Įkraunama...
Įkraunama...

RUMMY žaidimas

Sveikos mamos 4u.gif noreciau jusu pagalbos.sunui padovanojo zaidima'' RUMMY''.Tik nezinau kodel nera zaidimo taisykliu schmoll.gif niekur neradau paaiskinnimo kaip ji zaisti,sunus padelioja skaiciukus ir tuo viskas baigiasi.gal kas turite namie si zaidima ir butu nesunku trumpai parasyti taisykles ax.gif is anksto dekoju 4u.gif
Atsakyti
Super žaidimas thumbup.gif Tik pas mus jį ne vaikai žaidžia, o suaugę tongue.gif Ką įtraukėm į žaidimą, visiems labai patiko. Ir tarp draugų jau paplito biggrin.gif
Jei skaitote angliškai, į google įsiveskite rummikub ir tikrai rasite žaidimo taisykles,pvz: http://www.rummy-gam...s/rummikub.html

Pabandysiu papasakoti, kaip žaidžiame mes (taisyklių lapas jau neišlikęs):
-ant stalo išsimaišote visas kaladėles (užverstas). Kaladėlės yra keturių spalvų su įrašytais skaičiais nuo 1 iki 13, plius dvi papildomos "jokeriai".
-kiekvienas žaidėjas išsitraukia sutartą kaladėlių skaičių (pvz. 14) ir nerodo kitiems
-žaidimas tikslas -kuo greičiau išsileisti savo turimas kaladėlės, t.y. laimi tas, kuris pirmas išsileidžia visas kaladėles. Kai tik pirmas nebeturi kortelių, kitiems žaidžiantiems skaičiuojami taškai, pagal turimas (neišleistas) korteles. Kortelėje įrašyti skaičiai sumuojami. Jokeris sumuojant taškus turi 25 taškus.
Pagrindinės taisyklės:
1. Kaladėlės grupuojamos ne mažiau kaip po tris. T.y. ant stalo negali likti kaladėlių sugrupuotų po 2 ar palaidų po 1.
2. Gali sudaryti "eilę", t.y. tos pačios spalvos iš eilės einančius skaičius, pvz. 1 2 3 arba 5 6 7 8 9 ir pan. Netinka 12 13 1
3. Gali sudaryti "grupę", t.y. skirtingų spalvų tie patys skaičiai, pvz. trys ar keturi skirtingų spalvų ketvertai ar skirtingų spalvų aštuonetai ir pan. Netinka trys vienos spalvos ketvertai, ar du ketvertai mėlyni, o vienas raudonas. Visi turi būti skirtingų spalvų.
4. Jokeris reiškia bet kokią spalvą ir bet kokį skaičių. Jį gali grupuoti visur, kur reikia. Pvz. Turi raudoną ir mėlyną ketvertuką, ir tau trūksta dar vieno kitos spalvos ketvertuko, norint padėti trijulę ant stalo. Tokiu atveju pasitarnauja jokeris.

Kai žaidėjai turi išsitraukę kaladėles, žaidimą pradeda išsirinktas žaidėjas (pvz. galit ridenti kauliuką ir kas išridens didžiausią skaičių, tas ir pradės). Kiti žaidėjai eina pagal laikrodžio rodyklę.
Darant pirmą statymą (mes sakom -atsidarant), t.y. tik pirmą kartą padedant kaladėles ant stalo, reikia turėti pas save tiek "eilių" ar "sekų", kad atitiktų sutartą skaičių sumą (pvz. mes susitariam, kad atsidarymui reikia turėti sumą lygią 32, kiti susitaria -50). Atsidarymo sumą reikia susitarti iš anksto.
Tada pas save susižiūri kaladėles, ar grupuodamas aukščiau nurodytom taisyklėm gali atsidaryti, ar ne. Jei gali, dedi ant stalo, jei negali -trauki kaladėlę iš ant stalo likusių užverstų kaladėlių ir ėjimą perleidi kitam. Kitas vėl žiūri, ar pagal turimas kaladėles gali atsidaryti. Gali -atsidaro, negali -traukia dar vieną kaladėlę ir ėjimą perleidžia sekančiam. Kai jau atsidarei, per kitus ėjimus nebereikia surinkti sutartos sumos. Bet per kiekvieną savo ėjimą turi ant stalo padėti bent vieną kaladėlę iš savo turimų (jei tinka, gali padėti ir ne vieną, o kelias, ar net visas). Jei niekas, ką turi pas save netinka, trauki kaladėlę iš turimų užverstų ant stalo ir perleidi ėjimą sekančiam.

Dar keletas žodžių dėl grupavimo:
-pvz. sutariat atsidarymui surinkti 32. Ši suma nebūtinai turi būti vienoje krūvoje. Ji gali būti iš skirtingų sekų ir skirtingų eilių, pvz: vienos spalvos 10 11 12 (suma gaunasi 33), arba trijų skirtingų spalvų dvyliktukai (suma gaunasi 36), arba vienos spalvos 1 2 3 bei kitoj krūvelėj skirtingų spalvų devynetai (suma bus 1+2+3+9+9+9=33), arba dviejų skirtingų spalvų dešimtukai plius jokeris (suma bus 30), nes jokereis reiškia bet kokią spalvą ir bet kokį skaičių.
-sakykime pirmas atsidarė ir panaudojo jokerį, o dabar tavo eilė, jei turi kuo tą jokerį pakeisti, gali jį panaudoti savo kombinacijose. Jei vienas padėjo mėlyną ir raudoną dešimtukus ir jokerį, o tu turi kitos spalvos dešimtuką (pvz. geltoną), gali jį dėti į jokerio vieną, o jokerį panaudoti kartu su iš savęs išimamom kaladėlėm, jei pvz. turi vienos spalvos tik 5 ir 7, o neturi tos spalvos 6, jokerį dedi į vidurį ir pan. Bet išėmęs jokerį iš kito kombinacijos negali jo pasidėti pas save tarp turimų, bet ant stalo neišdėtų kaladėlių -jei jau jokeris buvo padėtas ant stalo, jis turi likti ant stalo, su juo gali tik kombinuoti.
-sakykim pirmas atsidarė, dabar sekančio eilė. Ant stalo yra trys dešimtukai (mėlynas, raudonas, geltonas), o tu turi juodą dešimtuką. Savo turimą juodą prigrupuoji prie jau ant stalo padėtų. Kaip minėjau, ant stalo turi krūvelėje būti ne mažiau kaip trys kaladėlės, dabar yra keturios, tad jei tinka, gali vieną išsimti ir jį panaudoti kitoje kombinacijoje, pvz. turi geltoną 11 ir geltoną 12 bet neturi nei 10 nei 13, kad galėtum padėti ant stalo, tai iš keturių padėtų dešimtukų, išsitrauki geltoną dešimtuką, o iš savęs pridedi 11 ir 12 (būsi išėmęs iš savęs juodą dešimtuką bei geltoną 11 ir 12, viso 33 taškai, o atsidarymui tiek ir užtenka).
-ant stalo esančias kombinacijas gali pergrupuoti ir perstumdyti (kaip ką tik aprašiau), jei tau tai padės išsidėti tavo turimas kaladėles. Bet ant stalo esančioj vienoj krūvelėj negali likti mažiau nei trys kaladėlės!
Jei kas nelabai aišku, klauskit.
Atsakyti