Perziurejau kruva katilu kondensaciniu, ju pasirinkimas labai mazas bent jau internete. Reikia 24kw,geriau kad reguliuotus iki 24kw duinio kondensacinio katilo su integruotu boileriu,pasalinimas geriau butu per kamina,bet tiktu ir per siena, koki rekomenduotumet pasirinkti iki 5000lt
kolas radau tik siuos pigiausius Protherm
http://www.siltas.lt...igras-5091.html
http://www.siltas.lt...ntera-5100.html
kaip jums jie ar verta pirkti? labiausiai baiminuosi del daug isnaudotu duju,kad nebutu..musu sienos siltintos 20cm,stogas 30cm vata, daug dieliu iki gindu langu
Sveiki, pasidalinsiu savo patirtimi apie dujini sildyma.
Taigi: kotedziukas 110kv, per du aukstus, visur grindinys sildymas, 3 asmenys.
1. kondensacinis Junkers CerapurSmart ZSB 14-3C (galia nuo 3,3kW iki 14,2kW);
2. karsto vandens sildytuvas Drazice OKC 160 (160 ltr) su 0,68m2 silumokaiciu, temperatūros
3. daviklis i sildytuva NTC SF3. Kol kas daugiau jokios elektronikos.
Labiausiai pergyvenau del vandens sildytuvo, kad nespes piko metu prisildyti silto vandens. Taip ir buvo kol jis mums vandeni ruose pajungtas i rozete (tiesa sildydavo tik naktiniu tarifu), nes kuri laika neturejom duju, bet pajungus dujas niekada nepajutau, kad truksta silto vandens.
Taigi, siuo metu katilo galingumas sumazintas iki minimumo, per meniu nustatymus uzdejau berods 3,3kW ir termofikato temperatura sumazinau iki min. t.y. 35 laipsniai. Nes kai pries tai "meistiurkas" paleido katila ir viska buvo palikes ant maks, namuose buvo apie 26-27 laipsnius
.
Viska sumazines iki min name temp vistiek pakildavo iki 24-25 laipsniu, tada bandziau laikyti puse paros ijungta katila (sildymo rankenele ant 1 is 6), puse isjungta (rankenele beveik ant 0), kaip ir nieko, temp nukrito iki 22-24
nu vistik per silta.
Tada rankene pasukau ant 1 ir nusprendziau pazaisti su kolektoliais. Su sesiakampiu raktu 1a kolektoriaus voztuvus pradariau po 1/4 prasukimo, vonios 1/2, antro auksto po 1/2 prasukimo. Dabar virsuje ~ 21, 1a - 22-23. Siuo metu per para sudeginam apie 4-4,5m3 duju.
Dabar mastau apie automatika, visur isvedzioti laidai termodavikliams, supirkti termodavikliai, laukiu termo galvu ir centrinio bloko, kuris valdo termogalvas. Ir vat niekaip nenusprendziu ar prie viso sito komplekto reikia ir FW120 valdymo bloko kuris reguliuotu termofikato temperatura katile pagal lauko tempa? ar visgi apsieisiu ir be jo? Kaip tada elgtis su temofikato temperatura kai sudesiu visa elektronika be FW120? kelti nuo 35 iki tarkim 45 ir ziemai turetu uztekti? Ar visgi imti ir FW120 valdymo plokste?
Patarkit, aciu
Taigi: kotedziukas 110kv, per du aukstus, visur grindinys sildymas, 3 asmenys.
1. kondensacinis Junkers CerapurSmart ZSB 14-3C (galia nuo 3,3kW iki 14,2kW);
2. karsto vandens sildytuvas Drazice OKC 160 (160 ltr) su 0,68m2 silumokaiciu, temperatūros
3. daviklis i sildytuva NTC SF3. Kol kas daugiau jokios elektronikos.
Labiausiai pergyvenau del vandens sildytuvo, kad nespes piko metu prisildyti silto vandens. Taip ir buvo kol jis mums vandeni ruose pajungtas i rozete (tiesa sildydavo tik naktiniu tarifu), nes kuri laika neturejom duju, bet pajungus dujas niekada nepajutau, kad truksta silto vandens.
Taigi, siuo metu katilo galingumas sumazintas iki minimumo, per meniu nustatymus uzdejau berods 3,3kW ir termofikato temperatura sumazinau iki min. t.y. 35 laipsniai. Nes kai pries tai "meistiurkas" paleido katila ir viska buvo palikes ant maks, namuose buvo apie 26-27 laipsnius

Viska sumazines iki min name temp vistiek pakildavo iki 24-25 laipsniu, tada bandziau laikyti puse paros ijungta katila (sildymo rankenele ant 1 is 6), puse isjungta (rankenele beveik ant 0), kaip ir nieko, temp nukrito iki 22-24

Tada rankene pasukau ant 1 ir nusprendziau pazaisti su kolektoliais. Su sesiakampiu raktu 1a kolektoriaus voztuvus pradariau po 1/4 prasukimo, vonios 1/2, antro auksto po 1/2 prasukimo. Dabar virsuje ~ 21, 1a - 22-23. Siuo metu per para sudeginam apie 4-4,5m3 duju.
