ylksis, kadangi tu žiūri tik iš savo pusės, tai tau atrodo, kad tai veiksminga, nes tai veikia tave. Mes matom visus mokinius: gali tu kitą mokinį kad ir kiekvieną pamoką kviest, jie vis tiek nesimokys, nes jam dzin tas dvejetas; gali demonstruot skaidres, bus tokių, kurie per jų demonstravimą užsiiminės savo reikalais ir nežiūrės į ekraną; gali dirbt kiek nori grupėmis: jei grupėse lygiaverčiai žmonės, tai stipresniųjų grupėse dirbs visi, silpnesniųjų nedirbs niekas arba dirbs bet kaip, jei grupės iš skirtingo lygio žmonių, tinginiai juo labiau nedirbs, viską išveš stipresnieji.
Kur siūlai spektaklius žiūrėti provincijos vaikams?
Žiūrėjom pvz filmą " Gyvenimas po klevu", "Velnio nuotaką" Didžiajai daliai jie buvo neįdomūs. Ką daryt, kad jie netrukdytų žiūrėt kitiem?
Ką daryt, kad pasiūlius važiuot į spektaklį, nekiltų klausimas "o į Akropolį užsuksim?" .
Kaip priverst kai kuriuos skaityt bent privalomos literatūros ištraukas, jau nekalbu apie kitas knygas, jei jiems tas pats, kad gaus dvejetą? Kokios dar recenzijos ar atsiliepimai.
Ką daryt, kad mokiniai užsirašinėtų bent tai, ką diktuoji, jau nekalbu apie konspektavimą.
Kaip sakiau, tu matai tik save ir žinai, kas tau veiksminga. Deja, klasėje yra 20-30 mokinių ir mes turim derintis prie visų, o ne tik prie tų, kurie nori mokytis. Tavo išvardinti metodai yra patys elementariausi ir ko gero reto mokytojo netaikomi.
O man kaip tik atrodo, kad mokytojai pakankamai tobulinasi ir tobulėja, greitai prisitaiko prie pakeistų programų ir jų neatitinkančių vadovėlių. kelia kvalifikacijas, lanko kursus, patys domisi. Dar mums egzaminus daryti? O kas užduotis kurtų? kas taisytų?
jau juokinga...
skaitau Erškėčių paukščiai

