Ryte pasitvirtina išankstinės prognozės. Lyja, ir smarkiai . Užtat galima ilgai ir tingiai pusryčiauti ir net kiek pagulinėti su kavos puodeliu. Lietus neilgas- traukiam į miestą.
Tik išėjus per duris , patenki tiesiai į postmodernistinę gatvelę. Dar neminti jos šaligatviai. Spalvoti namų fasadai, laiptinės apramstytos skersiniais vamzdžiais. Bendras vaizdas spalvingai smagus.


Keliaujant tiesiai šia gatvele, ant kampo pasukus į kairę, ir kiek paėjus, vėl neužilgo atsiduri Am Markt. Čia liko dar nematytų vietų.
Šv. Petro Katedra seniausia bažnyčia mieste. Ir didžiausia turbūt. Istoriniuose šaltiniuose nurodoma, kad jai tūkstantis metų. Be galo graži ir didinga. Ten daug visokių patalpų patalpėlių, daug kur galima užeiti, nulipti, užlipti.


Šluojančių katedros laiptus jaunų vaikinų nematyti, užtat ant laiptų įsitaisė kažkokia juodųjų demonstracija.
Papildyta:Už katedros šurmuliuoja turgelis. Pats šparagų sezonas, tad jų čia pilna visokiuose pavidaluose. Šviežiausios daržovės, uogos. Visi perka, tempia. Net skaudu, kad nieko nereikia. O ir neparsiveši. Bet prieš sūrį neįmanoma atsilaikyti. Lauktuvėms ir sau pats tas.



Toliau laukia Böttcherstraße. Atsišakodama nuo Am Markt lankytojus pasitinka auksiniu bareljefu. Jame pavaizduotas Šv. Mykolas besikaunantis su tamsiosiomis jėgomis. Kažkoks labai plastiškas ir moteriškas. O dar žinant, kad gatvės įkūrėjas Liudvigas Rozelijus paskyrė ją Hitleriui, užpuola labai prieštaringos mintys. Kažkaip viskas nedera. Bet gal neverta gilintis.


Svarbiausia, kad Rozelijus prekiaudamas bekofeinine kava, susikrovė didelius turtus ir susidomėjo šia gatve. Gatvė buvo perstatyta ir tuo pačiu įgavo savo dabartinį degeneratyvinio meno veidą. Tamsios nekondicinės plytos, skulptūros, įvairūs bareljefai. Kiekvienas namas čia turi savo vardą: Atlantis namas, Septynių tinginių namas, Robinzono Kruzo namas, namas Fontanas ir t.t.
Šioje gatvėje įkurtas dailininkės P. Bekker Moderzon muziejus ir pastoviai eksponuojami jos darbai. Tai pirmas muziejus pasaulyje, skirtas moteriai dailininkei. Pragyveno ji tik 31 metus, bet paliko nemažai įvairių tapybos ir piešimo darbų.

Papildyta:Viename iš kiemelių vėl galima rasti Bremeno muzikantus, tik atskirai vienas nuo kito įsitaisiusius priešais bombomkių parduotuvytę. Nedidukė parduotuvytė pilna lankytojų, o languose ir vitrinose stikliniuose induose akis vilioja dryžuotos bombonkės. Vaikystės svajonė. Net skonis juntamas.


Tik šioje gatvėje galima pasiklausyti kariljonų muzikos. Kas tam tikrą laikotarpį ( vasarą kas valandą, žiemą tris kart per dieną) aukštai tarp dviejų namų frontonų sukabinti kariljonai sugroja melodiją. Tuo pat metu gretimoje sienoje pradeda suktis reljefiniai lakūnų didvyrių vaizdai.

Nedidukėje gatvėje galima ilgai klaidžioti studijuojant įmantrius namų fasadus, skulptūras, visokius užkaborius ir netgi akvariumą.






Užkasti vėl galima tame pačiame kioskelyje, tik kitokios rūšies dešrelių. Šeštadienis, tad žmonių gerokai daugiau. Užkandžiautojų taip pat. Pagyvenę senjorai, šeimos su vaikais- visi patenkinti žiaumoja dešreles.
Pasižvalgyti į desertus įdomu užsukti į Hachez šokolado parduotuvę. Tikras rojus šokolado mėgėjams. Net virš šimto pavadinimų įvairiausių šokoladinių skanėstų.
Papildyta:Pro šalį pražygiuoja skanduodama nedidelė merginų demonstracija tautiniais rūbais. Sustojusios ant šaligatvio kraštą kažką dainuoja apie per didelius išmetamus valgio kiekius.
Šeštadienį mieste pilna įvairiausių personažų. Tai gidai. Persirengę įvairiausiais veikėjais sukuria tam tikrą foną. Pro dažną negali praeiti be šypsenos.

Sugrįžkime į Šnūrą. Reikia pasižvalgyti kurgi vakarop nutūpti šventinei vakarienei. Žmonių čia žymiai daugiau. Tačiau įdomių veikėjų čia irgi pilna. Atsargiai, gatvėmis šlaistosi milžiniškas budelis. Tik ir žiūrėk, kad nečmaukšteltų savo kalaviju.