Dabar mastau apie automatika, visur isvedzioti laidai termodavikliams, supirkti termodavikliai, laukiu termo galvu ir centrinio bloko, kuris valdo termogalvas. Ir vat niekaip nenusprendziu ar prie viso sito komplekto reikia ir FW120 valdymo bloko kuris reguliuotu termofikato temperatura katile pagal lauko tempa? ar visgi apsieisiu ir be jo? Kaip tada elgtis su temofikato temperatura kai sudesiu visa elektronika be FW120? kelti nuo 35 iki tarkim 45 ir ziemai turetu uztekti? Ar visgi imti ir FW120 valdymo plokste?
Patarkit, aciu
QUOTE(Tikrastetis @ 2014 11 24, 12:05)
Sveiki, pasidalinsiu savo patirtimi apie dujini sildyma...
1. Kolektoriai turi debitomačius t.y. sukant "kolektoriaus vožtuvus" matosi srautas (pvz. l/min)? Jei ne, reikia vadovautis kolektoriaus dokumentacija (ten yra debito grafikas ir t.t.). Reikia tinkamai išbalansuoti sistemą.
2. Galit parašyti kaip katilas dabar palaiko paduodamą temperatūrą? Atsukot rankenėlę į padėtį "1", kas atitinka "35 C". Čia gali būti keli variantai. pvz. 1) katilas pašildo iki 35, degiklis atsijungia, palaukia kol nukris iki 25 ir ciklas kartojasi. 2) katilo degiklis neatsijungia ir nuolatos palaiko "35 C". Abiem atvejais siurblys dirba visą laiką.
3. Supirkti "termodaviklai" t.y. patalpos termostatai, kurie "valdo" termogalvas? Termogalvos ant kiekvieno kolektoriaus žiedo?
Jeigu katilas dabar palaiko su rankenėle "užduotą" temperatūrą, ko gero FW120 nereikalingas. Parašykit plačiau apie 2 ir 3 punktus...
QUOTE(Pupcis @ 2014 11 24, 14:24)
1. Kolektoriai turi debitomačius t.y. sukant "kolektoriaus vožtuvus" matosi srautas (pvz. l/min)? Jei ne, reikia vadovautis kolektoriaus dokumentacija (ten yra debito grafikas ir t.t.). Reikia tinkamai išbalansuoti sistemą.
2. Galit parašyti kaip katilas dabar palaiko paduodamą temperatūrą? Atsukot rankenėlę į padėtį "1", kas atitinka "35 C". Čia gali būti keli variantai. pvz. 1) katilas pašildo iki 35, degiklis atsijungia, palaukia kol nukris iki 25 ir ciklas kartojasi. 2) katilo degiklis neatsijungia ir nuolatos palaiko "35 C". Abiem atvejais siurblys dirba visą laiką.
3. Supirkti "termodaviklai" t.y. patalpos termostatai, kurie "valdo" termogalvas? Termogalvos ant kiekvieno kolektoriaus žiedo?
Jeigu katilas dabar palaiko su rankenėle "užduotą" temperatūrą, ko gero FW120 nereikalingas. Parašykit plačiau apie 2 ir 3 punktus...
2. Galit parašyti kaip katilas dabar palaiko paduodamą temperatūrą? Atsukot rankenėlę į padėtį "1", kas atitinka "35 C". Čia gali būti keli variantai. pvz. 1) katilas pašildo iki 35, degiklis atsijungia, palaukia kol nukris iki 25 ir ciklas kartojasi. 2) katilo degiklis neatsijungia ir nuolatos palaiko "35 C". Abiem atvejais siurblys dirba visą laiką.
3. Supirkti "termodaviklai" t.y. patalpos termostatai, kurie "valdo" termogalvas? Termogalvos ant kiekvieno kolektoriaus žiedo?
Jeigu katilas dabar palaiko su rankenėle "užduotą" temperatūrą, ko gero FW120 nereikalingas. Parašykit plačiau apie 2 ir 3 punktus...
1. Deja, kolektoriai yra be debitomaciu. O kolektoriai turi savo kazkokiu modeliu ir pan? Is kur ta instrukcija gauti? Matosi tik Gamintojas - Danfoss, 4 ziedu.
