PRADŽIAI NORIU PARAŠYTI TIK TIEK, KAD NESU NEI PEDAGOGĖ, NEI TEISININKĖ, NEI DIRBU SAVIVALDYBĖJE, TODĖL NECITUOSIU JOKIŲ TEISINIŲ DALYKŲ. TIESIOG PAPASAKOSIU SAVO REALIĄ PATIRTĮ.
1. Priešistorė vaikas pradėjo labai vėlai kalbėti. Kadangi problema dėl kalbėjimo buvo tikrai akivaizdi, tai jau nuo mažumės lankėmės pas logopedus. Taip pat bandžiau iškovoti, kad logopedas būtų skirtas ir darželyje. Aišku darželis su tuo nesutiko neva vaikas dar mažas ir pan. Tuomet nesusileidau, keliavome su vaiku į PPT ir Raidos centrą. Ten gavome pažymas, kad vaikui logopedo reikia jau dabar, o ne po 3-jų metų. Logopedą gavome ir darželyje, ir dar vežėme į privatų kabinetą.
2. Vaikas gimęs metų pabaigoje. Taigi artėjo laikas, kai reikės pradėti keliauti į mokyklą, o aš tikrai mačiau, kad nors pažangą jis daro labai gerą, tačiau tikrai jis nepasivijo savo tais pačiais metais gimusių vaikų. Taigi, pradėjau aiškintis galimybes vaiko į mokyklą neišleisti.
3. Dar 2013 m. gruodį skambinu į PPT ir bandau pasikonsultuoti, ką man daryti, kad vaikas galėtų pradėti mokyklą lankyti metais vėliau. Gaunu atsakymą, kad tokių galimybių nėra. Jeigu nevesiu į mokyklą, kaip priklauso pagal įstatymus, tai gausiu baudą ir informacija apie tai, kad neprižiūriu vaiko ir nesirūpinu jo gerove bus perduota vaikų teisių apsaugos specialistams. Apie jokius tausojančius rėžimus ir panašias galimybes PPT man nepaaiškino.
4. Nenuleidau rankų užsirašiau į Vaiko raidos centrą. Eilė mums atėjo 2014 m. balandį. Tuomet su vaiku 2 savaites lankėme psichologo, logopedo, spec. pedagogo, ergoterariauto užsiėmimus. Gavome rekomendacijas, kad vaikui dėl kalbos bėdų reikia pagalbos. Esu be galo dėkinga Raidos centro specialistams, nes būtent ten man atsakė į mano klausimus, papasakojo apie sveikatą tausojantį rėžimą ir padrąsino kovoti už savo vaiką.
5. Oficialias Vaiko raidos centro išvadas gavome apytiksliai po dviejų savaičių, kai pasibaigė visi užsiėmimai.
6. Dar būdama Vaiko raidos centre registravausi į PPT. Nors nežinojau, kokias rekomendacijas gausiu, tačiau į eilę jau atsistojau, nes juk eilėje tenka laukti daugiau kaip mėnesį.
7. Atėjus laikui pasiėmiau Raidos centro išvadas ir šeimos gydytojo siuntimą, kuriame būtinai turi būti įrašyta, kad vaikui reikalingas sveikatą tausojantis rėžimas. Keliavau į PPT. Ten vaiką testavo PPT psichologė. Taip pat mus dar pastatė į eilę, kad su vaiku pabendrautų ir PPT logopedė (nors logopedo išvadas iš dviejų savaičių kiekvienos dienos užsiėmimų jau davė Raidos centras, bet PPT to nepakako ir jie nusprendė, kad per pusvalandį jų logopedė įvertins geriau).
8. Dar po poros savaičių apsilankėme pas PPT logopedę. Ji pripažino, kad vaiko kalba tikrai vėluoja ir pritarė, kad vaikui galima skirti sveikatą tausojantį rėžimą.
9. Apie savo norą vaiko neleisti į mokyklą su darželiu ir mokykla buvau kalbėjusi jau seniai, tačiau dabar, kai žinojau, kad turėsiu ir tokias rekomendacijas, vėl myniau direktorių slenksčius. Kadangi nei mokykla, nei darželis tokio atvejo neturėjo, tai tik skėsčiojo rankomis . Darželis aiškino, kad vaiko priešmokyklinuko krepšelis jau išnaudotas, o mokykla aiškino, kad neturi mokytojų, mokytojoms dideli krūviai ir niekas nesutiks vaikščioti kažkur.
10. Surinkusi visas pažymas su spaudais, rekomendacijomis, siūlymais oficialiai įteikiau darželiui ir mokyklai.
11. Ačiū darželio pavaduotojai, kuri ištiesė ranką ir pažadėjo savivaldybėje pasiaiškinti, kaip elgtis tokiu atveju. Pasirodė, kad savivaldybė turi net visą aprašą apie tai. Darželis pažadėjo vaiką pasilikti.
12. Mokykloje buvo atostogų metas - jie man pažadėjo atsakymą pateikti pateikti paskutinę rugpjūčio savaitę .
13. Kadangi buvo didelė nežinomybė, kur mes atsirasime rugsėjo pirmąją, tai pasisiuvome uniformą (ji būtina mokykloje), nusipirkome kuprinę . Kitaip tariant pasiruošėme scenarijui A neeisime į mokyklą, scenarijui B eisime į mokyklą.
