Įkraunama...
Įkraunama...

religija per prievartą

QUOTE(Medinis @ 2009 12 17, 20:29)
o spręsit kas geriausia jūs? Tai kokį tikėjimą jūs išpažystat?
Ar gydytojas taip pat gali pasirinkti JO nuomone geriausią? Tarkim vietoje apendicito operacijos geriau pasimelsti..
Gal žinote kodėl Lietuvoje nėra įteisintas dirbtinis apvaisinimas?


Dėl savęs ir vaikų, kol jie nepilnamečiai, sprendžiu ir pasirenku pati, be brukimo.
Rodos nėra prasmės diskutuoti apie beprasmes filosofijas, kas būtų jei būtų. Kai atsitiks, tada ir tarkuosim.

Dirbt. apvaisinimas sėkmingai atliekamas jau 10 m. ir daugiau. Kas ten neįteisinta? g.gif
Atsakyti
QUOTE(alfa159 @ 2009 12 17, 21:27)
Kitas pasazas- apie baznyciu fobijas. Skant, prievartos mechanizmas.  doh.gif

Na, ok, as nei giliai tikinti, nei aktyviai praktikuojanti, i baznycia nueinu laaabai retai, karta-du i metus. Nei mane kas prievartauja "sliuba" priimti, nei aukas moketi, nei dar kazka. Neprievartauja jie manes. Vat, pagalvojau, jei Peleku Jadze prievartauja, tai gal jai rimtai tas abortu klausimas jautresnis.  biggrin.gif Sorry, minties suolis.

Tai vat. Paprasciau ziurekit i ta baznycia. Ji- musu kulturinis paveldas. Musu istorija. Ir dar viena spalva siuolaikiniame pasaulyje.

Kas butu pasaulis be religiju? Kiekvienoje religijoje yra labai graziu momentu, yra sudetingu momentu, kiekvienoje yra ir ziaurumo- pasaulis toks buvo, istorija musu tokia. Atsirinkit graziu dalku. Kad ir ta Teve musu- tobuli zodziai. Ar mest juos i siukslyna, nes kazkam prievarta pasivaideno?

Dabar rekaujat "mane muuushe, mane muuuushe", nors dar net per simta metru neprisiartino. Pamanyk, iskele iniciatyva LEISTI ZMOGUI LAISVAI RINKTIS- vajej, koks siaubas.  doh.gif


Ponios arogancija nesusvietiška. Na dar apspjaudykit mane ir paspardykit. Turėtumėt visai gerai pasijusti. Aš pakentėsiu - kartais malonu padaryti ką nors gero artimam savo.

Turbūt labai jus nustebinsiu, pasakiusi, kad kartais ir aš einu į bažnyčią. Nebutinai katalikišką. Kartais į katalikišką. Visaip būna. Ir maldą "Tėve mūsų" moku. Ir už savo giminės mirusius ją kalbu. Nes tai jų malda ir jie norėtų, kad ją kalbėčiau. Dėl jų. Ne dėl oficialiojo Vatikano. Jei jie būtų norėję, kad šalia jų kapo sušokčiau Lietaus šokį, taip ir padaryčiau. Jau esu minėjusi, kad tai yra tikėjimo dalykai. Ne institucijos, kuri prižiūri, kad apeigos būtų atliekamos teisingai. Bet ponia rėkiat ir nelabai girdit. Abejoju, ar suprasit, ką bandau jums pasakyti, bet tebūnie.

Atsakyti
QUOTE(dange @ 2009 12 17, 21:28)
Alfa159, nei būsimi psichiatrai, nei būsimi traumatologai, nei būsimi kardiologai nėra prievartaujami mokytis atlikti aborto.Aborto,abrazijos ir pan  praktiniai įgūdžiai įeina išimtinai į ginekologų rezidentūros programą.Nei vienas studentas ar internas nei savarankiškai, nei vadovaujamas neatlieka abortų ir nėra nei verčiamas, nei prašomas jų daryti.


Tikrai. blink.gif Na nedrisau sese to paklausti, kazkaip ne ta tema, kai noreciau kazka suzinoti. Bet rezidenturoj tikrai yra inekologine praktika gi. Tikrai neprivaloma? Tada radom kompromisa- tebunie abortai privalomi tik ginekologams. drinks_cheers.gif

Arven, del baznycios tamsiuju pusiu. Na, nepastebejau as nei savo tevuose, nei savo seimoje jokio homofobiskumo, jokiu kitatikiu baimiu. smile.gif Sakau- galvas gi normalias turim visi cia esantys, ne medines. Oi, na tebunie ne kopustus. Atsirenkam gi. smile.gif

Man kataliku tikejime yra labai daug graziu dalyku.

