Įkraunama...
Įkraunama...

Rykštelės naudojimas: už ir prieš argumentuokit

QUOTE(alfija @ 2012 07 09, 09:08)
Viską ką čia išdėstėt yra tik jūsų supratimas, ir bandymas pasakyti jog taip manau aš.
Tai va taip kaip savo suvokimą bandot permesti man, taip savo suvokimą bandot perteikti, įteigti, įdiegti vaikui.
O pagrindinis dalykas vaikų sėkmingam auklėjime yra tas, tai mokėjimas girdėti- o ne pasakyti.


doh.gif
Beabejo, jog tai yra bandymas pasakyti, kad taip manau as...Net ne bandymas, o tiesiog pasakymas....Mano manymas yra pagrystas igyta praktika: perskaityta teorija, apkeliautom salim, susipazinimu su kitomis kulturomis, religijomis (nekalbu apie turisnes "viskas iskaiciuota" keliones), bendravimu su ivariais zmonemis..
Isnaudoju kiekviena galimybe gilinti savo zinias ir plesti savo mastymo lauka, nes vaiku auklejime yra svarbiausia sugebejimas duoti ir perteikti turimas zinias, mokytis kartu su vaiku..

Nezinau kiek vaiku Jus isauklejote, kad turite tokia savo sekmes formule, taciau manau, kad labai svarbu kartais moketi patyleti vietoje ir laiku, o jei sakyti tai tik labai pasverta ir apgalvota zodi.
Mokejimas girdeti ir suprasti yra du skirtingi dalykai...Ishgirsti yra viena, o suprasti ka vaikas norejo pasakyti ar parodyti savo veiksmu yra kita...Aishku, jei sunku suprasti ir daryti is to isvadas, lengviau ishsitraukti rykste..
Tik labai liudna, kad dar yra tiek daug taip mastanciu mamyciu.



Atsakyti
Bet aš kitaip ir neįsivaizduoju pokalbio. Naivu tikėtis, kad vaikas iš pirmo karto ims ir paklausys, atsimins ir supras kas ir kaip.
Papildyta:
QUOTE(Ilgaplaukė @ 2012 07 09, 13:46)
Manau,kad kiekviena karta pasisodinus vaika nepamokslausi,bet...priminsi susitarima(kartu su vaiku ivedamos tam tikros taisykles) ir kokios bus pasekmes ,jei tu susitarimu-taisykliu nesilaikysi.Tada nebus jokiu nuoskaudu.



STOP, čia anot daugelio čia diskutuojančių mamų pasekmių už taisyklių nesilaikymą negali būti, tai bausmė doh.gif tai viršenybės rodymas doh.gif Vat ir sakau kas būna kai nėra pasekmių o vaikui gražiuoju bandoma išaiškinti visas gyvenimo tiesas tikintis kad jis išgirdo ir suprato.
Atsakyti
QUOTE(bevardė @ 2012 07 09, 15:19)

STOP, čia anot daugelio čia diskutuojančių mamų pasekmių už taisyklių nesilaikymą negali būti, tai bausmė  doh.gif  tai viršenybės rodymas  doh.gif  Vat ir sakau kas būna kai nėra pasekmių o vaikui gražiuoju bandoma išaiškinti visas gyvenimo tiesas tikintis kad jis išgirdo ir suprato.



Man ju pasakos juokingos. Kazkodel neisaugo maniskis nei auka,nei as jauciausi virsesne uz vaika,ir atvirksciai. mirksiukas.gif Todel ir nesusitvarko su savo vaikais,nes mano,kad papleksnojimas nedaro jokios zalos,o atnesa naudos.Idomu tik kokios,nes kaip matau,karts nuo karto vis reikia ju vaikams priminti,kas namuose virsesnis,vis papleksnojant. Tik jos nesusimasto,kad trimeciui,ar septynmeciui dar galima uzvozti,o kaip bus su paaugliu g.gif Nemanau,kad jis stoves ir lauks kol mama suduos.Idomu,kokiu tada priemoniu imsis,va tokios mamytes. g.gif blink.gif
Atsakyti
QUOTE(Saulale @ 2012 07 09, 15:13)
Tik labai liudna, kad dar yra tiek daug taip mastanciu mamyciu.


paskutiam, šeštam auginamam vaikui jau aštuoneri. Laukiu kol susitvarkys popieriniai reikalai ir auginsiu septintą ir aštuntą smile.gif .
O jūs?
Atsakyti
Šį pranešimą redagavo alfija: 09 liepos 2012 - 16:08
QUOTE(bevardė @ 2012 07 09, 15:19)
STOP, čia anot daugelio čia diskutuojančių mamų pasekmių už taisyklių nesilaikymą negali būti, tai bausmė  doh.gif  tai viršenybės rodymas  doh.gif  Vat ir sakau kas būna kai nėra pasekmių o vaikui gražiuoju bandoma išaiškinti visas gyvenimo tiesas tikintis kad jis išgirdo ir suprato.

