Įkraunama...
Įkraunama...

Aš ir mano autistukas



user posted image

Autizmas - vystymosi raidos sutrikimas, išryškėjantys iki 3m. amžiaus, ir pasireiškiantis 3 veiklos srityse - socialinio bendravimo, komunikacijos bei elgesio.

Sutrikusio socialinio elgesio požymiai:

1. Savęs stimuliavimas
Stereotipinis arba save stimuliuojantis elgesys
pasireiškia pasikartojančiais kūno judesiais ar nuolat
atliekamais veiksmais su daiktais. Vieni nuolat žiūri į
šviesą, kiti purto rankas prieš savo akis, dar kiti
vokalizuoja ir klausosi savo garsų, muša stiprius
garsus skleidžiančius daiktus ir priešingai –
užsidengia ausis nors garsas nestiprus.
Kiti vaikai stimuliuoja save linguodami į šonus bei
sukdami daiktus. Viena iš savęs stimuliavimo ir
stereotipinio elgesio formų, gali būti agresija.

2. II. Agresija ir saviagresija
Savęs žalojimas dažniausiai pasireiškia galvos daužymu, rankų kandžiojimu,
draskymusi. Dėl negebėjimo suvokti aplinkos vaikas negeba prie jos
prisitaikyti, todėl būna agresyvus. Manoma, kad savęs žalojimas gali vykti,
kai:
– smegenyse trūksta betaendorfino. Jei vartojama šios medžiagos, savęs
žalojimas sumažėja;
– vaikai bando atkreipti kitų žmonių dėmesį. Tokiais atvejais siūloma vaiką
ignoruoti tuo momentu, kai pradeda save žaloti. Jis turi suprasti, kad
negali tokiu elgesiu atkreipti į save dėmesio.;
– kai vengiama atlikti užduotį;
– priešinimasis pasikeitimams;
– per didelė ar per maža stimuliacija (lietimas, per ilga pratybų veikla);
– baimė;
– kito žmogaus nesupratimas ir kt.

Polinkį į agresiją ir saviagresiją reikia pradėti slopinti kiek galima anksčiau.

Komunikacija

Neverbalinės ir verbalinės komunikacijos sutrikimai yra vienas
iš autizmo identifikavimo kriterijų. Jau pirmaisiais gyvenimo
metais stokojamo emocinio kontakto. Lengvesniais sutrikimų
atvejais įmanomas pakankamai efektyvus kontaktas (vaikas
supranta ir vykdo užduotis, atsako į klausimus). Kai kurie
bendrauja tik įprastoje aplinkoje, svetimoje – užsisklendžia.
Neretai teigiama,kad asmenys pasižymintys
autizmu , vengia akių kontakto.
Bendraudami pirmenybę teikia negyviems
daiktams, bet ne žmonėms.
Kartais prisiriša prie vieno iš artimųjų ir sunkiai išgyvena kai
jo nėra.
Bendravimą sunkina negebėjimas kontroliuoti savo elgesio.
Elgesys ir emocijos keičiasi nemotyvuotai – euforiją keičia
negatyvizmas, agresyvumas, išsiblaškymas ar saviagresija.
Bendravimą sunkina baimės – bijo gyvūnų, triukšmo, tam tikros spalvos, būti vieni, netekti mamos ir pan. Tačiau gali nebijoti to, kas iš tikrųjų pavojinga
Galbūt prieš pradėdamas pokalbį jis būtinai turi atlikti kažkokį ritualą, pvz., susidėti pieštukus į vieną liniją, kad save nuramintų.
Viso to norėdami išvengti renkasi keistus bendravimo būdus ar visai nebendrauja.

Kalba


Kai kurie vaikai kalba ar bando kalbėti, tačiau nejaučia sąryšio tarp kalbėjimo, kalbos ir komunikacijos. Nesupranta, kad kalba gali naudotis kaip bendravimo priemone.
Bene ženkliausias bruožas, į kurį tėvai atkreipia dėmesį, yra kalbos plėtotės sutrikimai. Manoma, kad apie 50% autistų vaikų nekalba ir nepradės kalbėti.
Kalbos plėtotės sutrikimai lemia galimybes išreikšti savo poreikius, bendrauti, mokytis, kaupti žinias.
Kalbantiems autistams būdinga neįprasta verbalizacija . Dažnos echolalijos (kitų žmonių žodžių kartojimas).Gali būti tiesioginės (kai iškart pakartojamas žodis) ir pavėluotos (kai pasakoma tik po kuri laiko). Kartojimas rodo, kad jie turi pakankamai išsivysčiusią foneminę klausą.
Autistai dažniausiai nevartoja įvardžio „aš” , save įvardija „tu”
(pvz: vietoj „Aš noriu miego” sako „Tu nori miego”). Tai susiję
su negebėjimu asmeniškai komunikuoti ir identifikuoti save
vardu.
Žodžiai neturi apibendrinančios reikšmės ir nevartojami kaip komunikacijos priemonės;
Vengia prašyti pagalbos (nemoka ir nesuvokia, kad gali prašyti);
Jie naudojasi gestais, mimika, greitai išmoksta simbolius, žaidžia žaidimus su daiktais ir žaislais. Žaidimų pobūdis rodo lakią vaizduotę.

