QUOTE(archia @ 2013 10 04, 13:40)
Ot šaunuolė, dėkui
Prikibau prie tavęs, kaip vantos lapas prie tos gražios minkštos vietos
Dar man kirba kokie 7 klausimai, bet bijau įkyrėti, tad skaldysiu juos į keletą žinučių. Kaip minėjau dalį tavo geros patirties žadu panaudoti savo būsimoje kelionėje į tuos kraštus, bet manau ką čia dar aptarsime suteiks naudos ne tik man, juk daug kam patiko ir daug kas skaitė (ir tebeskaito) šį tavo fotoreportažą.
Taigi dabar porą klausimų dėl maršruto.
1. Aš irgi važiuodamas tenai Mostarą norėčiau įtraukti į savo kelionę ir ko gero tai būtų paskutinis stabtelėjimas Balkanuose, todėl man įdomi ta atkarpa kaip nuo Mostaro kuo greičiau ištrūkti link Lietuvos (su kuo įmanoma geresniu asfaltu ir mažesnėmis laiko sąnaudomis).
Ar jūsų variantas geriausias tuo atžvilgiu, o gal galima dar kažką pamastyti?
O kaip toks kelias, pabraižiau su google maps:
Neliečiant Kroatijos per Serbiją E75 keliu
Kilometrų panašiai, bet vienu pasieniu mažiau, o ir serbų keliai sako neblogi

Tiktai kaip ten Bosnijos M18 kelias, neteko nieko apie jį girdėt?
2. Dėl tranzito per Lenkiją ir Slovakiją. Pernai kai važiavau nuo Varšuvos iki Krokuvos, tai tame ruože vyko grandiozinė autostrados statyba, dabar pažiūrėjau targeo.pl tai tik nedidelį gabaliuką tvarko. Kitais metais ten turėtų būti ledinė autostrada, kur gana nemažai kelio būtų galima minti ant 140, tai lenkiškoji kelionės dalis matyt būtų žymiai greitesnė šituo variantu,
nei per Liubliną, bet ar tą greitį neišminusuotų toliau einanti Slovakijos atkarpa, ar ji ne lėtesnė, juk ten kalnuotesnės vietos nei važiuojant per Košicę ir gal daugiau gyvenviečių?
Gerai, archia
Tik nenorėčiau primygtinai siūlyti savo nuomonę, nes kas tinka vieniems, kitiems gali ir netikti ir nepatikti
Bet manau tarp daugumos atsirinksite viską ko Jums reikia.
1.Žinokit greičiausiai nuo Mostaro vis tik yra per Kroatiją, Slovėniją, Austriją, Čekiją, mums taip patarė ir viešbučio, kur gyvenome Juodkalnijoje šeimininkas, taip pataria "google map"

, tuo keliu nevažiavę (tiksliau Kroatija ir Slovėnija), bet manau tai suprantama, visur ten autostrados, tik tuomet jau reikia pasiruošti pinigėlių už kelius.Kiekvienas galime pasirinkti: jei norisi tikrai greičiau pasiekti namus, tai geras variantas arba tokį maršrutą gal geriau rinktis ir mažiau patyrusiems vairuotojams (manau tokios atkarpos yra saugesnės).
Mūsų variantas gal nebuvo greičiausias, tačiau manau optimaliausias 
Tą kelią, kurį Jūs nupiešėte, mes esame pravažiavę iki Tuzlos(būtent M18-tas mūsų keliukas, kuriuo užsigaišinome laiką). Tačiau ten toliau yra kalnai, šį regioną rinkčiausi važiavimui nebent į priekį, panašiai kaip Jahoriną pasirinkome

...aš tik skaičiau, manau, kad Jūs tuo keliu Lietuvos tikrai greičiau nepasieksite, bet vaizdai ten tikrai turėtų būti nepakartojami. Be to, kelias iki Novi Sad taip pat kalnuotas,o nuo ten iki sienos ir toliau per Vengriją tikrai puikus, patys juo važiavome.

Tad net nežinau, kaip ir rašiau-šią atkarpą tikrai pabandyčiau į priekį, bet ne atgal

Gal yra tokių, kurie važiavę ta atkarpa ir galėtų daugiau parašyti, kad susidarytumėte geresnę nuomonę.
2. Mes, kaip ir rašiau pradžioje reportažo, taip pat ilgai svarstėme, kurį maršrutą pasirinkti ir būtent dėl to, kad ta atkarpa mes esame važiavę nuo Budapešto, dėl to pasirinkome pastarąjį variantą- Lubliną, skaičiavome taip pat-Lenkija greičiau, bet po to lėčiau... toje vietoje per Slovakiją nemaža atkarpa kalnuotais keliais, maži miesteliai, o nuo Budapešto iki sienos aplamai kažkokia tragedija buvo

, greitis kai kur iki 30 ribojamas buvo . Čia reikia patiems apsispręsti, dar daug kas priklauso nuo paros meto, kuriuo planuojate Lenkiją kirsti. Bet kelias per Lubliną dabar buvo tikrai daug geresnis nei prieš dvejus metus, tad reikia įvertinti, kad po metų bus dar geriau

...be to, šia atkarpa labai Vengrija greitai įveikiama