noriu savo vaika leisti i Montesori darzeli, o veliau, jei galima bus ir i Montesori pradine mokykla. bet girdejau ne viena atveji, kad vaikai is Montesori darzelio ar pradines mokyklos labai sunkiai pritampa paprastoj mokykloj, tipo vaikai pasidaro tarp bendraamziu kazkokie keistuoliai, ciudikai, per pamokas vaiksto po klase ir daro kitokias nesamones. mamytes, kas turite patirties siuo klausimu? parasykit, kieno vaikuciai po Montesori darzelio ar pradines mokyklos mokosi paprastoj? kaip sekesi priprasti?
QUOTE(sonatėlė @ 2007 03 15, 18:06)
noriu savo vaika leisti i Montesori darzeli, o veliau, jei galima bus ir i Montesori pradine mokykla. bet girdejau ne viena atveji, kad vaikai is Montesori darzelio ar pradines mokyklos labai sunkiai pritampa paprastoj mokykloj, tipo vaikai pasidaro tarp bendraamziu kazkokie keistuoliai, ciudikai, per pamokas vaiksto po klase ir daro kitokias nesamones. mamytes, kas turite patirties siuo klausimu? parasykit, kieno vaikuciai po Montesori darzelio ar pradines mokyklos mokosi paprastoj? kaip sekesi priprasti?
Mano pažįstama mokytoja pasakojo,kad vaikai, kurie ateina iš Montesori darželio būna labai nekoordinuoti, sunkiai orientuojasi erdvėje. Būtent tai labiausiai skyrė tuos vaikus nuo kitų. Kitkuo jie nelabai skiriasi.
Kiek aš skaičiau, šią programą Montesori sukūrė protiškai silpnesniems vaikams, kad žinias ir gebėjimus vaikai gautų per darbo įgūdžius. Maždaug taip. Na, bet dabar geriausias idėjas pritaikė ir normaliems vaikams ir nuo tikrojo Montesori mokymo tikriausiai nutolo. Tai va, tiek žinių
O kuo tave žavi Montesori? Kuri mokykla dirba pagal šią prgramą?
mes lankom Montesori darzeli "Ziburelis". ten yra ir pradine mokykla. pasirinkau si darzeli, nes labai daug geru atsiliepimu girdejau. maniskis labai judrus, jam tik lakstyti, dukti ir telika ziureti idomu. o tame darzely yra laikas, kai mokina susikaupti, vyksta uzsiemimai su Montesori priemonem, mokina sukaupti demesi. maniskiui to labai reikia. as zinau, kad Montesori dirbo su neigaliais vaikais, bet si metodika yra adaptuota sveikiems vaikams. jei vaikas nesioreantuoja aplinkoj (kaip tu resei), tai jis psichiskai nesveikas, manau.
QUOTE(Crazy @ 2007 03 25, 12:37)
Vaikams į vidurinę atėjusiems iš pradinių m-klų visada sunkiau adaptuotis, o jei ta m-kla dar buvo Montesori, ar kokio kitokio tipo, tai tikrai bus sunkiau. Kalbu iš patirties ir darbo su vaikais
pradine pradinei nera tolygi......
adaptacija labaiu priklauso nuo pradinio mokymo modelio.
taigi, jei pradineje klaseje visus dalykus veda viena mokytoja ir tik 4 klaseje kelioms pamokoms ateina angliste, tada pilnai sutinku, kad po pradines adaptuotis vidurineje gali buti sunkiau... nes vaikai yra prisirise prie vieno zmogaus.
taciau, jei nuo 1 klases pamokas veda specialistu komanda ir klases mokytoja veda tik kelis uzsiemimus, tada perejus i vidurine adaptacija buna naturali, kaip kad ir suaugusiems keiciant darba... uztrunka neilgaiu, kaip 2 savaites...
is esmes adaptacijos problemos priklauso ne nuo mokyklos tipo, o nuo seimos poziurio i vaika kaip neprikalsuoma asmenybe... jei nuo mazumes vaikas auginamas, kaip gelele, be teises i saviraiska, tai galima leisti i bet kokio tipo mokykla, adaptacijos problemu buvo ir bus...
tuo tarpu vaika auginant, kaip savarankiska uz save atsakinga asmenybe ir dar parinkus jam gera pradine su specialistu komandiniu modeliu vaiko savarankiskumas ir pasitikejimas savimi per pradinio mokymosi 4 metus galutinai susiformuoja.
o tai buna ryskus pliusas, vaikui perejus i pagrindine mokykla....
tuo tarpu, nuo mazumes jauciant baime ir itampa vidurineje mokykloje, kurioje pradinukai nesamoningai bijo vyresnioku, pasitikejimo savimi tikrai daugiau neatsiranda....
montesori sistema ugdant pradineje mokykloje, nereiketu teveliams pamirsti, kad vidurineje mokykloje jie bus ugdomi visiskai skirtinga sistema, pamokos bus organizuojamos visiskai kitu principu ir metodu.... todel reiketu kalbeti su pradines mokyklos pedagogais, kad jie padetu vaikams naturaliai pasiruosti pagrindines mokyklos adaptacijai, kad aplinka bent jau 4 klases butu parengta taip, kaip tradicines mokyklos, kad ryskus kontrastai nesokiruotu.
bet manau, kad montesori mokyklos pedagogai patys apie tai yra pagalvoje, o teveliams, reikia tik pasidometi, kaip dar labiau padeti pedagogams ir savo vaikui, kad perejus i tradicines mokyklos 5 klase nebutu problemu.
