Na, kuriai teletabei galvelė dar veikia jei veikia penktadienį?
Kuri išdrįs pakomentuoti Z. Vaišvilos nuomonę?
"Lietuvos Vyriausybė ir jos aptarnautojai aimanavo, kad Lietuvos geležinkeliai nuo š.m. gruodžio 8 d. dėl JAV sankcijų Baltarusijai nesustabdė Belaruskalij trašų tranzito per Lietuvą. Tačiau, visų pirma, Lietuvos Vyriausybė turėtų paskelbti, kokios tai sankcijos. Antra, kodėl š.m. gruodžio 3 d. JAV Vyriausybė įmonei Beloruskaja kalijnaja kompanija (BKK) išdavė naują licenciją, galiojančią iki 2022 m. balandžio 1 d.? Ar tam, kad mūsų valdžia dirbtinai sužlugdytų Lietuvos geležinkelius ir Klaipėdos uostą? Ar taip susitarė JAV ir Rusijos Prezidentai, kad JAV valdžia užtikrina nenutrūkstamą baltarusiško kalio tiekimą į JAV rinką ir galimybę JAV įmonėms tęsti baltarusiško kalio pardavimus Lotynų Amerikos, Afrikos ir Vidurio Rytų rinkose, tačiau tranzitą vykdyti ne per Lietuvą? Pvz., per Latviją ar Rusiją?
Trečia, kodėl Lietuvos Respublika turi taikyti JAV sankcijas Lietuvoje, jei mūsų valdžia skelbia, kad esame Europos Sąjungos (ES) narys? Juk JAV sankcijos, nepriklausomai nuo to, kokioms įmonėms jos būtų taikomos, neturi teisinės galios ES teritorijoje, įskaitant ir Lietuvą. Tai reguliuoja ir Reglamento (EB) Nr. 2271/96, 2018 m. birželio 6 d. Komisijos deleguotojo reglamento (ES) Nr. 2018/1100 nuostatos, kurio 2 punktu pripažįstama, jog sankcijų ekstrateritoriniu taikymu pažeidžiama tarptautinė teisė.
Ketvirta, Lietuva negali vienašališkai blokuoti baltarusiškų prekių tranzitą per savo teritoriją, nes Sutarties dėl ES veikimo 26 str. draudžia ES dalyviams įvesti vienašališkus ribojimus laisvam prekių judėjimui ES viduje, tarp jų ir iš trečiųjų šalių. Baltarusiškos trašos per Klaipėdos uostą vežamos ir į Europos šalis. Direktyva (ES) Nr. 2015/1535 draudžia ES valstybėms narėms įvesti techninius ribojimus laisvam prekių judėjimui be išankstinės Europos Komisijos (EK) ir valstybių narių kontrolės. Lietuva, norėdama stabdyti baltarusiškų prekių tranzitą, privalo kreiptis dėl to suderinimo į EK, po kurio būtų aktyvuota procedūra, trunkanti 2 - 6 mėnesius, per kuriuos bet kuri kita ES valstybė narė gali pateikti prieštaravimus, į kuriuos privaloma atsižvelgti. Tad ką Lietuvos Vyriausybė nori apgauti save ar mus, Lietuvos piliečius? Tuo labiau, kad dėl baltarusiškų trašų tranzito stabdymo Lietuva privalo aktyvuoti ir tiesioginių užsienio investicijų patikros procedūrą (Reglamentas Nr. 2019/452), informavusi EK apie numatomų ribojimų poveikį Birių krovinių terminalo Klaipėdos uoste veiklai, po kurios EK ir kiekviena valstybė narė įvertins galimą Lietuvos numatomų priemonių poveikį ES interesams. O EK rekomendacijos taip pat yra privalomos vykdyti Lietuvai.
Taigi, matome, kaip Lietuva įklimpinta. Visų pirma, tarp JAV ir ES teisės bei interesų. Ir Rusijos Baltarusijos interesų. Vis dar vaidinsime, kad esame galingiausia ir moraliausia valstybė pasaulyje? Kinija jau ne tik pašalino Lietuvą iš muitinės procedūrų, bet ir atvirai spaudžia užsienio įmones, perkančias prekes iš Lietuvos, ir grąsina stabdyti jų prekių importą į Kiniją, jei šios nenustos pirkti prekių iš Lietuvos įmonių.
Lietuva negali uždrausti tranzito ir dėl kitų tarptautinių įsipareigojimų. Štai Jungtinių tautų jūrų teisės konvencijos, priimtos 1994 metais, ratifikuotos Lietuvos Seimo, 125 straipsnis nustato tranzito laisvę neturinčioms prieigos prie jūros valstybėms. Įgyvendinant šią Konvenciją tranzito dalyje Lietuvos Respublikos ir Baltarusijos Respublikos Vyriausybės 2001 m. pasirašė Susitarimą dėl Baltarusijos Respublikos krovinių tranzito, naudojantis Lietuvos Respublikos uostais ir kita transporto infrastruktūra, kurį taip pat ratifikavo Lietuvos Seimas. Pagal šį susitarimą Lietuva neturi teisės vienašališkai nutraukti tranzitą, o atskirais atvejais, susijusiais su saugumu, gali tik imtis priemonių siekiant pervežimų kontrolės. Gal nepradės ši beraščių Lietuvos Vyriausybė įrodinėti, kad baltarusiški vagonai su kaliu pradėjo kelti grėsmę saugumui, nors 27 metus šis krovinys nekėlė grėsmės. O pervežta daugiau nei 50 mln. tonų kalio trašų. Belaruskalij produkcija, tiekiama į daugiau nei 100 pasaulio šalių, sudaro 21 proc. pasaulio šių trąšų eksporto ir 28 proc. Klaipėdos uosto apyvartos.
Lietuvos piliečiai, ar šiomis dienomis išgirdote iš tos apgailėtinos Lietuvos Vyriausybės narių šiuos faktus ir paaiškinimus? Iki kokio lygio jie prisicirkino Lietuvos valstybės vardu? Jie ir jos, mat, visiškai nekaltos. Kaip ir ministrė Agnė Bilotaitė, ne viena pati nutarusi uždaryti VRM sanatoriją Pušynas Palangoje, kurios teritorijoje šios ministrės bendrapartietė Šventosios seniūnė Veronika Skeberdytė turi interesus į atkuriamos žemės sklypus. Viso to nežinanti A. Bilotaitė dar pasikvietė V. Skerbedytę stiprinti ir Seimo narės A. Bilotaitės dėl darbo ministre apleistą darbą. Ir patikėk, tu žmogau, kad tokių sugebėjimų klaipėdietė A. Bilotaitė iš Tėvynės sąjungos, du kartus Seimo rinkimuose pajūryje pralaimėjusi Petrui Gražuliui, laimėjo 2020 m. rinkimus į Seimą lenkakalbėje Panerių - Grigiškių apygardoje...
Lietuvos Respublikos piliečiai suprato, kad tai viso labo primityvus spektaklis."