skaitau Erškėčių paukščiai

QUOTE(ylksis @ 2010 07 03, 12:48)
Dangiuk, tai ruošdama pamokos planą jau gali išmokti, kuriame amžiuje gyveno Kamiu? Jo kūrybos bruožus bei kūrinius:)
Mokymo metodus taikė mano pamokose: grupinis darbas nagrinėjant kūrinį, e-mokyklos programos mokantis kalbos kultūrą, klasikų filmai, mokytoja pasakodavo apie kūrinius, rašytoją, epochą, o tu tiesiog konspektuodavai, skaidrės, projektiniai darbai, užklasinis skaitymas, spektaklių recenzijos, tik išėjus tam tikrą kūrinį, rašydavom analizę ar rašinį. Dauguma šių metodų man buvo efektyvūs, aišku girdėdavaubendraklasių įvairius atsiliepimus, vieniems patikdavo, kitiems nuobodu būdavo, bet priklauso nuo vaiko. Šiaip mane nervindavo, jog mokytoja užduodavo skaityti kūrinį visą pamoką, aš geriau namie jį perskaitysiu, o klasėje galėtume paanalizuoti jį, bet suprasdavau, jog kas namie neskaito kūrinių, šis metodas jiems būdavo geras.
Mano pasiūlymai:
- Pamokos turi būti nemonotoniškos: nu nebūtų visą savaitę vienodos pamokos, tarkim tik moksleiviai skaitytų kūrinius, nes atsibosta, pavyzdžiui: vieną pamoką skaito kūrinį, kitą pamoką keli moksleiviai pristato kūrinį bei autorių, čia jų išmone, trečią pamoką dirba grupėse, atsakinėja į klausimus, analizuoja, ketvirtą pamoką mokytoja apibendrina, pasakoja, penktą pamoką mokiniai rašo atsiskaitymą.
- kad mokiniai mokytųsi, aš kiekvieną pamoką bent penkis mokinius pakviesčiau atsakinėti, pavyzdžiui padaryti trumopą teksto suvokimą, įrašyti raides, kablelius, parašyti bruožus ir t.t, šis metodas - efektyvus, žinau iš kitų pamokų.
- mokytojas turėtų prisirinkti įvairių įdomių dalykų, kad mokinius sudomintų.
- skaidrės, kompiuterinės programos, filmai, filmukai.
- liepčiau mokiniams rašyti per pusmetį, nors 5 knygų recenzijas, 3 spektaklių recenzijas.
- dėl gramatikos, tai irgi skaidrės, lentelės, čia jau tiktų mažesniems mokiniams, taip geriau įsasavina, nes vien skaityti vadovėlį - beviltiška.
Tikrinčiau mokytojų šias žinias: gramatiką, teksto suvokimą, rašinis ar analizė, bei tam tikras kūrinio ar tam tikros epochos bruožai.
Jurgine, kokia buvo "naujoviška" pamoka?
Papildyta:
o kodėl nestoja niekas į VPU, pasakysiu kelias priežastis tų žmonių, kurie norėtų būti mokytojais ir jie būtų geri, bet mažėja mokinių skaičius, mokyklos uždaromos, tai ir jaunų mokytojų nereikia, nes neatleidinės mokykla mokytojų, kad priimtų jaunus. Tai renkasi kitą profesiją, nes žino, jog bus darbo:)
Mokymo metodus taikė mano pamokose: grupinis darbas nagrinėjant kūrinį, e-mokyklos programos mokantis kalbos kultūrą, klasikų filmai, mokytoja pasakodavo apie kūrinius, rašytoją, epochą, o tu tiesiog konspektuodavai, skaidrės, projektiniai darbai, užklasinis skaitymas, spektaklių recenzijos, tik išėjus tam tikrą kūrinį, rašydavom analizę ar rašinį. Dauguma šių metodų man buvo efektyvūs, aišku girdėdavaubendraklasių įvairius atsiliepimus, vieniems patikdavo, kitiems nuobodu būdavo, bet priklauso nuo vaiko. Šiaip mane nervindavo, jog mokytoja užduodavo skaityti kūrinį visą pamoką, aš geriau namie jį perskaitysiu, o klasėje galėtume paanalizuoti jį, bet suprasdavau, jog kas namie neskaito kūrinių, šis metodas jiems būdavo geras.
Mano pasiūlymai:
- Pamokos turi būti nemonotoniškos: nu nebūtų visą savaitę vienodos pamokos, tarkim tik moksleiviai skaitytų kūrinius, nes atsibosta, pavyzdžiui: vieną pamoką skaito kūrinį, kitą pamoką keli moksleiviai pristato kūrinį bei autorių, čia jų išmone, trečią pamoką dirba grupėse, atsakinėja į klausimus, analizuoja, ketvirtą pamoką mokytoja apibendrina, pasakoja, penktą pamoką mokiniai rašo atsiskaitymą.
- kad mokiniai mokytųsi, aš kiekvieną pamoką bent penkis mokinius pakviesčiau atsakinėti, pavyzdžiui padaryti trumopą teksto suvokimą, įrašyti raides, kablelius, parašyti bruožus ir t.t, šis metodas - efektyvus, žinau iš kitų pamokų.
- mokytojas turėtų prisirinkti įvairių įdomių dalykų, kad mokinius sudomintų.
- skaidrės, kompiuterinės programos, filmai, filmukai.
- liepčiau mokiniams rašyti per pusmetį, nors 5 knygų recenzijas, 3 spektaklių recenzijas.
- dėl gramatikos, tai irgi skaidrės, lentelės, čia jau tiktų mažesniems mokiniams, taip geriau įsasavina, nes vien skaityti vadovėlį - beviltiška.
Tikrinčiau mokytojų šias žinias: gramatiką, teksto suvokimą, rašinis ar analizė, bei tam tikras kūrinio ar tam tikros epochos bruožai.
Jurgine, kokia buvo "naujoviška" pamoka?
Papildyta:
o kodėl nestoja niekas į VPU, pasakysiu kelias priežastis tų žmonių, kurie norėtų būti mokytojais ir jie būtų geri, bet mažėja mokinių skaičius, mokyklos uždaromos, tai ir jaunų mokytojų nereikia, nes neatleidinės mokykla mokytojų, kad priimtų jaunus. Tai renkasi kitą profesiją, nes žino, jog bus darbo:)
Šventas naivume,
nuo rugsėjo pradės kapsėti septinti mokytojavimo metai. Žinai, ką supratau, atėjusi dirbti į mokyklą? Labai paprastą tiesą - mokytojo darbe nėra lyrikos. Jokios lyrikos. Vien proza. Kodėl?
Atėjusi dirbti turėjau daugybę idėjų apie pamokas, renginius... Po mėnesio supratau, kad arba aš tampu griežta, arba mane šeštokai apmėto iš kiaušinių. Taip pat supratau, kad tik mokytojų idėjas mokiniai linkę realizuoti ir dar paburbėdami. Skaudžiai nusivyliau. Juk mokiniai turėtų būti tie, kurie kažką kuria, novatoriškai žvelgia į pasaulį, domisi, stebi... Ech, šventas naivumas, primenantis Salomėjos lyriką. Deja. Įdomios pamokos? O, galvoju, pagaliau dvyliktokai mano gyvenime! Kiek įdomių pamokų suorganizuosiu! Taip. Jos būdavo įdomios. Tuo, kad tekdavo ekspromtu vesti. Dėl mokinių nepasiruošimo, neperskaitytų kūrinių. Taip šiais metais ir ruošiausi - 3 galimus pamokos planus, nes literatūros vadovėliai dažniausiai paliekami namuose, kalba retsykiais įsimetama, o duotos užduotys namuose neatliekamos. Oi, atsiprašau, iš 17 net 1 ar 2 žmonės pusiau padarydavo teksto suvokimo užduotis. Nagrinėjau, kalbėjau, analizavau sau. Bet dar nepasidaviau su vyriausiais mokiniais. Pažiūrėjom A. Puipos "Dievų mišką". Mano subjektyvia nuomone, kinas tik padeda suvokti tekstą, žodį, taip pat moko vaizdu. Taigi, kaip visada, kai mano mokiniai žiūri k/f, išdalinau analizės lapus pagal filmą ir B. Sruogos "Dievų mišką". Gavau štai tokias emocijas atgal: "tai čia dar kažką parašyt reiks?", "moooooooookytoja, tai gal paprasčiausiai pažiūrim?", "ką čia reiks daryt?" ir t.t. Tokie atsiliepimai po to, kai buvo paaiškinta, ką reikia daryti, koks tikslas ir t.t. Tokių pavyzdžių mano darbe - apstu. Ką nors įdomesnio gali nuveikti arba su jaunesnėm klasėm, arba su stipresne vyresnių mokinių klase. Mano išvados paprastos: mokiniai yra tingūs, nenorintys dirbti, viskuo besiskundžiantys. Vienas mokytojas blogas, kitas padavė ne tokios spalvos lapą, trečias nemoka apsirengti ir t.t. Tuo tarpu mokytojui visi yra nuostabūs. Yra deimančiukų, bet mažai. Tuo ir džiaugiuosi. Bent kelis galima rast. Deja, kuo tolyn, tuo retyn. Ir dar vienas "deja". Širstu, kai sako, komentuoja, kad mokytojas nededa pastangų, kad jis nesudomina ir pan. Kartais norisi išklykt pasauliui: aš ne dominti atėjau, o mokyti. Mokinys turi nuo pirmos klasės susivokti, kad jis ateina į mokyklą mokytis. Tai reiškia, kad jis atėjo semtis žinių. Tai reiškia, kad jis yra variklis. Tai reiškia, kad jo niekas neturi versti mokytis ar kontroliuoti. Tai reiškia, kad mokinys nesėdi apkiautęs ir mokosi, o nelaukia, kol jį "sudomins". Liūdnas visuomenės požiūris. Jaučiu, kad lengva ranka atsisakyčiau mokytojos darbo. Tačiau viena priežastis sulaiko - šiais metais mokiau penktokus, ne vien nuo gyvenimo (jau!) pavargusius dvyliktokus. Nuo rugsėjo mano kruopos bus šeštokai. Va tik dėl jų ir verta likti dar mokytoja. Jie dar nori žinių, dar smalsūs, dar aktyvūs, dar įdomūs. Yra net vienas berniukas, kuris skaito mokslinę literatūrą, taip pat nemažai grožinės. Jis net klausė, ar žinau, kokia yra šiuo metu pati brangiausia knyga pasaulyje


