QUOTE(ragnez @ 2009 01 07, 10:11)
todel jau geriau is anksto ji nubausti ir ikalinti (cia irgi perkeltine prasme) - mes patys ir sukuriame ta nepakantumo vaikams atmosfera, kuriai vaikai priesinasi - tada dar labiau juos baudziame, o jie dar labiau priesinasi - arba paluzta, susitaiko, ima grieztai laikytis nustatytu taisykliu (neatsizvelgdami i aplinkybes, etika, morale).
Nesutinku su tuo teiginiu, kad vaika reikia bausti avansu
Kad ir su tuo akmeniu(lai buna toje diskusijoje nagrinejamas dalykas
). Kad Japonijos mokytojas taip nuostabiai paaiskino-as sutinku. Praktiskai mastau, kuriose situacijose as pati galeciau pritaikyti toki auklejimo buda, nes man jis patiko
O bet taciau. As pazistu savo vaikus. Ir mastau zingsniu i prieki, t.y. iskart parasiau, ka as(arba mano vaikai) darytu toliau. Taigi, esme ne priestaravime, bet esme-kaip uzbegti uz akiu vis tik akmenio metimui. Ka vis tik daryti, jei po tokio mokytojo aiskinimo vaikas butu vis tiek metes akmeni? Parasyti graziai mes mokame visos. Bet neisrutuliojant situacijos iki galo. Turejo buti aprasyti du variantai:
1. Mokytojas akmeni pridejo prie galvos, ir mokinys susigedo ir padejo ant zemes ji.
2. Mokytojas akmeni pridejo prie galvos, mokinys pasivaipe ir mete ji i vaiku buri. Va toliau noretusi mokytojo reakcijos i toki elgesi. Ta situacija, kaip minejau, neisanalizuota iki galo, pateiktas tik vienas sprendimo budas be teises buti atmestam.
Teko savo pradinuko mokykloj dalyvauti Kalediniam vakare.
Stai panasi buvo situacija, tik gyvai maciau vienu metu auklejimo budus, man patiko:
vienas berniukas(sunus teige, kad jis judresnis nei kad maniskis ir bjauresnis pamokose
) pamates Kaledu seni taip apsidziauge, kad krito ant zemes ir pradejo klykti ir kratytis
Is pradziu tevai ziurejo i ta "spektakli" issigande, nes pagalvojom, kad vaikui kazkas negerai. O paskui suvokem, kad jis tiesiog stengesi buti demesio centre(hiperaktyviuku pozymis), bet kokia kaina ardyti vaiku pasirodyma. Taigi, mokytoja(cia bus panasiai kaip su akmeniu):
1. Apkabino besikratanti ir klykianti vaika(nu saunuole pedagoge, man ji labai patinka
) ir tyliai i ausi kazka pasake, niekam negirdint, nezeidziant jo asmenybes, garsiai nesibarant, netempiant is sales. Zodziu, ji padare pirma zingsni, kaip kad Japonijos mokytojas
2. Kaip suprantant, antras zingsnis buvo toks, kaip as aprasiau su akmeniu
:vaikas issiverze is mokytojos ranku ir nubeges i sale vel pradejo kratytis, klykti, perekti spektakli. Ka dare mokytoja? Ji isejo i sale, nutrauke visa spektakli, atsiprase teveliu bei Kaledu senio ir pasake, kad, cituosiu nepazodziui "kaledu seneli ir jus, ziurovai, atbego siandien labai nekantrus vilkas, kuris ruosesi visus metus parodyti savo pasirodyma, tad paplopike vilkui ir leiskim jam parodyti savo vaidinima". Stebuklas
Tasvaikas susieme i rankas ir ispyskino pakankamai ilga eilerasti, tevai jam ilgai plojo, jis lankstesi, bet...nurimo ir atsisedes stebejo spektaklio eiga toliau.
Zodziu, va ko pasigendu knygose apie auklejima-racionalaus pavyzdzio, o kas butu po to, jei apglebimas ir bendravimas su vaiku kaip su lygiu neduotu teigiamo rezultato