Įkraunama...
Įkraunama...

Vaikas nekalba 12-oji tema


Naitas, as taip kategoriskai nesakyciau, nes jau 5 metus dirbam su vaiku integruodami ji i klases darba. Turiu pasakyti, akd jei rpadineje mokykloje jis buvo pirma kregzde, paskui ji kitiems vaikams jau taike ir dare tokias metodikas, kaip maniskiui, tai dabartineje mokykloje, jau ne vinei metai tai vyksta ir gerai vyksta. pedagogai geri, pavaduotoja superine, zino, suziuri vaikus, kontaktas su tevais thumbup.gif
O klaseje..ten is viso, mergos arsios kaip karas blink.gif doh.gif verysad.gif berniukai, kaip kurie..yra draugisku, yra tokiu, kur va sunus nesiskunde, bet pamaciau, kad jo daiktai apgadinti, nors jis labai saugo savo daiktus.
Tik va naujas istatymas pamazino erdves, kurie vaikai gali papulti i integruojamu erdve, kurie turi sedeti klaseje su visais, nors maza pagalba padarytu ju rezultatus daug geresnius.
Atsakyti
QUOTE(naitas @ 2012 07 17, 23:30)
Manau, kad šuva čia dar giliau pakastas. Ne tik kad gali dirbti, o gali ir nedirbti, bet dar ir tai, kad nepatinka, per daug klausinėji, reikalauji ir prašai - tai Tavo vaiko vieta spec mokykloj, kur visi tokie.O apie kažkokias integracijas tai rašo tik ugdymo planuose, mokyklos misijose ir ministerijų ataskaitose.

Kokie tokie? Tavo vaikas visai neblogai mokosi kartu su visais. Kažin, ar jį priimtų spec. mokykla... rolleyes.gif Ten mokosi tik su geroku protiniu atsilikimu. Jei jau siūlytų pereiti į kitą mokyklą, tai nebent iš tos, kuri ne pagal gyvenamą vietą į mokyklą arčiau namų...

Autizmo spektro vaikai integruojami į ,,normalią" klasę. Dažnai jų intelektas leidžia mokytis pagal bendrą programą, tačiau sunkumai glūdi komunikacijoje su aplinkiniais, mokymosi tempo lėtume. Tai gali trukdyti atskleisti savo sugebėjimus.

Ir jei pedagogas su išankstine nuostata žiūrės į vaiką, gali būti, kad tiesiog nuleis į adaptuotą programą ilgam laikui, ir, kaip sakai, tik planuose bus numatyta ta integracija.

Nors kas ten žino, kiek darbo reik įdėti, kad rezultatai būtų geri. Pvz., Alchemie vaikui visai nedaug tereikia.
Sutinku, naitai. Mamų širdies skausmas retai randa atgarsį planus vykdančiųjų širdyse. Gali atrodyti, kad jiems rūpi tik patiems neapsisunkinti ar dar kokie sumetimai.

Švietimo ir ugdymo įstaigose visada veikė žmogiškasis faktorius, kai kalbame apie integravimąsi į mokyklos bendruomenę. Pradedant priėmimu ar nepriėmimu į ją.

Nemalonu, ką rašei - mokytoja gali paslapčia paviešinti diagnozę klasiokų tėvams. Neprofesionalu, bet žmogiška...

Arba dar geriau - pedagogui nepatinka mamos biolaukai, balsas... rolleyes.gif Taigi, mums tenka laviruoti tarp tų ,,metafizinių" dalykų... net jei vaikas be jokios F....diagnozės.

Įtariu, reikia viduriuko tarp to erzinančio klausinėjimo ir reikalavimo bei palikimo pedagogų nuožiūrai. Jei tylėsi, tai susidarys įspūdis, kad mamai išvis vaikas nerūpi. Tai juo labiau, kodėl jis turi rūpėti kitam.

