QUOTE(gamtos stebuklas @ 2007 10 19, 14:04)
neveltui vokietijoj juos net uzdraude
uždraudė dėl to, kad jos gadina dangą
O štai kas rašomas interneto platybėse:
Dygliuotos padangos:
+ Važiavimas sniegu arba ledu, maksimalus saugumas žiemą, rida didesnė iki 50% (3-5 sezonai).
- Keliamas triukšmas, važiuojant asfaltu; negalima važinėti agresyviai, nes pasiekus asfalto dangą, gali išsitraukti dygliai.
Daugelis mano, kad važinėjant mieste žiemą reikėtų rinktis žiemines
nedygliuotas padangas, nes manoma, kad dygliuotos padangos slidinėja važiuojant šlapiu asfaltu ir su jomis yra ilgesnis stabdymo kelias. AR TIKRAI TAIP YRA?
Apžvelkime Avto Reviu testą Nr.19, 2004. Važiuojant per Iedą50km/h greičiu trumpiausias stabdymo kelias buvo padangų GOOD YEAR UG500 37,5m. Ilgiausias iš visų testuotų dygliuotų padangų stabdymo kelias buvo 47,5m. Tarp nedygliuotų padangų trumpiausias stabdymo kelias buvo 51 m, o ilgiausias 64,5m. Matome, kad važiuojant ledo danga stabdant netgi paprasčiausios dygliuotos padangos sustoja greičiau negu pačios geriausios nedygiiuotos.
Testuojant įsibėgėjimą ant ledo nuo 5 iki 30km/h ir važiavimą ledo danga rezultatai buvo analogiški dygliuotų padangų rezultatai buvo geresni.
Važiuojant ne ledu, o snieguota kelio danga rezultatai buvo panašūs, tik dygliuotų ir nedygliuotų padangų skirtumas nebuvo toks didelis kaip ant ledo.
Įvertinant triukšmingumą, aišku, kad daugiau triukšmo sukelia dygliuotos padangos, bet iš jų tyliausios Good year UG 500.
Kadangi Lietuvoje labai dažnai tenka važinėti šlapia asfalto danga, ypač miestuose, tai būtina atkreipti dėmesį į padangų savybes vairavimui šlapiame kelyje. Buvo matuojamas stabdymo kelias važiuojant šlapiu asfaltu 60km/h greičiu. Rezultatai parodė, kad daugelio nedygliuotų padangų (minkštų, su šimtais lamelių) stabdymo kelias yra ilgesnis, negu dygliuotų padangų.
Bandant padangas ant sausos asfalto dangos, buvo akivaizdu, kad stabiliau automobilis važiuoja su dygliuotomis padangomis. Tai parodo, kad dygliuotos padangos labiau pritaikytos važinėti žiemą ne tik užmiestyje, bet ir mieste, nes automobilio valdymas ir stabdymo savybės, važinėjant asfalto danga, daugelio dygliuotų padangų yra geresnis, negu nedygliuotų padangų. Taip yra neatsitiktinai. Daug žieminių nedygliuotų padangų turi šimtus lamelių, kurios padidina sukibimą ant ledo, tačiau sumažina bendrą protektoriaus tvirtumą, ir tai pablogina važiavimo asfalto danga savybes.
Išvada
Galima drąsiai rekomenduoti dygliuotas padangas važinėjamiems užmiestyje ir miestuose, nes jos garantuoja maksimalų saugumą.