Įkraunama...
Įkraunama...

Knygų skaitytojų klubas, 85 laida

QUOTE(Jurzole @ 2013 07 11, 10:40)

Kita vertus, tokio tipo knygose daznai bandoma sakyti (ir ne visada labai jau subtiliai), kad Lietuva nera pasaulio bamba, kad kitur pasaulyje mums iprasti dalykai vyksta kitaip ir kad gal vertetu is to pasimokyti (nebutinai perimti) - tai irgi sukelia kai kuriu skaitytoju susierzinima  ax.gif

Ar tikrai? smile.gif Ne visko, kąs vyksta "kitur pasaulyje" derėtų mokytis smile.gif Nesutinku, kad kitur tiesa yra labiau tiesa, o žalesnės žolės ieškojimas kaimyno kieme - bendražmogiškas ir multikultūrinis reiškinys. Kai pakeliauji, paskaitai, pamatai, susipažįsti su skirtingom kultūrom, kalbom, įpročiais, religijom, supranti, kad žmogus iš prigimties gimęs ieškoti, kur geriau/skaniau/lengviau/maloniau. Ir tik mentaliai subrendęs susigaudai, kad žolės žalumas tavo kieme priklauso ne nuo kaimyno, o nuo tavęs paties. Dar daugiau: suvoki, kad kažkur kitur pasaulis tuo ir žavus, kad jis kitoks, kad skiriasi nuo maniškio smile.gif Ir kaip nuobodu būtų gyventi, jei staiga visi priimtų Melniko, Užkalnio ir kitų panašių veikėjų atrastas "tiesas"kaip gyvenimo vadovėlį ir copy-paste principu subeždžionėtų. Kur tada liktų tautiškumo identitetas? Kuo tada žavėtų Paryžius?
Atsakyti
QUOTE(jbs @ 2013 07 11, 11:01)
Ar tikrai? smile.gif Ne visko, kąs vyksta "kitur pasaulyje" derėtų mokytis smile.gif Nesutinku, kad kitur tiesa yra labiau tiesa, o žalesnės žolės ieškojimas kaimyno kieme - bendražmogiškas ir multikultūrinis reiškinys. Kai pakeliauji, paskaitai, pamatai, susipažįsti su skirtingom kultūrom, kalbom, įpročiais, religijom, supranti, kad žmogus iš prigimties gimęs ieškoti, kur geriau/skaniau/lengviau/maloniau. Ir tik mentaliai subrendęs susigaudai, kad žolės žalumas tavo kieme priklauso ne nuo kaimyno, o nuo tavęs paties. Dar daugiau: suvoki, kad kažkur kitur pasaulis tuo ir žavus, kad jis kitoks, kad skiriasi nuo maniškio smile.gif Ir kaip nuobodu būtų gyventi, jei staiga visi priimtų Melniko, Užkalnio ir kitų panašių  veikėjų atrastas "tiesas"kaip gyvenimo vadovėlį ir copy-paste principu subeždžionėtų. Kur tada liktų tautiškumo identitetas? Kuo tada žavėtų Paryžius?

Nu ir ka dabar daryt, jei tu mano zodzius savaip isvartei, ir visai i kita puse? mirksiukas.gif Nesakiau juk, kad viska reikia priimti - tai irgi yra mokymosi proceso dalis. Pakanka tik neisivaizduoti, kad nereikia mums visai tos kaimyno zoles, nes ir sava gerai, ir geresnes niekur nebus. Tiek ir tenorejau pasakyti 4u.gif
Papildyta:
QUOTE(Brūkšniukas @ 2013 07 11, 10:58)
Puikiai pasakei. Iš tiesų tas politkorektiškumas labiausiai ir erzina. Bet tikriausiai praeis - kaip ir viskas praeina.

Mane irgi erzina. Bet politinis NEkorektiskumas erzina nei kiek ne maziau. Galgi tame ir yra laisvos visuomenes esme, kad kiekvienas gali tureti savo pakantumo riba? Ir kad galima gyventi ir sugyventi, vienas kitam netrukdant, nors tos ribos ir skirtingos?

