QUOTE(TrysKapeikos @ 2014 08 11, 03:17)
Zinot, as visgi manau, kad klystate.
Ateistas nera tikintis, kad dievo nera. Tai butu panasiai, kaip sakyti, jog plikai nuskusti galvos plaukai yra sukuosena. O su tais pavyzdziais as tik parodziau, kad ateistui neegzistuoja objektyvus geris ir blogis, kaip egzistuoja, pavyzdziui, katalikui. Pas ateista viskas keiciasi priklausomai nuo situacijos. T.y. jei ateistas tiki objektyvaus gerio ir blogio savokom, arba morale (kaip antai zudyti yra VISADA blogai, nepriklausomai nuo situacijos, ar meluoti yra VISADA blogai ir t.t.), tuomet jau jis kaip ir pseudo ateistias. Arba jei jis laiko save ateistu, bet svencia Kaledas, tai irgi jis pseudo. Bet cia nieko tokio, ir daug tu, kurie save laiko katalikais, laiko save tokiais tik del to, kad per sventes nueina i baznycia ir kad yra krikstyti / prieje komunija ir sutvirtinima.
Man rodos morale visad apibreziama kaip kazkoks visuotinis, daugumai tinkantis.. Velgi, taip ir nepasigooglinau apibrezimo. Arba tada turetu buti du terminai gal, objektyvi ir subjektyvi morales, nes tai isties labai skiriasi.
Kunigas Narbekovas seminaro metu yra sakes, kad zudymas nelaikomas nuodeme trimis atvejais: kai tai savizudybe, kai tai karas ir dar kazkas, man rodos savigyna, bet ir karas cia laikomas kaip savigynos forma. Bet tai nera traktuojama, kaip "ne blogas dalykas", bet tiesiog nelaikoma nuodeme. Taip jis sake
Vandens ir akmenelio pavyzdys velgi labai grazus

siaip, pamasciau ka jus kalbejot, man rodos supratau, rimtai, akmenelio pavyzdys padejo

aciu!
Jusu valia, sutikti su mano izvalgom, ar ne.
Siaip jus lyginate nesulyginamus dalykus, zmogaus dvasines nuostatas su plaukuosena