Kiek aš suprantu, tai, kad nusprendei atsisakyti ,,adaptuotos"" programos, neatima iš tavo vaiko teisės gauti logopedo ir spec.pedagogo pagalbą, jei yra spec.poreikiai. Ar yra kokių nors kliūčių? Neperduotos PPT išvados? Gal reikėtų kreiptis pakartotinai į PPT dėl vaiko spec.poreikių lygio ir rekomenduojamos ugdymo programos nustatymo g.gif
Atsakyti
Šį pranešimą redagavo AlfaBeta: 18 liepos 2012 - 10:28
QUOTE(AlfaBeta @ 2012 07 18, 11:51)
Kokie tokie? Tavo vaikas visai neblogai mokosi kartu su visais. Kažin, ar jį priimtų spec. mokykla... rolleyes.gif Ten mokosi tik su geroku protiniu atsilikimu. Jei jau siūlytų pereiti į kitą mokyklą, tai nebent iš tos, kuri ne pagal gyvenamą vietą į mokyklą arčiau namų...

Autizmo spektro vaikai integruojami į ,,normalią" klasę. Dažnai jų intelektas leidžia mokytis pagal bendrą programą, tačiau sunkumai glūdi komunikacijoje su aplinkiniais, mokymosi tempo lėtume. Tai gali trukdyti atskleisti savo sugebėjimus.

Ir jei pedagogas su išankstine nuostata žiūrės į vaiką, gali būti, kad tiesiog nuleis į adaptuotą programą ilgam laikui, ir, kaip sakai, tik planuose bus numatyta ta integracija.

Nors kas ten žino, kiek darbo reik įdėti, kad rezultatai būtų geri. Pvz., Alchemie vaikui visai nedaug tereikia.
Sutinku, naitai. Mamų širdies skausmas retai randa atgarsį planus vykdančiųjų širdyse. Gali atrodyti, kad jiems rūpi tik patiems neapsisunkinti ar dar kokie sumetimai.

Švietimo ir ugdymo įstaigose visada veikė žmogiškasis faktorius, kai kalbame apie integravimąsi į mokyklos bendruomenę. Pradedant priėmimu ar nepriėmimu  į ją.

Nemalonu, ką rašei - mokytoja gali paslapčia paviešinti diagnozę klasiokų  tėvams. Neprofesionalu, bet žmogiška...

Arba dar geriau - pedagogui nepatinka mamos biolaukai, balsas... rolleyes.gif Taigi, mums tenka laviruoti tarp tų ,,metafizinių" dalykų... net jei vaikas be jokios F....diagnozės.

Įtariu, reikia viduriuko tarp to erzinančio klausinėjimo ir reikalavimo bei palikimo pedagogų nuožiūrai. Jei tylėsi, tai susidarys įspūdis, kad mamai išvis vaikas nerūpi. Tai juo labiau, kodėl jis turi rūpėti kitam.

Kiek aš suprantu, tai, kad nusprendei atsisakyti ,,adaptuotos"" programos, neatima iš tavo vaiko teisės gauti logopedo ir spec.pedagogo pagalbą, jei yra spec.poreikiai. Ar yra kokių nors kliūčių? Neperduotos PPT išvados? Gal reikėtų kreiptis pakartotinai į PPT dėl vaiko spec.poreikių lygio ir rekomenduojamos ugdymo programos nustatymo  g.gif


Labas rytas 4u.gif
kažkada buvau toj "spec" mokykloj. Vienareikšmiškai pasakė - jiems per geras. Na, ta prasme, jie mielai priimtų, tėvų valia yra aukščiau visko, tačiau jeigu visgi aš įtaisyčiau ten saviškiį, tai tik sugadinčiau jam gyvenimą, o mokyklai patiktų, nes pakiltų visi rodikliai. Taip pasakė. Aišku, specialistai dirba ten diena iš dienos, vos ne atskirai su kiekvienu vaiku. Bet... gyvenime gi niekas atskirai nedirba su niekuo.. net aš turiu tris vaikus, o ne vieną biggrin.gif

Mums dabartinė mokykla priklauso pagal gyv vietą. Ir šiaip mokyklai yra gan skausmingas mokinio krepšelių klausimas, vis balansuoja klasės ant iširimo ribos.