P.S. Knygu tema tai neturiu ka pasakyti, nes jau gal pusantro menesio tik zurnalus ir negrozine lit. skaitau ax.gif
Atsakyti
QUOTE(Jurzole @ 2013 07 11, 11:40)
Na gal ne taip issireiskiau, zodis "ïsankstinis" cia is tiesu ne prie ko, bet esme nuo to nesikeicia. Nei Uzkalnis, nei Melnikas, nei joks kitas autorius savo knygose neraso, kad LT gyventojai yra kaimieciai, pasaulio nemate, ir t.t., ir pan. - cia jau skaitytojo, ir tik skaitytojo, interpretacija  mirksiukas.gif

Kita vertus, tokio tipo knygose daznai bandoma sakyti (ir ne visada labai jau subtiliai), kad Lietuva nera pasaulio bamba, kad kitur pasaulyje mums iprasti dalykai vyksta kitaip ir kad gal vertetu is to pasimokyti (nebutinai perimti) - tai irgi sukelia kai kuriu skaitytoju susierzinima  ax.gif



As ir ta norejau pasakyt, nemaciau niekur teiginiu, kad lietuviai kaimieciai ir t.t. Apie tuos kai kuriuos postsovietinius relikttus išties teisingai autorius pastebejo, niekur nuo to nepabegsi.Alia isties kartais per daug naiviai, isoriskai, idealizuotai Prancūzijos atžvilgiu autorius mąstė. na nėra tų tablo pas mus stotelėse, bet man tai ne pasaulio pabaiga, nematau čia jokio didelio pažeminimo smile.gif
Atsakyti
Čia išlindo bendravimo raštu trūkumai smile.gif Kartais perskaitom tarp eilučių ten, kur nieko neparašyta. O tai, kas parašyta eilutėse su viena intonacija mintyje, skaitytojas gali perskaityti su kita. Iš čia visi nesusikalbėjimai smile.gif O esmė turėjo būti labai paprasta: Melniko knyga mane nuvylė. Kas, beje, irgi turi savito žavesio: labai jau čia įdomi ta tema būtų, jei visos tas pačias knygas skaitytume ir visos vienodai jas priimtume? biggrin.gif
Atsakyti
QUOTE(Jurzole @ 2013 07 11, 12:40)
Na gal ne taip issireiskiau, zodis "ïsankstinis" cia is tiesu ne prie ko, bet esme nuo to nesikeicia. Nei Uzkalnis, nei Melnikas, nei joks kitas autorius savo knygose neraso, kad LT gyventojai yra kaimieciai, pasaulio nemate, ir t.t., ir pan. - cia jau skaitytojo, ir tik skaitytojo, interpretacija  mirksiukas.gif


Dėl Melniko tai tikrai sutinku, jis nesityčioja ir neprasivardžiuoja, jam daugiau būdingas naivus (kaip taikliai pastebėjo Jūržolė) noras "prancūzišką gėrį", kuris ten formavosi šimtmečiais, perkelti į Lietuvą. Bet juk visi žinome, kad svetimi egzotiški augalai sunkiai prigyja ir pritampa vietinėje dirvoje. Reikia stipriai puoselėti tą egzotą, kad jis taptų savas.

O štai pajaco kaukę užsidėjęs Užkalnis tikrai tyčiojasi tiesiogiai. Spaudoje paplito užkalnizmai, tokie kaip runkeliai , varguoliai ir t.t., ir jis tikrai atvėrė kelią patyčių tradicijai mūsų gan sausoje kultūrinėje terpėje. Kas seniau buvo sakoma ir daroma privačiai slapta pakikenant, dabar išplito viešai.

Gal tai ir yra jo pagrindinė funkcija - ištraukti iš rūsio ir paviešinti juodąsias mūsų visuomenės ydas? Štai kokį taurų darbą "suradau" mūsų patyčių meistrui. biggrin.gif
Atsakyti
QUOTE(Darbinga @ 2013 07 11, 10:18)

O štai pajaco kaukę užsidėjęs Užkalnis tikrai tyčiojasi tiesiogiai. Spaudoje paplito užkalnizmai, tokie kaip runkeliai , varguoliai ir t.t., ir jis tikrai atvėrė  kelią patyčių tradicijai mūsų gan sausoje kultūrinėje terpėje. Kas seniau buvo sakoma ir daroma privačiai slapta pakikenant, dabar išplito viešai.


drinks_cheers.gif drinks_cheers.gif Pats buvęs darbininku svečioje šalyje, dabar tyčiojasi iš emigrantų. Suprantu, kad jo noras yra šokiruoti, bet forma tik parodo jo pačio veidą. Ir tapo lygis tyčiotis iš kaimo žmonių, tų, kurie negali nueiti į restoraną ir pavalgyti už 200 lt, kurie nieko nenusimano apie vynus, dirba maximoje ar užsieny skina braškes. Nuo kada tai nusikaltimas? O ir jei visi būtų nor skiek daugiau išmanantys apie meną/vynus/maistą, tai jam reikėtų pasislėpti labai gilai po tos pačios UKI, lietuvių skinamomis braškėmis.
Nebeskanu ir tiek.
Papildyta:
QUOTE(Darbinga @ 2013 07 11, 10:18)