2. Katilas pasildo iki 35 tada issijungia, nukrenta iki 25 tada vel sildo. Siurblys dirba visa laika.
3. Kol kas yra tik kambariniai termostatai, likusia dali planuoju isigyti kita men - centrinis valdymo blokas, termopavaros.
tai dabar palaiko kai lauke +5 -5. Bet kas bus kai lauke atsals iki kokiu -10? Speju reiks eit prie katilo ir sukti i padeti nr "2" arba "3". Kazkaip noreciau sito isvengti. Maza kas reiks isvaziuot savaitei kokiai, pasikeis temp lauke staigiai tai bus arba labai salta arba karsta. Ar klystu?
Papildyta:
QUOTE(zuikelisv @ 2014 11 23, 21:12)
Sveiki. Noriu pasikeisti pakabinamą turbininį Junkers katilą, tarnavo 13 metų, dabar pribrendo laikas pokyčiams.
Bėda ta, kad jis gan garsisi dirba. Dabar jau gal yra tyliai ir gerai dirbančių, kokius rekomenduotumėt pasižiūrėt Ačiū
Bėda ta, kad jis gan garsisi dirba. Dabar jau gal yra tyliai ir gerai dirbančių, kokius rekomenduotumėt pasižiūrėt Ačiū
siulau ziureti tuos kurie turi normalu servisa ir aptarnavima, kad esant gedimui netektu sedeti be silumos savaite kita. Todel rinkis populiariausius Lietuvoe esancius brendus.
Bent jau Junkers ir Viessman aptarnauja ne viena imone, ir ju servisai yra visoje Lietuvoje.
Papildyta:
QUOTE(Lara22 @ 2014 11 20, 14:43)
Perziurejau kruva katilu kondensaciniu, ju pasirinkimas labai mazas bent jau internete. Reikia 24kw,geriau kad reguliuotus iki 24kw duinio kondensacinio katilo su integruotu boileriu,pasalinimas geriau butu per kamina,bet tiktu ir per siena, koki rekomenduotumet pasirinkti iki 5000lt
kolas radau tik siuos pigiausius Protherm
http://www.siltas.lt...igras-5091.html
http://www.siltas.lt...ntera-5100.html
kaip jums jie ar verta pirkti? labiausiai baiminuosi del daug isnaudotu duju,kad nebutu..musu sienos siltintos 20cm,stogas 30cm vata, daug dieliu iki gindu langu
kolas radau tik siuos pigiausius Protherm
http://www.siltas.lt...igras-5091.html
http://www.siltas.lt...ntera-5100.html
kaip jums jie ar verta pirkti? labiausiai baiminuosi del daug isnaudotu duju,kad nebutu..musu sienos siltintos 20cm,stogas 30cm vata, daug dieliu iki gindu langu
Pasiziurekite ir Radianga gaminotjo, jie turi su integruotais boileriukais, tiesa kaina gal ir bus virs 5k
Papildyta:
QUOTE(Afrikos Liutas @ 2014 10 24, 16:23)
Gal kas žinote, kaip prie Junkers kondensacinio katilo prijungti ne Junkers patalpų reguliatorius ?
Reguliatorių schema labai paprasta, kambariuose programuojami savaitiniai patalpų reguliatoriai, maitinasi nuo 220 V, prie jų prijungtos ant kolektorių sumontuoti termo vožtuvai 220V.
Man reikia, kad suveikus nors vienam kambaryje esančiam patalpų reguliatoriui, katilas pereitų į šildymo rėžimą ir pasiekus reikiamą kambario temperatūrą, suveikus davikliui, katilas išjungų šildymo rėžimą.
Kadangi iš kambaryje esančio patalpų reguliatoriaus, išeina 220V, tai reikėtų statyti papildomą rėlę, o kad signalai iš kelių daviklių nesidubliuotų, prieš rėlę, dar reikėtų sudėti diodus.
Kiek pastudijavau katilo schemą, nebeliko paprasto katilo kontaktų sujungimo/atjungimo, šildymui įjungti, radau vieną pajungimą, kur nurodoma, kad reikiamus kontaktus galima užtrumpinti per 2K varžą, ir taip paduoti katilui signalą įjungti/išjungti šildymui
Pridedu esamo katilo elektronikos schemą
Ir rastą pajungimo pavyzdį.
Laukiu atsakymo.
Reguliatorių schema labai paprasta, kambariuose programuojami savaitiniai patalpų reguliatoriai, maitinasi nuo 220 V, prie jų prijungtos ant kolektorių sumontuoti termo vožtuvai 220V.
