JOGURTAI ACTIVIA IR ACTIMEL
PO 15 METŲ ATAKŲ IR PADARYTOS ŽALOS DANONE PRIVERSTA ATŠAUKTI SAVO MELAGINGĄ REKLAMĄ
Skandalas jogurto indelyje, kurį 2009 m. rugsėjo mėnesio prestižiniame mokslo žurnale Nature pradėjo prancūzų mokslininkas Didier Raoult, galiausiai sulaukė rezultatų.
Marselio virusologijos laboratorijos Timone vadovas teigia, kad probiotikų privaryti jogurtai ir kiti pieno gėrimai, kuriuos mes skatinami ryti beveik 20 metų, labiausiai prisidėjo prie nutukimo epidemijos, nuo kurios kenčia mūsų vaikai.
Probiotikai, kurių Danone kiek tik telpa prideda į įvairius jogurtus, tariamai stiprina imuninę sistemą tai per televiziją skelbia pats gamintojas.
Kiekviename Activia ar Actimel indelyje probiotikų yra daugiau kaip 1 milijardas. Bėda ta, kad šios gerosios aktyvios ir gyvos bakterijos, kaip teigia Danone, yra tos pačios bakterijos, kurios jau seniai naudojamos gyvulių auginimo pramonėje kaip skatinančios augimą taip siekiama greičiau nupenėti kiaules ir vištas.
Probiotikais šeriama kiaulė svorio priauga virš 10 proc. daugiau nei įprastai.
Taigi Danone mus verčia auginti savo vaikus kaip kiaules ar viščiukus...
Metų pradžioje mokslininkams kilo mintis palyginti nutukusių ir nenutukusių žmonių žarnyno florą. Ir štai netikėtumas pirmųjų žarnyne buvo gausu probiotikų, kaip tik tų pačių, kurių randame sveikatą gerinančiuose jogurtuose.
Didier Raoult komentuoja: Buvo leista maisto pramonėje naudoti augimą skatinančias medžiagas, naudojamas gyvulininkystėje, neišsiaiškinus, koks bus jų poveikis vaikams.
Taigi D. Raoult pareikalavo tyrimų, kuriais būtų išsiaiškintas VISŲ pieno gaminių tikslus vaidmuo vaikų nutukimo epidemijoje. Be to, nuo šios apgaulės kenčia ne tik vaikai. D. Raoult sakė: Aš sutikau daug putlių, nors ir nepakankamai besimaitinančių moterų, kurios beviltiškai stengėsi suliesėti, apsiribodamos keliais jogurto indeliais per dieną bei keliais menkais užkandžiais. Joms teko beviltiškai nusiminti, nes storėjo toliau, jautėsi vis labiau pavargusios ir silpnos, ypač žiemą, kai būtina pasipildyti jan energijos, o juk jogurtai turi ypač daug jin. Taigi laikraščiui Pratique de Santé perdaviau leidėjo Aigle moqueur straipsnį pavadinimu Tapkite XXL valgydami jogurtus.
Galų gale nepriklausomiems pavojaus skelbėjams pavyko išjudinti oficialiąsias tarnybas, skandalui dar per daug neiškilus viešumon. Pradėta spausti Danone grupę, priverčiant, anot garsių laikraščių subtiliai parinktų žodžių, pasvarstyti dėl savo kopijos (su tokiu monstru kaip Danone elgiamasi atsargiai). Reikia suvokti, kad tai galėtų būti stiprus smūgis lobistams, nes Actimel Europa ir Activia Europa grupės apyvartos kartu sudaro daugiau nei 1,5 mlrd. eurų iš visos Danone 15 mlrd. apyvartos, tai yra 10 proc.
O mums nėra ko nerimauti dėl šios sukčių įmonės, dėl jos diskretiškų ir apsukrių reklamos atšaukimo manevrų ir daugelio vartotojų priklausomybės; iš tikrųjų nėra ko jaudintis, kol mums neišras naujų Madingų salotų.
Mano akys daug matė, tačiau nepavargo. Mano ausys girdėjo daug, bet trokšta daugiau. [R.Tagorė]