{mosimage}Dažnai tenka išgirsti: "Europoje moterys beveik nesidažo". Gal mes kaskart, eidamos prie veidrodžio su kosmetine rankoje, rodome savo necivilizuotumą?.. 

Menas "nusipiešti" veidą

Pasak etnopsichologų, kiekviena tradicija, įsitvirtinusi per amžius, yra tikslinga, ir turi įtakos išlikimui arba gyvenimo kokybės gerėjimui. Pavyzdžiui, visiems žinoma, kad musulmonai nevalgo kiaulienos, bet mes niekad nesusimąstėme, iš kur atsirado ši tradicija, kodėl ji išliko iki šių dienų? Musulmonų protėviai buvo klajokliai, todėl jie privalėjo turėti maisto atsargų keliaudami. Tam geriausiai tiko vytinta mėsa, o kiauliena šiai technologijai visai netinkama. Nekokybiškos kiaulienos vartojimas baigdavosi apsinuodijimais ir mirtimi. Štai taip ir atsirado paprotys nevalgyti kiaulienos.

{mosimage}Bet kuo čia dėtas makiažas? - paklausite. Viskas labai paprasta - menas "nusipiešti" žymiai patrauklesnį veidą  nebūtų išlikęs per tūkstantmečius, jei tai būtų nereikalinga užgaida. Iš pradžių dekoratyvinės kosmetikos naudojimas buvo tikslingas ir susijęs su išlikimu. Šaltiniai liudija, kad protėviai naudojo kosmetiką gydomaisiais profilaktiniais tikslais. Senovės Egipte pagrindinis makiažo akcentas buvo akys. Juodi tiršti akių dažai padarydavo akis išraiškingas, iškalbingas, bet jie apsaugodavo akis ir nuo deginančios saulės šviesos bei sauso vėjo, savo kvapu atbaidydavo įkyrius vabzdžius.
Tad kuo skiriamės nuo senovės egiptiečių mes, besinaudojančios dekoratyvine kosmetika ir tam, kad apsaugotume odą nuo kenksmingos miesto aplinkos, darganoto oro kaprizų ir kompiuterių spinduliavimo?  

Kosmetika ir luomas

Senovės Indijoje kosmetiką naudojo ir vyrai, ir moterys. Net mažiems vaikams buvo dažomi antakiai, blakstienos ir žandai. O veido piešiniams turėjo įtakos  žmogaus luomas (kasta), religija ir profesija. Galima išvesti paralelę su šiandienine visuomene. Jei esate teisininkė, žymaus žurnalo redaktorė, mokytoja, marketingo kompanijos vadovė ar verslininkė, turite susiformavusias savitas "taisykles" koks turi būti jūsų makiažas ir jūsų rankinėje bus atitinkamų firmų kosmetika. Įdomu, tačiau kiekviena kompanija turi nerašytas taisykles, kaip turi ir kaip negali atrodyti jų darbuotojai, turima galvoje ir  kosmetika.

Karo lauke

Mokslininkai tvirtina, kad pirmieji makiažo meną perkando vyrai. Stiprioji lytis turėjo ne tik patraukti kažkuo silpnąją lytį, bet ir nugalėti priešą. "Kovinis makiažas" turėjo moralinį ir psichologinį poveikį priešui. Žinoma, nuo tada prabėgo daugybė laiko ir vyrai prigalvojo daug kitų kovos būdų, besiaiškindami kuris kurį hierarchijos laiptelį užima.

O štai moterys į "kovos lauką" išėjo neseniai. Kol kas "ofisiniuose karuose" egzistuoja dvi moterų armijos. Vienos jų dažosi, kitos - ne. Drįstame spėti, kad nugalės vis dėlto pirmosios. Kas tai yra šiuolaikinis biuras? Darbas, greita reakcija, krūvis, stipriausiojo teisė, pergalės ir pralaimėjimai, lyderiai ir autsaideriai. Dažniausiai tai vyriški žaidimai. Juos žaisdamos ir mes turime kažkaip sužibėti, būti nepakeičiamos. O tam mes turime nepamainomą padėjėją - kosmetiką. Jai padedant, galime "nusipiešti" atitinkamą veidą. Šiek tiek pakeitę makiažą, mes galime užsidėti neregimą skydą, kuris leis padaryti pauzę, kai jos labai reikia. Teko matyti, kaip biuruose moterys, prieš svarbų susitikimą  ar susirinkimą būtinai pasitikrina prieš veidrodį, ar viskas gerai. Turime būti puikios formos ir nepriekaištingos išvaizdos, kad niekam nepavyktų mūsų pastatyti į nepatogią padėtį.
         