Pasekmė nuo bausmės skiriasi. Pasekmė įvyksta be tėvų pastangų, veikiant fizikiniams arba socialiniams dėsniams. Bausmei reikia aktyvaus tėvų įsikišimo, pradedant taisyklių nustatymu ir baigiant kontrole bei baudimu už jų nesilaikymą.

Labai nedaug tėvų net ir tose situacijose, kur nėra grėsmės sveikatai ar gyvybei, leidžia vaikams patiems priimti sprendimus, patirti pasekmes ir pasimokyti. Daugelis linkę bausmių ir skatinimų metodu užkirsti kelią bet kokiam, jų patirtimi, klaidingam vaiko pasirinkimui ar sprendimui.

Kai paauglys sūnus pareikšė, kad jis eis į sesers pirmosios komunijos šventę su kasdieniniais šortais, maike ir kroksais, pasakiau, kad ir jam pačiams, ir sesei, ir mums su tėčiu, ir visiems svečiams dėl to bus nejauku. Kadangi jis nuomonės nepakeitė, leidau jam pasimokyti iš situacijos pačiam. Žvilgsniai, klausimai, bandymas jį kur nors paslėpti nuotraukose, galiausiai jo paties stengimasis kažkaip likti tarsi nuošalyje ir greitas persirengimas grįžus į šventę namuos - čia buvo patirtis įgyta per jo paties pasirinkimo pasekmes. O galėjau moralais priversti persirengti, arba palikti namuos, jei nesutinka - tada būtų gavęs bausmę, bet išvengęs pasekmių ir iš jų įgaunamos patirties.
Atsakyti
Šį pranešimą redagavo pagyvenus: 09 liepos 2012 - 16:11
QUOTE(pagyvenus @ 2012 07 09, 17:10)
ir skatinimų metodu


aha. Bet niekas apie tai nekalba, kad irgi yra ta pati bausmė. Vaiko valios ir laisvės varžymas. Ir neleidimas pažinti pasekmių, prie kurių tas sprendimas priveda. Su jai sutinku visada. Neraginu, nekviečiu, ir niekaip neskatinu. Jis žino, kad sušilus ledų negalima.
Visada leidžiu susipažinti su savo sprendimo netinkamumu. Pvz. po ilgo šokinėjimo ant batuto ir nesutikimo laiku nulipti tenka atsisakyti kitų malonumų- negalima valgyti ledų, kurių rengėmės valgyti visi ir t.t.
Atsakyti
QUOTE(pagyvenus @ 2012 07 09, 17:10)
Labai nedaug tėvų net ir tose situacijose, kur nėra grėsmės sveikatai ar gyvybei, leidžia vaikams patiems priimti sprendimus, patirti pasekmes ir pasimokyti. Daugelis linkę bausmių ir skatinimų metodu užkirsti kelią bet kokiam, jų patirtimi, klaidingam vaiko  pasirinkimui ar sprendimui.

O galėjau moralais priversti persirengti, arba palikti namuos, jei nesutinka - tada būtų gavęs bausmę, bet išvengęs pasekmių ir iš jų įgaunamos patirties.



Vaikas turi pats uz savo priimtus sprendimus,patirti ju pasekmes.Pvz.,kai vietoj to,kad pakartoti istorija(pasiruosti kontroliniam darbui),sunus(septinkokas budamas) nusprende geriau pazaisti krepsini. Pasekme- gavo trejeta. Kitus kartus net nereikejo priminti,pirmiau mokslai,o paskui pramogos. mirksiukas.gif
Na skatinimas skatinimu nelygus.Va viena cia forumiete uz tai,kad vaikas mokintusi,jam moka pinigus. blink.gif Geriau jau gautu blogesni pazymi,bet kad jis pats pajustu pasekmes.

Na gal vertejo prilupti ir priversti persirenkti. tongue.gif
Atsakyti
QUOTE(bim-bam @ 2012 07 09, 12:28)
dar cia buvo paskutinese zinutese pamineta apie mokymasi. seku ne viena internetini dienorasti mamu, kurios vaikus moko namie. kaip suprantu, cia ir daug daugiau tokiu pavyzdziu yra, kad vaiku tikrai nereikia verst mokytis. jie patys motyvuoti dometis tuom, kas jiems idomu, o ir mama pateikia kitus dalykus taip, kad sudomintu.