Motorika

Savitai formuojasi vaikų, pasižyminčių autizmo sindromu, bendroji ir smulkioji motorika. Daugumai vaikų būdinga raumenų įtampa, nežymus rigidiškumas, diskoordinacijos ir apraksijos požymiai.

Ankstyvojoje vaikystėje dėl raumenų įtampos pasikeitimo diagnozuojama hiperkinezinė parezė. Galimas ir raumenų hipotonusas, nepaslankumas (vaikai labai judrūs, šokinėja, sėdėdami periodiškai svyruoja, beldimas pirštais ar daiktais, sunkumai mėgdžiojant judesius);

Dėl motorikos sutrikimų ilgai neišmoksta apsirengti, praustis ir pan.

Vaikams nesusiformuoja teigimo ir neigimo judesiai galva;

Motorikos savitumai lemia vaikų savitvarkos įgūdžių susidarymą bei įsitraukimą į bendrą veiklą.

Autizmo atpažinimas

Autizmas konstatuojamas tada, kai atitinka 6 (ar daugiau) požymius iš visų keturių grupių, bet iš A grupės turi būti bent du požymiai (iš kitu bent po vieną). Taigi:

A grupė - socialinės sąveikos kokybiniai sutrikimai:

- žymūs neverbalinės komunikacijos sutrikimai(įdėmaus akių žvilgsnio nebuvimas, savita veido išraiška ir kūno poza, gestų nevartojimas socialinei sąveikai reguliuoti).
- negebėjimas ieškoti malonumų ir jais dalintis su kitais.
- socialinės ir emocinės sąveikos stoka (nedalyvavimas žaidimuose, polinkis į vienatvę, neadekvatus kitų įtraukimas į veiklą (žmonių, kaip daiktų naudojimas)).
- socialinio elgesio ir vaiko amžiaus neatitikimas
B grupė - neverbalinės ir verbalinės komunikacijos bei vaizduotės kokybiniai sutrikimai:

- kalbos plėtotės sutrikimai, kurių nesistengiama kompensuoti alternatyviais būdais (gestais, mimika).
- asmenys, kurių kalba pakankamo lygio, nemoka ja naudotis kaip bendravimo priemone.
- echolalija.
- spontaniškų žaidimų ir su jais susijusios kalbos nebuvimas.
C grupė - pasikartojantis įkyrus elgesys ir veikla, bei riboti interesai:

- domisi viena, ar keliomis tomis pačiomis veiklomis.
- nenori keisti rutinos.
- pasikartojančios ir stereotipinės bendrosios bei smulkiosios motorikos manieros (sukimasis ratu, plojimas rankomis, plasnojimas, lingavimas ir kt.).
- dėmesio sutelkimas į kai kurias, smulkias daiktų dalis (gali būti ir kvapas, vibracja, garsas).
D grupė - sutrikimas nėra priskirtinas kitiems įvairiapusiams raidos nenormalumams:
- kalbos suvokimo raidos sutrikimui (lemiančiam socialines ir emocines problemas)
- neslopinamas prieraišumas.
- protinis atsilikimas (kurį lydi emociniai ir elgesio sutrikimai).
- ankstyvoji šizofrenija ir Rett sindromas

Ačiū Kristei 4u.gif

Nuorodos:

http://www.youtube.c...player_embedded

http://www.youtube.c...feature=related

http://www.youtube.c...feature=related

http://www.youtube.c...feature=related

http://www.youtube.c...feature=related

Ačiū Ice 4u.gif

user posted image


Atsakyti
Šį pranešimą redagavo Scintilla: 31 sausio 2012 - 17:20
Kokia graži paskutinė nuotrauka wub.gif wub.gif wub.gif

QUOTE(Scintilla @ 2012 01 31, 14:22)
koks šaunuolis J  thumbup.gif maniškiui tai būtų neįmanoma misija...jis tik kelias minutes gali ramiai pagulėti...dažniausiai per jas ir užmiega, o jei ne, vėl keliasi ir eina savais reikalais...dabar, kai nemiega pietų, per dieną būna pavargęs, tad vakare dažniausiai lūžta iš karto...