O del "mitinio personazo"- cia tai nesutinku, bet gal tiek to.
Atsakyti
Šį pranešimą redagavo alfa159: 17 gruodžio 2009 - 20:45
QUOTE(Peliauckų Jadzė @ 2009 12 17, 18:24)
Katalikų bažnyčią aš suvokiu kaip galingą politinį ir finansinį vienetą. Su tikėjimu tai mažai ką bendro turi. Tikėjimas - tai asmeninis žmogaus santykis su Dievu, Absoliutu, Aukščiausia jėga, Išmintim (kiekvienas tai vadina savaip). O religija iš esmės yra prievartos mechanizmas, faktiškai visos misionieriškos religijos (krikščionybė - viena iš jų) yra prievartos mechanizmai: norėdamas būti religinės bendruomenės nariu, turi priimti tam tikrus kanonus (kalbu ne apie dešimt Dievo įsakymų, šie yra bendražmogiškos etikos normos), kurie etiniu ir gyvenimišku požiūriu labai diskutuotini (kad ir celibatas ar priešiškumas kontracepcijai katalikybėje). Aišku, visada buvo, yra ir bus žmonių, kuriems yra būtina turėti savo dvasinį vedlį ir gyventi juos kontroliuojančioje bendruomenėje, nes jie patys ne visada įstengia save sukontroliuoti. Ir tai yra visai normalu. Tačiau nenormalu yra tai, kad kiekviena religija yra priešiška kito tikėjimo ar kitos gyvenimiškos filosofijos atstovui ir tai dar būtų pusė bedos, bet iš esmės religija stengiasi aktyviai įsiterpti vienokiais ar kitokiais būdais ir ne į savo bendruomenės narių gyvenimą. Aišku, tai logiška: misionieriškos religijos paskirtis yra dauginti savo narių skaičių visais įmanomais būdais.
Tačiau aš vienok, pageidauju būti palikta nuošalyje nuo visų šitų ideologinių manifestacijų. Palikta nuošalyje su mano pačios asmeniniu santykiu su Dievu ir mano pačios asmeniniu pasirinkimu įvairiais gyvenimo atvejais.


Žinot, kepiau picą ir dar kartą permąsčiau Jūsų postą smile.gif Iš esmės viskas, ką parašėte yra labai suprantama ir teisinga Jūsų asmeninio požiūrio rėmuose. Vis dėlto peršasi išvada, kad negatyviai vertinate ne krikščionybę kaip religiją, o jos institucionalizavimą, Bažnyčią kaip instituciją, bendruomenės veiklos ir valdymo pobūdį.

[Bet ar tikrai neslypi šiame požiūryje kažkoks stereotipinis negatyvas? Ką be praeities istorijų (Kryžiaus žygių, Inkvizicijos) ir spaudoje vis sumirgančių didesnių ar mažesnių skandaliukų apie amoralų dvasininkų elgesį šiandien žinome apie Bažnyčios veiklą? Ogi nelabai ką... Skandalai užgožia bendruomenės švietėjišką ir labdaringą veiklą, katalikiškų šalpos organizacijų nuopelnus ne todėl, kad šie yra menki ir nereikšmingi. Tiesiog negatyvą (net jei tai muilo burbulas) lengviau parduoti. Taip prieiname prie situacijos kai esame neigiamai nusiteikę prieš Bažnyčią, padoriai net nesuvokdami, kas ta Bažnyčia yra. Kažko nemėgstame, bet tas dažniausiai „nemėgimas“ nėra sąmoningai apmąstomas. Juk pati sekate šią diskusiją ir tai matote...]

O kalbant apie instituciją, Bažnyčią kaip organizaciją, vėl grįžtu prie išsakytos minties – kiekvienai organizacijai būdingos tam tikros taisyklės, kurių bendruomenės nariai turi laikytis. Bažnyčia šiandien įprasmina VERTYBĘ. Jūs savo poste kaip ir atsakėte, jog ir nereligingas žmogus, kaip savarankiškai mąstanti asmenybė, gali laikyti bendražmogiškos etikos principų ir turėti savas vertybes. Be jokios abejonės. Bet Bažnyčios galia, manau, yra vertybių institucionalizavimas, kitaip sakant, asmeninės vertybės tampa bendruomenės vertybėmis ir normomis. Mylėk savo artimą kaip patį save — nebėra pavienio asmens gyvenimo moto. Tai priesakas, kurio turi laikytis visi bendruomenės nariai.