Ok, aš jums duosiu pavyzdį, jūs man duokit idėją motyvacijai. Vaikas, 6/7-erių metų, antrokas, - metu gale egzaminai, kurie įeis į jo, kaip čia pasakyt g.gif mokslo istoriją. Moksluose atsilikęs žiaaauriai dėl tam tikrų priežasčių. Taigi, kad į jo istoriją įrašytų gerus pažymius, egzaminus reikia išlaikyti labai gerai. Kaip, per metus laiko pasiekti stulbinančių rezultatų? Nes reikia, kad vaikas, ne tik, kad išmoktų tai, kame buvo atsilikęs, pasivytų bendrą klasės rodiklį, bet dar ir egzaminus gerai išlaikytų g.gif
Duokit man motyvacijos pavyzdžių. 4u.gif


QUOTE(bevardė @ 2012 07 09, 15:19)
Bet aš kitaip ir neįsivaizduoju pokalbio. Naivu tikėtis, kad vaikas iš pirmo karto ims ir paklausys, atsimins ir supras kas ir kaip.
Papildyta:
STOP, čia anot daugelio čia diskutuojančių mamų pasekmių už taisyklių nesilaikymą negali būti, tai bausmė  doh.gif  tai viršenybės rodymas  doh.gif  Vat ir sakau kas būna kai nėra pasekmių o vaikui gražiuoju bandoma išaiškinti visas gyvenimo tiesas tikintis kad jis išgirdo ir suprato.


drinks_cheers.gif Nesvarbu, kad pavadinsi, bausmė ar pasekmė, leidimas pačiam ant savo kailio pajusti ir pan. - finale gaunasi tas pats, už tam tikrą elgesį, tam tikras atlygis 4u.gif

QUOTE(Ilgaplaukė @ 2012 07 09, 16:25)
Man ju pasakos juokingos. Kazkodel neisaugo maniskis nei auka,nei as jauciausi virsesne uz vaika,ir atvirksciai. mirksiukas.gif  Todel ir nesusitvarko su savo vaikais,nes mano,kad papleksnojimas nedaro jokios zalos,o atnesa naudos.Idomu tik kokios,nes kaip matau,karts nuo karto vis reikia ju vaikams priminti,kas namuose virsesnis,vis papleksnojant. Tik jos nesusimasto,kad trimeciui,ar septynmeciui dar galima uzvozti,o kaip bus su paaugliu g.gif Nemanau,kad jis stoves ir lauks kol mama suduos.Idomu,kokiu tada priemoniu imsis,va tokios mamytes. g.gif  blink.gif


Man atrodo jūs jau susipainiojote savo komentaruose lotuliukas.gif
Atsakyti
QUOTE(Ilgaplaukė @ 2012 07 09, 17:41)
  Na gal vertejo  prilupti ir priversti persirenkti. tongue.gif


Galima dar prilupti po viskam, nes tokią gėdą prieš žmones apturėjau doh.gif

Su mokymusi ar nesimokymu situacija gerokai keblesnė. Pasirinkimo nesimokyti pasekmėje gautas trejetas veikia tikrai ne visus vaikus. Dalis vaikų greitai susitaiko su tuo pažymiu, kurį gauna ir renkasi geriau prastą pažymį ir malonumą, nei geresnį pažymį ir sunkų darbą. O ilgalaikio nesimokymo pasekmės yra ne tik trejetas ar dvejetas semestruose, bet prasti egzaminų pažymiai, prastesnės galimybės ateityje mokintis norimą specialybę. Labai mažai vaikų net ir paauglystėje sugeba adekvačiai suvokti šias pasekmes, o kai jau pradeda suprasti, mokinimosi įgūdžių trūksta, spragos žiniose būna per didelės, kad sugebėtų pasivyti.

Savu laiku su vyru pasirinkom sprendimą palikti mokinimasi vaiko atsakomybei (bent jau poroje mano skaitytų knygų taip patariama). Rezultatai ne tragiški, bet ir nėra labai žavintys. Nukentėjo ir vaikų pasiekimai, ir mano nervai žiūrint į rezultatus. Tokio pasirinkimo nerekomenduočiau kitiems. Arba jis neveikia mano vaikams, arba aš neišmokau jo teisingai taikyti. Ieškau toliau, kaip gerinti situaciją.
Atsakyti
QUOTE(pagyvenus @ 2012 07 09, 18:09)
Su mokymusi ar nesimokymu situacija gerokai keblesnė. Pasirinkimo nesimokyti pasekmėje gautas trejetas veikia tikrai ne visus vaikus. Dalis vaikų greitai susitaiko su tuo pažymiu, kurį gauna ir renkasi geriau prastą pažymį ir malonumą, nei geresnį pažymį ir sunkų darbą. O ilgalaikio nesimokymo pasekmės yra ne tik trejetas ar dvejetas semestruose, bet prasti egzaminų pažymiai, prastesnės galimybės ateityje mokintis norimą specialybę. Labai mažai vaikų net ir paauglystėje sugeba adekvačiai suvokti šias pasekmes, o kai jau pradeda suprasti, mokinimosi įgūdžių trūksta, spragos žiniose būna per didelės, kad sugebėtų pasivyti.