QUOTE(ernoja @ 2010 07 03, 11:40)
Marininos detektyvus, nenoriu nieko rimto...

O paskui eisiu Eragono trilogiją skaityt. Vaikinas mano labai prašė, sakė, kad įdomu


perskaičiau kažkokio vokiečio prisiminimus ,,Nepamirškite erškėčių meto"

QUOTE(ylksis @ 2010 07 03, 11:48)
Dangiuk, tai ruošdama pamokos planą jau gali išmokti, kuriame amžiuje gyveno Kamiu? Jo kūrybos bruožus bei kūrinius:)
nebūtų visą savaitę vienodos pamokos, tarkim tik moksleiviai skaitytų kūrinius
- mokytojas turėtų prisirinkti įvairių įdomių dalykų, kad mokinius sudomintų.
- liepčiau mokiniams rašyti per pusmetį, nors 5 knygų recenzijas, 3 spektaklių recenzijas.
nebūtų visą savaitę vienodos pamokos, tarkim tik moksleiviai skaitytų kūrinius
- mokytojas turėtų prisirinkti įvairių įdomių dalykų, kad mokinius sudomintų.
- liepčiau mokiniams rašyti per pusmetį, nors 5 knygų recenzijas, 3 spektaklių recenzijas.
aš, pvz, sunkiai įsimenu skaičius, todėl irgi abosliučiai visada datas skaitau iš lapo

aha, kai klasėje 32 mokiniai, iš jų - 6 adaptuoti su skirtingomis programomis, dar pora netikrinti, bet su sutrikimais, tikrai pamokos nebūna VIENODOS

