nes jos megstamiausia heroje "Kake Make". Ir neaiskinkit man kad negalima prasivardziuot. Jai, man regis, visai patiko
Beje, Lietuvos pasienyje kuras kainavo 0,969 euro uz litra dyzelino.
Kas dar istrigo is sios dienos, tai "Fantos" kaina, 2,50 zl. uz 2 ltr. Lietuvoje nera teke matyt tokiu kainu
2 diena, 06.25
Ryte tvarkydamas daiktus randu "guminuka". Isidedu i burna. Ne is karto suprantu, kad kramsnoju mergaiciu numesta piesimo kreidele
Jezau, kaip su jomis faina
Vaziuojam toliau per Lenkija.
Mergos pykstasi toliau
Si karta susigincija del pomegiu. Jos pas mane labai skirtingos. Vyresnioji labai disciplinuota, sportiska, "berniukiska", pamisusi del krepsinio, sunku apvilkti suknele ar sijona. O mazoji priesingai, gudri kaip lape, kelniu nepripazista, i darzeli nepastovejusi prie veidrodzio neina Isgirstu kaip mazoji rimtu veidu sako vyresniajai: "klausyk, bet uzaugusi tu vistiek merga turesi but". Juoko man ilgai nepavyksta sulaikyt
Lenkijoje nusiperkam braskiu po 6,50 zl., tai pigiau nei Lietuvoje, bent jau Siauliuose, kur jos per metus pabrango tiesiog fantastiskai.
Nueinam i parduotuve, "Mac Donalda", naudojames pigiomis Lenkijos kainomis
Isvaziuodami is Lenkijos prisipilam kuro po 4,12 zl uz ltr. Beje, autostradoje jis 30 grasiu brangesnis, todel tikrai verta issukti 1-2 km. is jos i arciausiai esanti miesteli.
Vokietijoje, autostradoje, vos nepatenkam i avarija. Mane aplenkia mikriukas ir tik sugrizus i pirmaja juosta priesais mus, jam sprogsta padanga. Pamatau kaip mikriukas vingiuoja ir kyla neitiketinai juodi dumai. Laimei mikriukas issilaiko kelyje iki sustoja. Mes laimingai ji apvaziuojam.
Turbut tai buvo pranasingas zenklas, nes labai netiketai pasikeicia dangus. Ties Dresdenu ima pilti tokia liutis, kokios senai nebuvau mates. Automobiliai autostradoje arba visai stoja, arba vaziuoja 30-40 km. greiciu. Oro temperatura akimirksniu nukrinta nuo +33 iki vos +17 !!!!
Laimei ji trunka neilgai.
3 diena, 06.26
Visa diena skirta "Legolendui", i kuri turime metines "Merlin" korteles.
O sioje nuotraukoje uzfiksuotas auksciausias pasaulyje statinys is Lego kaladeliu.
4 diena, 06.27
Svarsciau 2 variantus, rinktis Felhorn ar Nebelhorn virsunes Bavarijos Alpese. Visgi pasirenku aukstesne Nebelhorn.
Tiesa tenka paklaidziot. i navigacija isivedeme internete rastas koordinates, kurios mus nuveze ne i ta vieta, o kalnuose net jei esi vos keli kilometrai nuo tikslo, jei nera normalaus kelio, tenka daryti dideli vingi. Taigi, jei kas vaziuosit, turekit omenyje, kad pirmiausia butina pasiekti Oberstdorf miesteli.
Oras ne pats geriausias, as noriu pasaugoti vaiku jegas, todel renkames keltuva. Deja, nors jis is 3 daliu, bet del remonto darbu galima pakilti tik su 2. Kainavo 31,50 euro.
Iki pat virsunes tenka kilti pesciomis.
Iki tol kiekviena vakara siulydavau mazajai pasikalbeti telefonu su mama, bet ji atsisakydavo. Pradejus kopti mazoji visa snopuodama netiketai paklausia: "ar vakare galesiu paskambint mamai?" Iskart aisku, kad nori pasiskust, vel negaliu sulaikyt juoko
Siaip lipimas tikrai nesunkus ir neilgas, gal tik nepripratus dar buvo
Toliau erzina ir sese: "Kaledu senio prasysiu, kad sese susirastu vaikina" Kaip jai ir i galva ateina tokios originalios mintys?
Kalnas ir vaizdai visai neblogi, gal tik oras ne pats geriausias pasitaike.
Leidizmes pesciomis. Mergaites fotkinasi lyg niekada gyvenime nebutu pykusiosios
Sioje nuotraukoje norejau uzfiksuoti neitiketina ikalnes statuma, bet turbut nelabai imanoma to perteikt.
Papildyta:
Na o sis automobilis visa kelia vaziavo nuo kalno beveik kartu su mumis. Greiciau tiesiog neimanoma del statumo. Idomi kas kiek laiko jie remontuoja variklius, pavaru dezes ir stabdzius?
O cia jau beveik nusileidus vaizdas i Obersdorf.
Kas dar idomu, kad beveik visi automobiliai registruoti Austrijoje, telefono rysys austriskas, net pasitikslinau grizes, na pagal zemelapi tikrai Vokietija ten
Buvau dar pasizymejes lankytina vieta-Breitachklamm, bet nusprendem nebeskubet i ji, nes dirba tik iki 17 val., o visu tu tarpekliu jau gal ir atsikande esam.
Vaziuojam link Zugspitze.
Labai nustembu kai dar Austrijoje pamatau rodykle link keltuvo, nes pagal mano duomenis dar buvo like apie 25 km. ir keltuvas is Vokietijos. Issiaiskinu, kad pasirodo keltuvai yra 2, ir is Austrijos ir is Vokietijos. Is Austrijos ne tik truputeli pigesnis, bet ir naujesnis. Be to mums niekur nebereikia vaziuoti ir klaidzioti, todel pakalneje randame gera vieta miskelyje kur ir miegame.
