jurga11, taip teisingai, saviidentifikacija yra labai svarbi. Dar galima pabandyti paciai patikrinti vaika, per zaidima. Pvz. sudelioti daiktus ir paprasai, kad atnestu kaladele padeta ant kedes, paskui kad atnestu padeta po kede ir pan. su prielinksniais, nu su spalvom irgi tokius bandymus galima padaryti. Bent jau maniski taip PPT logopede tikrino, tai buvo tas prielinksniu suvokimas ir orientacija aplinkoje. tai situos dalykus pvz. manikis super suvokia, o kai paciam reikia pasakyti (tada jau jam buvo 5 metai) sudetinga labai..ir dabar dar vis su prielinksniais sudetinga
QUOTE(Alchemie @ 2008 09 11, 15:30)
jurga11, taip teisingai, saviidentifikacija yra labai svarbi. Dar galima pabandyti paciai patikrinti vaika, per zaidima. Pvz. sudelioti daiktus ir paprasai, kad atnestu kaladele padeta ant kedes, paskui kad atnestu padeta po kede ir pan. su prielinksniais, nu su spalvom irgi tokius bandymus galima padaryti.
Mes taip darom namie - paprašau paslėpti kaladėlę (pvz. - paprašau padėti prie lovos po gaisrine mašina, o tėtė paskui ieško, arba aš paslepiu, jis ieško, o aš bandau jį nukreipti - tipo po kėde, prie kairės kojos, ant palangės ir t.t. Bandau visaip išjudinti, bet tik neseniai baigėsi jam baisi drovumo stadija - būdavo pasako ką nors, apsidžiaugiam, giriam, o jis susigėsta ir išvis užsiriša kalba...
QUOTE(cute @ 2008 09 10, 22:19)
DonaldaB, būtų idealu, jei logopedė užsiėmimo pabaigoj duotų jam smagios ir pažįstamos veiklos, kad vaikas norėtų dar ateiti. Arba jei vaikas net neprisileidžia jos, lai duoda iškart kažką smagaus veikti. Na, prisijaukinti reikia laiko.
Mano vaiko logopedė gal irgi jaukinosi

Tai vis nešdavau kartą per mėnesį maišelį tos Aguonos saldainių. Maniškiui ir kitiems... Po poros mėnesių logopedė man pasakė, kad vaikas tikrai ne dėl saldainių mokosi, kad jam išties patinka. Žodžiu, kažkaip jie suėjo į bendrą tikslą - mano vaikas ir logopedė.
QUOTE(medika @ 2008 09 11, 00:41)
Sveikutes!
Taigi antros dienos ispudziai...
Bendros paskaitos buvo balaganas, nes susirinko dauuugyyyybeee zmoniu.
Profesorius skaite paskaita apie gydyma, nurode, kad efektyvu TEACCH (ka naudoja raidos centre), ABA, kuri ieina i TEACCH, labai issamiai susake medikamentini gydyma - kokie vaistai kokiems simptomams. Vis pabrezdavo, kad autizmas neisgydomas, bet koreguojamas, ir kad visi autizmo spektro sutrikimai laikui begant daugiau maziau gereja.. Gydant svarbu ne visko is karto girebtis, bet ko tai vieno (ar kalbos taisymo, ar stereotipiniu judesiu ar ko kito), o ne visko is karto. Visus alternatyvius budu (vitaminus, dietas, homeopatijas, kamienines lasteles isbrokavo del neirodyto ju efektyvumo). Logopede Lauraitis rode visokiu priemoniu kai yra ekspresija kalbos sutrikusi (zaidimai su mygtukais, kuriuos reikia paspausti, kompiuteriai spec.), va kai kalbos supratimas sutrikes tai nieko neuzrekomendavo per paskaita - tik tevu grupej kai uzklausiau apie savo vaika - sake, naudoti korteles su paveiksleliais ir uzrasais... Tevu grupej daugmaz kiekvienas tevas klause apie savo vaika..
O svarbiausia anot profesoriaus - tevams rupintis savimi, nes jei mes "nulusim", tai nebus kas vaikam padeda
Dabar neturiu laiko issiplesti, bet jei kam kas norisi biski daugiau, placiau, parasykit - kai galesiu, parasysiu
Dar veliau adresu internetiniu imesiu kuriuos rekomendavo.
Taigi antros dienos ispudziai...
Bendros paskaitos buvo balaganas, nes susirinko dauuugyyyybeee zmoniu.
Profesorius skaite paskaita apie gydyma, nurode, kad efektyvu TEACCH (ka naudoja raidos centre), ABA, kuri ieina i TEACCH, labai issamiai susake medikamentini gydyma - kokie vaistai kokiems simptomams. Vis pabrezdavo, kad autizmas neisgydomas, bet koreguojamas, ir kad visi autizmo spektro sutrikimai laikui begant daugiau maziau gereja.. Gydant svarbu ne visko is karto girebtis, bet ko tai vieno (ar kalbos taisymo, ar stereotipiniu judesiu ar ko kito), o ne visko is karto. Visus alternatyvius budu (vitaminus, dietas, homeopatijas, kamienines lasteles isbrokavo del neirodyto ju efektyvumo). Logopede Lauraitis rode visokiu priemoniu kai yra ekspresija kalbos sutrikusi (zaidimai su mygtukais, kuriuos reikia paspausti, kompiuteriai spec.), va kai kalbos supratimas sutrikes tai nieko neuzrekomendavo per paskaita - tik tevu grupej kai uzklausiau apie savo vaika - sake, naudoti korteles su paveiksleliais ir uzrasais... Tevu grupej daugmaz kiekvienas tevas klause apie savo vaika..
O svarbiausia anot profesoriaus - tevams rupintis savimi, nes jei mes "nulusim", tai nebus kas vaikam padeda

