Įkraunama...
Įkraunama...

Kaip taisyklingai mokyti raidelių?

Sveiki,

Dukrytei 1 m. 10 mėn., jau gana daug ir aiškiai šneka trumpais sakinukais (3-4 žodžiai). Kadangi jau išmokome pažinti ir paskyti visų skaičiukų iki 10 pavadinimus, nusprendėme, kad metas artimiau susipažinti su raidelėmis. Tačiau iškilo klausimas kaip įvardinti vaikui konkrečią raidę: pvz ar rodant raidę P sakyti Pė kaip lyg ir derėtų pagal taisykles ar P kaip iš tiesų tariame kalbėdami, tas pats ir su kitomis priebalsėmeis: S ar ES, R ar ER, V ar VĖ.

Iš anksto dėkoju už atsakymą.
Atsakyti
[quote=helli,2006 06 13, 16:42]
Sveiki,

Dukrytei 1 m. 10 mėn., jau gana daug ir aiškiai šneka trumpais sakinukais (3-4 žodžiai). Kadangi jau išmokome pažinti ir paskyti visų skaičiukų iki 10 pavadinimus, nusprendėme, kad metas artimiau susipažinti su raidelėmis. Tačiau iškilo klausimas kaip įvardinti vaikui konkrečią raidę: pvz ar rodant raidę P sakyti Pė kaip lyg ir derėtų pagal taisykles ar P kaip iš tiesų tariame kalbėdami, tas pats ir su kitomis priebalsėmeis: S ar ES, R ar ER, V ar VĖ.

Iš anksto dėkoju už atsakymą.
[/quote
Jums pirmiausia reikėtų mokytis ne raidelių, o garsiukų. Ir patarčiau pirma įsiklausyti ir skirti gamtos garsus : vėjo ošimo, lietaus barbenimo, paukštelio čiulbesio, mašinos ūžimo. Taip formuojamas vaiko garsų suvokimas. Na, o garsiukus skirti rekomenduočiau pradėti vėliau, kokių 3-4 metukų. Juk ir matematiką pradedame mokytis ne nuo skaičiukų, o nuo formos, dydžio, spalvos suvokimo. Ateičiai - garsiukai yra a, o, u, m, s ir panašiai. Raidės - a, bė, cė. Bet jei pradėsite nuo raidžių, vaikui bus sunku išmokti skaityti. Skaitant jungiami garsai: m-a, s-o ir pan. O įsivaizduokite, kad vaikutis išmoko a, bė, em. Tai taip ir skaitys em-a. bė-o, es-a ir vietoj mama išeis emaema. 4u.gif
Atsakyti
[/quote
Jums pirmiausia reikėtų mokytis ne raidelių, o garsiukų. Ir patarčiau pirma įsiklausyti ir skirti gamtos garsus : vėjo ošimo, lietaus barbenimo, paukštelio čiulbesio, mašinos ūžimo. Taip formuojamas vaiko garsų suvokimas. Na, o garsiukus skirti rekomenduočiau pradėti vėliau, kokių 3-4 metukų. Juk ir matematiką pradedame mokytis ne nuo skaičiukų, o nuo formos, dydžio, spalvos suvokimo. Ateičiai - garsiukai yra a, o, u, m, s ir panašiai. Raidės - a, bė, cė. Bet jei pradėsite nuo raidžių, vaikui bus sunku išmokti skaityti. Skaitant jungiami garsai: m-a, s-o ir pan. O įsivaizduokite, kad vaikutis išmoko a, bė, em. Tai taip ir skaitys em-a. bė-o, es-a ir vietoj mama išeis emaema. 4u.gif
[/quote]