Aga- striptizo stulpą, pvz, nes kai kuriems nė jis susidomėti nepadeda.

liepk, nusiųs toli ir ant ilgo, ir eisi, nes mokinys - visagalis

tokia yra DAUGUMOS mokytojų kasdienybė.
Aš suprantu, jog vaikų lygis - nevienodas, gal šie metodai tinka tik gimnazijos mokiniams, deja ir ten irgi atsiranda "dundukų", bet tokius aš prametyčiau vietoj mokyklos valdžios. Suprantu, jog ne visi gali iš provincijos važiuoti į spektaklius, bet galim suderinti viską: tarkim organizuoji eskursiją į Vilnių, Kauną ar kitą miestą, būna akcijos bilietams, grupėms, prieš ar po spetaklio, jei vaikai nori, galite nuvežti į tą "Akropolį"
Juk yra skirta, kiek žinau kažkokia suma muziejams ir t.t moksleiviui iš mokinio krepšelio. O dėl televizijos, kuo ji bloga? Vistiek matai spektaklį, supranti esmę.
Dėl VBE, žinau, kad sudaro ekspertai tuos egzaminus, bet kažką reikia daryti dėl vertintojų,bet čia jau jūsų mokytojų bei švietimo problema, nes kiekvienais metais abiturientai paburba, įstoja ar emigruoja ir viskas, o problema lieka. Aš kažkada savo mokytojai pasakiau, kodėl kai būna suvažiavimai, kodėl jose nesakote problemų dėl egzaminų? Ji atsakė, jog niekas negirdi, netikiu, jei visos mokytojos išsakytų problemas, gal kažkas pasikeistų. Kaip dėl atlyginimo, tai dauguma streikuoja ir rėkia.
Nu, žodžiu čia galima diskutuoti ilgai ir nuobodžiai. Dalis problemos yra mokinių, tėvų, švietėjų, mokytojų bei valdžios, pripažinkime tai:)
Tik prisipažinkite, ar jums patinka mokytojo darbas? Ar rinktumėtes dar kartą šią specialybę?

Dėl VBE, žinau, kad sudaro ekspertai tuos egzaminus, bet kažką reikia daryti dėl vertintojų,bet čia jau jūsų mokytojų bei švietimo problema, nes kiekvienais metais abiturientai paburba, įstoja ar emigruoja ir viskas, o problema lieka. Aš kažkada savo mokytojai pasakiau, kodėl kai būna suvažiavimai, kodėl jose nesakote problemų dėl egzaminų? Ji atsakė, jog niekas negirdi, netikiu, jei visos mokytojos išsakytų problemas, gal kažkas pasikeistų. Kaip dėl atlyginimo, tai dauguma streikuoja ir rėkia.
Nu, žodžiu čia galima diskutuoti ilgai ir nuobodžiai. Dalis problemos yra mokinių, tėvų, švietėjų, mokytojų bei valdžios, pripažinkime tai:)
Tik prisipažinkite, ar jums patinka mokytojo darbas? Ar rinktumėtes dar kartą šią specialybę?
QUOTE(ylksis @ 2010 07 03, 13:24)
Aš suprantu, jog vaikų lygis - nevienodas, gal šie metodai tinka tik gimnazijos mokiniams, deja ir ten irgi atsiranda "dundukų", bet tokius aš prametyčiau vietoj mokyklos valdžios. Suprantu, jog ne visi gali iš provincijos važiuoti į spektaklius, bet galim suderinti viską: tarkim organizuoji eskursiją į Vilnių, Kauną ar kitą miestą, būna akcijos bilietams, grupėms, prieš ar po spetaklio, jei vaikai nori, galite nuvežti į tą "Akropolį"
Juk yra skirta, kiek žinau kažkokia suma muziejams ir t.t moksleiviui iš mokinio krepšelio. O dėl televizijos, kuo ji bloga? Vistiek matai spektaklį, supranti esmę.
Dėl VBE, žinau, kad sudaro ekspertai tuos egzaminus, bet kažką reikia daryti dėl vertintojų,bet čia jau jūsų mokytojų bei švietimo problema, nes kiekvienais metais abiturientai paburba, įstoja ar emigruoja ir viskas, o problema lieka. Aš kažkada savo mokytojai pasakiau, kodėl kai būna suvažiavimai, kodėl jose nesakote problemų dėl egzaminų? Ji atsakė, jog niekas negirdi, netikiu, jei visos mokytojos išsakytų problemas, gal kažkas pasikeistų. Kaip dėl atlyginimo, tai dauguma streikuoja ir rėkia.
Nu, žodžiu čia galima diskutuoti ilgai ir nuobodžiai. Dalis problemos yra mokinių, tėvų, švietėjų, mokytojų bei valdžios, pripažinkime tai:)
Tik prisipažinkite, ar jums patinka mokytojo darbas? Ar rinktumėtes dar kartą šią specialybę?