Dabar neturiu laiko issiplesti, bet jei kam kas norisi biski daugiau, placiau, parasykit - kai galesiu, parasysiu


jau kaip lauksiu tęsinio

taigi lauksim
Papildyta:
Tiesa.. buvau temoje "mūsų šnekučiai". Tai tokių proto išraitymų prisiskaičiau

O kaip yra kažin su maniškiais?

žodžiu.. laimingos tos mamos, kurios gali jau su dvimetukais padiskutuot

Su tuo gyrimu, tai pvz. maniskis protestuodavo,nes gal suvokdavokad kitais kartais jis ne visai teisingai sako. Musu logopede kai dirba tai vienodai ramiu balsu aiskina ir uzduoti ir pagyrima, paskatinima pasako pvz. tau puikiai sekasi, nors jis dar nepadare iki galo uzduoties. Tai paskui pamaciau, kad jis pats ka nors konstruodamas, ar veikdamas pats sau sako 'tau puikiai sekasi". Nors del emociju antpludzio ir dziaugsmo, kai vaikas ka nors pasako, ar ima kalbeti tai as labai suprantu...man buna, kad as apsiverkiu is dziaugsmo

QUOTE(naitas @ 2008 09 11, 16:06)
Nugi nugi, aš čia pas jus stiprybės, kantrybės ateinu pasisemti, baikit - visi vaikai skirtingi, ir tai, kad kalba dvimetinukai, panašu, kaip kad mamos giriasi, kad jų vaikas vaikščioti pradėjo dešimties mėnesių, arba ant puodo reikalus atlikinėjo šešių mėnesių... Aišku, yra malonių išimčių, bet palaukit - viskam savas laikas, visiems savas kelias. Kiti gal ir nekalbės, bet va ims ir knygą parašys toookią, kad nuvirsit paskaitę.
Žodžiu, aš tikiu, kad kiekvienas turi rasti SAVE, koks jis bebūtų - vis tiek tai didelis džiaugsmas, tik reikia jį išgirsti, suprasti, pamatyti. O kad kiti nemato, negirdi, nesupranta, o akcentuoja tik akivaizdų "neatitikimą standartui" - manau, jų problema.
Beje, Raidos centre, pagal jų lenteles, normalu, kad iki trijų metų vaikas žino penkiasdešimt žodžių (įeina ir savos kūrybos "žodžiai"), ir tai neišeina iš normos ribų. Manau, dėl dvimetinuko tai tikrai neverta liūdėti - jam dar viskas prieš akis.
Naitas..nu maniskis su savo emocines brandos atsilikimu, veliau viska pradeda filosofuoti...et zinok, ateis laikas ir pasakys..aisku gal keista, kai 8 metu vaikas delioja visokius "bajerius" is zodziu..bet..tai musu dziaugsmas
cia kaip ta fraze..kai nelabai gal supranti pazodziui, bet jauti, akd gilu
visi zmones geri, tik pasiilge vienas kito
cia kaip ta fraze..kai nelabai gal supranti pazodziui, bet jauti, akd gilu
visi zmones geri, tik pasiilge vienas kito

Man VRC patinka pamokeliu struktura. Specialistas paruosia tris uzduotis, kurios atlikti vaikas uztrunka mazdaug 15 min, kitas 15 min vaikui leidzia pasirinkti veikla tokia, kokios jis nori. Tuo met vaikas ten kokius loto delioja, kas jam patinka. Jis zino, kad taip bus, todel tuos privalomus daro mieliau, nesikaprizindamas.
Maziukui atlikus gerai uzduotele, plodavom, kokie saunuoliai ir t.t., dabar uztenka zodziu pagrti, paskatinti, kad turetu upo kita karta pasistengti.
Psichologas maniski jaukinosi su masinyte, paleido, kad ji nuvaziuotu iki jo, tada mano mazasis link jo pastume ir t.t. - rado kontakta
Medika - labai idomu, kai tik galesi, parasyk tesinuka
Maniskis nieko neklausineja, tik kelis kartus netycia jam ten gavosi...
Sekmes, mamukai
Maziukui atlikus gerai uzduotele, plodavom, kokie saunuoliai ir t.t., dabar uztenka zodziu pagrti, paskatinti, kad turetu upo kita karta pasistengti.
Psichologas maniski jaukinosi su masinyte, paleido, kad ji nuvaziuotu iki jo, tada mano mazasis link jo pastume ir t.t. - rado kontakta

Medika - labai idomu, kai tik galesi, parasyk tesinuka

Maniskis nieko neklausineja, tik kelis kartus netycia jam ten gavosi...