susitaikyt su tuo pazymiu - dar labai daznai padeda mokytojos komentaras - "nieko tokio, kita kart geriau pasiseks" doh.gif , kaip suprast pasiseks - ismokt reik, o ne sekmes tiketis unsure.gif o tai nera labai idomu ir daznai vaikai nueina "pasroviui", kas gadina ju ateiti, aisku, gali paskui mokantis savarankiskai vytis, perlaikinet egzaminus - ir pasiekt to, ko nori, bet... O jei ir tada pasirinks lengviausia kelia - prastesne specialybe, maziau apmokama darba - nenoriu taip rizikuot savo vaiku ateitimi, ypac kai vaikas yra "gabus tinginys" cool.gif
Atsakyti
QUOTE(Limcamca @ 2012 07 09, 18:07)
Ok, aš jums duosiu pavyzdį, jūs man duokit idėją motyvacijai. Vaikas, 6/7-erių metų, antrokas, - metu gale egzaminai, kurie įeis į jo, kaip čia pasakyt  g.gif mokslo istoriją. Moksluose atsilikęs žiaaauriai dėl tam tikrų priežasčių. Taigi, kad į jo istoriją įrašytų gerus pažymius, egzaminus reikia išlaikyti labai gerai. Kaip, per metus laiko pasiekti stulbinančių rezultatų? Nes reikia, kad vaikas, ne tik, kad išmoktų tai, kame buvo atsilikęs, pasivytų bendrą klasės rodiklį, bet dar ir egzaminus gerai išlaikytų  g.gif
Duokit man motyvacijos pavyzdžių.  4u.gif 


Dėl ankstesnių sprendimų dabar tenka pasigilinti į sritį, kas motyvuoja mokinimuisi, kaip ir kokią motyvaciją skatinti. Kiek pavyko suprasti, tai šioje srityje vidinė motyvacija yra susijusi su pažinimo džiaugsmu ir pasitenkinimu, kai pavyksta pasiekti norimą rezultatą. O išorinė motyvacija panaši kaip ir kitose srityse - formalus vertinimas, pažymiai, tėvų skatinimo arba bausmių sistemos. Vidinė motyvacija yra universalesnė, kurią vaikas galės pritaikyti ateityje visose naujų įgūdžių ir išmokino reikalaujančiose srityse. Tačiau jos ugdymas yra trunkantis ilgiau ir per metus aprašytų norimų rezultatų abejoju, kad pavyktų pasiekti. O išorinėje kaip ir visose srityse - nuo mokėjimo už pažymius iki rožinės vzijos nupiešimo ir programos sudarymo, kaip pasiekti tą viziją.
Atsakyti
QUOTE(Kriiste @ 2012 07 09, 18:30)
ypac kai vaikas yra "gabus tinginys" cool.gif


Vaikai tokie negimsta, mes juos tokiais padarome 4u.gif
Yra du dalykai, kuriuos pagal pasaulio sutvarkymą būtini žmogui - valgymas (maistas kūnui) ir išmokimas/pažinimas - maistas sielai. Ir pagal pasaulio surėdymą abu šie dalykai - tiek valgymas, tiek ir sužinojimas ko nors naujo - teikia žmogui malonumą. Didžiausia blogybė, kurią sugebam sau padaryti, tai atimti šiuos du malonumus. Kai vietoje to, kad su pasimėgavimu pavalgyti, grūdame maistą į skrandį, viena akimi žiūrėdami įlaikrodį ir mintimis jau sėdėdami kokiam nors posėdyje ar susirinkime, nes REIKIA kuo greičiau pavalgyti. O vietoje to, kad pasidžiaugti tuo, ką sužinojome naujo, grūdame į pertemtas smegenis dar papildomą porciją bereikšmės informacijos, nes REIKIA gauti gerą pažymį, gerą vidurkį, gerą specialybę.
Beja, vaikai nuo prigimimo turi polinkį tirti skonius, atsirinkti jam tinkamus ir mėgautis maistu. Taip pat ir pažinti pasaulį bei mėgautis kiekvienu naujai sužinotu dalyku. Kažkaip mes sugebame augindami juos tai "išmušti" ir paversti "gabiais tinginiais", kurie nebenori nieko.
Atsakyti