Dėl VBE, žinau, kad sudaro ekspertai tuos egzaminus, bet kažką reikia daryti dėl vertintojų,bet čia jau jūsų mokytojų bei švietimo problema, nes kiekvienais metais abiturientai paburba, įstoja ar emigruoja ir viskas, o problema lieka. Aš kažkada savo mokytojai pasakiau, kodėl kai būna suvažiavimai, kodėl jose nesakote problemų dėl egzaminų? Ji atsakė, jog niekas negirdi, netikiu, jei visos mokytojos išsakytų problemas, gal kažkas pasikeistų. Kaip dėl atlyginimo, tai dauguma streikuoja ir rėkia.
Nu, žodžiu čia galima diskutuoti ilgai ir nuobodžiai. Dalis problemos yra mokinių, tėvų, švietėjų, mokytojų bei valdžios, pripažinkime tai:)
Tik prisipažinkite, ar jums patinka mokytojo darbas? Ar rinktumėtes dar kartą šią specialybę?
Aš turiu kitokį pasiūlymą. Siūlau PRIVALOMĄ bent 3 mėn. trukmės pedagoginę praktiką. Gal tada tokie komentatoriai pamąstys prieš kalbėdami.
QUOTE(ylksis @ 2010 07 03, 13:24)
Aš suprantu, jog vaikų lygis - nevienodas, gal šie metodai tinka tik gimnazijos mokiniams, deja ir ten irgi atsiranda "dundukų", bet tokius aš prametyčiau vietoj mokyklos valdžios. Suprantu, jog ne visi gali iš provincijos važiuoti į spektaklius, bet galim suderinti viską: tarkim organizuoji eskursiją į Vilnių, Kauną ar kitą miestą, būna akcijos bilietams, grupėms, prieš ar po spetaklio, jei vaikai nori, galite nuvežti į tą "Akropolį"
Juk yra skirta, kiek žinau kažkokia suma muziejams ir t.t moksleiviui iš mokinio krepšelio. O dėl televizijos, kuo ji bloga? Vistiek matai spektaklį, supranti esmę.
Dėl VBE, žinau, kad sudaro ekspertai tuos egzaminus, bet kažką reikia daryti dėl vertintojų,bet čia jau jūsų mokytojų bei švietimo problema, nes kiekvienais metais abiturientai paburba, įstoja ar emigruoja ir viskas, o problema lieka. Aš kažkada savo mokytojai pasakiau, kodėl kai būna suvažiavimai, kodėl jose nesakote problemų dėl egzaminų? Ji atsakė, jog niekas negirdi, netikiu, jei visos mokytojos išsakytų problemas, gal kažkas pasikeistų. Kaip dėl atlyginimo, tai dauguma streikuoja ir rėkia.
Nu, žodžiu čia galima diskutuoti ilgai ir nuobodžiai. Dalis problemos yra mokinių, tėvų, švietėjų, mokytojų bei valdžios, pripažinkime tai:)
Tik prisipažinkite, ar jums patinka mokytojo darbas? Ar rinktumėtes dar kartą šią specialybę?