Svarsciau 2 variantus, rinktis Felhorn ar Nebelhorn virsunes Bavarijos Alpese. Visgi pasirenku aukstesne Nebelhorn.
Tiesa tenka paklaidziot. i navigacija isivedeme internete rastas koordinates, kurios mus nuveze ne i ta vieta, o kalnuose net jei esi vos keli kilometrai nuo tikslo, jei nera normalaus kelio, tenka daryti dideli vingi. Taigi, jei kas vaziuosit, turekit omenyje, kad pirmiausia butina pasiekti Oberstdorf miesteli.
Oras ne pats geriausias, as noriu pasaugoti vaiku jegas, todel renkames keltuva. Deja, nors jis is 3 daliu, bet del remonto darbu galima pakilti tik su 2. Kainavo 31,50 euro.
Iki pat virsunes tenka kilti pesciomis.
Iki tol kiekviena vakara siulydavau mazajai pasikalbeti telefonu su mama, bet ji atsisakydavo. Pradejus kopti mazoji visa snopuodama netiketai paklausia: "ar vakare galesiu paskambint mamai?" Iskart aisku, kad nori pasiskust, vel negaliu sulaikyt juoko
Siaip lipimas tikrai nesunkus ir neilgas, gal tik nepripratus dar buvo
Toliau erzina ir sese: "Kaledu senio prasysiu, kad sese susirastu vaikina" Kaip jai ir i galva ateina tokios originalios mintys?
Kalnas ir vaizdai visai neblogi, gal tik oras ne pats geriausias pasitaike.
Leidizmes pesciomis. Mergaites fotkinasi lyg niekada gyvenime nebutu pykusiosios
Sioje nuotraukoje norejau uzfiksuoti neitiketina ikalnes statuma, bet turbut nelabai imanoma to perteikt.
Papildyta:
Na o sis automobilis visa kelia vaziavo nuo kalno beveik kartu su mumis. Greiciau tiesiog neimanoma del statumo. Idomi kas kiek laiko jie remontuoja variklius, pavaru dezes ir stabdzius?
O cia jau beveik nusileidus vaizdas i Obersdorf.
Kas dar idomu, kad beveik visi automobiliai registruoti Austrijoje, telefono rysys austriskas, net pasitikslinau grizes, na pagal zemelapi tikrai Vokietija ten
Buvau dar pasizymejes lankytina vieta-Breitachklamm, bet nusprendem nebeskubet i ji, nes dirba tik iki 17 val., o visu tu tarpekliu jau gal ir atsikande esam.
Vaziuojam link Zugspitze.
Labai nustembu kai dar Austrijoje pamatau rodykle link keltuvo, nes pagal mano duomenis dar buvo like apie 25 km. ir keltuvas is Vokietijos. Issiaiskinu, kad pasirodo keltuvai yra 2, ir is Austrijos ir is Vokietijos. Is Austrijos ne tik truputeli pigesnis, bet ir naujesnis. Be to mums niekur nebereikia vaziuoti ir klaidzioti, todel pakalneje randame gera vieta miskelyje kur ir miegame.
Kokia teisinga tavo mažoji Suknelės toks gėris
Laukiu daugiau kalnų
Laukiu daugiau kalnų
5 diena, 06.28
Zugspitze-auksciausia Vokietijos virsune-2962 m.
Keista, kad i ja keliames is Austrijos
Kylame su vienu pirmuju keltuvu, nuo berods, 8 val. ryto.
Pasirenkame "maksimalu plana", t.y. keltuvu aukstyn, o tada pesciomis per kita kalno puse zemyn.
Uzbegdamas uz akiu pasakysiu, kad sis zygis buvo turbut 2 pagal ispudi sioje kelioneje ;)
Taigi, keltuvai kainavo 57,50 euro už visus. Paaiškinsiu: mažosios beveik niekur neskaičiuodavo, o vartoju daugiskaita, nes ju is viso buvo 3.
Pirmiausia paklylam i pacia virsune. Netoli jos beveik visas moteris suklykti privercia stiprus kabinos pasiubavimas Ir tai ne del kazkokio gedimo, vejo ar problemu. Tiesiog taip sureguliuotas jis, kad kai kabina lynu persivercia i kita atramos puse, labai stipriai sulinguoja. Taip buna visuose keltuvuose, bet taip stipriai dar niekur neteko to patirti. Labai ispudinga atrakcija. Del to ji ir nusipelne atskiro aprasymo
Kadangi musu bilietas ten tipo toks "viskas iskaiciuota", tai pirmiausia patenkame i kazkokius ten muziejus, kurie didelio ispudzio nepalieka. Isskyrus va sita vaizda.
Kaip suprantu, jis labiausiai aktualus kai buna labai blogas oras lauke.
Tiesa, dar idomi atrakcija vaikams, surinkti antspaudus. Vat cia vienas is tokiu punktu.
Vaizdai nuo virsaus zinoma tokiu puikiu oru nepakartojami
O cia virsuneje padaryta dar aukstesne "virsune"
Papildyta:
Labai idomus ir "sienos perejimo punktas"
Virsuje gana salta, todel prisigrozeje vaizdais antru keltuvu leidziames siek tiek zemyn. Sis keltuvas jau is Vokietijos puses, bet iki jo eiti beveik nereikia, tik keliasdesimtis metru virsuneje pastatais. Ten pat pakyla ir keltuvas is Vokietijos puses.
Nusileidus galima siek tiek pasivaikscioti, yra apzvalgos aikstele (nieko gero), koplytele (nepatiko), ir galimybe nemokamai paciauzyti rogutemis
Idomi atrakcija vasara, bet sniegas jau patizes ir kietas. Be to labai akina saule.