Man reikia, kad suveikus nors vienam kambaryje esančiam patalpų reguliatoriui, katilas pereitų į šildymo rėžimą ir pasiekus reikiamą kambario temperatūrą, suveikus davikliui, katilas išjungų šildymo rėžimą.
Kadangi iš kambaryje esančio patalpų reguliatoriaus, išeina 220V, tai reikėtų statyti papildomą rėlę, o kad signalai iš kelių daviklių nesidubliuotų, prieš rėlę, dar reikėtų sudėti diodus.
Kiek pastudijavau katilo schemą, nebeliko paprasto katilo kontaktų sujungimo/atjungimo, šildymui įjungti, radau vieną pajungimą, kur nurodoma, kad reikiamus kontaktus galima užtrumpinti per 2K varžą, ir taip paduoti katilui signalą įjungti/išjungti šildymui
Pridedu esamo katilo elektronikos schemą
Ir rastą pajungimo pavyzdį.
Laukiu atsakymo.
pagal mane ce centrinio valdiklio neapsieisi. Reiks tokio daikto:
Danfoss FH-WC 230. jis jungiasi prie katilo ir gali atjungineti kompresoriu.
Papildyta:
QUOTE(Majaj @ 2014 09 15, 18:17)
Sveiki,
Reikia pagalbos renkantis kondensacinį katilą. Mums reiks 110 kv plotui visur šildomos grindys. Iš santechnikų gaunam skirtingas rekomendacijas, vienas sako imt protherm 20 kw, kitas nerekomendavo junkerio del kažkokių "ožių", tiksliai nepamenu kokių, pažįstamas siūlo junkerį 14 kw. Taigi kaip pasirinkti gamintoją? Ir kokio galingumo geriau imt mūsų reikiamam plotui?
Reikia pagalbos renkantis kondensacinį katilą. Mums reiks 110 kv plotui visur šildomos grindys. Iš santechnikų gaunam skirtingas rekomendacijas, vienas sako imt protherm 20 kw, kitas nerekomendavo junkerio del kažkokių "ožių", tiksliai nepamenu kokių, pažįstamas siūlo junkerį 14 kw. Taigi kaip pasirinkti gamintoją? Ir kokio galingumo geriau imt mūsų reikiamam plotui?
pas mane lygiai tokia pati sitaucija - 110 kv per du ausktus ir visur grindinis sildymas. Katilas Junkers ZSB14-3C - 14kW. Kol kas nustaciau 3.3kW ir namie +23+24

Kaip bus ziema pamatysim, bet manau galios tikrai per akis. Na nebent pas jus stogas kiauras

QUOTE(Tikrastetis @ 2014 11 24, 17:49)
pas mane lygiai tokia pati sitaucija - 110 kv per du ausktus ir visur grindinis sildymas. Katilas Junkers ZSB14-3C - 14kW. Kol kas nustaciau 3.3kW ir namie +23+24

Kaip bus ziema pamatysim, bet manau galios tikrai per akis. Na nebent pas jus stogas kiauras

zinot, as ne dujomis sildausi, bet arba as kazko nesuprantu arba nzn.. ko jus dziaugiates?
4 kubai duju per para, tai cia kiek - 2.3 lt/kubas * 4.5 = 10.3 lt/parai * 30 = 310 lt/menesiui. uz 110 kv.m kotedza. tai cia DAUG, nesuprantu ko cia dziaugtis.. arba as blogai skaiciuoju?
QUOTE(Loreciukaz @ 2014 11 24, 18:06)
4 kubai duju per para, tai cia kiek - 2.3 lt/kubas * 4.5 = 10.3 lt/parai * 30 = 310 lt/menesiui. uz 110 kv.m kotedza. tai cia DAUG, nesuprantu ko cia dziaugtis.. arba as blogai skaiciuoju?
kubas 1.45Lt. plius 13lt abonentinis. 4 kubai parai * 1,45 * 30parų + 13 = 187Lt už lapkritį.
[quote=Tikrastetis,2014 11 24, 17:49]
1. Deja, kolektoriai yra be debitomaciu. O kolektoriai turi savo kazkokiu modeliu ir pan? Is kur ta instrukcija gauti? Matosi tik Gamintojas - Danfoss, 4 ziedu.
2. Katilas pasildo iki 35 tada issijungia, nukrenta iki 25 tada vel sildo. Siurblys dirba visa laika.
3. Kol kas yra tik kambariniai termostatai, likusia dali planuoju isigyti kita men - centrinis valdymo blokas, termopavaros.
tai dabar palaiko kai lauke +5 -5. Bet kas bus kai lauke atsals iki kokiu -10? Speju reiks eit prie katilo ir sukti i padeti nr "2" arba "3". Kazkaip noreciau sito isvengti. Maza kas reiks isvaziuot savaitei kokiai, pasikeis temp lauke staigiai tai bus arba labai salta arba karsta. Ar klystu?