Man dėl tos adaptuotos programos ir darbo su vaiku kokybės ir kiekybės klausimas kilo tada, kai klasėj susirgo masiškai vaikai, ir savaitę ateidinėjo į klasę tik 10 vaikų. Ir tada pamačiau, kad net su 10 vaikų mokytoja nesusitvarko. Pakalbėjau su kitų vaikų mamomis. Visos turėjo nusiskundimų, kad vaikas nespėja klasėj nieko padaryt, kad namams darbų užduota puslapiais.

Į PPT dabar neisiu. Kam man jų išvados. Yra naujas švietimo ministro įsakymas, kad adaptuotos programos taikymą gali sustabdyti tėvai, parašę mokyklai prašymą. Taip ir padariau. Parašiau prašymą, kad atsisakau, daugiau į mokyklą jokių išrašų nenešiu, jokių daugiau diagnozių aiškinimo. Tik sau nervus tampiau. Logopedė ir taip bus paskirta, nes vaikui reikalinga kalbos korekcija. Na aš parašysiu dar vieną prašymą - kad skirtų logopedės pamokas. Tam visai nereikia jokių med išrašų.

Viskas būtų gerai.. Bet kaip mane užknisa tokie dalykai, kad kol vaikas auga, tai aš turėjau tapti ir neurologe, dabar turiu tapti mokytoja, ir turiu išmėsinėti kokius tai švietimo sistemos dokumentus, kad galėčiau laviruoti vaiko naudai.
Aš norėjau labai mažai - kad mokykla paprasčiausiai atidirbtų už tai, ką gauna už adaptuotos programos mokinį. O kai pamačiau, kad tai tik pavadinimas, o už jo - tuščia vieta, tai ir atsisakiau tos programos.
Atsakyti
naitas ir be naujo ministro isakymo adaptuoti, modifikuoti programu, be tevu sutikimo mokykla negalejo schmoll.gif
Kaadangi pirmoje kalseje as nenorejau, akd maniskiui modifikuotu, buvau pries, neopasirasinejau dokumentu, kol nepamaciau, akd nors ir labai dirba mokytoja, po poros menesiu skirtumas tarp jo sugebejimu, greitai suvokti vaizdinius dalykus ir deja su disleksija, disgrafija kitur jis tiesiog nebespeja, ka jau kalbeti apie nebrandzias emocijas, nuovargi ir t.t. tada sutikau modifikuoti programas, bet visas kopijavausi ir skaiciau atidziai, kas yra tas modifikavimas 4u.gif apie adaptuotas programas mane ispejo ir musu logopede, kad nereikia tikrai, nes tai paleidimas vadziu, kiek nueis, tiek ir turs, modifikavimas tiesiog palengvinimas, ten kur reikia daugiau laiko, vienas uzduotis pakeisti kitomis, pvz. matematikoje, kur daug skaitymo, pakeisti panasia uzduotimi, tik su vaizdine israiska ir pan. mane stebino, kad pvz. modifikavimas tai yra ir leidimas garsiai skaityti vedant pirstu (kas jam verktinai buvo reikalinga, nors kiti vaikai jau tuo metu skaite tyliai akimis ir atsiskaitinejo puslapius uz namu skaityma) ir t.t. ir pan.
Tiesa, dabar pvz. Pupos vadoveliai turi trejopu dydziu tekstus, su skirtingo dudzio raidemis ir sudetingumais, kurie tinka bendrai programai, modifikuotai ir adaptuotai, tai reiskia, kad vaikas neissiskiria savo vadoveliais is kitu vaiku thumbup.gif
Man rodosi Naitas, tu papuolei ant skaudziausios vinies...t.y. ant netinkamos mokytojos verysad.gif ka numatyti, pakeisti labai sunku verysad.gif
O del spec. mokyklos, tai kazkodel musu pradines direktore dave savo drauges telefona, kuri vadovauja tokiai mokyklai unsure.gif kai pasikambinau, ta direktore nstebo net..sako, kam jus vaika cia norit leisti, jam gi normalios mokyklos reikia, jei intelektas yra vos ne genijaus ribose doh.gif zodziu...faktas, kad mamos zino viska ir turi buti neurologes, spichologes, logopedes, mokytojos, svietimo speces doh.gif t.y. pareinam i vargo mokyklos laikus unsure.gif
Atsakyti
QUOTE(Alchemie @ 2012 07 19, 10:32)
naitas ir be naujo ministro isakymo adaptuoti, modifikuoti programu, be tevu sutikimo mokykla negalejo schmoll.gif