Dėl VBE, žinau, kad sudaro ekspertai tuos egzaminus, bet kažką reikia daryti dėl vertintojų,bet čia jau jūsų mokytojų bei švietimo problema, nes kiekvienais metais abiturientai paburba, įstoja ar emigruoja ir viskas, o problema lieka. Aš kažkada savo mokytojai pasakiau, kodėl kai būna suvažiavimai, kodėl jose nesakote problemų dėl egzaminų? Ji atsakė, jog niekas negirdi, netikiu, jei visos mokytojos išsakytų problemas, gal kažkas pasikeistų. Kaip dėl atlyginimo, tai dauguma streikuoja ir rėkia.
Nu, žodžiu čia galima diskutuoti ilgai ir nuobodžiai. Dalis problemos yra mokinių, tėvų, švietėjų, mokytojų bei valdžios, pripažinkime tai:)
Tik prisipažinkite, ar jums patinka mokytojo darbas? Ar rinktumėtes dar kartą šią specialybę?
100 lt klasei metams. Tiek skiriama kultūrinei veiklai...
Kelionė vien iš Kauno į Vilnių apie 300 lt. Mažiausiai. Bilietams nuolaidų į populiarius spektaklius dar niekad nebuvo, pvz. į "Meilė ir mirtis Veronoje" jie nuo 30 litų. Į "Paryžiaus katedrą" nuo 80 lt, gal šiemet bus pigiau. Kiek tėvų gali vaikui kelionei, nes dar norės ir pavalgyti ir ką nors įsidėti, gali skirti 100 lt?
reta mokykla gali pramėtyti mokinius, nes tai yra mokinio krepšelis. O be to, jei priklauso pagal gyvenamąją vietą, tai iš viso ko gero tokios teisės neturi. NEbant kokia KTU gimnazija ar Licėjus, bet į jas ir nestoja tokie.
Ar daug klasės mokinių žiūrėtų spektaklį per televizorių savrankiškai, juos rodo LTV2 kanalas, kiek jį mato?
Negirdi ŠM mokytojų. Kiek buvo pasiūlymų apie PUPP pakeitimą, dėl Vidurinio ugdymo programų, pasiliko taip, kaip siūlė ŠM. O lik kalti mokytojai. Tiesa, ŠM atstovai visada patikina, kad atsižvelg į siūlymus, pakoreguos projektą, deja, kai pamatai baigtą variantą, pamatai ir tai, kad niekas nepasikeitė...
Rinkčiausi dar n kartų.
Vasara! Skaitymo metas!
Dabar skaitau Roberto Bolano "Čilės noktiurnas". Eilėje laukia: Renata Šerelytė "Laukiniai mėnesiai", Amin Maalouf "Kryžiaus žygiai arabų akimis", Ernesto Che Guevara "Bolivijos dienoraštis", Jesus Hernandez "Antrojo pasaulinio karo mįslės ir paslaptys", Alan Weisman "Pasaulis be mūsų", Haruki Murakami "After dark". Dar daug visokių suplanavusi suryt, bet kažin ar spėsiu
Visom gražios vasaros ir įdomių bei įvairių skaitinių! 
P.S. ir gana čia kažkam teisintis ir aiškintis. Jei kažkam nepatinka ar netinka, lai susikeičia vietomis.
P.S.S. Aš taip pat mielai ir antrą sykį eičiau dirbti į mokyklą. Ne, aš ne pedagoginį baigusi, bet lietuvių filologiją kitame universitete. Tačiau tai nieko nekeičia. Jei nusivilsiu visiškai darbu, tada keisiu. Kol kas ne, nes dar yra įdomių mokinių.
P.S.S.S Ar tikrai supranti apie skirtingą mokinių lygį? Vienos mano klasės sudėtis: mokinys su klausos aparatu, vienas adaptuotas, keli modifikuoti, vienas ne vien hiperaktyvus, bet ir agresyvus (medikų išvada), dar porą pasiūlyta adaptuoti, taip pat kelis siūloma modifikuoti, 4 mokiniai itin aukštų gabumų, 1 paprastai nespėja vieno pratimo (4 - 6 sakiniai) parašyti - itin lėtas darbo tempas, dar keli šiaip apsileidę, na ir dar keli vidutinių gebėjimų. Kai diktuoju elementarų tekstą, jau kyla problemų. Kai rašomas diktantas, dar sudėtingesnė pamoka. Neužtenka vien užduotis pritaikyti. Reikia daug individualus darbo. Vaikas, besimokantis pagal adaptuotą programą, moteriškos ir vyriškos giminės vienaskaitos daiktavardžius linksniuoja be klaidų, tačiau visada pasitikslina: "o daugtaškį irgi nurašyti?". Ar tikrai tamsta suvokiate, jog klasėje vienu metu galėtų dirbti bent 5 pedagogai, nes bent 5 lygmenimis galima kai kurias klases skirstyti. Beje, neprieštaraučiau, jei klases skeltų grupėmis.

Dabar skaitau Roberto Bolano "Čilės noktiurnas". Eilėje laukia: Renata Šerelytė "Laukiniai mėnesiai", Amin Maalouf "Kryžiaus žygiai arabų akimis", Ernesto Che Guevara "Bolivijos dienoraštis", Jesus Hernandez "Antrojo pasaulinio karo mįslės ir paslaptys", Alan Weisman "Pasaulis be mūsų", Haruki Murakami "After dark". Dar daug visokių suplanavusi suryt, bet kažin ar spėsiu


P.S. ir gana čia kažkam teisintis ir aiškintis. Jei kažkam nepatinka ar netinka, lai susikeičia vietomis.