Žinok, aš irgi maniau, kad misija neįmanoma, nes taip namie buvo ir yra, nuo to laiko, kai jau neužmiega pietų, t.y. nuo 3,5 metų. O štai darželyje, matyt, suveikia "bandos jausmas", visi gula, tai ir jis, hmm...nors autistukui kaip ir atvirkščiai turėtų būti rolleyes.gif , bet, matyt, ne visiems taip. Šiaip J yra ypatingas tvarkdarys tongue.gif net auklėtojos sako, kad jis pastoviai vaikus moko ir moko, ko nereikia ir ką reikia daryti. Jis ir su mumis taip. Pvz. šįvakar vakare leidome sau pavakarieniauti ne namie. Tai J valgo ir kaip užsukta plokštelė vis diriguouja: "Manyte, vagyk! Tety, vagyk!" Garsiai ir ne vieną kartą, net aplinkiniai nusišypsojo blush-anim-cl.gif

Tie vaikai doh.gif Grįžtant namo J sumąstė palaižyti metalinį turėklą prie laiptinės lauke, nesužiūrėjom. Tai ne tik kad kramtuškė prilipo, bet ir liežuvis doh.gif Vaizdelis buvo ne koks unsure.gif tetis greitai atplėšė, bet burna buvo pilna kraujo, liežuvis užkraujavo. Vienžo - nė dienos be išdaigos...
Atsakyti
Šį pranešimą redagavo Ice: 31 sausio 2012 - 22:36
QUOTE(Ice @ 2012 01 31, 22:32)
Kokia graži paskutinė nuotrauka wub.gif  wub.gif  wub.gif
Žinok, aš irgi maniau, kad misija neįmanoma, nes taip namie buvo ir yra, nuo to laiko, kai jau neužmiega pietų, t.y. nuo 3,5 metų. O štai darželyje, matyt, suveikia "bandos jausmas", visi gula, tai ir jis, hmm...nors autistukui kaip ir atvirkščiai turėtų būti  rolleyes.gif , bet, matyt, ne visiems taip. Šiaip J yra ypatingas tvarkdarys  tongue.gif net auklėtojos sako, kad jis pastoviai vaikus moko ir moko, ko nereikia ir ką reikia daryti. Jis ir su mumis taip. Pvz. šįvakar vakare leidome sau pavakarieniauti ne namie. Tai J valgo ir kaip užsukta plokštelė vis diriguouja: "Manyte, vagyk! Tety, vagyk!" Garsiai ir ne vieną kartą, net aplinkiniai nusišypsojo blush-anim-cl.gif

Tie vaikai  doh.gif Grįžtant namo J sumąstė palaižyti metalinį turėklą prie laiptinės lauke, nesužiūrėjom. Tai ne tik kad kramtuškė prilipo, bet ir liežuvis  doh.gif Vaizdelis buvo ne koks  unsure.gif tetis greitai atplėšė, bet burna buvo pilna kraujo, liežuvis užkraujavo. Vienžo - nė dienos be išdaigos...


Ice, tu nepyk, bet man vis tiek juokingai nuskambejo... Kaip is tu pasakojimu. Visi zino, kad saltyje prie metalo liezuvis gali prilipti, bet vis tiek daug kam maga pabandyt 4u.gif

P.S. visoms mergaitems daug 4u.gif 4u.gif 4u.gif
Atsakyti
QUOTE(Pou @ 2012 01 31, 22:50)
Visi zino, kad saltyje prie metalo liezuvis gali prilipti, bet vis tiek daug kam maga pabandyt  4u.gif


Užtat J DAR nežinojo. Sužinojo rolleyes.gif Tikiuosi. Nors man įtarimas, kad jis gali antrą kartą bandyti - jis visada taip daro unsure.gif Akylai stebėsiu, nes tais laiptais su metaliniais turėklais lipame kiekvieną dieną.
Atsakyti
Šį pranešimą redagavo Ice: 31 sausio 2012 - 22:59
Ice, ir as esu bandzius doh.gif , po to draugei rodziau kad taip buna - ir netycia vel prilipau, abi prilipom doh.gif (cia vaikysteje) lotuliukas.gif
Atsakyti
Oi, Kriste, kad užsikvatojau tyloj besėdėdama...