ne mokykla adaptavo. Čia viskas užsivedė su tuo, kad aš labai norėjau, kad maniškis dar metus neitų į mokyklą. Jam gi jau 7 metai buvo, ir reikėjo į pirmą klasę žingsniuot. O buvo praėję vos 1,5 metų nuo to momento, kai jis kalbėt pradėjęs buvo doh.gif . Tai aš ir leidau darkyt popierius taip, kaip "reikėjo", kad tuos metus papildomus darželio paruošiamoj grupėj gauti. Trišalę sutartį kai pasirašinėjom, tai reikėjo labai "silpno" vaiko. Realiai tai jis panašus ir buvo. Įsivaizduokit, jeigu jis pas psichologę nesudėjo puzzle iš 7 dalių doh.gif , mašinos kontūro. Žiūrėjo žiūrėjo į tas dalis, susinervino ir pradėjo verkti, pykti. Ir nesudėjo. Tai kaip jam tada kirto per intelekto įvertinimus. O po to susidirginimo ir kitų testų nepadarė.

Kai ta pati mokytoja ateidinėjo į darželį, pagal Trišalę, tai pabendraudavau su ja. Bet negi kontroliuosi - ar tu dirbi? ar tu gerai dirbi??? Pasitikėjau. Logopedė gi dirbo su vaiku geriausiai.. Be to, lošiau metus, ne mokymo kokybę. Po metų atėjom į pirmą klasę. Buvau nuėjus į PPT, kad gal peržiūrės vertinimus, bet pasakė, kad jiems viskas tinka, ir aš nedalyvavau daugiau jokiam procese - mokykla su PPT popieriais keitėsi. Ir šį pavasarį buvau pasirašius, kad sutinku vertint PPT. O kai logopedė parvežė iš PPT, kad ir toliau tęsiama adaptuota, tai pagalvojau - NEIŠDEGS. biggrin.gif Nenorit vaiko realiai čiupinėt, ir nereikia. Vistiek naudos iš valstybinio mokymo aš čia neturiu. Ieškosiu privačiai mokytojos.
Atsakyti
naitai, šaunuolė. Ką čia bepridursi. Aš ir sakau, ne vieta jam tarp silpnesnių.
Mums teko apsilankyti spec. darželyje mokykloje, kai Logopedinis (dabar spec. darželis) nepriėmė dėl mišraus sutrikimo ir vietų stokos. Spec. mokykla puikiai sutvarkyta. Dirbama su vaikais. Bet tik nuvykus sužinojau, kad ten vidutiniškai ir žymiai protiškai atsilikę vaikai. Maniškė neturi protinio atsilikimo. Tada priėmė normalus darželis su 25 vaikais grupėje, kol atitirpo Logopedinio darželio direktorės širdis. Logopedinis darželis irgi pasivadino spec. darželiu. Visokių vaikų jame yra, bet tikrai ne tiek daug sunkių. Dauguma turinčių logopedines problemas, su normaliu intelektu, ko aname spec. darželyje -mokykloje nerasi. Kiekviena grupė turi savo logopedą.

Aš jau seniai nusiteikusi, kad teks tą ,,vargo mokyklą" namuose atidaryti iki baigiamųjų egzaminų 4u.gif JAV tai vadinama mokymu namuose, nes jiems galima. O man teks po pamokų darbuotis, kad neatsiliktų su savo tempais. Mama su vaiku užsiima individualiai, todėl mažiau blaškymosi, daugiau darbo.