Mano mergaitė irgi lanke montesori darželi (pradžioje Tilindienės, veliau Žiburėli) Buvau labai patenkinta tuo darželiu. Į pirmą klasę ėjom paprastoje pradinėje mokykloje (Žiburėlis per toli buvo) ir tikrai nepajaučiau kad mano vaikui pradinėje mokykloje yra sunku adaptuotis. Viskas buvo gerai
Maniske lanke ir darzeli ir pradine, labai lengvai adaptavosi vidurineje, jokiu problemu nebuvo.
Kaip sekasi Montesori lankyti?
Mano sūnus jau trečiokas, bet antrą kartą neleisčiau į tą grupę.
Laisvų pažiūrų- noriu darau, noriu nedarau. Nesuprantu ir nereikia.
Sunku persiorientuoti mokykloje. Yra toks žodis REIKIA.
Mano sūnus jau trečiokas, bet antrą kartą neleisčiau į tą grupę.
Laisvų pažiūrų- noriu darau, noriu nedarau. Nesuprantu ir nereikia.
Sunku persiorientuoti mokykloje. Yra toks žodis REIKIA.
QUOTE(jurei @ 2009 05 24, 19:57)
Kaip sekasi Montesori lankyti?
Mano sūnus jau trečiokas, bet antrą kartą neleisčiau į tą grupę.
Laisvų pažiūrų- noriu darau, noriu nedarau. Nesuprantu ir nereikia.
Sunku persiorientuoti mokykloje. Yra toks žodis REIKIA.
Mano sūnus jau trečiokas, bet antrą kartą neleisčiau į tą grupę.
Laisvų pažiūrų- noriu darau, noriu nedarau. Nesuprantu ir nereikia.
Sunku persiorientuoti mokykloje. Yra toks žodis REIKIA.
Del tokiu paziuru kaltinkit ne sistema o pedagogus, kurie "prisidengdami" metodika, "nedadirba" savo darbo. mano abu vaikai baige Montesori darzeli, dukra dar ir 3 pradines mokyklos klases. Cia kaip tik ypatingai iskiriamas zodis REIKIA, PRIVALAU ir panasiai. Jokiu ten vaiksciojimu po klase ir panasiai. "Laisve drausmeje" - toks pagrindinis tvarkos principas.
Apie ta "nesupratau ir nereikia" irgi atskira daina. Niekas Montesorineje mokykloje nesmerks vaiko uz tai, kad jis kazko nesuprato, taciau niekada nepaliks nei vieno vaiko kuris kazko nesuprato. Viskas bus "dadirbta" iki glo, kol vaikas supras. Todel "montesoriukas", jeigu, aisku, lankes tikra montesorine istaiga, niekada nepasiliks konors nesuprates - tol bandys, tol lis mokytojai i akis, kol jam bus tikrai aisku. Nes tai ir yra metodikos esme. Gaila, kad dazniausiai patys pedagogai, neisigiline i mokymo filosofija, vaikus ugdo pavirsutiniskai.
Maniškė iš montesorinio darželio ėjo į paprastą nulinę klasę, adaptavosi visom prasmėm puikiai. Dabar eina į pirmą klasę, mokslai sekasi gerai, adaptavosi prie mokyklos irgi beveik gerai. Vienintelis dalykas kurio ji nesuvokia yra vaikų nemandagumas ir grubumas. Nesupranta kaip galima iš kitų šaipytis, imti nepaklausus kitų daiktus, mėtyt maistą ir tingėt mokytis. Būtent dėl tokio kitų elgesio jai kyla šiokių tokių nesusipratimų.
Mano du didieji lankė montesorinę darželio grupę, mergina ir pradinę mokyklą. Visos adaptacijos po to (tiek pradinėje sūnui, tiek 5 klasėje dukrai) puikiai praėjo. Tiesiog naujas kolektyvas, naujos sąlygos ir tiek - kaip ir visiem kitiem vaikam. Plius montesoriukai savarankiški pripratę visus darbus atlikti iki galo, neturi bėdų su namų darbų neatlikimu...
Dvynukus irgi leisiu tik į montesorinę grupę.
Dvynukus irgi leisiu tik į montesorinę grupę.









