Sveiki

. Dirbu mokykloje - darželyje logopede. Įlindau pas jus pasisvečiuoti ir negaliu nepasisakyti. Autistukų nedaug savo praktikoje turėjau, bet gal kam nors pravers šie girdimojo suvokimo lavinimo pratimai. Kantrybės ir sėkmės jūsų nelengvame darbe auklėjant savo stebukliukus

.
Nekalbinių garsų skyrimas:
Kur skamba varpelis vaikas ar suaugęs pasislepia ir skambina varpeliu. Vaikai turi rasti, kur skamba varpelis.
Skambančios dėžutės reikia dviejų komplektų dėžučių(2-3), pripildytų įvairia biria medžiaga. Mama paskambina vieną dėžutę ir prašo vaiko surasti taip pat skambančią.
Stebuklinga lazdelė-padaryti vaikui gražią lazdelę, su kuria galima skambinti į įvairius daiktus ir išgauti skirtingus garsus.
Kas skambėjo pirma, o kas paskui stebuklinga lazdele pabarškinti į butelį ir į stalą. Vaikas turi pakartoti veiksmų seką.
Kieno garsas vaikai sėdi nusisukę, o suaugęs plėšo popierių, pila vandenį, beldžia kaladėle, maišo arbatą šaukšteliu, kerpa žirklėmis. Vaikai turi atspėti, kieno garsas.
Kas skambėjo - vaikai sėdi nusisukę, o suaugusysis groja vienu iš muzikinių žaislų (būgnelis, dūdelė, varpelis, švilpukas). Vaikai turi atspėti, kuris žaisliukas skambėjo.
Kieno balsas - vaikas nusisuka, o suaugusiojo parinktas vaikas šaukia jį vardu. Žaidėjas turi pasakyti, kas jį šaukė.
Žygiuokim ir plokim vaikai eina rateliu, o kai auklėtoja muša būgnelį žygiuoja, kai pučia dūdelę ploja.
Paklausyk ir padaryk klausytis greito ir lėto beldimo, trepsėjimo. Pradžioje tą patį daryti kartu su pedagogu, vėliau vienam.
Surask ir atnešk Pradžioje auklėtoja muša būgnelį ir sako-bam-bam, pučia dūdelę ir sako tū-tū. Vėliau auklėtoja ,pasakius bam-bam, vaikas turi atnešti būgną, o tū-tū dūdelę.
Klausyk ir kartok Auklėtoja išdėlioja grupėje žaislinius kačiuką, šuniuką, paukščiuką, lėktuvėlį. Suaugęs imituoja garsus (ū-ū-ū, cip-cip, miau, au-au) ir prašo atnešti reikiamą žaisliuką.
Sakyk ir plok ritmiškai tariant garsažodžius, garsus palydėti juos plojimu, beldimu, trepsėjimu (tuk-tuk, bam-bam, pliaukš-pliaukš).
Kur subildėjo Įsiklausyti į 2-3 garsus (guminio žaisliuko cypsėjimas, beldimas, skambinimas varpeliu) ir parodyti garso kryptį ranka. Parodyti daiktą, kuris skleidė garsą.
Tyliai-garsiai Klausytis skirtingo stiprumo garsinių signalų: išgirdus tylų garsą, eiti ant pirštų galų, garsų žygiuoti.
Cit, lėlytės miega Grojant lėtai muzikai migdyti lėlytę, išgirdus garsią su ja šokti.
Kas girdėti- klausytis ir skirti metalinių, medinių, stiklinių daiktų garsų (skambinti, belsti į įvairius daiktus).
Pavasario garsai išgirdus ku-kū plasnoti rankytėm, kva-kva šokinėti atsitūpus.
Kur tu kalbi įrašyti vaiko ir jo draugų balsus. Leisti atspėti kur jo balsas.