Kol kas mokykloje mes mokysimės pagal bendrąją ugdymo programą.

Bet jei reikės ką nors modifikuoti, tai sutiksiu. Adaptuota programa mums negresia. Nes namų mokymą dar darželiniame amžiuje pradėjau taikyti 4u.gif

Paradoksas: kad ,,lėtesnis" vaikas neatsiliktų, jis turi būti bent žingsneliu toliau už kitus pažengęs. Kad tik jėgų man užtektų visiems tiems metams. Smulkioji motorika verčia norėti daugiau. Ji labiausiai ir trukdo tempui. O dar nemėgsta, kai kas nors nurodinėja ir įdėmiau stebi, kaip atlieka užduotis, pradeda sabotuoti. Tenka tiesiog vaidinti, kad tik užmeti akį ir patari. Bet būtinai pagirti reikia.
Tai bent jau esminius dalykus: skaityti ir spausdintinėm raidėm rašyti išmoko iki pirmos klasės. Mažiau vargo. Tada netenka sukti galvą, ką rašyti ar kaip skaityti.

Alchemie, įdomu, kaip galima būtų klasėje garsiau skaityti užduotis, jei mokytoja draudžia pašalinius garsus, kad kitiems netrukdytų g.gif
Atsakyti
Šį pranešimą redagavo AlfaBeta: 19 liepos 2012 - 09:53
Ne klaseje skaito garsiai, o kai yra individualus darbas, t.y. jam buvo skirtas integruotas namu mokymas, t.y. apgrindiniai dalykai modifikuoti ir per tas valandas dirbama individualiai, kitas pamokas, tai reiskia + kazkiek valandu, uz kurias mokytojai nemokejo valstybe, kaip uz darba su mano vaiku, jis sededavo klaseje (kur jam idomu ir jis susikaupes galejo dalyvauti. pvz. gamtos pazinimas) jo darbo klaseje, socializacijos igudziams lavinti, je budavo kazkokios uzduotys, kur jam reikia pagalbos, mokytoja prieidavo, arba palengvindavo uzduotis. Ir dabar pvz. per gamtos apzinima, jis nedaro, ka visi vaikai daro, bet mokytoja jam atskirai paruosia uzduotis, nupiesti ir ivardinti piesinio objektus ir t.t. pagal tai, ka jie tuo metu mokosi. Turiu apsakyti, kad jis gamtos apzinimo 3 sasiuvinius sunaudojo bigsmile.gif t.y. klaseje dirbo ir ismoko, nes galejo man pakomentuoti kas ir kaip ir kodel is temos, kuria mokosi.
beje..vakar jis man eme aiskinti apie "atvirkstine psichologija" blink.gif ir pats ja emme taikyti teciui lotuliukas.gif thumbup.gif
Atsakyti
[color=blue]
QUOTE(naitas @ 2012 07 19, 10:48)
ne mokykla adaptavo. Čia viskas užsivedė su tuo, kad aš labai norėjau, kad maniškis dar metus neitų į mokyklą. Jam gi jau 7 metai buvo, ir reikėjo į pirmą klasę žingsniuot. O buvo praėję vos 1,5 metų nuo to momento, kai jis kalbėt pradėjęs buvo  doh.gif . Tai aš ir leidau darkyt popierius taip, kaip "reikėjo", kad tuos metus  papildomus darželio paruošiamoj grupėj  gauti. Trišalę sutartį kai pasirašinėjom, tai reikėjo labai "silpno" vaiko.

Buvau nuėjus į PPT, kad gal peržiūrės vertinimus, bet pasakė, kad jiems viskas tinka, ir aš nedalyvavau daugiau jokiam procese - mokykla su PPT popieriais keitėsi. Ir šį pavasarį buvau pasirašius, kad sutinku vertint PPT. O kai logopedė parvežė iš PPT, kad ir toliau tęsiama adaptuota, tai pagalvojau - NEIŠDEGS.  biggrin.gif  Nenorit vaiko realiai čiupinėt, ir nereikia. Vistiek naudos iš valstybinio mokymo aš čia neturiu. Ieškosiu privačiai mokytojos.