Ilgai neuzsibunam ir pradedam zygi i apacia pesciomis. Tiesa, nuorodu nera, tenka vadovautis tik intuicija, nes lipanciu irgi vos vienas kitas.
Sniegu bristi nera lengva, bet po truputi jo mazeja, o kuprine sunkeja nuo rubu
Papildyta:
Prieiname "siena"
Griztame i Austrija. Gerai, kad pasu niekas nepaprase
Keliaujame toliau. Dabar jau Alpinemis pievomis.
Zugspitze-auksciausia Vokietijos virsune-2962 m.
Keista, kad i ja keliames is Austrijos
Kylame su vienu pirmuju keltuvu, nuo berods, 8 val. ryto.
Pasirenkame "maksimalu plana", t.y. keltuvu aukstyn, o tada pesciomis per kita kalno puse zemyn.
Uzbegdamas uz akiu pasakysiu, kad sis zygis buvo turbut 2 pagal ispudi sioje kelioneje ;)
Taigi, keltuvai kainavo 57,50 euro už visus. Paaiškinsiu: mažosios beveik niekur neskaičiuodavo, o vartoju daugiskaita, nes ju is viso buvo 3.
Pirmiausia paklylam i pacia virsune. Netoli jos beveik visas moteris suklykti privercia stiprus kabinos pasiubavimas Ir tai ne del kazkokio gedimo, vejo ar problemu. Tiesiog taip sureguliuotas jis, kad kai kabina lynu persivercia i kita atramos puse, labai stipriai sulinguoja. Taip buna visuose keltuvuose, bet taip stipriai dar niekur neteko to patirti. Labai ispudinga atrakcija. Del to ji ir nusipelne atskiro aprasymo
Kadangi musu bilietas ten tipo toks "viskas iskaiciuota", tai pirmiausia patenkame i kazkokius ten muziejus, kurie didelio ispudzio nepalieka. Isskyrus va sita vaizda.
Kaip suprantu, jis labiausiai aktualus kai buna labai blogas oras lauke.
Tiesa, dar idomi atrakcija vaikams, surinkti antspaudus. Vat cia vienas is tokiu punktu.
Vaizdai nuo virsaus zinoma tokiu puikiu oru nepakartojami
O cia virsuneje padaryta dar aukstesne "virsune"
Papildyta:
Labai idomus ir "sienos perejimo punktas"
Virsuje gana salta, todel prisigrozeje vaizdais antru keltuvu leidziames siek tiek zemyn. Sis keltuvas jau is Vokietijos puses, bet iki jo eiti beveik nereikia, tik keliasdesimtis metru virsuneje pastatais. Ten pat pakyla ir keltuvas is Vokietijos puses.
Nusileidus galima siek tiek pasivaikscioti, yra apzvalgos aikstele (nieko gero), koplytele (nepatiko), ir galimybe nemokamai paciauzyti rogutemis
Idomi atrakcija vasara, bet sniegas jau patizes ir kietas. Be to labai akina saule.
Ilgai neuzsibunam ir pradedam zygi i apacia pesciomis. Tiesa, nuorodu nera, tenka vadovautis tik intuicija, nes lipanciu irgi vos vienas kitas.
Sniegu bristi nera lengva, bet po truputi jo mazeja, o kuprine sunkeja nuo rubu
Papildyta:
Prieiname "siena"
Griztame i Austrija. Gerai, kad pasu niekas nepaprase
Keliaujame toliau. Dabar jau Alpinemis pievomis.
Prieiname nerealia vieta
I visas puses vaizdai pribloskiantys. Neramu tik del saugumo, uola gana nedidele, vaikai neramus, neturi jie pas mane baimes jausmo , o taip norisi pasedet ir uzkast besigerint tokiais vaizdais.
Patraukiam va ten, zemyn
Toliau vyksta paprastas lengvas nusileidimas
Nuorodu ir toliau nera. Zmoniu, kad pasiklausti kelio, taip pat.
Tiesa, jei kas nors noresit praeiti si marsruta, tai juk liko nepaminetas 3-iasis keltuvas.
Mes einame neskubedami, atsipalaidave. Iki jo nusileidziame likus gal 15 min. iki darbo pabaigos, nes jis dirba atrodo tik iki 16.30 val. Mes to nezinojome, bet pasiseke , nes butu reikeje dar apie 400 m. leistis zemyn pesciomis.
Musu nusileidimo punktas Ehrwald.
Tiesa yra ir dar vienas niuansas. Nuo keltuvo iki pradinio dienos marsruto tasko, kokie 5 km., bet i musu bilieto kaina iskaiciuotas miesto autobusas, kuris vaziuoja nuo keltuvo iki keltuvo. Tik reikia neuzmirsti, kad jo vazinejimo grafikas taip pat priderintas prie keltuvu darbo laiko, todel pavelavus i keltuva ne tik reiketu nusileisti zemyn pesciomis, bet dar pesciomis kulniuoti ir atgal iki automobilio.
Nelabai as moku vokiskai, bet siaip taip pavyksta issiaiskinti ir kur stotele ir kuris marsrutasd mums reikalingas. Pabelbeje tai, kad su vaikais, visi spoksto akis ispute, kad sia trasa jie iveike taip greitai, nes kiek teko pasikalbeti, suauge uztrunka tiek pat
Na o cia zemelapis jei kas noresit pastudijuot. Matyti ir keltuvai i Zugspitze ir nusileidimo keltuvas i Ehrwald, o trukstamoms atkarpoms pasitelkint fantazija prisimindami nuotraukas
Trasa neabejotinai verta 10 balu. Ne siaip nuostabi, o viena ispudingiausiu is visu mano eitu ;)
Nusprendziame neiti ir i Partnachklamm.