Papildyta:
1. Taip, kolektoriai turi savo dokumentaciją. Intenete. Jei pirkimo dokuose neparašyta koks kolektorius, galima nustatyti vizualiai. Pvz.: http://sildymas.danf...VI.UD.K1.8D.pdf
pirmame lape yra grafikai, pagal kuriuos reikia išsibalansuoti (su šešiakampiu).
arba va čia yra net paaiškinimas kaip susiderinti:
http://sildymas.danf...HF_VDUDO221.pdf
Pasiskaičiuoji patalpos šilumos poreikį (kW) prie blogiausių sąlygų. Pagal suvynioto vamzdžio ilgį pasiskaičiuoji kokio srauto reikia ir koks bus pasipriešinimas prie pasirinktos delta T (dažniausiai 5 C) norint išgauti pasiskaičiuotus kW. Tuomet pagal grafiką atsisuki reikiamą skaičių. Finale pasitikrini ar užtenka turimo cirkuliacinio siurblio debeto per visas kilpas, kad įveikti ilgiausios kilpos pasipriešinimą (pagal siurblio charakteristiką). Visas šitas suderinimas įtakoja sistemos ekonomiškumą... Su debitomačiais yra paprasčiau ir tiksliau...
2. OK. Kol kas nepirkčiau FW120. Palikčiau ties "35" visam šildymo sezonui. Jei prie didelio minuso bus šalta, galima padidinti iki "45". Su FW120 galima būtų padaryti diapozoną prie lauko 0, paduoda pvz "35", prie lauko -20 paduoda "45". Kiek tai atsilieps ekonomijai neaišku, nes žemesnė temp.= mažesnės momentinės dujų sąnaudos, tačiau ilgesnis degiklio veikimo laikas.
3. Kas per "centrinis valdymo blokas"? Bus vienas blokas ar du (po vieną kiekvienoje kolektorinėje dėžėje)? Manau ten bus tokia sistema: patalpos termostatas per "centrinį valdymo bloką" uždaro tos patalpos terminę pavarą arba pavaras, jeigu patalpos grindyse yra daugiau žiedų. Reiškia visose patalpose norima temperatūra nustatoma termostatuose. Šildymo metu dalis žiedų "užsidaro", srautas per dujinio katilo šilumokaitį mažėja, tuo pačiu ir dujų sanaudos. Tik reikia padaryti taip, kad jeigu užsidaro visi žiedai- išsijungia dujinis katilas (jis turi tokią galimybę) arba turi būti padarytas "bypass'as". Kadangi katilas dirba impulsais, palaiko deltaT 10K, betonas niekada neįšils iki termofikato temperatūros. Būna termostatai su "atostogų" funkcija. Paspaudei "Master'yje" mygtuką ir automatiškai visame name palaiko pvz. +10 C.
1. Deja, kolektoriai yra be debitomaciu. O kolektoriai turi savo kazkokiu modeliu ir pan? Is kur ta instrukcija gauti? Matosi tik Gamintojas - Danfoss, 4 ziedu.
2. Katilas pasildo iki 35 tada issijungia, nukrenta iki 25 tada vel sildo. Siurblys dirba visa laika.
3. Kol kas yra tik kambariniai termostatai, likusia dali planuoju isigyti kita men - centrinis valdymo blokas, termopavaros.
tai dabar palaiko kai lauke +5 -5. Bet kas bus kai lauke atsals iki kokiu -10? Speju reiks eit prie katilo ir sukti i padeti nr "2" arba "3". Kazkaip noreciau sito isvengti. Maza kas reiks isvaziuot savaitei kokiai, pasikeis temp lauke staigiai tai bus arba labai salta arba karsta. Ar klystu?
Papildyta:
1. Taip, kolektoriai turi savo dokumentaciją. Intenete. Jei pirkimo dokuose neparašyta koks kolektorius, galima nustatyti vizualiai. Pvz.: http://sildymas.danf...VI.UD.K1.8D.pdf
pirmame lape yra grafikai, pagal kuriuos reikia išsibalansuoti (su šešiakampiu).
arba va čia yra net paaiškinimas kaip susiderinti:
http://sildymas.danf...HF_VDUDO221.pdf
Pasiskaičiuoji patalpos šilumos poreikį (kW) prie blogiausių sąlygų. Pagal suvynioto vamzdžio ilgį pasiskaičiuoji kokio srauto reikia ir koks bus pasipriešinimas prie pasirinktos delta T (dažniausiai 5 C) norint išgauti pasiskaičiuotus kW. Tuomet pagal grafiką atsisuki reikiamą skaičių. Finale pasitikrini ar užtenka turimo cirkuliacinio siurblio debeto per visas kilpas, kad įveikti ilgiausios kilpos pasipriešinimą (pagal siurblio charakteristiką). Visas šitas suderinimas įtakoja sistemos ekonomiškumą... Su debitomačiais yra paprasčiau ir tiksliau...