Ice, va aš girdėjus apie tokius kaip Kriste atvejus lotuliukas.gif Ir tai normalios raidos vaikai. Man, kai mūsų autistukai, iškrečia kažką tokio, kas absoliučiai nepavaldu jokiai logikai, bet taip žavingai vaikiška, kažkodėl sukelia laimės pojūtį.
Na durniukai, durniukai, kaip įprasti vaikai wub.gif

Tik J, žinoma, saugok. Mėgsta jie pakartoti zbitkas, oi mėgsta doh.gif
Atsakyti
Dėkoju, už gražią ir labai svarbią temos pradžią 4u.gif
Atsakyti
QUOTE(Ice @ 2012 01 31, 23:32)
Tie vaikai  doh.gif Grįžtant namo J sumąstė palaižyti metalinį turėklą prie laiptinės lauke, nesužiūrėjom. Tai ne tik kad kramtuškė prilipo, bet ir liežuvis  doh.gif Vaizdelis buvo ne koks  unsure.gif tetis greitai atplėšė, bet burna buvo pilna kraujo, liežuvis užkraujavo. Vienžo - nė dienos be išdaigos...


na tikrai jau kad sumasto tie vaikai cool.gif
maniskis jauciu kad niekada taip nepadarytu,jis ypatingas pedantas,aukletojos sake kai dar nebuvo taip salta isveda vaikus i lauka tai jie puola prie to sniegelio,kas ragaut bando,kas voliotis,maniskis kazko neaiskaus niekada net prie burnos nepridetu schmoll.gif jis net saldumynu nevalgo,nei jokiu vaisiu,gali ramiausiai sokoladai,pyragai ant stalo voliotis,jam geriau kokie paprasti ledinukai,vanduo ar batonas sausas ax.gif
o mums dar vis suveikia stiprus vaiko apkabinimas artejant oziukams thumbup.gif tetis tik pamato kad jau pyks vaikas iskart ciumpa ji i glebi,sako na dabar tramdysim Lukuti,ir to uztenka thumbup.gif jis kazkaip atsipalaiduoja gleby ir po minuteles eina zaist kaip niekur nieko thumbup.gif
Atsakyti
Prisigyriau, kad mano vaikas neserga ir se tau doh.gif Siandien reikejo i VRC stacionara gultis, o atsikelem su didziausia sloga verysad.gif
Atsakyti
Sveikos mamytes, nors ir drebancia sirdim taciau jungiuosi prie Jusu,
nesenai grizom is vrc dar atsakymo neturim, bet greiciausiai bus kalbos neissivystymas ir autistiniai pozymiai.
Kol vaikas buvo namuose mes nieko tokio neitarem tik aisku neramino skurdus zodynas ir labai trumpi sakinukai is dvieju labai trumpu zodziu, bet kai pradejo eiti i darza tai vat ir parsidejo, ausytes tampymas, vaikscioti kartais pasistiebus, nepazystamiems zmonems neziuri i akis, draugauja tik su vienu vaiku, zaislais nesidalina dar ir kitu atima, nervuotas ir kas biski iskart i asaras, dar ir viduriai sustreikavo... zodziu visa puokste problemu, jau man atrodo, kad ir zvilgsnis kazkoks apsiblause.
Net nezinau nuo ko pradeti padeti..Skaiciau ir apie biomedicinini gydyma ir ape ivairias metodikas, taciau bijau uzdelsti, gal galit mamytes man padeti, patarti nuo ko pradeti kokius tyrimus reiktu atlikti ir pan., as vrc jokiu konkreciu patarimu negavau apart, kad reikalingas logopedas ir spec.pedagogas. Jus, kai kurios, turit ilgesne patirti sitoje kovoje su....su kuo?????????????
puikiai suprantu, kad Jums savu rupesteliu pakanka, bet kai turesit laiko brukstelkit koki viena kita patarima.
Atsakyti
Meri-le, kad gydymo kazkokio ir nera, nes autizmas vaistais neisgydomas, o ir vaistu nuo jo nera...... apart dirbt , dirbt ir dar karta dirbt su vaiku unsure.gif VRC specialistai teisingai ir pasake, kad reikalingas logopedas, spec. pedagogas ir aisku tevu darbas su vaiku.
Atsakyti
QUOTE(Žvėriukė @ 2012 02 02, 10:33)
Meri-le, kad gydymo kazkokio ir nera, nes autizmas vaistais neisgydomas, o ir vaistu nuo jo nera...... apart dirbt , dirbt ir dar karta dirbt su vaiku  unsure.gif VRC specialistai teisingai ir pasake, kad reikalingas logopedas, spec. pedagogas ir aisku tevu darbas su vaiku.

Tikra tiesa....Tik labai sunku ją suvokti.
Atsakyti