Bažnyčios pozicija gyvybės klausimu (abortų, eutanazijos, kontracepcijos) labai aiški. Tas aiškumas, žinoma, gali būti apibrėžtas kaip kategoriškumas, dogmatiškumas ir t.t., bet argi ne tame slypi religijos (ne organizacijos!) stiprybė? Gyvybės saugojimas nėra derybų objektas, tai PRIESAKAS. Tačiau, žiūrėkite, ką sako Bažnyčia: jeigu nužudei – padarei mirtiną nuodėmę, BET Tu nesi pasmerktas, Tu turi VILTĮ ir Viešpats yra Tavo viltis, nes tai – Atleidimas. Nėra tos nuodėmės, kuri nebus atleista. Nėra to žmogaus, kuris bus atstumtas.
Atsakyti
QUOTE(Peliauckų Jadzė @ 2009 12 17, 21:40)
Ponios arogancija nesusvietiška. Na dar apspjaudykit mane ir paspardykit. Turėtumėt visai gerai pasijusti. Aš pakentėsiu - kartais malonu padaryti ką nors gero artimam savo.

Turbūt labai jus nustebinsiu, pasakiusi, kad kartais ir aš einu į bažnyčią. Nebutinai katalikišką. Kartais į katalikišką. Visaip būna. Ir maldą "Tėve mūsų" moku. Ir už savo giminės mirusius ją kalbu. Nes tai jų malda ir jie norėtų, kad ją kalbėčiau. Dėl jų. Ne dėl oficialiojo Vatikano. Jei jie būtų norėję, kad šalia jų kapo sušokčiau Lietaus šokį, taip ir padaryčiau. Jau esu minėjusi, kad tai yra tikėjimo dalykai. Ne institucijos, kuri prižiūri, kad apeigos būtų atliekamos teisingai. Bet ponia rėkiat ir nelabai girdit. Abejoju, ar suprasit, ką bandau jums pasakyti, bet tebūnie.


Tai viskas ok, labai grazu. Tai neikit Jus i ta baznycia, ar kas vercia- ateikit pas many kavos vietoj to. As geresniu pamokslu moku. lotuliukas.gif
Atsakyti
QUOTE(alfa159 @ 2009 12 17, 21:33)
Del ko jaudinates? Del zmonijos?

Mano mociute ir mano mama nera dare abortu. Tais laikais, kai buvo didziulis presingas, kai moterims "valymus" dare konvejeriais, jos to isvenge. Bet niekam akiu neplese- nei savo ginekologems, nei kaimynems, kurios tos abortus daresi ar dare. Tvirta nuostata- tai asmeninis reikalas. Viskas.

O dabar jus akis plesot visiems, kas paprase: leiskit zmonems pasirinkti. Jie nesako- nesidarykit abortu. Tik leiskit pasirinkti. Uzdrauskit jiems buti ginekologais- isgyvens. Bet neprievartaukit okulistu daryti abortus vien tam, kad gautu rezidenturos pliusiuka.


Pusė iš mano artimų žmonių yra moterys. Jaunos moterys. Beje, nelinkę į abortų darymą. Bet turėję ir persileidimų, ir nesivystančių nėštumų. Yra augančių būsimų moterų. Taigi, man ne visiškai visvien, kokios kvalifikacijos gydytojas joms suteiktų extra pagalbą, esant extra atvejui. Mano mama ir močiutė irgi nesidarė abortų, jei ką, o dėl okulistų jums jau kažkas atsakė.

