QUOTE(flight @ 2013 09 05, 22:55)
Mano nuomonė tokia: susitaikyti, kad vaikas yra toks ir kitoks vargu ar bus ( bandyti perlaužti, pakeisti vaiką - tai tik dar labiau jam pakenkti). Nereikėtų prievarta stumti jo bendrauti, reikštis ir pan - jis turi jaustis saugiai ir nespaudžiamas. Tokius vaikus paprastai vargina masės, daug žmonių (vaikų) šalia, triušmas, erzelynė, juos greit išvargina didesni bendravimo kiekiai ir tada jie jaučia dar didesnį poreikį pasitraukti, pasislėpti - tam, kad galėtų atsigauti, pailsėti. Jei tik yra sąlygos, siūlyčiau sudaryti tą galimybę pailsėti - neleisti visai dienai į darželį ar leisti, bet ne kasdien, ar pakalbėti su auklėtoja, kad tai vaikas, kuriam būtinas ramus kampelis ir galimybė kurį laiką pabūti pačiam su savimi. Jei adaptacija itin sunki, aš turbūt neleisčiau daržan kiek galėčiau, nes ne visos auklėtojos turi žinių, gebėjimų, noro ir laiko cackintis su vienu iš dvidešitm kelių būrio, o "nesicackinant" galimos psichotraumos iš daržo paskui lydės dar ilgai.


Mano vyresnioji irgi baisiai nedrąsi. Darželyje pirmą eilėraštį paskė per darželio išleistuves (pilnų 7m), jaudulys buvo baisinis.
Darželį pradėjo eit 3m, bet kai gimė sesutė, tai praktiškai daugiau nelankė, nei lankė, turėjo 1 draugą, su auklėtojom kalbėdavos, bet tik kai būdavo dviese. Išleidom į mokyklą labai bijodami, kad neadaptuosis. Per pirmą susirinkimą mokytoja apie ją pasakė "pati protingiausia mergaitė, tik labai tyliai kalba". Dabar jau antrokė, tikrai matau didžiulį skirtumą. Pernai vidury moklo metų pati nuėjo pas būrelio mokytoją ir pasiprašė į jį.