Kadangi oras nuostabus, o einant per sniegynus suslapo batai ir kojines, kurie veliau isdziuvo ir susmirdo, tai nors ir labai pavarges nusprendziu issiskalbti
Mergaites tuo tarpu net nemano ilsetis, jos pasistengia, kad as tureciau daugiau veiklos, nes as skalbiuosi prie karviu girdyklos, ir mazoji siausdama aplinkui pargriuva i karves "blyna"
Galiausiai sutvarkius "buiti", issidziaustau viska ant automobilio paneles po priekiniu stiklu (reikejo matyti vaizda) , nes saule dziovina akimirksniu, ir vaziuojam toliau. Pirmoj pasitaikiusioj parduotuvej perkam pazadetu ledu (juos valgeme beveik kasdien, nes oras puikus, o vaikams mintis apie juos labai prideda jegu kopiant i kalnus)
Atvaziuojame i Arzl im Pitztal.
Cia esu pasizymejes tilta Benni-Raich-Brucke.
Ji randame ne is karto, nepadeda nei turimos koordinates, nei nuorodos, kuriu nera ten kur labiausiai reikia. Laimei paklausus moteriske labai tiksliai nupasakoje kaip rasti.
Jegu po kalno mazai, mazoji jau spejusi ir uzmigti, bet eiti labai nedaug, vos keletas metru.
Is sio tilto tikejausi gerokai daugiau Gal viska pakeistu, jei butume pataike tuo laiku kai nuo jo su lynu zemyn sokineja ekstremalai.
Niekur nebevaziuojame, aikstele miegojimui prie tilto tiesiog puiki.
I visas puses vaizdai pribloskiantys. Neramu tik del saugumo, uola gana nedidele, vaikai neramus, neturi jie pas mane baimes jausmo , o taip norisi pasedet ir uzkast besigerint tokiais vaizdais.
Patraukiam va ten, zemyn
Toliau vyksta paprastas lengvas nusileidimas
Nuorodu ir toliau nera. Zmoniu, kad pasiklausti kelio, taip pat.
Tiesa, jei kas nors noresit praeiti si marsruta, tai juk liko nepaminetas 3-iasis keltuvas.
Mes einame neskubedami, atsipalaidave. Iki jo nusileidziame likus gal 15 min. iki darbo pabaigos, nes jis dirba atrodo tik iki 16.30 val. Mes to nezinojome, bet pasiseke , nes butu reikeje dar apie 400 m. leistis zemyn pesciomis.
Musu nusileidimo punktas Ehrwald.
Tiesa yra ir dar vienas niuansas. Nuo keltuvo iki pradinio dienos marsruto tasko, kokie 5 km., bet i musu bilieto kaina iskaiciuotas miesto autobusas, kuris vaziuoja nuo keltuvo iki keltuvo. Tik reikia neuzmirsti, kad jo vazinejimo grafikas taip pat priderintas prie keltuvu darbo laiko, todel pavelavus i keltuva ne tik reiketu nusileisti zemyn pesciomis, bet dar pesciomis kulniuoti ir atgal iki automobilio.
Nelabai as moku vokiskai, bet siaip taip pavyksta issiaiskinti ir kur stotele ir kuris marsrutasd mums reikalingas. Pabelbeje tai, kad su vaikais, visi spoksto akis ispute, kad sia trasa jie iveike taip greitai, nes kiek teko pasikalbeti, suauge uztrunka tiek pat
Na o cia zemelapis jei kas noresit pastudijuot. Matyti ir keltuvai i Zugspitze ir nusileidimo keltuvas i Ehrwald, o trukstamoms atkarpoms pasitelkint fantazija prisimindami nuotraukas
Trasa neabejotinai verta 10 balu. Ne siaip nuostabi, o viena ispudingiausiu is visu mano eitu ;)
Nusprendziame neiti ir i Partnachklamm.
Kadangi oras nuostabus, o einant per sniegynus suslapo batai ir kojines, kurie veliau isdziuvo ir susmirdo, tai nors ir labai pavarges nusprendziu issiskalbti
Mergaites tuo tarpu net nemano ilsetis, jos pasistengia, kad as tureciau daugiau veiklos, nes as skalbiuosi prie karviu girdyklos, ir mazoji siausdama aplinkui pargriuva i karves "blyna"
Galiausiai sutvarkius "buiti", issidziaustau viska ant automobilio paneles po priekiniu stiklu (reikejo matyti vaizda) , nes saule dziovina akimirksniu, ir vaziuojam toliau. Pirmoj pasitaikiusioj parduotuvej perkam pazadetu ledu (juos valgeme beveik kasdien, nes oras puikus, o vaikams mintis apie juos labai prideda jegu kopiant i kalnus)
Atvaziuojame i Arzl im Pitztal.
Cia esu pasizymejes tilta Benni-Raich-Brucke.
Ji randame ne is karto, nepadeda nei turimos koordinates, nei nuorodos, kuriu nera ten kur labiausiai reikia. Laimei paklausus moteriske labai tiksliai nupasakoje kaip rasti.
Jegu po kalno mazai, mazoji jau spejusi ir uzmigti, bet eiti labai nedaug, vos keletas metru.
Is sio tilto tikejausi gerokai daugiau Gal viska pakeistu, jei butume pataike tuo laiku kai nuo jo su lynu zemyn sokineja ekstremalai.
Niekur nebevaziuojame, aikstele miegojimui prie tilto tiesiog puiki.
6 diena, 06.29
Prisipilame kuro vos po 1,064 euro uz litra
Atvaziuojame prie Stuibenfall krioklio. Kitaip dar raso Niederthai.
Vat sita vieta labai nustebina. Nesitikejau tokios apimties ir tokio ispudzio, kol is visu pusiu apeiname, praleidziame gerokai daugiau laiko nei planavau.
Papildyta:
Skubame toliau, siandien numatyta dar daug ka pamatyt.