P.S.S. Aš taip pat mielai ir antrą sykį eičiau dirbti į mokyklą. Ne, aš ne pedagoginį baigusi, bet lietuvių filologiją kitame universitete. Tačiau tai nieko nekeičia. Jei nusivilsiu visiškai darbu, tada keisiu. Kol kas ne, nes dar yra įdomių mokinių.

P.S.S.S Ar tikrai supranti apie skirtingą mokinių lygį? Vienos mano klasės sudėtis: mokinys su klausos aparatu, vienas adaptuotas, keli modifikuoti, vienas ne vien hiperaktyvus, bet ir agresyvus (medikų išvada), dar porą pasiūlyta adaptuoti, taip pat kelis siūloma modifikuoti, 4 mokiniai itin aukštų gabumų, 1 paprastai nespėja vieno pratimo (4 - 6 sakiniai) parašyti - itin lėtas darbo tempas, dar keli šiaip apsileidę, na ir dar keli vidutinių gebėjimų. Kai diktuoju elementarų tekstą, jau kyla problemų. Kai rašomas diktantas, dar sudėtingesnė pamoka. Neužtenka vien užduotis pritaikyti. Reikia daug individualus darbo. Vaikas, besimokantis pagal adaptuotą programą, moteriškos ir vyriškos giminės vienaskaitos daiktavardžius linksniuoja be klaidų, tačiau visada pasitikslina: "o daugtaškį irgi nurašyti?". Ar tikrai tamsta suvokiate, jog klasėje vienu metu galėtų dirbti bent 5 pedagogai, nes bent 5 lygmenimis galima kai kurias klases skirstyti. Beje, neprieštaraučiau, jei klases skeltų grupėmis.
QUOTE(ylksis @ 2010 07 03, 13:24)
Aš suprantu, jog vaikų lygis - nevienodas, gal šie metodai tinka tik gimnazijos mokiniams, deja ir ten irgi atsiranda "dundukų", bet tokius aš prametyčiau vietoj mokyklos valdžios.
Suprantu, jog ne visi gali iš provincijos važiuoti į spektaklius, bet galim suderinti viską: tarkim organizuoji eskursiją į Vilnių, Kauną ar kitą miestą, būna akcijos bilietams, grupėms, prieš ar po spetaklio, jei vaikai nori, galite nuvežti į tą "Akropolį"
Juk yra skirta, kiek žinau kažkokia suma muziejams ir t.t moksleiviui iš mokinio krepšelio. O dėl televizijos, kuo ji bloga? Vistiek matai spektaklį, supranti esmę.
Dėl VBE, žinau, kad sudaro ekspertai tuos egzaminus, bet kažką reikia daryti dėl vertintojų,bet čia jau jūsų mokytojų bei švietimo problema, nes kiekvienais metais abiturientai paburba, įstoja ar emigruoja ir viskas, o problema lieka. Aš kažkada savo mokytojai pasakiau, kodėl kai būna suvažiavimai, kodėl jose nesakote problemų dėl egzaminų? Ji atsakė, jog niekas negirdi, netikiu, jei visos mokytojos išsakytų problemas, gal kažkas pasikeistų. Kaip dėl atlyginimo, tai dauguma streikuoja ir rėkia.
Nu, žodžiu čia galima diskutuoti ilgai ir nuobodžiai. Dalis problemos yra mokinių, tėvų, švietėjų, mokytojų bei valdžios, pripažinkime tai:)
Tik prisipažinkite, ar jums patinka mokytojo darbas? Ar rinktumėtes dar kartą šią specialybę?
Suprantu, jog ne visi gali iš provincijos važiuoti į spektaklius, bet galim suderinti viską: tarkim organizuoji eskursiją į Vilnių, Kauną ar kitą miestą, būna akcijos bilietams, grupėms, prieš ar po spetaklio, jei vaikai nori, galite nuvežti į tą "Akropolį"