Gal  tai ir yra jo  pagrindinė funkcija  - ištraukti iš rūsio ir paviešinti juodąsias mūsų visuomenės ydas? Štai kokį taurų darbą  "suradau" mūsų patyčių meistrui.  biggrin.gif

tik dar baisesnės visuomenės ydos išlenda iš jo pačio biggrin.gif
Atsakyti
QUOTE(jbs @ 2013 07 11, 11:14)
Čia  išlindo bendravimo raštu trūkumai smile.gif Kartais perskaitom tarp eilučių ten, kur nieko neparašyta. O tai, kas parašyta eilutėse su viena intonacija mintyje, skaitytojas gali perskaityti su kita. Iš čia visi nesusikalbėjimai smile.gif O esmė turėjo būti labai paprasta: Melniko knyga mane nuvylė. Kas, beje, irgi turi savito žavesio: labai jau čia įdomi ta tema būtų, jei visos tas pačias knygas skaitytume ir visos vienodai jas priimtume? biggrin.gif

4u.gif Del Melniko knygos tai lieku per viduriuka - mane nei nuvyle, nei suzavejo. Paryziaus dvasia pagauliai perteikta, ir nuotraukos labai patiko, cia turbut didziausias pliusas knygai butu... smile.gif

QUOTE(Darbinga @ 2013 07 11, 11:18)
O štai pajaco kaukę užsidėjęs Užkalnis tikrai tyčiojasi tiesiogiai. Spaudoje paplito užkalnizmai, tokie kaip runkeliai , varguoliai ir t.t., ir jis tikrai atvėrė  kelią patyčių tradicijai mūsų gan sausoje kultūrinėje terpėje. Kas seniau buvo sakoma ir daroma privačiai slapta pakikenant, dabar išplito viešai.

Negaliu del Uzkalnio daugiau nieko sakyti, nes tik jo dvi knygas esu skaiciusi, ir tikrai nuosirdziai nesuprantu, kodel jos skaitytojus taip piktina, nes pati ten nieko tokio izeidziamo neradau, kaip ir jokio noro pasitycioti neaptikau. O siaip tai nors zinau, kad ziniasklaidoje ir interneto erdveje egzistuoja toks Uzkalnio fenomenas, bet kadangi neseku ir nezinau, ka jis raso ir kalba, tai ir gincytis (ar sutikti) nedristu... ax.gif
Atsakyti
Kad kaži ar jis tų knygų daugiau parašė g.gif Apie internetą, bent jau aš, šnekėjau
Atsakyti
QUOTE(Forget @ 2013 07 11, 11:32)
Kad kaži ar jis tų knygų daugiau parašė  g.gif  Apie internetą, bent jau aš, šnekėjau

As norejau pasakyti, kad TIK knygas teskaiciau. Ir kazkaip buciau linkusi atskirti Uzkalni knygu autoriu nuo Uzkalnio internetines erdves (gal ir ne tik) pajaco. Nors gal del to as cia tokia pakanti, kad tik ta viena jo puse ir tezinau? smile.gif
Atsakyti
Šį pranešimą redagavo Jurzole: 11 liepos 2013 - 11:42
QUOTE(Forget @ 2013 07 11, 13:26)
tik dar baisesnės visuomenės ydos išlenda iš jo pačio  biggrin.gif


Faktas. biggrin.gif


QUOTE(Jurzole @ 2013 07 11, 13:30)
O siaip tai nors zinau, kad ziniasklaidoje ir interneto erdveje egzistuoja toks Uzkalnio fenomenas, bet kadangi neseku ir nezinau, ka jis raso ir kalba, tai ir gincytis (ar sutikti) nedristu...  ax.gif


Aš irgi jau nebeseku, nes kaip rašė Forget, nebeskanu. Bet kartais atgarsiai pasiekia, vienas ar kitas FcB pažįstamas pakomentuoja....Nutariau nebesierzinti ir suvisam mečiau Užkalnį ir jo pasekėjų govėdą. Dar kurį laiką skaičiau kulinarines Laukines žąsis, bet ir tą reikalą mečiau, kai šį pavasarį Romoje užsukau į jo išgirtą restoraną bei suvalgiau visiškai guminę picą, o tai buvo bene vienintelis kartas, kai neskaniai pavalgiau Amžiname mieste. cool.gif
Atsakyti
Tema uždaryta pasiekus maksimalų leidžiamą puslapių skaičių.
Atsakyti