Pravaziuojam Solden kurorta ir sukame link Timmelsjoch Alpiu kelio.
Jo kaina 16 euru.
Nera jis kazkoks stebuklingas, bet gana savotiskas ir issiskiriantis. Ypac ivairiais statiniais ir irenginiais.
Papildyta:
Papildyta:
Ivaziuojame i Italija.
Pakeliui matome idomu muzieju, bet laiko nebeturime todel idemiau nebeapziurime.
Atvaziuojame prie pagrindinio sios dienos tikslo-Passo dello Stelvio.
Jo aprasymas tikrai ispudingas: antra pagal auksti pereja Alpese (2750 m.), 75 km. ilgio, 60 staigiu posukiu, patenka i graziausiu pasaulio keliu 10-uka !!!!!!
Kai pasiruosimo etape radau sia informacija net issiziojau, juk visai pakeliui, o iki sio net nebuvau apie ja girdejes. Ji tikrai ispudinga ;)
Prisipilame kuro vos po 1,064 euro uz litra
Atvaziuojame prie Stuibenfall krioklio. Kitaip dar raso Niederthai.
Vat sita vieta labai nustebina. Nesitikejau tokios apimties ir tokio ispudzio, kol is visu pusiu apeiname, praleidziame gerokai daugiau laiko nei planavau.
Papildyta:
Skubame toliau, siandien numatyta dar daug ka pamatyt.
Pravaziuojam Solden kurorta ir sukame link Timmelsjoch Alpiu kelio.
Jo kaina 16 euru.
Nera jis kazkoks stebuklingas, bet gana savotiskas ir issiskiriantis. Ypac ivairiais statiniais ir irenginiais.
Papildyta:
Papildyta:
Ivaziuojame i Italija.
Pakeliui matome idomu muzieju, bet laiko nebeturime todel idemiau nebeapziurime.
Atvaziuojame prie pagrindinio sios dienos tikslo-Passo dello Stelvio.
Jo aprasymas tikrai ispudingas: antra pagal auksti pereja Alpese (2750 m.), 75 km. ilgio, 60 staigiu posukiu, patenka i graziausiu pasaulio keliu 10-uka !!!!!!
Kai pasiruosimo etape radau sia informacija net issiziojau, juk visai pakeliui, o iki sio net nebuvau apie ja girdejes. Ji tikrai ispudinga ;)
Buvom suplanave leistis ir giliau i Italija vaziuoti pro kita puse.
Kai pradedame tai daryti, pries pat nosi atvaziuoja automobilis ir nuleidzia slagbauma-uzdaro kelia. Klausiu, kas atsitiko? Sako, griutis, kelias uzverstas
Pasirinkimas paprastas, arba vaziuoti tuo paciu keliu atgal, kas man nepatinka, nes nemegstu tais paciais vaizdais grozetis kelis kartus, arba daryti vingi per Livinjo kurorta. As pasirenku 3 varianta, daryti dar didesni vingi, bet per Sveicarijos rytine dali, kurioje nesu buves ir nebeplanavau buti.
Viskas butu neblogai, isskyrus tai, kad nebuvau pasiruoses tam, kad teko iveikti dar gal kokias 5 perejas... Todel vaziavimas uztruko iki 2.30 val. Padariau vaikams valgyt, suguldziau i lova ir vaziavau jau sutemus. Reikia pasakyt, kad nors nuotrauku tamsoje neimanoma padaryt, bet labai ispudinga kai tu vaziuoji visiskoje tamsoje per pereja ir is uz posukio tau staiga pries akis atsiveria sviesomis ismarginti miesteliai Tai palieka ispudi ir vaizdu ir vairavimo prasme, nes perejomis vaziuoti nakti tikrai nera lengva ;)
Cia dar iki sutemstant gabalelis Sveicarijos.
Gera vieta nakvynei Italijoje rasti ne taip paprasta, todel vaziuoju taip ilgai link kitos dienos tikslo-Monte Baldo kalno, nes zinau, kad kalnuose dazniausiai buna puikiu vietu. Be to, ten visada miegoti vesiau. Aplamai, i Monte Baldo kalna planavau keltis keltuvu, todel norejau vaziuoti iki pat jo, kad pakilti galima butu paciu pirmuoju keltuvu. O dar iki tol butu reikeje rasti kur palikti automobili. Vienu zodziu.. Bet esme ta, kad pasirodo i kalna galima kilti ir automobiliu. Tai supratau kai navigacija eme vezti ne i miesteli prie keltuvo, o kalnu keliukais i virsu Super, taip dar geriau Tapau nepriklausomas nei nuo automobilio parkingo, nei nuo keltuvu darbo laiko, o ir nemokamas kelias+nakvyniu problema issisprende
Zodziu pradejus kilti i kalna stoju pacioje pirmoje aiksteleje, kaip veliau pasirode, tai buvo pati fantastiskiausia vieta nakvynei sioje kelioneje
7 diena, 06.30
Miegojome pradarytomis durelemis, nes karsta.
Prabudus pamateme va toki vaizda.
Kadangi nera nei zmoniu, nei automobiliu, o is automobilio iskart lipi ant lyg kilimas svelnios zolytes, tai vaikai nusprendzia, kad cia musu "namai" ir sekancioje nuotraukoje numesti rubai simbolizuoja "skalbianke"
Pavalge pusrycius su nuostabia panorama kylame aukstyn.
Truputi paklaidziojam, nes jokiu nuorodu velgi nera.
Galiausiai issiaiskinam, kad iki pat virsunes automobiliu nenuvaziuosi, reikia keltis atviru keltuvu arba pesciomis, ir po to dar eiti virsune iki tos vietos kur pakyla keltuvas nuo Gardos ezero.
Kadangi keltuvas atviras, o oras karstas, tai daug nesvarstom ir renkames keltuva.
