Is tikruju kalbant apie integracija viskas butu grazu, jei ir visuomene tam butu ruosiama. O siuo metu, deje, integruoti savo vaikus reikia patiems tevams. Musu atveju gydytojai siulo savo maziu leisti i tradicini darzeli. Bet turetumem rasti nedidele grupe, aukletojas paruosti specialiems uzsiemimams su vaiku, pasiulyti joms lankytis specialiuose seminaruose, vezioti vaika pas surdopedagoga, ir be abejo darbas namie. Tai sakykite man prasau, kas mokes toms aukletojoms uz ta papildoma ju darba, jei jos pacios nebus suinteresuotos tai daryti. Tikrai manau reta, kuri tures tokia minksta sirdi ir atsiduos is idejos tokiems vaikuciams, kai joms tas kaip ir nepriklauso.
Zinoma tureciau optimistiskai ziureti i realybe ir nenusiminti, nenuleisti ranku ir eiti ziurint tik pirmyn. Bet siuo atveju kol kas labai dziaugiuosi, kad vyresneli perkelem i spec. darzeli, visi aplinkiniai mato, kokia pazanga padare per siek tiek daugiau nei metus. Gal ir nebutu blogai vienoje ar kitoje vietoje jam tradicinese grupese, bet musu atveju mateme, kad konkretaus demesio vienam vaikui nera ir tiesiog galvojama, ai, nu jis neviska girdi...o aplink dar 20 vaiku.
Dziaugiuosi, kad mums yra galimybe ji per vasara leisti i ta tradicini darzeli, kad komunikuotu su gerai kalbanciais vaikais. Ir tos aukletojos dziaugiasi, o jusu sunus jau kaip gerai klaba...ir manau kad tai kalbai labai daug dave ir kasdieniniai specialus uzsiemimai spec. darzelyje. Is tikruju as kalbu apie ta atveji, kai yra kazkas praziopsota, ir reikia vytis bendraamzius. Gali buti, kad jei sutrikimas pastebetas laiku, aparatai, implantai gerai kompensuoja klausa, visai sutinku, kad tokiu atveju vaikas gali sekmingai integruotis is kart i tradicines grupes.
Beje, kalbant apie mokyklas, dar Lazdynuose yra Versmes mokykla, pasidomekite, ten bent jau iki siol budavo siek tiek mazesnes klases, klasese po mokytoja ir jo asistenta ir kaip taisykle klaseje po 5 skirtingos negalios vaikus. Kad ten pakliuti, uzsirasoma anksti ( kai kas jau ir nuo gimimo pasakojo, kad uzrase - nors tai ir juokinga), beto, pries priimant vaikai pratestuojami, na gauna uzduoteles, kurias atlike, ivertinami ju gabumai, ar gali ten mokytis. As labai galvojau apie sia mokykla, bet MB neskuba, tad taip ir neuzraseme, nors tas spec. darzelis paruosia tinkamai vaikus tai mokyklai, ir kiek zinau, daug ten ju mokosi. Toje mokykloje vyksta integracija ir neigaliuju ir sveikuju atzvilgiu. Sveikieji ruosiami priimti neigalius kaip lygius sau ( aisku, gali buti, kad visko pasitaiko kaip ir visur). Privacios mokyklos su mazomis klasemis irgi geras sprendimas, jei tik kaina atitinka kokybe.
man toks ispudis susidare, kad musu LT gydytojai prisiskaite uzsienio knygu (kurias ir as perskaiciau, kai susidurem su dukrytes problema) ir aklai siulo jam mums , gyvenantiems LT. Nes nepagalvoja, kad visai kitokios salygos uzsienio ir musu darzeliuose... Taip, kai darzeliuose yra 5-10 vaikuciu grupeje, plius kai yra tikrai profesionalaus sur-logopedo pagalba visa darzelio buvimo diena, tada gerai, sita ideja yra labai gera. Bet mes visi zinome kas darosi LT darzeliuose..
As bent jau pradziai kol ismoks kalbeti mano pupa esu uz spec darzeli, nes nei as pati , nei paprastas darzelis nesugebesim duoti jai stipriu pagrindu. Beje, ypac po implanto, labai svarbus yra pirmi 6 menesiai, tada formuojasi daugiausia jungciu smegenyse, todel pasistengsiu kad gautu mano dukryte pati intensyviausia imanoma mokyma. Aisku, cia tik mano geri norai, o realybe parodys kaip mums seksis