Ačiū už atsakymą, taip ir įtariau, kad reikia mokyti garsais, o ne pačiais raidžių pavadinimais. Tiesa pasakius nebūčiau sumasčius taip anskti mokinti raidelių ar skaičiukų, bet dukrytė labai pati domisi ... rodo klausia "kas čia?", o jau kiek laimės kai gauna progą parodyti kaip pažysta ir moka pasakyti skaičius, net mobilų pasiėmus spaudžia ir vardina 1, 3 t.t. Negi iš vaiko atismi tokį malonumą? biggrin.gif
Atsakyti
Jei vaikas domisi natūraliai, puiku. Bet vistiek siūlyčiau atkreipti dėmesį ir į anksčiau išvardintus dalykus.Nes darbe tenka susidurti su tokiais dalykais, kai vaikas žino visokius megabitus, spamus ir pan., bet nemoka elementariausia papasakoti įspūdžių, apibūdinti savo veiklą. Mokykloje nuosekliai reikšti mintis reikės daug kur(istorija, literatūra, geografija ir pan. O šiais laikais mamos mažai pasakų skaito, vaikų kalba skurdi, jie nemoka reikšti minčių. Skaitykit pasakėles, aptarkit dienos įvykius, kalbėkit su vaikučiais įvairiom temom 4u.gif Ir jūsų vaikutis augs visapusiškai išsivystęs. Sėkmės auklėjant savo atžalėlę 4u.gif
Atsakyti
Medis medžiui tiesia ranką,
meiliai, meiliai nusilenkia..
Taria draugui jis žaliam:
- Mudu tartum raidė M. (A.Matutis)

Mano patirtis tokia: kai tari "raidė em", į klausimą "Kokia raidelė?" vaikai atsako: E! Taip yra pavadinant raides S (es), Š (eš), F(ef) ir kt. Vaikui formuojasi klaidingas garso-raidės vaizdinys. Todėl reikėtų akcentuoti: raidė M - garsas mmm, raidė S - garsas sss ir t.t.

Šaunu, kad mergaitė tokia žingeidi, tačiau raidžių pavadinimus išmoks mokykloje, kai mokysis abėcėlę, kitaip ką gi ji ten veiks, mokysis tinginiauti? mirksiukas.gif
Atsakyti
QUOTE(Žemaika @ 2006 06 13, 18:41)
Skaitykit pasakėles, aptarkit dienos įvykius, kalbėkit su vaikučiais įvairiom temom 4u.gif Ir jūsų vaikutis augs visapusiškai išsivystęs. Sėkmės auklėjant savo atžalėlę 4u.gif


Čia gal ir ne visai į temą, bet maniškės eina iš proto dėl eilėraštukų ir kuo ilgesnis tuo gėriau biggrin.gif . Svarbiausia, kad anksčiau tinkdavo tik deklamavimas, o skaitymas ne, taigi teko mintinai išmokti M.Vainilaičio Ežio namą, dar kelis ilgus eilėraščius, o apie trumpučius net nešneku. Dabar kartais leidžiama ir paskaityti. Įdomu, kad neeiliuoti tekstai kažkaip tik trumpam sudomina, o va eilėraščių gali klausytis valandom ....
Atsakyti
QUOTE
helli,2006 06 14, 17:07
Įdomu, kad neeiliuoti tekstai kažkaip tik trumpam sudomina, o va eilėraščių gali klausytis valandom ....

Merginai patinka ritmas. Liux! clap_1.gif Auga būgnininkė arba šokėja.
O jei rimtai, tai įdomus reiškinys. Įprastai vaikai labiau mėgsta pasakas, kadangi jas geriau supranta, mat eilėraščiuose žodžių tvarka kitokia nei šnekamojoje kalboje. Bet Jūsiškė dar labai mažytė, tai tos gramatikos visiškai nesuvokia (ir neturi suvokti). Būtų gerai, kad, perskaičius eilėraštį, paaiškintumėte (parodytumėte nuotrauką, paveikslėlį, papasakotumėte, ką su tuo objektu galima veikti) kai kuriuos rečiau vartojamus žodžius. Sėkmės! 4u.gif
Atsakyti
mano merginai 4 metukai ir kai sako zodius su raidemis S Š Ž iskisa liezuvi ir tardama tas raideles susvepluoja. bandome kartu kalbeti, bet ne visada nori. ar neuzsiliks toks sveplavimas?
Atsakyti
QUOTE(Teo @ 2006 06 16, 18:02)
mano merginai 4 metukai ir kai sako zodius su raidemis S Š Ž iskisa liezuvi ir tardama tas raideles susvepluoja. bandome kartu kalbeti, bet ne visada nori. ar neuzsiliks toks sveplavimas?

Manau, kad tai tarpdantinis sigmatizmas, gana nelengvai ištaisomas kalbos sutrikimas. Pats laikas ieškoti logopedo pagalbos. 4u.gif
Atsakyti