Ir mane stebina tai, kad jūsų kategoriškas nuomonės išsakymas nėra traktuojamas kaip akių plėšymas. O tai, kad aš išsakau savo nuomonę - jau akių plėšymas. Labai nepatinka, kai jums nepritariama ? Kaip visad jaučiatės viršesnė ir teisesnė, o jei kažkas to nepripažįsta - morališkai padaužot per galvą kad prituptų rolleyes.gif O tada galit vėl pasijust dama baltomis pirštinaitėmis wink.gif biggrin.gif
Atsakyti
QUOTE(irmaliet @ 2009 12 17, 20:39)
esu Bažnyčios dalis



Tikrai verta ir teisinga, reikalinga ir išganinga visur ir visuomet Tau dėkoti šventasis Viešpatie, Visagalis tėve, amžinasis Dieve, per Kristų, mūsų Viešpatį.
Tu, būdamas ištikimas ir gailestingas, jį pažadėjai kaip Išganytoją žūstančiai žmonijai, kad jo tiesa apšviestų nežinančius, jo šventumas išteisintų nusidėjėlius, jo galia sustiprintų silpnuosius. Dabar, besiartinant palaimintai dienai, kada ateis Tavo Siųstasis mūsų išgelbėti, Tavaisiais pažadais tvirtai tikėdami, šventai džiaugiamės.
Todėl mes, su angelais ir arkangelais, su sostais ir viešpatystėmis, bei su visa dangaus dvasių bendruomene, niekuomet nepaliaudami, giedosime Tau garbės giesmę. Šventas Šventas Šventas...



Gal jei jau toks laikas, tai ir advento maldą parašyt...

Brangūs broliai ir seserys. Laukdami kalėdų švenčių tokiom temom rašyti...

Ar už ką nors pasimelst?

Atsakyti
QUOTE(alfa159 @ 2009 12 17, 21:15)
Nu siaubakas, kaip zmones neskaito. Rekia rekia, o neskaito.

  (Ok, darykit jiems irasa, draudzianti buti ginekologais, galu gale, bet neprievartaukit busimu psichiatru gyvybes naikint, nes jei moraline nuostata labai stipri, tai jie patys greiciau psichiatro pacientais taps).


aha, pritariu, ir dar sako kad psichiatrus būsimus verčia abortus daryti. Jei dar kokios mintys panašios apankys jūsų galvelę- kreipkitės į psichiatrą.
Atsakyti
QUOTE(Medinis @ 2009 12 17, 20:03)
kiek vaikų jūs ruošiatės turėti? Ar žinote, kad lytiniai santykiai skirti vaiko pradėjimui, kad bet kokios apsisaugojimo priemonės - nuodėmė?

žinokit, nepaisydama krikščioniško atlaidumo - turėčiau po ranka beizbolkę, tai vožčiau atsivėdėjus visa jėga už tokį briedą smile.gif
pirmas teiginys iš viso iš Viduramžių fanatikų nugvelbtas, o dėl apsisaugojimo priemonių - propoguojamas natūralus šeimos planavimas. NSP - natūrali apsaugos nuo nepageidaujamo nėštumo priemonė.
Atsakyti
Tikiuosi, kad parasys dange ar kas ismanantis- kas vyksta ginekologines praktikos metu?

alfija, jei as suklydau, jei visu rezidentu nereikalauja daryti abortu, tai tik dziaugiuosi tuo, kad suklydau. Duok Dieve, skant.




Atsakyti
QUOTE(Peliauckų Jadzė @ 2009 12 17, 20:40)
kartais ir aš einu į bažnyčią. Nebutinai katalikišką. Kartais į katalikišką. Visaip būna. Ir maldą "Tėve mūsų" moku. Ir už savo giminės mirusius ją kalbu. Nes tai jų malda ir jie norėtų, kad ją kalbėčiau. Dėl jų. Ne dėl oficialiojo Vatikano. Jei jie būtų norėję, kad šalia jų kapo sušokčiau Lietaus šokį, taip ir padaryčiau. Jau esu minėjusi, kad tai yra tikėjimo dalykai. Ne institucijos, kuri prižiūri, kad apeigos būtų atliekamos teisingai. Bet ponia rėkiat ir nelabai girdit. Abejoju, ar suprasit, ką bandau jums pasakyti, bet tebūnie.

Tiesa sakant, nors ne viskam pritariu, tačiau man asmeniškai labai gražios Jūsų mintys ir labai suprantamos. Man atrodo, atstovaujate modernųjį europietišką požiūrį - apmąstytą ir išjaustą.

