QUOTE(B.Brigitte @ 2006 10 20, 10:39)
kazkoks absurdas.ok situacija:vaikiscias pasiemes ziebtuveli degineja mergaitem plaukus ar dar balazin ka.ka daryti?paisyti etikos ir zodziu drausminti ar sprukti su visais vaikais?o ta palikti klasej tarkim uzrakinta kas irgi butu traktuotina kaip vaiko neprieziura.maza ka jis ten pasidarys,padegs ir pan toj klasej.aisku butu negerai jam trinktelt ar kazkaip naudot fizine jega.bet nemanau kad reiktu fizines jegos ar smurto norint tiesiog atimt is mazamecio peili/ziebtuveli ir tt.o atimti tiesiog butu privaloma kadangi mokytoja turi uztikrint kitu vaiku sauguma.
Taip, tai mūsų "demokratiškos" visuomenės grimasos: vaikas turi laisvai save reikšti.
Pedagoginį darbą dirbu 15 metų, tiesa, ne su pradinukais. Kaip minėjau - iš vaiko neatimsi daikto, nepanaudojęs jėgos, jei jis savo noru nenori atiduoti. Paprastai tokių problematiškų vaikų tėvai būna irgi problematiški - gerai žinantys savo ir vaikų teises, bet pamirštantys, kad be teisių yra dar ir pareigos. Iš savo praktikos galiu pasakyti tai, kad ši grupė bijo piniginių baudų, todėl bendraujant su jais reikia nevirkaut apie gėrį ir moralę, nes jie to nesupranta, o cituoti konkrečius Administracinio ir Baudžiamojo kodekso straipsnius. Tik mintis, kad jie gali būti nubausti už savo vaiko nesuvaldymą, priverčia tėvus kažką daryti. Galiu pasakyti, kad šito vaiko motina, kai jis bus aštuntokas ar devintokas, eis į mokyklą ir verks tiesiogine to žodžio prasme: "Padėkit, su vaiku nesusišneku, jis manęs neklauso, kažką darykit, tik jūsų jis bijo". Savo vaiko besąlygiškas gynimas bet kokiomis priemonėmis neatsižvelgiant į realią situaciją, dar nei vieno prie gero neprivedė. Dar yra vienas niuansas, kalbant apie šią situaciją - vaikų reakcijos ir veiksmai būna labai greiti, ypač tokių hiperaktyvių vaikų - toks akimirksniu gali pasišvaistyti kumščiu, peiliu ar dar kuo nors. Mokytojas tiesiog gali nespėti nubėgti į kitą klasę pasikviesti į pagalbą kolegos. Ką galima daryti? Vaikus reikia išleisti iš kabineto į koridorių, vieną vaiką pasiųsti pakviesti ką nors iš administracijos, pačiam likti klasėje su agresyviu mokiniu, nes su juo tuo momentu yra būtina bendrauti. Blogiausia yra tai, kad tokių išpuolių mokyklose daugėja. Mokytojo tiesioginis darbas yra ugdyti ir mokinti, o ne tramdyti. Sakykim, Amerikos mokyklose kiekvienoje klasėje sėdi stambus fiziškai gerai treniruotas vyras ar moteris, taip vadinami mokytojo padėjėjai, kurių darbas yra - spręsti drausmės problemas. O mokytojas užsiima savo tiesioginiu darbu. Ne taip kaip pas mus - mokytojas per 45 min. turi išdėstyti dalyką (ir, beje, išdėstyti skirtingoms grupėms - adaptuotiems, integruotiems, modifikuotiems ir "normaliems" vaikams), patikrinti žinias, patikrinti atliekamų užduočių kokybę, padirbėti bent minimaliai individualiai su tais, kurie sunkiai tvarkosi su užduotimi, užpildyti žurnalą, atlikti įvertinimą, ir dar užpildyti eilę anketų švietimo skyriui, administracijai ir t.t. Nes, kaip taisyklė, atėjus iš ryto į darbą, gauni krūvą lapų su nurodymu - "privalu atnešti po 4 pamokų".