Man iki šiol keista, kad teisę metus neiti į mokyklą, tiksliau, mokytis darželyje, leidžia tik labai silpniems vaikams... Kažin, ar tokiam vaikui ir po metų būtų lengviau mokytis mokykloje. Tuo tarpu kai metai darželyje ne mažiau reikalingi emocinės ir kalbos brandos problemą turintiems vaikams. Jiems tai duotų kur kas daugiau naudos, nes jie turi potencialo.
Ir dėl to ne tokius sunkius vaikus tenka apkrauti sunkiomis diagnozėmis doh.gif

Jei PPT ir VRC atsižvelgtų į raidos dinamiką, tai aiškiai matytų per kiek laiko ir kiek vaiko raida pasistumia į priekį. Kodėl niekas nepagalvoja, kad ne gimimo metai ir mokyklinis krepšelis turi lemti vaiko likimą. Gal kai kuriems išvis būtų naudinga darželinuko kailyje be jokių mokytojų pabūti. Bet, aišku, reikia atsižvelgti į tai, kiek vaiko raida turi potencialo, vertinant pagal padarytus pasiekimus ir kodėl iš tikrųjų jam tie metai darželyje būtų naudingi. Gal todėl, kad raidos sutrikimų turinčių vaikų ,,amžius" ne pagal gimimo metus matuotinas. Ir tai tik mano nuomonė.
naitai, nelabai gerai, kad logopedė viena su PPT tvarkė išvadų klausimus. Tau labiau rūpėjo ,,Dėmių išėmimas" ax.gif
Atsakyti
Šį pranešimą redagavo AlfaBeta: 19 liepos 2012 - 12:09
QUOTE(Alchemie @ 2012 07 19, 13:52)
beje..vakar jis man eme aiskinti apie "atvirkstine psichologija" blink.gif ir pats ja emme taikyti teciui lotuliukas.gif  thumbup.gif

smartass.gif Šaunuolis. Ir pastebėjo, kam tokia psichologija labiau taikytina. Ne mamai rolleyes.gif
Atsakyti
AlfaBeta..zinai, kas skaudziausia man budavo..kai as matau vaiko didele pazanga, bet, kai paziuri, klases bendraamziu sugebejimus, supranti, kad jis vis dar atsilieka emociskai, ar skaito letai ir garsiai (bet skaito!) taigi dinamika, deja, bet nevertinama verysad.gif kai reikia tvarkyti programas, t.y. nebent su ta dinamika ir pasiekiami rezultatai, atitinkantys to amziaus reikalavimus doh.gif o cia jau..istisa istorija, kokie reikalavimai, kaip jiekuriami, klasifikuojami, KODEL taip klasifikuojami ir kokios ju ribos verysad.gif
Dabar pagal nauja tvarka spec. pedagogai ar logopedai tvarko popierius ir tik gauna parasus is PPT...PPT daro tik vertinima atskira, jei jo reikia..suprantu, nes kai PPT gavo vertinti vaikus nuo gimimo doh.gif o ne nuo 3 metu, darbo padaugejo super, darbo "instrumentu" tokiems vertinimams negavo verysad.gif o bent jau mokyklos popieriu ruosimas apmazejo.
O del amziaus matavima ne pagal gimimo metus drinks_cheers.gif thumbup.gif 100 proc. sutinku..ir zinot..kai dirbu su vaikais ir matau, kad vienas yra 2.5, bet sugeba kaip koks 4metis blink.gif o kitas yra 1.5, bet tam vaikui dar taip saugu buti su mazesniais, o ne su vyresniais vaikais...imi suvokti, kad ten taip viskas trapu, tiek plonu giju vejasi, kad perbraukes neatsargiai tiesiog suvelsi, ar nutrauksi doh.gif bet kitoks vaiku vertinimas is viso turetu eiti is visuomenes ir mentaliteto..kai prades kitaip vertinti zmones apsikritai, ne kaip statistinius vienetus, kurie eina balsuoti, o kaip ZMONES, kurie gyvena, jaucia...tada gal ir sistema vaiku vertinimui atsiras normali unsure.gif dabar tenka sukti kaip imanoma
Atsakyti
QUOTE(AlfaBeta @ 2012 07 19, 13:58)
naitai, nelabai gerai, kad logopedė viena su PPT tvarkė išvadų klausimus. Tau labiau rūpėjo ,,Dėmių išėmimas"  ax.gif