QUOTE(suntea @ 2009 12 17, 20:48)
Tikrai verta ir teisinga, reikalinga ir išganinga....

wub.gif

QUOTE(something else @ 2009 12 17, 20:52)
žinokit, nepaisydama krikščioniško atlaidumo - turėčiau po ranka beizbolkę, tai vožčiau...

persistengiau. atsiprašau smile.gif
Atsakyti
QUOTE(something else @ 2009 12 17, 21:43)
Žinot, kepiau picą ir dar kartą permąsčiau Jūsų postą smile.gif Iš esmės viskas, ką parašėte yra labai suprantama ir teisinga Jūsų asmeninio požiūrio rėmuose. Vis dėlto peršasi išvada, kad negatyviai vertinate ne krikščionybę kaip religiją, o jos institucionalizavimą, Bažnyčią kaip instituciją, bendruomenės veiklos ir valdymo pobūdį.


Berods, visą diskusiją mėginu tą pasakyti, brėždama takoskyrą tarp tikėjimo ir institucijos smile.gif Smagu, kad išgirdot smile.gif


QUOTE
[Bet ar tikrai neslypi šiame požiūryje kažkoks stereotipinis negatyvas? Ką be praeities istorijų (Kryžiaus žygių, Inkvizicijos) ir spaudoje vis sumirgančių didesnių ar mažesnių skandaliukų apie amoralų dvasininkų elgesį šiandien žinome apie Bažnyčios veiklą? Ogi nelabai ką... Skandalai užgožia bendruomenės švietėjišką ir labdaringą veiklą, katalikiškų šalpos organizacijų nuopelnus ne todėl, kad šie yra menki ir nereikšmingi. Tiesiog negatyvą (net jei tai muilo burbulas) lengviau parduoti. Taip prieiname prie situacijos kai esame neigiamai nusiteikę prieš Bažnyčią, padoriai net nesuvokdami, kas ta Bažnyčia yra. Kažko nemėgstame, bet tas dažniausiai „nemėgimas“ nėra sąmoningai apmąstomas. Juk pati sekate šią diskusiją ir tai matote...]


Žinot, man patinka vienuolių veikla. Man patinka bernardinai. Tai yra gyva. Tai suteikia vilties. O ne tai, kam vadovauja žmogus raudona kepure ir raudona sutana. Mano subjektyviu požiūriu.

QUOTE
O kalbant apie instituciją, Bažnyčią kaip organizaciją, vėl grįžtu prie išsakytos minties – kiekvienai organizacijai būdingos tam tikros taisyklės, kurių bendruomenės nariai turi laikytis. Bažnyčia šiandien įprasmina VERTYBĘ. Jūs savo poste kaip ir atsakėte, jog ir nereligingas žmogus, kaip savarankiškai mąstanti asmenybė, gali laikyti bendražmogiškos etikos principų ir turėti savas vertybes. Be jokios abejonės. Bet Bažnyčios galia, manau, yra vertybių institucionalizavimas, kitaip sakant, asmeninės vertybės tampa bendruomenės vertybėmis ir normomis. Mylėk savo artimą kaip patį save — nebėra pavienio asmens gyvenimo moto. Tai priesakas, kurio turi laikytis visi bendruomenės nariai.


Kaip sakiau, tai yra reikalinga tam tikrai žmonių grupei: tiems, kuriems svarbu jaustis kolektyvo, bendruomenės dalimi.

Individualistus, manyčiau, tai daugiau varžo nei suteikia pasitenkinimo.

QUOTE
Bažnyčios pozicija gyvybės klausimu (abortų, eutanazijos, kontracepcijos) labai aiški. Tas aiškumas, žinoma, gali būti apibrėžtas kaip kategoriškumas, dogmatiškumas ir t.t., bet argi ne tame slypi religijos (ne organizacijos!) stiprybė? Gyvybės saugojimas nėra derybų objektas, tai PRIESAKAS. Tačiau, žiūrėkite, ką sako Bažnyčia: jeigu nužudei – padarei mirtiną nuodėmę, BET Tu nesi pasmerktas, Tu turi VILTĮ ir Viešpats yra Tavo viltis, nes tai – Atleidimas. Nėra tos nuodėmės, kuri nebus atleista. Nėra to žmogaus, kuris bus atstumtas.


Kažką panašaus sako ir budizmas. Pastarasis dauguma atžvilgių man artimesnis, galbūt dėl to, kad jame paliekama daugiau asmeninės atsakomybės. Jei jau kalbėti apie tai, kurios religijos filosofija yra artimiausia.
Apskritai, manau, kad žmogus religiją turėtų pasirinkti sąmoningai, jei jaučia tam poreikį, o ne todėl, kad "tėvai ir seneliai taip darė".
Atsakyti