14. Pasisekė likome darželyje, ateina dvi mokytojos. Nors aš pati iš karto kartojau, kad kitais metais tikrai norėsime keliauti į pirmą klasę ir mokytojos gali neateiti, nes man čia tik formalumas, tačiau jos lankosi pagal sudarytą grafiką, nesimuliuoja. Tikrai matau, kad su vaiku dirba. Nors pati jų nemačiau (su viena esu kalbėjusi tik telefonu), tačiau vaikas apie jas labai gražiai atsiliepia, pamokėlėms nesipriešina ir tikrai mokosi. Taigi mokytojos savo darbą dirba.
DĖL TO, KAD ABU TĖVAI TURI SUTIKTI, KAD VAIKAS BUS UGDOMAS PAGAL TRIŠALĘ SUTARTĮ mačiau komentarą aukščiau, kad pakanka ir vieno iš tėvų. Galbūt kokiame savivaldybės įsakyme ar dar kur nors yra įrašyta, kad pakanka vieno iš tėvų. Dėl to nesiginčysiu, bet MUMS LIEPĖ PASIRAŠYTI ABIEMS. Naitai, jeigu galėtumėte nurodyti, kur konkrečiai yra įrašyta, kad pakanka vieno iš tėvų, tai būčiau labai labai dėkinga. Kartais tikrai reikia turėti raštą ir juo mojuoti visiem po nosimi. Taigi, jeigu įvardinsite, tai ačiū Jums. Atsiprintinsiu ir įsisegsiu į papkalę.
DĖL TO, KAD IR DARŽELIS, IR MOKYKLA PRIVALO SUTIKTI DĖL TRIŠALĖS SUTARTIES vėlgi, gal taip ir yra, bet aš pati niekur neradau, kad oficialiuose raštuose būtų įvardinta tokia privaloma sąlyga. Jeigu galite įvardinti, kur tai konkrečiai yra parašyta, tai labai padėtumėte manau ir kitoms mamoms, kurios keliaus tą nelengvą kelią. Kadangi oficialių raštų nemačiau, tai mano patirtis yra tik tokia, kiek žodžiu apie tai man sakė specialistai. O vaiko raidos centre ir PPT man teigė, kad darželis ir mokykla gali nesutikti...
DĖL TO, KAD VIEN TĖVŲ NORO NELEISTI VAIKO TIESIAI Į ANTRĄ KLASĘ NEPAKANKA vėlgi, kur tai parašytą? Ši vieta man ypač aktuali, nes kitais metais to reikalausiu. Jeigu galite nurodyti, kur tai įvardinta, tai būčiau dėkinga. Aš šiuo klausimu girdėjau dvi skirtingas nuomones. Mokyklos direktorė teigė, kad jeigu yra toks tėvų pageidavimas, tai vaikas ir nebus keliamas į antrą klasę. Taip kaip ir, jeigu mokykla nori vaiką palikti antriems metams, bet tėvai nesutinka, tai mokykla to padaryti negali. PPT girdėjau kiek kitokią nuomonę - neva yra buvę atvejų, kai tėvai nori vaiką palikti antriems metams, o mokytoja teigia, kad vaikas padarė labai gerą pažangą. Tuomet atsiranda konfliktas. TAIGI, JEIGU GALITE ĮVARDINTI, KUR MAN PASISKAITYTI OFICIALŲ DOKUMENTĄ APIE ŠIĄ SITUACIJĄ, TAI BŪČIAU LABAI DĖKINGA.
PABAIGAI NORIU PRIMINTI DAR KARTĄ, KAD ČIA SURAŠIAU SAVO PAČIOS ASMENINĘ PATIRTĮ. AŠ ESU TIESIOG MAMA, KURI KOVOJO UŽ SAVO VAIKĄ NESU TEISININKĖ, NETURIU JOKIOS PATIRTIES DĖL VAIKŲ UGDYMO ORGANIZAVIMO IR PAN.
TEISA, SULAUKIU TOKIO LIETUVIŠKO KLAUSIMO KIEK IR KAM DAVIAU, KAD VAIKAS LIKTU DARŽELYJE. ATSAKINGAI GALIU PASAKYTI, KAD JOKIŲ NEI BRANGIŲ, NEI PIGIŲ KYŠIŲ NEDAVIAU NIEKAM, JOKIŲ PAŽĮSTAMŲ SAVIVALDYBĖJE, MOKYKLOJE NETURIU. TIESIOG UŽSISPYRIAU IR ĖJAU IKI GALO, NES AŠ ESU GERIAUSIA SAVO VAIKO ADVOKATĖ. BUVAU PASIRUOŠUSI KELIAUTI TOLIAU JEIGU ARBA DARŽELIS, ARBA MOKYKLA NESUTIKTU SU TRIŠALE SUTARTIMI, TAI RAŠYČIAU RAŠTUS Į SAVIVALDYBĘ IR ŠVIETIMO MINISTERIJĄ.
DABAR JAU RUOŠIUOSI KOVAI, KAD KITAIS METAIS KELIAUTUME Į PIRMĄ KLASĘ