AlfaBeta, aš tai nesuprantu, kodėl taip vertinama yra ta PPT? biggrin.gif Kiek aš ten buvau, tai ten tokio lygio organizacija, kaip kokia nors tarkim IKI pardės informacijos kioskas laugh.gif Ko paklausi, to negausi. Susinervina, jeigu ko klausi. Ir jų išvados yra tik rekomendacinio pobūdžio. Na, PPT paskyrė mano vaikui pscihologą, logopedą, spec pedagogą. Ir kas iš to? Gal mokykla įgyvendino tą paskyrimą? Ogi ne. Psichologė lygtai dekrete, lygtai nedirba, nesuprasi. doh.gif Tie spec pedagogai skaityk dirba tik specializuotose mokyklose. O aš į tokią nenoriu leisti vaiko, ir jam ten būtų prastai. Dirbo su mano vaiku logopedė. Bet tai logopedė gali dirbti su juo ir be tos adaptuotos programos. Juk niekas nesikeičia. Mokyklos vietinė komisija, ta pati logopedė pereina per klases rugsėjo pirmom dienom ir atsirenka vaikus doh.gif Gal ta logopedė tada turės 90 minučių savo 45 minučių pamokoj? Nagi ne. Ji kaip dirbo, taip ir dirbs. Taip pat dirbs.
O vaikui dėmė liks. Žiauriai liks. Ir niekas nesigilins į jo raidos etapus, į jo pasiekimus. Kad galbūt santykinai jis toj pirmoj klasėj penkis kartus daugiau nuveikė, išmoko, negu kiti. Bet kam tas įdomu? Pas jį visur įrašyta - adaptuota programa, nors jo testų rezultatai yra geresni už kai kurių "sveikų" vaikų.
Atsakyti
Naitas, kazkas ten Kaune su PPT netvarkoj g.gif visu pirma tai PPT ir yra tm, kad skirtu mokymosi pagalbas, ne VRC (kuri gydo ir nustato psichines ir kt. ligas). PPT mokyklai yra pirmoji istaiga ir turi jos nuorodu klausyti.
Antra, ir pradineje, ir dabartineje mokykloje (nirs inau, kad pacioj "kruciausioj" nes naujausioj Balsiu mokykloj tokiu specialistu ner, nes tiesiog neisgali ju islaikyti verysad.gif ) yra pas mus spec. pedagoge ir ji dirba su grupele vaiku, panasaus poreikio, amziaus ir t.t. Logopedas jei vaikui skirta logopedo pagalba is PPT, dirba ne su grupe vaiku, kuriuos logopede korekcijai atsirenka ir ju sedi gal 15 klaseje doh.gif o individualiai 4u.gif mano sunus gauna 2 individualias pamokas per svaite su logopede, 2 su spec. pedagoge, nes sitas paslaugas apmoka atskira eilute valstybe, prie integruoto namu mokymo tai priklauso.
Jau PPT vertinimas tai tikrai jokia deme, F diagnoze, gal ir deme, bet ji tik indikacija mokymosi palengvinimams, kuriuos visdelto nurodo PPT. Pas mus PPT (bent jau man) yra labiau patikima pagalbos ir konsultaciju lygmenyje, nei VRC (VRC tiesiog tokie srautai, kad mano vaikui su jo specifika, tiesiog jie nieko pasiulyti negali doh.gif nu logopeda lotuliukas.gif )
Faktas, kad jai PPT lygis zemas, tikrai nieko is to negausi, jokios naudos..arba reikia zinoti, ko konkreciai reikalauti.
Atsakyti