QUOTE(laimensija @ 2010 09 17, 13:37)
As irgi galiu pasidalinti patirtimi, nieko pries neturiu mamytes ar montesorinius darzelius. Visi turi teise rinktis. Mano, kaip pedagoges, pastebejimas, kad yra kosmaru kosmaras gauti vaikus is tokiu darzeliu, nes visu pirma jie nzn tvarkos, rezimo. O nuo cia viskas mokyklose ir prasideda.........
Žinot, man rodos, galima rasti paaiškinimą, kodėl "montesorinių" vaikų nemėgsta pedagogės. Ir tai nėra susiję nei su pedagogo nuostatomis, nei su montesori sistemos savitumu.
Kiek man teko susidurti, montesoriniuose darželiuose neretai būna vienas kitas probleminis vaikas (na, pavadinkim jį hiperaktyviu arba su tam tikrais socializacijos sutrikimais). Paprastuose darželiuose tokiems vaikučiams būna labai sudėtinga (žinau iš savo tolimų pažįstamų praktikos), į juos neretai kreivai žiūri ir auklėtojos, ir vaikai, o štai montesoriniuose - kad ir kaip kritikuotumėte šią sistemą - tokie vaikai gana natūraliai priimami. T.y. mėginama juos priimti tokiais, kokie jie yra, o ne bandant visais įmanomais būdais juos "neutralizuoti"
Taigi nors tokie vaikučiai ilgainiui įgauna stipresnių socializacijos įgūdžių, bet jų tvarkos, režimo, dėmesio sukaupimo suvokimas vis tiek skiriasi
Gal todėl pedagogams ir susidaro įspūdis, kad montesorinis vaikas yra kažkoks košmaras
Kitokio paaiškinimo aš pati sau nerandu, nes mano pažįstamų "montesorinių" vaikų pasiekimai mokyklose yra labai ir labai geri. Ir mokytojai juos tikrai vertina kaip gabius mokinius ir gerus bendraklasius.
Realiai vaikučiai tokiuose darželiuose išmoksta ir tvarkos (sprendžiu pagal savo sūnų), ir visko ko reikia mokyklai. Maniškiui dar nėra 5 metų, bet jis gerai skaito, rašo, skaičiuoja, visai neprastai su savo montesoriniais draugais žaidžia grupėje šachmatais
Sutikite, kad tai nėra mažai