Nenaudoti kosmetikos taip pat yra būdas parodyti, kad jokių problemų neturi: nes kai tau viskas puikiai sekasi, tavo akys pačios ima blizgėti, skruostai parausta ir oda spinduliuoja sveikata.  Šiuolaikiniame verslo pasaulyje negaluojantys ir nelaimėliai nereikalingi. Turi būti sveika, turėti stiprią motyvaciją, kad pasiektum vis naujų ir naujų tikslų, o tai ir akių žvilgėjimas, ir greita reakcija, ir dar daug kitų dalykų. O ką daryti toms, kurios to neturi? - Dažytis! Arba apsimesti, kad pergalė jums nerūpi, ir jūs esate aukščiau viso to...

Nusipiešk save

Viską perskaitėt ir supratot, kad mes dažomės dėl mylimųjų, darbdavių, priešų ir dar dėl to, kad apsaugotume odą nuo aplinkos užterštumo. Tačiau pirmiausia mes tai darome dėl savęs. Psichologijoje naudojamas terminas "savojo aš" vaizdas. Jį galima ištirti naudojant piešinėlių testą, autoportreto piešimą. Kosmetikos naudojimą "nusipiešti" veidui iš dalies galima sulyginti su autoportreto kūrimu. Tai, kaip mes naudojame dekoratyvinę kosmetiką, galima palyginti su veido detalių piešimu ant popieriaus. Pavyzdžiui, vaikas, turintis bendravimo problemų, piešia neaiškius veido bruožus, ar visai jų nepažymi, jei visos veido detalės nupieštos gerai, vadinasi jis labai besidomintis savimi. Analogiškai galima daryti prielaidą, kad  jau pats makiažo buvimas daug pasako apie moters dėmesį sau, jos domėjimąsi, kokį įspūdį ji palieka aplinkiniams.

Psichologo R.Bernso adaptuoto "Autoportreto" testo elementai traktuojami taip: didelės akys - įtarumas, susirūpinimas ir jautrumas aplinkinių nuomonei. Pabrėždamos akis, išskirdamos jas kosmetikos pagalba, mes stengiamės pamatyti viską, demonstruojame, kad niekas nuo mūsų žvilgsnio nepasislėps, kartu mes nesąmoningai atveriame savo vidinį pasaulį ir įdėmus stebėtojas gali įžvelgti jose jūsų būseną. Jei akis padažysite kiek kitaip, nei jos atrodo iš tiesų, galima joms suteikti daugiau vaikiškumo, lengvumo (naudojant šviesias spalvas bei tušą), ir t.t. Bet kuriuo atveju, ryškiai išskirtos akys liudija apie tai, kaip svarbu moteriai kokią ją mato aplinkiniai. Makiažo naudojimas apie akis (šešėliai, tušas, pieštukai) kalba apie tai, kad jų savininkė yra bendraujanti su žmonėmis. Apie lūpas: jos visada buvo laikomos seksualinės sferos simboliu. Pilnos lūpos piešinėlyje rodo moteriškumą; ryškiai dažytos lūpos, apvestos kontūru, simbolizuoja pabrėžtą seksualumą, siekį būti patrauklia, geidžiama.

Vadinasi, makiažas - nei daug nei mažai, tiesiog gyvenimo būtinybė? Atrodo kad taip. Ir palyginus su pirmykščiais laikais nedaug kas pasikeitė, išskyrus tai, kad makiažas - tai būdas nelyginant savęs su kitais, nesiekiant prestižo, sėkmės ar jaunystės, rinktis tai, kas yra jūsų skonio, išmėginti vis naujus dalykus. Svarbiausia - būti savimi.

Šaltinis:    beautytime.ru