QUOTE(Faustina2000 @ 2016 10 15, 14:34)
http://www.delfi.lt/...u.d?id=72542910
va šitas man labai nepatinka.
Buvau už jį. Po tokių pareiškimų dar pagalvosiu dėl antrojo etapo.
Nesu mokytoja ir nieko bendro su tuo neturiu.
Bet tokios reformos man

.
Lietuvoje švietimui, jei lygintume su ES šalimis ir vidurkiu skiriama labai didelė biudžeto dalis, kaip beje ir sveikatos sistemai. Bet galutiniame santykyje kiek tiesiogiai pinigų skiriama konkrečiam vienam vaikui ugdyti, atsiranda paradoksas, Lietuva šoka į paskutines eiles. Lietuvoje labai mažai vaikų, kurie būtų metę mokyklą jos nebaigę, bet pagrindinių dalykų mokėjime -matematikos, gamtos pažinimo, vėlgi atsiranda gili duobė. Kaip ir mokėsi, kaip ir išsilavinęs, bet rinkoje yra bevertis ir negali savęs realizuoti.
Švietimo plane numatyta, kad mokytojai gaus padėjėjus tai veiklai, kai mokytojais kaip specialistas neturėtų laiko švaistyti darbams, kurių jam nereikia dirbti. Jei mokai matematikos, tai neorganizuoji ekskursijų pirkdamas autobusą, gidą ir pan. Nesprendi problemos kad vaikas sumuštas, nepavalgęs, kad neturi priemonių. Tam skirti kiti darbuotojai. Plane labai daug numatyta pagalbinių priemonių ir šiuolaikinio apmokymo mokyti galimybių atsiradimo. Kas iš to, jei klasėje interaktyvi lenta, bet mokytojas joje sugeba per gamtos pažinimo pamoką rodyti tik skaidres su tekstu. Šiais laikais ! Tai nedovanotinas pinigų mėtymas skriaudžiant tuos, kurie negali pasirinkti.
Vienose mokyklose mokytojas turi didžiules klases, kuriose daug dėmesio pareikalauja vaikai, kurie negeba dirbti pagal numatytą programą, visiškai nėra individualaus priėmimo. Vaikai gauna patirtį, kad yra nemokūs, jei nepajėgia įsisavinti kokios fizikos dėsnių, bet gal jie gabūs kitur. Unifikuota kieta senovinė sistema kaip kardu nukapoja tokiu vienpusiškai gabių vaikų galvas. Kai kuriose mokyklose nesuformuojamos normalaus dydžio klasės, nėra ką mokyti, nėra vaikų, bet mokytojų visas komplektas. Užtai tiems, kurie turi po virš 30, mokama nepakankamai, išsunkiami mokytojai. Tą reikia kelsti. Sunkus darbas nėra lygu efektyvus.
...............
Mokytojas stovi prieš 30 vaikų klasę ir kalba. Taip buvo prieš 100 metų ir taip yra dabar ! Viskas aplink keičiasi, o mokykla sustingo laike. Visi bijo permainų, bet be permainų Lietuvos vaikai rodys vis prastesnius rezultatus pasauliniame kontekste.
Numatyta reforma labai reikalinga