2. OK. Kol kas nepirkčiau FW120. Palikčiau ties "35" visam šildymo sezonui. Jei prie didelio minuso bus šalta, galima padidinti iki "45". Su FW120 galima būtų padaryti diapozoną prie lauko 0, paduoda pvz "35", prie lauko -20 paduoda "45". Kiek tai atsilieps ekonomijai neaišku, nes žemesnė temp.= mažesnės momentinės dujų sąnaudos, tačiau ilgesnis degiklio veikimo laikas.
3. Kas per "centrinis valdymo blokas"? Bus vienas blokas ar du (po vieną kiekvienoje kolektorinėje dėžėje)? Manau ten bus tokia sistema: patalpos termostatas per "centrinį valdymo bloką" uždaro tos patalpos terminę pavarą arba pavaras, jeigu patalpos grindyse yra daugiau žiedų. Reiškia visose patalpose norima temperatūra nustatoma termostatuose. Šildymo metu dalis žiedų "užsidaro", srautas per dujinio katilo šilumokaitį mažėja, tuo pačiu ir dujų sanaudos. Tik reikia padaryti taip, kad jeigu užsidaro visi žiedai- išsijungia dujinis katilas (jis turi tokią galimybę) arba turi būti padarytas "bypass'as". Kadangi katilas dirba impulsais, palaiko deltaT 10K, betonas niekada neįšils iki termofikato temperatūros. Būna termostatai su "atostogų" funkcija. Paspaudei "Master'yje" mygtuką ir automatiškai visame name palaiko pvz. +10 C.
Tie termostatai jau pakankama automatizacija. Jų yra įvairių rūšiu. Jeigu jūsiškiai termines galvas valdo PWM signalu tikrai nedėčiau FW120. Bent jau ši sezoną. Pasižiūrėčiau ar tenkina dujų sąnaudos. Tą FW bet kada galima užsidėti. Vis tiek jeigu yra patalpų termostatai FW vieta ant katilo. Laidas lauko tempertūros jutikliui juk yra pravestas?
Šilta/šalta nebus. Bus paduodamas pastovios temperatūros termofikatas (tik reiks atrasti "aukso viduriuką", spėju bus kokia "40 C"), o termogalvos, kai lauke šilta bus ilgiau uždarytos, kai lauke šalta trumpiau. Jausis tik grindys šiltesnės/šaltesnės kur yra plytelės. Tačiau jeigu termostatai su minėtu PWM, tas šiltų/šaltų grindų efektas bus minimalus, o gal ir nejuntamas.
Su FW irgi yra ką veikti kol viskas susiderina, o kainuoja jis kelis šimtus.
Šilta/šalta nebus. Bus paduodamas pastovios temperatūros termofikatas (tik reiks atrasti "aukso viduriuką", spėju bus kokia "40 C"), o termogalvos, kai lauke šilta bus ilgiau uždarytos, kai lauke šalta trumpiau. Jausis tik grindys šiltesnės/šaltesnės kur yra plytelės. Tačiau jeigu termostatai su minėtu PWM, tas šiltų/šaltų grindų efektas bus minimalus, o gal ir nejuntamas.
Su FW irgi yra ką veikti kol viskas susiderina, o kainuoja jis kelis šimtus.
QUOTE(Loreciukaz @ 2014 11 24, 18:06)
zinot, as ne dujomis sildausi, bet arba as kazko nesuprantu arba nzn.. ko jus dziaugiates?
4 kubai duju per para, tai cia kiek - 2.3 lt/kubas * 4.5 = 10.3 lt/parai * 30 = 310 lt/menesiui. uz 110 kv.m kotedza. tai cia DAUG, nesuprantu ko cia dziaugtis.. arba as blogai skaiciuoju?
4 kubai duju per para, tai cia kiek - 2.3 lt/kubas * 4.5 = 10.3 lt/parai * 30 = 310 lt/menesiui. uz 110 kv.m kotedza. tai cia DAUG, nesuprantu ko cia dziaugtis.. arba as blogai skaiciuoju?
mano mociute kaime irgi ne dujom sildosi ir moka labai pigiai

kokia alternatyva siulai kotedzui? Elektra? Granules? Pecius? Mazutas?
dar noreciau suzinoti kokia temperatura namuose palaikai? Ir kiek viso gaunas uz sildyma Lapkricio men.