Nepletosiu sios minties, nes
Spalvota diena parase puiku pastebejima.
Hmm...
Siaip, tie viska kvestionuojantys, visur nosi kisantys zmones yra agnostikai, ne ateistai, nes ne visi ateitai yra agnostikai. Nors agnosticizmo salininku gretose yra ir ateistai, ir tie, kurie tiki dievu. Jie vienas kitam nemaiso, neretai papildo.
Jus norite pasakyti kad pasaulyje egzistuoja geris ir blogis, kaip juoda ir balta? Jus labai klystate, aciu dievui pasaulis yra sudetingesnis, ne toks banalus, kad galima ji butu ireminti i remus. Kaip jau ne karta rasiau, siame pasaulyje nieko nera vienareiksmisko, visada, visur yra islygosir paklaidos. Metras, litras ir t.t. (mato vienetai) jie yra susitarimo rezultatas. Horizontas, absoliutas, vakuumas, etalonas, gerai pagalvojus tai irgi yra tik siekiamybe. Meile, laime, zinios, tiesa ir t.t., pagaliau Dievas, lygiai taip pat SIEKIAMYBE.
Analogiskai ir su suvokimu, kas yra geras ir blogas.
Spalvota diena jums pateike puikiu pavyzdziu. Ne viskas, kas yra gerai vienam yra gerai kitam. Juk ne veltui sakoma, jog gerais norais, pragaro keliai gristi.
Kita vertus, as kaip agnostikas pastoviai blusinejuosi dievo zodziuose, turiu poreiki iki galo isisamoninti jojo minti, tai ka jis norejo pasakyti, nutyleti, paslepti tarp eiluciu... Nors puikiai zinau, kad man neduota iki galo suvokti tai, tik prie Dievo isminties priarteti.
Pagvildenkime visiem zinoma dievo isakyma
"Neteisk ir nebusi teisiamas...". Ar jus susimastet kada, kodel nederetu teisti paprastam mirtingajam, kodel teisma reiktu palikti Dievui?
Mano galva, paprastas mirtingasis tiesiog fiziskai negali buti objektyvus, visos jo isvados yra subjektyvios. Objektyvumas, kaip ir teisingumas yra tik Dievo teise, nes tik jis yra objektyvus, jis pilnai gali protu apimti faktu, veiksniu ir t.t. visuma, kai zmogui to neduota, del to jis yra zmogus, o Dievas, ir yra Dievu.
Pvz. Ant vidurio stalo stovi puodelis su asele. Aplink stala vienas priesais kita stovi keturi asmenys. Jei mes paprasytumeme, kad kiekvienas ju aprasytu ant stalo stovinti puodeli, to paties daikto aprasymas skirtusi. Kodel gi? O todel, jog zmones vienu metu stovedami tam paciam kambaryje, ziuredami i tapati daikta, matys skirtingas to daikto projekcijas. Vienas pasakys, kad mato puodeli su asele, kitas kad puodeli be aseles, nes jos tiesiog is savo tasko nemato, trecias pasakys kad asele yra is kaires, kitam is desines. As jau nekalbu apie puodelio turini ir t.t. ir t.t.
Ka is pvz. parodo. Kad visi tie zmones, sako tiesa, bet ju asmenine tiesa neatspindi visos tiesios visumos. Va ta visos tiesos visuma zino tik Dievas.
Analogiskai, kai paprasai kelis zmones apibudinti, papasakoti apie rengini, ivyki, kiekvienas ju akcentuos tai, kas yra svarbu jiems, ka pastebejo jie, bet tai nereiskia, kad jie pasakoja objektyvia TIESA. Jie tik dalinasi su mazu subjektyvios TIESOS segmenteliu, kuris priklauso tik tam asmeniui. Jei siam renginyje buvo 3000 zmoniu, jei kas pasivargintu klausyti, suzinotu 3000 skirtingu atsiliepimu. Del to, visos tos asmenines tiesos yra subjektyvios. Zmogus prie OBJEKTYVIOS TIESOS gali tik priarteti, bandydamas surinkti kaip mozaika, asmeniniu tiesu segmentus i viena visuma, apklausdamas liudininkus, skaitydamas reportazus ir t.t.. Zmogui neduota iki galo surinkti visa mozaika, todel tai ir yra siekiamybe.
**********
Ir dar toks pastebejimas, jus kazkaip baisiai idealizuojat tikinciuosius, kai jie yra mirtingi zmones, ne dievai, su visom zmonems budingom ydom.
Visu pirma, as nemanau, kad deretu dieva tapatinti su banzycia. Baznycia yra dievo tarnas, tarpininkas tarp zmoniu, bet ne Dievas. Todel banzycios tarnai, budami mirtingi zmones, klysta yra nuodemingi. Tikejimas Dievu, ne visada juos apsaugo nuo klystkeliu, bet tikejimas Dievu, neretai padeda zmonems grizti i doros kelia, pakelti isbandymus.
Dievas savo vaikus priima tokiais kokie jie yra, jis puikiai suvokia, kad jie nuodemingi, neziurint i tai Dievas kilniasirdiskai ir suteike galimybe zmonems gyventi savarankiskai, zinodamas, kad gyvenant zmones gali daryti klaidas. Jis suteike zmogui galimybe ATGAILAUTI. Todel nebaisu, kad zmogus suklydo, nes Dievas yra mylintis ir gailestingas, jis uz samoningai atgailaujamas klaidas atleidzia.
************
O dabar pamastymui.
*Krikscionybei yra daugiau kaip 2000 metu. Didziaja to laiko dali, baznycia itakojo visuomenes valdyma, tik visai nesenai, prabilta apie mirties uzdraudima, kai siuo metu dazniausiai banzycia yra atskirta nuo valdymo.
Kas trukde baznyciai, tikintiesiams si moratoriuma paskelbti tuomet, kai realiai itakojo visuomenes valdyma?
**Per krikscionybes laikotarpi, buvo praktikuojami kryziu karai, zygiai, kuriu metu buvo dalinamos indulgencijos. Reikia pamineti ir inkvizicija, kai ant lauzu Dievo vardu buvo deginami zmones.
Kaip tie veiksmai suderinami su Dievo vertybemis, morale?
***Ar jus kada girdejote apie "Trisdesimtmeti kara", kuris vyko Europoje? To karo vienas is aspektu buvo religija. Zmones zude vienas kita del religiniu paziuru.
Tai apie koki tikinciuju neva objektuvma kalbame?