Laba,dabar suzinojau,kad mergina,kuria norim imti i kriksto kumas yra apastalu tikejimo,as apie ji neka zinau,ji sake,jog tai kazkas panasaus i katalikus,tai ar ji gales buti musu sunaus krikstamote???Kriksto tevas katalikas.
Aciu is anksto.Atsakymo reikia skubiai.
Aciu is anksto.Atsakymo reikia skubiai.
Merginos, tai jei aš katalikė, o mano vyras -protestantas, mes galime krikštyti krikštasūnį?
vyras būtų kaip ir liudytojas?


visos temos neskaiciau,bet galiu pasakyti kad krikstateviai laisvai gali buti skirtingu tikejimu.Pirmo vaiko krikstatevis katalikas,krikstomama sentike (starovere).Kunigas nieko nepriestaravo,nes svarbu kad nors vienas ir tevu butu katalikas.
nes kiti buna krikstyja tik su vienu, pvz buna tik krikstomama


QUOTE(Jolančiukė @ 2006 08 15, 00:36)
Merginos, tai jei aš katalikė, o mano vyras -protestantas, mes galime krikštyti krikštasūnį?
vyras būtų kaip ir liudytojas? 


Pirma nepasakei ar krikštasūnį norit katalikiškai krikštyt. Bet jei taip - galima. Tam pakanka vieno krikštatėvio (šiuo atveju krikštamotės), o vyras kaip ir pati rašai tokiu atveju bus laikomas krikšto liudininku.
QUOTE(oksancik @ 2006 08 15, 17:10)
visos temos neskaiciau,bet galiu pasakyti kad krikstateviai laisvai gali buti skirtingu tikejimu.Pirmo vaiko krikstatevis katalikas,krikstomama sentike (starovere).Kunigas nieko nepriestaravo,nes svarbu kad nors vienas ir tevu butu katalikas.
nes kiti buna krikstyja tik su vienu, pvz buna tik krikstomama 


Nevisai. Tas kuris kito tikėjimo laikomas krikšto liudininku, ne krikštatėviu, bet kad pakanka vieno, kuris būtų to paties tikėjimo - tiesa. Pagal bažnytinę teisę vieno krikštatėvio krikštui pakanka. Taigi tavo aprašytu atveju tikruoju krikštatėviu (na jei krikštas buvo katalikiškas) laikomas krikštatėvis, o minėta moteris sentikė bažnytinės teisės požiūriu nelaikoma krikšto mama, o tik liudininke. (Nors šeimoje gal ir vadinate krikštamote). Na bet jei rūpinas kaip tikra krikšto mama -



Bent jau mums kunigėlis pasakė, kad pasitikslintumėm ar būsimi krikštatėviai tikrai yra katalikai.
Taigi manau, kadgal ir negali būti kito tikėjimo.
Papildyta:
A beje paskaičiau Patieškos pasisakymą ir prisiminaiu, kad tikrai kažkur jau esu skaičiusi, kad jei vienas iš krikšto tėvų yra kito tikėjimo, tai jis bus laikomas krikšto liudininku.
taigi šiuo klausimu pritariu Patieškos pasisakymui.
Papildyta:
Taip tavo vyras būtų kaip ir liudininkas.
Jolančiuke, žiūriu, žiūriu ir negaliu atsižiūrėt koks gražus tavo avaratas. Kur radai tokių fainų paveikslėlių? (atsiprašau, kad aš čia truputi ne į temą klausimuką suformavau).
Taigi manau, kadgal ir negali būti kito tikėjimo.
Papildyta:
A beje paskaičiau Patieškos pasisakymą ir prisiminaiu, kad tikrai kažkur jau esu skaičiusi, kad jei vienas iš krikšto tėvų yra kito tikėjimo, tai jis bus laikomas krikšto liudininku.
taigi šiuo klausimu pritariu Patieškos pasisakymui.
Papildyta:
QUOTE(Jolančiukė @ 2006 08 15, 01:36)
Merginos, tai jei aš katalikė, o mano vyras -protestantas, mes galime krikštyti krikštasūnį?
vyras būtų kaip ir liudytojas? 


