Įkraunama...
Įkraunama...

Akcentas

Sveiki,
na va ir vėl aš su nauju klausimu smile.gif
Ką kalba 2 m. 3 mėn. dukrytė aš labai aiškiai suprantu, kiti žmonės - ne visai..ji vis dar netaria š, s..išmeta iš žodžio arba pakeičia į t raidę, todėl kiti negreit susigaudo ką reiškia "mekiukas" arba "tlyva". Ji ištaria ilgus žodžius, tokius kaip krokodilas, bet mes ėmėm ir dar įgijome "naują bėdą", kad aš jau nebelabai suprantu ką sako vaikas g.gif Mergytė pradėjo kalbėti kaip Amerikos lietuvė laugh.gif Bijau, kad jai jos kalbėjimo maniera labai patinka, nes vis dažniau išgirstu žodžių marmalynę, tariant lyg su karšta bulve gerklėje, lyg iš gomurio doh.gif Sakinį išpyškina vienu iškvėpimu. Kaip ugdyt taisyklingą tarimą?? Aš jai aiškinu, kad nesuprantu, paprašau pakartoti, bet ji savo litaniją vėl atvaro ir tiek tesuprast doh.gif
Atsakyti
Internetu Jūsų atveju sunku ką nors konkretaus patarti. Viena aišku, jog reikėtų individualios logopedo konsultacijos, kad būtų išsiaiškinta tokio "amerikoniško" mergaitės kalbėjimo priežastis.
Atsakyti
Rasma, o tu pati kazkaip kitaip garsu nepradejai tarti?
nesakau, kad vaikas is taves ismoko, bet as kartais pati save pagaunu, kad mano isleistas garsas skamba nebetaip kaip anksciau, nors gal as klystu...
Atsakyti
gal lab daug televizoriaus ziurejo dry.gif kokiu animaciniu filmu, kuriuose girdimi tie amerikietiski r tarimai g.gif

jeigu turite laiko gal galima atsisesti kartu pasiimti kokia knygute ir kartu kaip ir skaityti...arba rodyti paveiksliuka, pvz slyva ir sakyti ssssssslyva, o mergaite pakartotu g.gif


gal ka nors bando pamegdzioti? dry.gif
Atsakyti
Mano 4 m. vaikis irgi šneka su akcentu, bet su rusišku ar lenkišku blink.gif Kurį laiką nekreipėm dėmesio, galvojom, išaugs, betgi neišauga... Vietoj "kodėl" sako "kadiel" ir pan. Namuose nusiklausyt negalėjo, kalbam tikrai taisyklinga kalba, net giminėj nėra nei rusų, nei lenkų, niekas su akcentu nešneka...
Nežinau, ar jau reikia rūpintis, ar galim dar laukti? Ar kreiptis pas logopedą, ar gal patys galim kažkaip jį pamokyt?
Atsakyti
Šį pranešimą redagavo Maša: 08 balandžio 2005 - 14:45
Akcentas, jei nėra kitų kalbos trūkumų ( pvz., netaisyklingas žodžių derinimas) paprastai išmokstamas pamėgdžiojant aplinkinkių - tėvų, auklėtojų ir kitų, su kuriais vaikai praleidžia daugiausiai laiko, - netaisyklingą tarimą. Dažniausiai tai ir būna balsių ir dvibalsių netaisyklingas tarimas: uo keitimas į o, ie - į ė arba atvirkščiai.
Kol kas geriausiai galėtų padėti elementarus taisyklingas pavyzdys, vaiko "iškreiptų" žodelių pataisymas.
Atsakyti