Papildyta:
QUOTE(Pupcis @ 2014 11 24, 18:47)
kubas 1.45Lt. plius 13lt abonentinis. 4 kubai parai * 1,45 * 30parų + 13 = 187Lt už lapkritį.
is tu 187Lt karsto vandens paruosimas bus koks 70Lt
QUOTE(Pupcis @ 2014 11 24, 19:35)
1. Taip, kolektoriai turi savo dokumentaciją. Intenete. Jei pirkimo dokuose neparašyta koks kolektorius, galima nustatyti vizualiai. Pvz.: http://sildymas.danf...VI.UD.K1.8D.pdf
pirmame lape yra grafikai, pagal kuriuos reikia išsibalansuoti (su šešiakampiu).
arba va čia yra net paaiškinimas kaip susiderinti:
http://sildymas.danf...HF_VDUDO221.pdf
Pasiskaičiuoji patalpos šilumos poreikį (kW) prie blogiausių sąlygų. Pagal suvynioto vamzdžio ilgį pasiskaičiuoji kokio srauto reikia ir koks bus pasipriešinimas prie pasirinktos delta T (dažniausiai 5 C) norint išgauti pasiskaičiuotus kW. Tuomet pagal grafiką atsisuki reikiamą skaičių. Finale pasitikrini ar užtenka turimo cirkuliacinio siurblio debeto per visas kilpas, kad įveikti ilgiausios kilpos pasipriešinimą (pagal siurblio charakteristiką). Visas šitas suderinimas įtakoja sistemos ekonomiškumą... Su debitomačiais yra paprasčiau ir tiksliau...
2. OK. Kol kas nepirkčiau FW120. Palikčiau ties "35" visam šildymo sezonui. Jei prie didelio minuso bus šalta, galima padidinti iki "45". Su FW120 galima būtų padaryti diapozoną prie lauko 0, paduoda pvz "35", prie lauko -20 paduoda "45". Kiek tai atsilieps ekonomijai neaišku, nes žemesnė temp.= mažesnės momentinės dujų sąnaudos, tačiau ilgesnis degiklio veikimo laikas.
3. Kas per "centrinis valdymo blokas"? Bus vienas blokas ar du (po vieną kiekvienoje kolektorinėje dėžėje)? Manau ten bus tokia sistema: patalpos termostatas per "centrinį valdymo bloką" uždaro tos patalpos terminę pavarą arba pavaras, jeigu patalpos grindyse yra daugiau žiedų. Reiškia visose patalpose norima temperatūra nustatoma termostatuose. Šildymo metu dalis žiedų "užsidaro", srautas per dujinio katilo šilumokaitį mažėja, tuo pačiu ir dujų sanaudos. Tik reikia padaryti taip, kad jeigu užsidaro visi žiedai- išsijungia dujinis katilas (jis turi tokią galimybę) arba turi būti padarytas "bypass'as". Kadangi katilas dirba impulsais, palaiko deltaT 10K, betonas niekada neįšils iki termofikato temperatūros. Būna termostatai su "atostogų" funkcija. Paspaudei "Master'yje" mygtuką ir automatiškai visame name palaiko pvz. +10 C.
pirmame lape yra grafikai, pagal kuriuos reikia išsibalansuoti (su šešiakampiu).
arba va čia yra net paaiškinimas kaip susiderinti:
http://sildymas.danf...HF_VDUDO221.pdf
Pasiskaičiuoji patalpos šilumos poreikį (kW) prie blogiausių sąlygų. Pagal suvynioto vamzdžio ilgį pasiskaičiuoji kokio srauto reikia ir koks bus pasipriešinimas prie pasirinktos delta T (dažniausiai 5 C) norint išgauti pasiskaičiuotus kW. Tuomet pagal grafiką atsisuki reikiamą skaičių. Finale pasitikrini ar užtenka turimo cirkuliacinio siurblio debeto per visas kilpas, kad įveikti ilgiausios kilpos pasipriešinimą (pagal siurblio charakteristiką). Visas šitas suderinimas įtakoja sistemos ekonomiškumą... Su debitomačiais yra paprasčiau ir tiksliau...
2. OK. Kol kas nepirkčiau FW120. Palikčiau ties "35" visam šildymo sezonui. Jei prie didelio minuso bus šalta, galima padidinti iki "45". Su FW120 galima būtų padaryti diapozoną prie lauko 0, paduoda pvz "35", prie lauko -20 paduoda "45". Kiek tai atsilieps ekonomijai neaišku, nes žemesnė temp.= mažesnės momentinės dujų sąnaudos, tačiau ilgesnis degiklio veikimo laikas.
