QUOTE(aurimk @ 2014 02 05, 21:13)
Patikrinau ir as, nu lyg viskas ok, bent jau maniskiai buvo originalus, ne taip kaip bent jau man pasitaike pigu.lt
kodėl nusipirkę neoriginalius neskundžiate kokybės inspekcijai ?
Prekių grąžinimą ar keitimą reglamentuoja Daiktų grąžinimo ir keitimo taisyklės (toliau - Taisyklės), patvirtintos Lietuvos Respublikos Ūkio ministro 2001-06-29 įsakymu Nr.217 (paskutinis pakeitimas 2012 m. kovo 15 d. Nr. 4-243):
4. Jeigu pirkėjui buvo parduota netinkamos kokybės ne maisto prekė ir pardavėjas su pirkėju neaptarė jos trūkumų, pirkėjas turi teisę savo pasirinkimu iš pardavėjo reikalauti:
4.1. pakeisti netinkamos kokybės prekę tinkamos kokybės preke;
4.2. atitinkamai sumažinti prekės kainą;
4.3. per protingą terminą neatlygintinai pašalinti prekės trūkumus;
4.4. atlyginti prekės trūkumų pašalinimo išlaidas, jeigu pardavėjui per protingą terminą jų nepašalinus trūkumus pašalino vartotojas pats ar trečiųjų asmenų padedamas;
4.5. vienašališkai nutraukti pirkimo-pardavimo sutartį ir pareikalauti grąžinti už prekę sumokėtus pinigus.
Pirkėjas, įsigijęs netinkamos kokybės prekę, pardavėjui pateikia raštišką prašymą, kuriame nurodo prekės trūkumus ir pirkėjo pasirinktą vieną iš šių taisyklių 4 punkto reikalavimų. Prie prašymo pridedamas kasos aparato kvitas arba pirkimopardavimo kvitas, arba kitas prekės pirkimąpardavimą iš šio pardavėjo patvirtinantis dokumentas (PVM sąskaita faktūra, sąskaita faktūra, mokėjimo kortelės sąskaitos išrašas, mokėjimo kortelės skaitytuvo čekis ir kt).
Kilus nesutarimų tarp pirkėjo ir pardavėjo dėl prekės kokybės, pardavėjas, gavęs raštišką pirkėjo prašymą, privalo ne vėliau kaip per 10 dienų nuo pirkėjo prašymo gavimo dienos, jeigu kiti teisės aktai nenustato kitaip, pateikti pirkėjui išsamų motyvuotą rašytinį atsakymą. Tais atvejais, kai pardavėjas turi prekės kokybę įrodančius dokumentus, jų kopijos privalo būti pridėtos prie pardavėjo atsakymo pirkėjui (Daiktų grąžinimo ir keitimo taisyklių (Žin., 2012, Nr.34-1637) 8 punktas).
Vartotojų prašymus pardavėjai, paslaugų teikėjai nagrinėja nemokamai.
Vartotojas gavęs neigiamą arba per 10 dienų negavus jokio atsakymo, turi teisę kreiptis į Valstybinę ne maisto produktų inspekciją. Prašymo (skundo) forma bei Inspekcijos kontaktai tinklalapyje adresu www.vnmpi.lt. Prašymą (skundą) vartotojas gali pateikti asmeniškai, paštu arba faksu. Prie prašymo (skundo) pridėdamos pirkimo, garantinio paso, susirašinėjimo bei kitų susijusių dokumentų kopijos. Inspekcija per 20 d.d. išnagrinės vartotojo prašymą (skundą) bei pateiks išvadas.