Taip tavo vyras būtų kaip ir liudininkas.
Jolančiuke, žiūriu, žiūriu ir negaliu atsižiūrėt koks gražus tavo avaratas. Kur radai tokių fainų paveikslėlių? (atsiprašau, kad aš čia truputi ne į temą klausimuką suformavau).

kai ėjom pokalbiui su kunigu dėl krikštynų buvo atėjusi dar viena pora, tai jie klausė ar gali būti krikštatėvis provoslavas, kunigas pasakė , kad tikrai negali būti, nes krikštatėviai turi mokyti vaiko krikščioniškų dalykų ir panašiai
mes ir norėjom, kad krikšto tėvas būtų mūsų vaikui musulmonas, aišku jis būtų tik krikšto liūdytoju, bet krikšto liūdytojais yra visi, kas dalyvauja krikšto ceremonijoj...tai kaip ir išeina, kad jokio skirtumo...ar bent per tą ceremoniją jis galėtų stovėt ten kur krikšto tėvas turėtų stovėt?

QUOTE(Indijaa @ 2006 08 23, 21:51)
kai ėjom pokalbiui su kunigu dėl krikštynų buvo atėjusi dar viena pora, tai jie klausė ar gali būti krikštatėvis provoslavas, kunigas pasakė , kad tikrai negali būti, nes krikštatėviai turi mokyti vaiko krikščioniškų dalykų ir panašiai
tai jau taip,bet realiai gyvenime jug nuo tevu arba mokykloje per religija jie mokinasi situ dalyku,.Na bent as nepazistu tokiu krikstateviu,kurie nuo-iki vaika mokintu religijos..Kiek matau krikstateviai tik atvaziuoja pabaliavot kriksto metu ir po to kai vaikas eina pirmos komunijos





Visų pirma krikšto, santuokos ir kitų sakramentų nereikia laikyti prievole ir nepaversti to mados reikalu dėl to, kad taip daro visi... Manau, kad tam turi būti poreikis iš vidaus. Šimtus kartų girdėta: "vaje, reikia kuo greičiau vaiką krikštyt, nes tuoj pusė metų ir vėliau bus per vėlu"; ženysimės ir bažnyčioj, nes visi taip daro" ir pan.
Vaikas krikštinamas tam, kad taptų krikščioniu: Krikščioniu - kataliku, krikščioniu - provoslavu, krikščioniu - liuteronu, kad augtų lydimas tam tikros religijos.
Krikšto tėvai yra ne tam, kad vaikui per gimtadienį ir kitomis progomis dovanas kalnais neštų, bet kad padėtų tėvams auginti atžalą pagal moralines normas ir jei atsitiktų kada nelaimė, kad atstotų tikruosius tėvus.
Dėl galimybės rinktis skirtingų religijų kr. tėvus jau buvo atsakyta.
Aš tik vieno nesuprantu, kodėl žmonės, netikintys ir absoliučiai neišmanantys tikėjimo tiesų, verčiasi per galvą, vargsta tik tam, kad susituoktų bažnyčioje ar pakrikštytų vaikus, nors paskui į tą pusę net nežiūri. Kam reikalinga ta prievarta? Kam reikalingas tas cirkas? manau, kad tokių atvejų pasekoje būtent ir atsirado tas bažnyčios sumaterialėjimas, atsirado įkainiai taip lyg už paslaugas... ir jokios dvasios tiki komercija...
Na čia mano pamąstymai.
Vaikas krikštinamas tam, kad taptų krikščioniu: Krikščioniu - kataliku, krikščioniu - provoslavu, krikščioniu - liuteronu, kad augtų lydimas tam tikros religijos.
Krikšto tėvai yra ne tam, kad vaikui per gimtadienį ir kitomis progomis dovanas kalnais neštų, bet kad padėtų tėvams auginti atžalą pagal moralines normas ir jei atsitiktų kada nelaimė, kad atstotų tikruosius tėvus.
Dėl galimybės rinktis skirtingų religijų kr. tėvus jau buvo atsakyta.
Aš tik vieno nesuprantu, kodėl žmonės, netikintys ir absoliučiai neišmanantys tikėjimo tiesų, verčiasi per galvą, vargsta tik tam, kad susituoktų bažnyčioje ar pakrikštytų vaikus, nors paskui į tą pusę net nežiūri. Kam reikalinga ta prievarta? Kam reikalingas tas cirkas? manau, kad tokių atvejų pasekoje būtent ir atsirado tas bažnyčios sumaterialėjimas, atsirado įkainiai taip lyg už paslaugas... ir jokios dvasios tiki komercija...
Na čia mano pamąstymai.