Sekmes, mamukai



QUOTE(Alchemie @ 2008 09 11, 17:32)
cia kaip ta fraze..kai nelabai gal supranti pazodziui, bet jauti, akd gilu
visi zmones geri, tik pasiilge vienas kito
visi zmones geri, tik pasiilge vienas kito



man ji labai patinka.
jau valandą suku galvą apie tai, kaip kažką Tavo vaikas pavadino "pandiniu", nuo meškutės pandos. Rašei 2005 metais toje šnekučių temoje.
Beje, man kartais panašu, Mauzeris ir Sūrskis TIK dėlioja va taip žodžius iš politikierių lūpų. Dėlioja taip, kaip Tavo sūnus. Ir žiūrėk, reitingų viršūnėj

Na primink apie tą "pandinį"

lekiu į darželį vaduot vaiko....
naitas
nepamenu jej bogu
nemaniau, kad taip seniai skaitai mano postus
2005 cia jau pries 3 metus.
neseniai jis tada sake skruzdenas vietoj skruzdeda, o pandinis galejo buti koks daiktas juodai baltas
Radau
Einam toliau, matom katina juoda tik uzpakalines leteneles iki keliu baltos, vaikis komentuoja:
va, pandinis katinas eina.



neseniai jis tada sake skruzdenas vietoj skruzdeda, o pandinis galejo buti koks daiktas juodai baltas
Radau
Einam toliau, matom katina juoda tik uzpakalines leteneles iki keliu baltos, vaikis komentuoja:
va, pandinis katinas eina.
QUOTE(Alchemie @ 2008 09 11, 19:25)
naitas
nepamenu jej bogu
nemaniau, kad taip seniai skaitai mano postus
2005 cia jau pries 3 metus.
neseniai jis tada sake skruzdenas vietoj skruzdeda, o pandinis galejo buti koks daiktas juodai baltas
Radau
Einam toliau, matom katina juoda tik uzpakalines leteneles iki keliu baltos, vaikis komentuoja:
va, pandinis katinas eina.



neseniai jis tada sake skruzdenas vietoj skruzdeda, o pandinis galejo buti koks daiktas juodai baltas
Radau
Einam toliau, matom katina juoda tik uzpakalines leteneles iki keliu baltos, vaikis komentuoja:
va, pandinis katinas eina.
nebijok, neseku


man patinka, kai žmogus nestandartiškai žiūri į pasaulį. Kartais tai labai padeda, bet kartais žiauriai ir trukdo.
QUOTE(jurga11 @ 2008 09 11, 12:10)
Aš irgi susirūpinus savo berniuko (2 m 8 mėn.) kalba bandžiau ieškoti pagalbos. Nuėjau pas poliklinikos logopedę, nuėjom su siuntimu, tai kol ji užpildė popierius, paklausinėjo manęs apie gimdymą, vaikui nusibodo laukti - jis ėjo "pas tetą, kuri jo laukia, nori su juo pakalbėti" - o teta... kai pakėlė galvą nuo popierių, nepasakius nei labas, nei pagyrus vaiką paklausė - nuuu, tai kokios problemos, ko nekalbi? - maniškis pasakė "mama brum", tipo važiuojam iš čia. Pasijutau kaip sovietinėj valgykloj.
Na jo ir vadinasi logopede



O seip ir man darzelio logopede sake ateiti pas jas kokia diena su vaiku ir ji pasnekes,paziures jo gabumus


Seip jau rasiau kuriuos jis zodzius moka jis juos daznai sako,na tai pe daug gal nepanikuot dar bet visvien labai neramu

dangausvaivorykste, nurimk, stebek vaika ir dziaukis jo pasiekimais. va logopede paziures, gal pabus darzelyje ir paskui pratruks kalbeti, tada vesi pas logopede, kad "uzciauptu"
juokauju..viskas bus gerai
Papildyta:
naitas, musu visu vaikai kitaip ziuri, mato ir girdi pasauli..tik gal ne visda randa foma tai mums isreiksti ir kaip pasidalinti...nors mamos pojuciai visada per meiles supranta ir atranda, ka ir kaip vaikas mato ir galvoja..paziurek i Pou..kai ji paraso, man atrodo, kad jos vaiks kalba be persotjo..juk jam liejasi emocijos mamai ir pasauliui, tik santuria kalba..bet itariu, kad intonacija ir israiskos labai itikinancios.

Papildyta:
naitas, musu visu vaikai kitaip ziuri, mato ir girdi pasauli..tik gal ne visda randa foma tai mums isreiksti ir kaip pasidalinti...nors mamos pojuciai visada per meiles supranta ir atranda, ka ir kaip vaikas mato ir galvoja..paziurek i Pou..kai ji paraso, man atrodo, kad jos vaiks kalba be persotjo..juk jam liejasi emocijos mamai ir pasauliui, tik santuria kalba..bet itariu, kad intonacija ir israiskos labai itikinancios.