Dėl VBE, žinau, kad sudaro ekspertai tuos egzaminus, bet kažką reikia daryti dėl vertintojų,bet čia jau jūsų mokytojų bei švietimo problema, nes kiekvienais metais abiturientai paburba, įstoja ar emigruoja ir viskas, o problema lieka. Aš kažkada savo mokytojai pasakiau, kodėl kai būna suvažiavimai, kodėl jose nesakote problemų dėl egzaminų? Ji atsakė, jog niekas negirdi, netikiu, jei visos mokytojos išsakytų problemas, gal kažkas pasikeistų. Kaip dėl atlyginimo, tai dauguma streikuoja ir rėkia.
Nu, žodžiu čia galima diskutuoti ilgai ir nuobodžiai. Dalis problemos yra mokinių, tėvų, švietėjų, mokytojų bei valdžios, pripažinkime tai:)
Tik prisipažinkite, ar jums patinka mokytojo darbas? Ar rinktumėtes dar kartą šią specialybę?
na, išmėtytum... ir? kur jie nueis? į kitą mokyklą? išeis dundukas - išeis kartu su juo nauji vadovėliai, mokymo priemonės (kurios taip reikalingos efektyviai pamokai), kelionės... mėtyti vaikų negalima, jei negabūs. nes visi turi teisę į mokslą.
ekskursijos? aga. į Vilnių ir atgal mums kainuotų virš penkių šimtų litų vien kelionė. bilietai. pavalgyti. kokia dar ekskursija į požemius. plius dar mesim vairuotojui, nes šis dirbs šeštadienį, kai jam laisvadienis.
kelionė 550/19=29 ,
bilietas. tarkim, 20.
vairuotojui 5,
pavalgyti, išlaidoms 20.turim jau 75Lt asmeniui. o jei dar kokia ekskursija.

oi, vaike... ar žinai, ką reiškia žiūrėti ir aptarti vizualinį meną iš TV ekrano?ar ekranas perteikia įspūdį?
tu galvoji, jog mes nesakom nieko per pasitarimus, kursus? ir viešai kiek rašyta.

taip, rinkčiausi.

modestina, suprantu, jog nusivylėte darbu, kai sulaukiate iš tokių mokinių komentarų, pats mokiausi pagrindinėje mokykloje, klasėje sedėdavo "adaptai",tinginiai ir 10 mokinių, kurie nori mokytis ir gabūs ir kentėdavome mes, gabiausi, nes gaudavome užduotis, tokias, kurios tinka tik "adaptams". Ir todėl neišmokom daugybė dalykų, gerai, jog mes išėjom į gimnaziją, buvo sunku, bet nors kažko išmokom. Žinau, jog darbo aplinkos nepasirinksi, esu naivus, bet aš ne toks vienas, ne tik kalbant apie mokytojo darbą, bet ir gyvenimą, politiką.
O dėl teatrų, tai nebūtina važiuoti į komercinius spektaklius, į kuriuos bilietai būna brangus dėl žinomų vardų. Juk yra teatrų, į kuriuos bilietai kainuoja moksleiviams 12-20 lt:)
Tai gal dėl žiūrėjimo per tv, reikėtų mokyklose daryti būrelį, bet čia pradėsite kalbėti, jog niekas pinigų nemoka už būrelius, kas eis ir t.t
Papildyta:
Gal jau reikėtų daryti mokinių atranką nuo penktos klasės: jie laikytų patikrą kasmet, kaip gimnazijose ir pagal tos patikros rezultatus vaikas išeitų į progimnaziją, jei gerai išlaikė, o jei blogai, tai į pagrindinę mokyklą, aišku patikras darytų mokykla, gal kokias 5 patikras laikiau ir tikrai nesiskundžiau, nes nieko nebūdavo nesusipratimų didelių dėl vertinimo.
O dėl teatrų, tai nebūtina važiuoti į komercinius spektaklius, į kuriuos bilietai būna brangus dėl žinomų vardų. Juk yra teatrų, į kuriuos bilietai kainuoja moksleiviams 12-20 lt:)
Tai gal dėl žiūrėjimo per tv, reikėtų mokyklose daryti būrelį, bet čia pradėsite kalbėti, jog niekas pinigų nemoka už būrelius, kas eis ir t.t
Papildyta:
Gal jau reikėtų daryti mokinių atranką nuo penktos klasės: jie laikytų patikrą kasmet, kaip gimnazijose ir pagal tos patikros rezultatus vaikas išeitų į progimnaziją, jei gerai išlaikė, o jei blogai, tai į pagrindinę mokyklą, aišku patikras darytų mokykla, gal kokias 5 patikras laikiau ir tikrai nesiskundžiau, nes nieko nebūdavo nesusipratimų didelių dėl vertinimo.
QUOTE(ylksis @ 2010 07 03, 13:52)
Gal jau reikėtų daryti mokinių atranką nuo penktos klasės: jie laikytų patikrą kasmet, kaip gimnazijose ir pagal tos patikros rezultatus vaikas išeitų į progimnaziją, jei gerai išlaikė, o jei blogai, tai į pagrindinę mokyklą, aišku patikras darytų mokykla, gal kokias 5 patikras laikiau ir tikrai nesiskundžiau, nes nieko nebūdavo nesusipratimų didelių dėl vertinimo.
pala. o kodėl iš manęs turėtų būti atimta teisė mokyti gabius mokinius? aš tegaliu dirbti tik su negabiais, adaptuotais mokiniais?
tiesa, progimnazijomis turėtų tapti visos pagrindinės. projektas yra toks.