Suaugusiam 7 eurai i abi puses, vaikams po 5 eurus, viso 17 euru. Nuo 16 val. siek tiek pigiau, bet tada reiketu skubeti labai.
Pakilus einame ten kur eina visi
Daug demesio sulaukia malunsparnio pakilimas
Na o cia mazdaug ta vieta kur visi ir eina
O cia takas, kuriuo tenka eiti.
Kadangi pries tai diena buvo sunki ir miego gal siek tiek truksta, nusprendziu likusia sios dienos dali skirti poilsiui ir klausiu vaiku ka jie nori daryti. Varianti 2. Pirmasis: vaziuoti i kalno apacia ir susirasti baseina. Antrasis: pasilikti ant kalno ir tiesiog tinginiauti. Vaikai renkasi antraji Tiesa sakant man jis irgi patinka labiau, nes labai gera vieta nakvynei, o ir ne taip karsta. Nors reikia pripazinti, kad vistiek ta nakti buvo ziauriai karsta
Galiausiai issiaiskinam, kad iki pat virsunes automobiliu nenuvaziuosi, reikia keltis atviru keltuvu arba pesciomis, ir po to dar eiti virsune iki tos vietos kur pakyla keltuvas nuo Gardos ezero.
Kadangi keltuvas atviras, o oras karstas, tai daug nesvarstom ir renkames keltuva.
Suaugusiam 7 eurai i abi puses, vaikams po 5 eurus, viso 17 euru. Nuo 16 val. siek tiek pigiau, bet tada reiketu skubeti labai.
Pakilus einame ten kur eina visi
Daug demesio sulaukia malunsparnio pakilimas
Na o cia mazdaug ta vieta kur visi ir eina
O cia takas, kuriuo tenka eiti.
Kadangi pries tai diena buvo sunki ir miego gal siek tiek truksta, nusprendziu likusia sios dienos dali skirti poilsiui ir klausiu vaiku ka jie nori daryti. Varianti 2. Pirmasis: vaziuoti i kalno apacia ir susirasti baseina. Antrasis: pasilikti ant kalno ir tiesiog tinginiauti. Vaikai renkasi antraji Tiesa sakant man jis irgi patinka labiau, nes labai gera vieta nakvynei, o ir ne taip karsta. Nors reikia pripazinti, kad vistiek ta nakti buvo ziauriai karsta
8 diena, 07.01
Si diena skirta "Gardalendui". Esame jame buve 2 kartus, dabar treciasis. Ir vel galiu pakartot, kad tai man pats geriausias pramogu parkas Europoje. O mums jis dar ir nemokamas del tos pacios "Merlin" metines korteles
Labai baiminames eiliu, nes pats vidurvasaris ir dar savaitgalis, bet jis dirba net iki 23 val. !!!!, todel galvojam kad laiko uzteks viskam
Jau nuo ryto be proto karsta, todel dar einant link parko mazoji pareiskia: "dabar zinau, i kalna eiti sunku, i pakalne lengviau, o tiesiai visu sunkiausia"
Ka siam parkui reiketu patobulinti tai tuoletai. Isbegusi dukra sako: "zinok ten tik skyle" !!!!! Taip, o juk dauguma lankytoju vaikai
Keisciausia, kad musu baime pasirode be pagrindo, eiliu beveik nebuvo , ilgiausiai tekdavo palaukti gal 15-20 min.
Apie 16 val. pastebiu, kad vaikai be nuotaikos, tapo irzlus. Persmelkia mintis, kad galejo gauti saules smugi, nes tikrai karsta, o kepureles ne visada uzsidedavo del galimybes pamesti atrakcionuose. Pradedu nerimauti. Laimei, apie 18 val. pradeda leistis saule ir vaikai kaip prisukti ima siausti Visgi mes siaurieciai, sunku mums atlaikyti karscius, vakare as ju jau nebesugaudziau O dar ir atskira dali mazesniems vaikams radom, kur jie turskiasi vandenyje , tai mazoji isvis nieko daugiau nebenorejo
Nepykit, sekanti nuotrauka labai nekokybiska, bet tokia teisejo, o nedet negaliu, nes nerealiai grazu ten
Kadangi parkas dirbo iki 23 val., ir ne taip kaip Vokietijoje, kur atrakcionai uzsidaro valanda iki parko uzdarymo, viskas veike iki pat 23 val., tai kol isejom is parko ir pasiekem automobili jau ir 23.30 val. atejo
Kita diena suplanuotas nuo pat ryto kelimasis i kalna, todel uzkande vaikai iskart miegot, o as vairuoju iki kitos dienos tikslo. Navigacija paklaidina, todel paklaidziojes vieta pasiekiu tik 03.30 val. !!!!
Si diena skirta "Gardalendui". Esame jame buve 2 kartus, dabar treciasis. Ir vel galiu pakartot, kad tai man pats geriausias pramogu parkas Europoje. O mums jis dar ir nemokamas del tos pacios "Merlin" metines korteles
Labai baiminames eiliu, nes pats vidurvasaris ir dar savaitgalis, bet jis dirba net iki 23 val. !!!!, todel galvojam kad laiko uzteks viskam
Jau nuo ryto be proto karsta, todel dar einant link parko mazoji pareiskia: "dabar zinau, i kalna eiti sunku, i pakalne lengviau, o tiesiai visu sunkiausia"
Ka siam parkui reiketu patobulinti tai tuoletai. Isbegusi dukra sako: "zinok ten tik skyle" !!!!! Taip, o juk dauguma lankytoju vaikai
Keisciausia, kad musu baime pasirode be pagrindo, eiliu beveik nebuvo , ilgiausiai tekdavo palaukti gal 15-20 min.