Pačioje rajono pradžioje Stavendam aikštėje (kokia ten aikštė- aikštutė))) pora rubuilių maudosi kubile. Nelabai ten panašu į maudynes, labai jau erotiška, bet tiek to. Anksčiau šioje vietoje stovėjo pirtis, į kurią traukdavo jūrininkai su savo moterimis. Linksmai jie leisdavo laiką. Vietoje buvo galima ir gerai pavalgyti, ir netgi padoriai ir nepadoriai nusigerti.

Šalia žaislų parduotuvė, kurios vitrinoje spokso į praeivius kandžių apgraužti ir matomai šiek tiek kvaištelėję Bremeno muzikantai .


Tiesiai prieš fontaną Schiffers Haus. Anksčiau šiame name apsistodavo locmanai. Vietoje buvo ir kabakėlis ir nakvynės vietos.
Papildyta:O štai namukas su saulute pats mažiausias viešbutis mieste, skirtas jaunavedžiams. Neoficialus pavadinimas vestuvių namai. Jaunos poros, kurios negyvena pačiame Bremene, čia gali apsistoti ir susituokti katedroje po to, kai jie praleis naktį viešbutyje.

Smagu klaidžioti, žvalgytis į vitrinas, personažus ir praeivius.




Tačiau laikas ankstyvai vakarienei. Gerai, kad ankstyvai, nes vėlesniam laikui visi staliukai užsakyti. Nedidukės, jaukios kavinukės vilioja šimtus lankytojų. Vakarienė skani, soti, alus puikus.


Daugelyje kavinukių padavėjos ne jauniklės merginos, o moterys metų apie 50. Aptarnauja gerai, greitai, su šypsena. Turbūt ir atlyginimai ne minimumas, nes vargu ar norėtų jos dirbti už menkus grašius. Ir visada paklausia: - Ar skanu?

Ir vėl kojos neša į atrodo matytas vietas. Vakarop gatvės ištuštėjusios, besileidžianti saulė miestą nudažo švelniais pustoniais, tad pasivaikščioti labai malonu.

Papildyta:Ilgesniam laikui žvilgsnį prikausto skulptūra fontanas iš mėsmalių ir kitokių malamųjų mašinų. Sunku net nusakyti kai kurių konkrečią paskirtį. Įsižiūrėjus kai kuriose galima pamatyti iš jų kyšančias žmonių rankas ir kojas. Iš pirmo žvilgsnio atrodo gal net kraupokai, tačiau mintis čia visai kita. Žmonės išsakydami kritiką kito atžvilgiu, turi turėti konkrečius argumentus, t.y., kaip vokiečiai sako, rankas ir kojas. Kitu atveju, tai tik bereikalingas oro drumstimas. Todėl jis ir vadinamas Kritikos fontanu.


Iš kažkur pasigirsta daina. Priešais banko pastatus tamsiaplaukių porelė traukia dainas. Vietomis šiek tiek nuvažiuoja į šoną, bet balsai nepaprastai stiprūs. Padirbėjus galėtų traukti melodijas taip, kad dauguma pavydėtų.


Pagaliau reikia surasti kiaulių skulptūrėles, tad sukame ištuštėjusiais parduotuvių pasažais.


Pasažuose girdisi merginų juokas. Mergvakaris. Uniformomis pasirėdžiusios merginos gaudo praeinančius vaikinus ir kvatodamos, švirkštu girdo visokius gėrimus.
Papildyta:Prekybinės gatvės pradžioje kaip tik ir įsitaisęs kiauliškas grožis.


Kas vakaroja lauko kavinukėse, o kas ištikimai laukia šeimininkų . Šalia puodelis su pinigėliais. Praeiviai ir šiam kudlotam sutvėrimui įmeta monetą.

Tuščias ir dešrelių kioskelis.

Po truputį temsta. Laikas namo. Skrydis labai ankstyvas - 6 val..
Ryte, jau bestovint tramvajų sustojime trinkteli į galvą mintis, kad sekmadienis. Ir grafikas turbūt kitas. Tikrai. Sekmadienį anksti ryte tramvajai važiuoja ne kas 20 minučių, o kas valandąį . Nebaisu, kad teks laukti kiek daugiau nei pusvalandį. Svarbu nepavėluoti į lėktuvą. Kaip ir reikėjo tikėtis oro uoste eilė milžinišką ( vienu metu paleido tris lėktuvus), o mes paskutiniai. Patikrinimui veikia tik dvi juostos. Kadangi kiti lėktuvai jau turi išskristi, atidaroma trečia juosta. Dalis grūdasi be eilės))) Susidaro eismo kamštis. Įdomu stebėti stovint eilės gale ir svarstyti - uždarys prieš nosį vartus ar ne. Tačiau niekas panosėje vartų neuždaro. Tik va, Raynair eilinį kartą parodo savo neprofesionalumą , kai išėjęs link lėktuvų nežinai į kurį skubėti. Visi atidari, ir neaišku kuris taviškis. Tačiau nuojauta nepaveda. Į Lietuvą paskutinis. Taip ir yra.
Kylam. Ate Bremene. O gal iki pasimatymo? Juk dar liko nematytas Universum muziejus ir nerasta apspjaudyta plytelė, ir neaplankytas Rotušės vyno rūsys, bei nepakilta į bokštą. Tad gal iki pasimatymo.