QUOTE(skruzdeda @ 2010 09 27, 10:53)
kas ta zaislu istorija? filmas?
Yra ir filmukas ir knygelė

Aš savo vaikui skaičiau knygelę, bet esam matę ir filmuką.
Šioje istorijoje man aktualūs buvo šie momentai, pirmas, kad toks Vudis buvo mylimiausias berniuko Endžio draugas, bet atėjo gimtadienis ir berniukas gavo dovanų kitą žaislą - visatos reindžerį Bazą

Bazas tapo naujuoju Endžio numylėtiniu, o Vudis liko pamestas žaislų dėžėje NEVYKĘS VIENIŠAS IR PAMIRŠTAS. (Maniškis net kvapą sulaikydavo, kai skaitydavau šituos žoždius). Čia juk aktualu vaikams, kai tave nukarūnuoja kas nors kitas
Kitas momentas - kai Bazas suprato, kad yra tik paprastas žaislas. Iki tol jis galvojo, kad yra tikras astronautas, visatos reindžeris ir moka skraidyti. O pasirodo, kad viskas netaip.... Vudis ilgai jį įkalbinėjo neprarasti vilties, kol galų gale Bazas jo paklausė: JIS SUPRATO, KAD BŪTI PAPRASTU ŽAISLU YRA IRGI SVARBU. Čia apie penkių-šešių metų krizę, kai vaikai pradeda suvokti, kad jie yra tik vaikai tarp vaikų, o ne šeimos karaliai (iki tol vaikų mąstymas ir santykių supratimas yra kitoks).
Istorijos pabaigoje, žaislai kartu su berniuku persikrausto į naujus namus ir jaudindamiesi laukia, kokią dovaną gaus Endis Kalėdų proga..... Juk tai gali būti naujas žaislas, kuris taps pats mylimiausias Endžiui, o jie vėl nueis į antrą planą.
Štai tokios pasąmoninės žinutės ten yra - 1) kad kiekvienas gali tapti pamirštu ir vienišu, kad kiekvienam būna liūdna, 2) kad visi jaudinasi, laukdami kažko naujo, 3) kad žmonės kraustosi iš vienų namų į kitus, 4) kad būti paprastu berniuku ir mergaite yra irgi svarbu ir nebūtina turėti ypatingų savybių, kad būtum draugu, 5) kad žaisdamas negražiai kitus skaudini. Ir t.t.
Dabar kokie esminiai momentai norint kažko pasimokyti:
Žiūrėti filmuką (ar skaityti istoriją) vaikams būtina
kartu su tėvais nuo pradžios iki pabaigos. Kodėl? Todėl, kad vaikui tai pamokanti pramoga. Jei tėvai tai ignoruoja, vaikas pasąmonėj supranta, kad jo filmukai, jo pramogos yra nesvarbios, vadinasi ir jis pats nesvarbus tėvams.
Suaugusieji turi stengtis įsijausti taip kaip ir jų vaikas. Gyvai reaguoti į veikėjų emocijas. Pvz. kai Vudis liūdi žaislų dėžėje, galima pasakyti ''kaip liūdna'', ''koks jis vienišas''. O jei skaitai knyą - tą vietą reikia skaityti ypač jautriai, padaryti balsą švelnesnį, įdėti daugiau užuojautos. Žodžiu pabūti šiek tiek aktoriumi. Ir pažvelgti vaikui į akis - kad toje emocijoje dalyvautų abu: ir tas, kas klausosi, ir tas, kas skaito.
Pažaisti kartu su vaiku (kada vėliau, nebūtinai iškarto po filmo). Žaidimo taisyklės:
-
negalima atsisakyti žaisti, jei vaikas prašo ar kviečia. Kartais vaikas gali prieiti ir tiesiog pradėti žaisti prie jūsų - tai irgi kvietimas.
- galima pasiūlyti, užvesti ant kelio žaisti Vudį, Bazą ar Žaislų istoriją, bet jei vaikas atsisako, priimti jo atsisakymą.
- Žaisti reikia viename akių lygyje (ne taip, kad vaikas ant kilimo, o aš ant taburetės ar stoviu).
- Žaidimui vadovauja tik vaikas, o suaugusysis viskam gali tik pritarti, kad ir kaip kvailai ir beprotiškai ir nelogiškai viskas jam atrodytų. Jei skrendam, tai skrendam, jei kaunamės, tai kaunamės, jei verdam košę, verdam košę. Jokių bandymų pakreipti, apsukti žaidimą ar įterpti savo kokių nors pamokymų!!! Viską daro tik vaikas, o suaugusiajam reikia tik palaikyti žaidimą ir dalyvauti lygiomis teisėmis. Pvz. Jei vaikas kažką daro daro ir staiga sustoja ir mąsto - tai jokiu būdu negalima tos jo pauzės pertraukti, užbaigti sakinį kaip tau atrodo ar pradėti raginti, skubinti ir pan. Reikia pauzę išlaukti, kol ją pats vaikas pabaigs. Galima nebent tyliai įvardinti kas vyksta (pvz. Vudis susimąstė....).
- Ypatingai kartu dalyvauti reiškiant emocijas (pvz. jei Vudžiui kas nors pavyko, tai džiaugtis ir ploti kartu, lyg būtum išlošęs aukso puodą, jei Vudis liūdi, liūdi ir suaugusysis (bet nereikia guosti ir sakyti ''neliūdėk'')). Jei raketa skrenda aukštai aukštai, tai aukštai ir abu jūs su vaiku turit jaustis lyg tarp debesų
Na tai tiek trumpai. Tam reikia skirti laiko ir tai nelengva. Dar būtų gerai pagalvoti, koks filmukas yra apie ilgesį, išsiskyrimą, gedėjimą..... Bet dabar kažkaip į galvą neateina. Gal Pepė ilgakojinė? Ten ji irgi kurį laiką be tėčio gyvena
Vėliau parašysiu apie robotuką Wollį ir žuvelę Ponyo