Apie 16 val. pastebiu, kad vaikai be nuotaikos, tapo irzlus. Persmelkia mintis, kad galejo gauti saules smugi, nes tikrai karsta, o kepureles ne visada uzsidedavo del galimybes pamesti atrakcionuose. Pradedu nerimauti. Laimei, apie 18 val. pradeda leistis saule ir vaikai kaip prisukti ima siausti Visgi mes siaurieciai, sunku mums atlaikyti karscius, vakare as ju jau nebesugaudziau O dar ir atskira dali mazesniems vaikams radom, kur jie turskiasi vandenyje , tai mazoji isvis nieko daugiau nebenorejo
Nepykit, sekanti nuotrauka labai nekokybiska, bet tokia teisejo, o nedet negaliu, nes nerealiai grazu ten
Kadangi parkas dirbo iki 23 val., ir ne taip kaip Vokietijoje, kur atrakcionai uzsidaro valanda iki parko uzdarymo, viskas veike iki pat 23 val., tai kol isejom is parko ir pasiekem automobili jau ir 23.30 val. atejo
Kita diena suplanuotas nuo pat ryto kelimasis i kalna, todel uzkande vaikai iskart miegot, o as vairuoju iki kitos dienos tikslo. Navigacija paklaidina, todel paklaidziojes vieta pasiekiu tik 03.30 val. !!!!
9 diena, 07.02
Si diena parodys, kad mano pastangos vaziuoti nakti pasiteisino, bet apie viska is eiles
Keltuvai atsidaro 9 val., tokiu laiku mes jau prie ju.
Kelsimes i Pardoi virsune (2950 m.)
Keltuvo kaina 26 eurai pirmyn-atgal uz visus. Svarstem galimybe i apacia leistis pesciomis, bet mums patare to nedaryti, nes pries pat virsune yra like nemazai sniego ir nors ir trumpas, bet ruozas gana pavojingas.
Pakilus vaizdas nerealus.
Pavyksta uzfiksuoti "savizudi"
Mums to neuztenka. Pradedame zygi link Piz Boe virsunes (3152 m.)
Ji matyti tolumoje. Iki jos viso labo 1 val. kelio.
Pirmiausia prieiname trobele.
Va cia ta vieta prie trobeles, kurioje butu galima pakilti ar nusileisti, jei nesinaudotume keltuvu, ir sniegas del kurio mums rekomendavo nerizikuoti.
Gal nuotraukoje ir nesimato, bet sutinku, kad ruozas tikrai pavojingas.
O siaip trasa i apacia raso 1 val. 50 min.
Einam toliau.
Isgirstu kaip mazoji kazka murma panoseje. Prieinu arciau, bet kad ji nesuprastu. Girdziu: "Sniegas, butinai sniegas. Negalejo igyti tropiniu galiu, vandeni susildyt" !!!!
Cia supras ne kiekvienas Turbut reikia paaiskinti tiems, kas neturi mazu vaiku ir nemate labai populiaraus filmo "Ledo karaliene" (arba "Frozen"). Esme ta, kad tai zodziai is to filmo, kai Ana ejo ieskoti seses. Mano mazoji susitapatino ir tai skambejo labai juokingai
Papildyta:
Pasiekiam virsune.
Gaila, bet del debesu vaizdus matome tik i viena puse.
Pradedame leistis zemyn. Mes sia diena virsuneje vieni pirmuju, kiti dar tik kyla.
Sniego ruoze sutinkame austrus su panasaus amziaus vaikais kylancius i virsu. Jie i mus ziuri kaip i pamiselius, nes einam apsirenge paprastais rubais ir su kedukais. Jie ten prisirenge ir prisirinke daiktu lyg gelbetusi nuo tvano. Maza to, vaikai dar priristi ir su virve. Mano nuomone, akivaizdziai perlenkta, nes tikrai nera taip ekstremaliai pavojinga. Tiesiog reikia buti atsargiems. As pasitikiu tiek savo vaikais, tiek savo galimybemis uztikrinti ju sauguma.
Griztame iki keltuvo su pirmais lietaus lasais. Vos uz keliu akimirku pasipila liutis, pakyla vejas, tranksoi griaustinis. Visus kviecia i vidu, keltuva uzdaro. Pralaukiam gal puse valandos ir keltuva ijungia, kad galetume nusileisti. Dangus akivaizdziai subjures.
Pamatome kaip intensyviai skraido malunsparnis. Speju tuos, kurie dar tik kilo i virsu, ypac tuos su vaikais, nukelinejo nuo kalno.
Vat sioje vietoje ir imu dziaugtis, 1. kad nepatingejau vaziuoti nakti, nes turejom galimybe i kalna pasikelti vieni pirmuju ir speti viska apeiti kol dar buvo geras oras, 2. kad nesurizikavom leistis pesciomis, nes per tokia audra kazin ar tai butu pavyke saugiai padaryt.
Si diena parodys, kad mano pastangos vaziuoti nakti pasiteisino, bet apie viska is eiles
Keltuvai atsidaro 9 val., tokiu laiku mes jau prie ju.
Kelsimes i Pardoi virsune (2950 m.)
Keltuvo kaina 26 eurai pirmyn-atgal uz visus. Svarstem galimybe i apacia leistis pesciomis, bet mums patare to nedaryti, nes pries pat virsune yra like nemazai sniego ir nors ir trumpas, bet ruozas gana pavojingas.
Pakilus vaizdas nerealus.
Pavyksta uzfiksuoti "savizudi"
Mums to neuztenka. Pradedame zygi link Piz Boe virsunes (3152 m.)
Ji matyti tolumoje. Iki jos viso labo 1 val. kelio.
Pirmiausia prieiname trobele.
Va cia ta vieta prie trobeles, kurioje butu galima pakilti ar nusileisti, jei nesinaudotume keltuvu, ir sniegas del kurio mums rekomendavo nerizikuoti.
Gal nuotraukoje ir nesimato, bet sutinku, kad ruozas tikrai pavojingas.