3. Kas per "centrinis valdymo blokas"? Bus vienas blokas ar du (po vieną kiekvienoje kolektorinėje dėžėje)? Manau ten bus tokia sistema: patalpos termostatas per "centrinį valdymo bloką" uždaro tos patalpos terminę pavarą arba pavaras, jeigu patalpos grindyse yra daugiau žiedų. Reiškia visose patalpose norima temperatūra nustatoma termostatuose. Šildymo metu dalis žiedų "užsidaro", srautas per dujinio katilo šilumokaitį mažėja, tuo pačiu ir dujų sanaudos. Tik reikia padaryti taip, kad jeigu užsidaro visi žiedai- išsijungia dujinis katilas (jis turi tokią galimybę) arba turi būti padarytas "bypass'as". Kadangi katilas dirba impulsais, palaiko deltaT 10K, betonas niekada neįšils iki termofikato temperatūros. Būna termostatai su "atostogų" funkcija. Paspaudei "Master'yje" mygtuką ir automatiškai visame name palaiko pvz. +10 C.
1. nustaciau savo kolektoriu - FHF (2 vnt. po keturi ziedus), radau jo suderinimo grafika, tik nelabai supratau kuri kolektoriu reikia reguliuoti: padavimo ar grazinimo kolektoriuje esancius voztuvus? Nes tavo atsiustoje instrukcijoje parasyta "Remiantis aukščiau pateiktais skaičiavimais ir pajėgumo schemomis, kiekvienas kolektoriaus ventilis nustatomas pasukant raudoną žiedą, kol ant jo nurodyta reikiama žymė susilygina su žyme ant ventilio." O tas raudonas ziedas yra tik ant grazinimo kolektoriaus. Taip iseina reikia reguliuoti ne sesiakampiu raktu padavimo kolektoriu voztuvus, o grazinimo kolektoriaus voztuvus su tuo ziedeliu?
Be to nelabai supratau apie ta silumos poreiki, kaip ji zinoti? Kaip jis skaiciuojamas - matuojamas?
Tik va pas mane su isvedziotu vamdziu ilgiais yra probleme, neturiu tokios info. Gal pagal vamzdi eina kazkaip nustatyti, gal jis turi kazkokias zymas? turi gi buti kazkaip zymimas. Be to sioje formuleje niekur neatsispindi to vamzdzio ilgis, tik kambario plotas. Gal ir be jo galima apsieiti?
Ir kaip apskaiciuoti cirkuliacinio siurblio pajeguma? Kaip suzinoti ar man jo uztenka? Dabar jis stovi vienas, katile, pacioje pradzioje nustaciau ant "1" greicio, taip tikedamasis, kad namie sumazinsiu temperatura, bet deja, padejo tik kolektoriu reguliavimas, tai suprantu kad termofikatas cirkuliuoja pakankamai gerai.
3. Blokas suplanuotas - Danfoss FH-WC 230. I ji "sueina" visi laidai is termostatu. Kaip ir sakei sistema taip ir veiks - jei visi termostatai duoda signala uzsidaryti, tai sitas valdyklis isjungia katila ir taip suprantu cirkuliacini siurbli. Jei bent vienas termostatas duoda signala sildyti - katilas vel startuoja ir isisjungia cirkuliacinis siurblys.
Blokas bus vienas, pirmame aukste, visi termostatai butent cia ir sueina. Ir yra pravesta keletas laidu is 1A kolektoriau i 2A kolektoriu, jais centrinis blokas valdys voztuvus antrame aukste. Taip isvengiu antro centrinio bloko.
Termostatai programuojami su "atostogu" funkcija. Tik va Masterines dezutes neturiu, teks per visus begti is spaudelioti pries isvaziuojant kazkur ilgesniam laikui. Termostatai DEVI Touch (pigiai gavau

QUOTE(Tikrastetis @ 2014 11 25, 09:44)
mano mociute kaime irgi ne dujom sildosi ir moka labai pigiai 
kokia alternatyva siulai kotedzui? Elektra? Granules? Pecius? Mazutas?
dar noreciau suzinoti kokia temperatura namuose palaikai? Ir kiek viso gaunas uz sildyma Lapkricio men.
Papildyta:
is tu 187Lt karsto vandens paruosimas bus koks 70Lt

kokia alternatyva siulai kotedzui? Elektra? Granules? Pecius? Mazutas?
dar noreciau suzinoti kokia temperatura namuose palaikai? Ir kiek viso gaunas uz sildyma Lapkricio men.
Papildyta:
is tu 187Lt karsto vandens paruosimas bus koks 70Lt
Oras-vanduo:)