O siaip trasa i apacia raso 1 val. 50 min.
Einam toliau.
Isgirstu kaip mazoji kazka murma panoseje. Prieinu arciau, bet kad ji nesuprastu. Girdziu: "Sniegas, butinai sniegas. Negalejo igyti tropiniu galiu, vandeni susildyt" !!!!
Cia supras ne kiekvienas Turbut reikia paaiskinti tiems, kas neturi mazu vaiku ir nemate labai populiaraus filmo "Ledo karaliene" (arba "Frozen"). Esme ta, kad tai zodziai is to filmo, kai Ana ejo ieskoti seses. Mano mazoji susitapatino ir tai skambejo labai juokingai
Papildyta:
Pasiekiam virsune.
Gaila, bet del debesu vaizdus matome tik i viena puse.
Pradedame leistis zemyn. Mes sia diena virsuneje vieni pirmuju, kiti dar tik kyla.
Sniego ruoze sutinkame austrus su panasaus amziaus vaikais kylancius i virsu. Jie i mus ziuri kaip i pamiselius, nes einam apsirenge paprastais rubais ir su kedukais. Jie ten prisirenge ir prisirinke daiktu lyg gelbetusi nuo tvano. Maza to, vaikai dar priristi ir su virve. Mano nuomone, akivaizdziai perlenkta, nes tikrai nera taip ekstremaliai pavojinga. Tiesiog reikia buti atsargiems. As pasitikiu tiek savo vaikais, tiek savo galimybemis uztikrinti ju sauguma.
Griztame iki keltuvo su pirmais lietaus lasais. Vos uz keliu akimirku pasipila liutis, pakyla vejas, tranksoi griaustinis. Visus kviecia i vidu, keltuva uzdaro. Pralaukiam gal puse valandos ir keltuva ijungia, kad galetume nusileisti. Dangus akivaizdziai subjures.
Pamatome kaip intensyviai skraido malunsparnis. Speju tuos, kurie dar tik kilo i virsu, ypac tuos su vaikais, nukelinejo nuo kalno.
Vat sioje vietoje ir imu dziaugtis, 1. kad nepatingejau vaziuoti nakti, nes turejom galimybe i kalna pasikelti vieni pirmuju ir speti viska apeiti kol dar buvo geras oras, 2. kad nesurizikavom leistis pesciomis, nes per tokia audra kazin ar tai butu pavyke saugiai padaryt.
Vaziuojam per Dolomitines Alpes. Oras siek tiek pasitaiso, bet ne tiek kad galetum megautis zygiais po kalnus.
Pakylam i Passo Falzarego.
Visiskai salia ir Passo Valparola.
Toliau vaziuojam per Dolomitines Alpes.
Issiaiskinu, kad rytoj oras dar prastesnis, todel keiciam plana ir "begam nuo lietaus" Buvo numatyta dar viena diena praleisti Dolomitinese Alpese, bet akivaizdu kad tokiu oru cia nera ka veikt. Nusprendziu, kad reikia begti nuo debesies ir pakeitus marsruta cia sugrizti po keliu dienu.
Papildyta:
Vaziuojam i Slovenija.
Sugenda navigacija, turimame zemelapyje smulkiu keliuku nera, todel gana rimtai pasiklystam siaures Italijoje. Uzklystam i kalnu miesteli su nerealiai graziu vaizdu (panasiai kaip Miurrenas Sveicarijoje), bet del streso ir skubejimo net nenufotografuoju.
Galiausiai visgi pavyksta rasti reikiama kelia. Bet laiko praradome daug, o vel vaziuoti nakti nesinori, todel skubu. Pravaziuoju labai idomiai susodintus medziu plotus, tiesiog nepriekaistingai tiksliai pagal linijas. Nieko panasaus nesu mates. Bet velgi net nenufotografuoju. Tai netoli Italijos-Slovenijos sienos.
Nufotkinu tik kazkoki karo auku memoriala. Issamiau neapziuriu, nes truksta laiko, neplanuotas ir dar nera kur pastatyti automobilio.
Galiausiai nusprendziame i Slovenija nebeskubet ir miegame dar Italijoje, bet visiskai nebetoli Slovenijos.
Pakylam i Passo Falzarego.
Visiskai salia ir Passo Valparola.
Toliau vaziuojam per Dolomitines Alpes.
Issiaiskinu, kad rytoj oras dar prastesnis, todel keiciam plana ir "begam nuo lietaus" Buvo numatyta dar viena diena praleisti Dolomitinese Alpese, bet akivaizdu kad tokiu oru cia nera ka veikt. Nusprendziu, kad reikia begti nuo debesies ir pakeitus marsruta cia sugrizti po keliu dienu.
Papildyta:
Vaziuojam i Slovenija.
Sugenda navigacija, turimame zemelapyje smulkiu keliuku nera, todel gana rimtai pasiklystam siaures Italijoje. Uzklystam i kalnu miesteli su nerealiai graziu vaizdu (panasiai kaip Miurrenas Sveicarijoje), bet del streso ir skubejimo net nenufotografuoju.
Galiausiai visgi pavyksta rasti reikiama kelia. Bet laiko praradome daug, o vel vaziuoti nakti nesinori, todel skubu. Pravaziuoju labai idomiai susodintus medziu plotus, tiesiog nepriekaistingai tiksliai pagal linijas. Nieko panasaus nesu mates. Bet velgi net nenufotografuoju. Tai netoli Italijos-Slovenijos sienos.
Nufotkinu tik kazkoki karo auku memoriala. Issamiau neapziuriu, nes truksta laiko, neplanuotas ir dar nera kur pastatyti automobilio.
Galiausiai nusprendziame i Slovenija nebeskubet ir miegame dar Italijoje, bet visiskai nebetoli Slovenijos.