Įkraunama...
Įkraunama...

Fotografijos pradžiamokslis


Apie nuotraukas: prieš dedant nuotrauką pravartu būtų pagalvoti, ką ja nori parodyti ar kokį patarimą gauti. Nepageidaujamos kategorijos ,,tiesiog gražu'' nuotraukos, tam yra kita fotografijų tema. To išvengti padės Blog'o ir ankstesnių temų studijavimas.

Apie kritiką - perskaityti privaloma
Mes išsakom tik savo nuomonę. Jei nuotrauka įdomi, verta nors menkiausio dėmesio, bet trūksta menko pakadravimo, sulauksite tokios ar panašios kritikos: nukirpčiau tą pusę arba pvz. pašviesinčiau, padidinčiau kontrastą, pastumdyčiau levelius (techninė pusė, kurią mes čia ir bandom kuo labiau įvaldyt ir turėti omenyje kitą karta fotografuojant). O jei nuotrauka yra tiesiog nuotrauka, kuriai joks techninis pataisymas nepadės nei apkarpius, nei pakontrastinus (pvz., siužetas nuobodus nepasikeis), tą irgi, deja, išgirsite.
Kaip padaryti, kad nuotrauka būtų įdomi - asmeninės išmonės, noro išmokti ir pajautimo dalykas... Niekas Jums nepasakys "pasilenk, palįsk po medžiu, apsisuk apie savo ašį, o dabar spausk". Juk geri kūriniai atsiranda, kai sugalvoji, kaip fotografuojamus objektus parodyt kitaip, įdomiai, kad visi pasakytų "tu matai kaip galima, nepagalvojau". Mes galime padėti vieni kitiems ir pasiūlyti, ką daryt techniškai kitaip, bet ką daryt siužetiškai kitaip - tai turi pajusti pats fotografuojantysis.


SAVAITĖS TEMA
koliažai
Temoje vyks aktyvus nuotraukų aptarimas ir mokymasis iš klaidų

Fotografijos pradžiamokslių BLOG_as


Naudinga literatūra apie fotografija:

5 fotografu tobulėjimo stadijos

Daug literatūros apie fotografija
T. J. Kuzminai - Fotografijos meno pradmenys
Jonas_Kuzminas_Dėmesio_fotografuoju_1996
Povilas_Karpavicius_Fotografijos_vadovas_1980
Learning about Exposure - The Exposure Triangle (ang.k.)

Pamokėlės

Kompozicija ir įtaiga (ačiū peperoni už vertimą) Pamokėlė apie kompoziciją (anglu k.)
2 pamoka. Diafragma ir islaikymas (ačiū Ediper už vertimą)
4 pamoka.ISO, grudas (triuksmas), skaidres, negatyvai ir kt. fotojuostu ypatybesdoc.doc (aciu Ediper uz vertima)
3 pamoka. Objektyvai, ryskumo gylis ir diafragma (aciu Edevai)
5-a pamoka, Fotografiniai_filtrai
Kompozicijos_reiksme_vertimas (aciu Baccardi)
6 pamoka. PEIZAŽŲ, GAMTOS IR KELIONIŲ FOTOGRAFIJA
10 pamoka_Specialus_pageidavimai

Ankstesnes temos

1 tema 2 tema 3 tema 4 tema 5 tema 6 tema 7 tema 8 tema 9 tema 10 tema 11 tema 12 tema 13 tema 14 tema 15 tema 16 tema 17 tema 18 tema 19 tema 20 tema 21 tema 22 tema 23 tema 24 tema 25 tema 26 tema 27 tema 28 tema 29 tema 30 tema 31 tema 32 tema 33 tema 34 tema 35 tema36 tema37 tema38 tema39 tema 40 tema 41 tema 42 tema 43 tema 44 tema 45 tema 46 tema 47 tema 48 tema 49 tema 50 tema 51 tema 52 tema 53 tema 54 tema 55 tema 56 tema 57 tema 58 tema 59 tema [B]60 tema 61 tema62 tema63 tema
64 tema
66 tema
65 tema
68 tema
Plepalai cia
Apie nuotraukų apdirbimą PS kalbame čia[/b]

Norintiems prisijungti prie mūsų, rekomenduojama pasiskaitinėti ankstesnes temas, bei pasipraktikuoti atliekant techninius namų darbus:
user posted image

1. Trys daiktai. Fotografuojame tris, priešais fotoaparatą padėtus daiktus, paeiliui fokusuodami į pirmą, antrą, ir trečią. Geriausia juos deti viena uz kito, taip isdeliojant visus tris. Viso turi būti trys foto. Pavyzdžių galima pamatyti cia
2. Fotografuojam kokį nors daiktą nekeisdami atstumo iki objekto, nezūmindami, tik kaitaliodami diafragmą. Didžiausia, mažesnė, dar mažesnė... (Mažindami diafragmą didinkit iso).
3. Fotografuojam daiktą nekeisdami diafragmos, nekeisdami atstumo iki objekto, bet zūmindami - t.y. keisdami objektyvo židinio nuotolį. Pasirenkat fotografavimo tašką, tada vis arčiau ir arčiau "pritraukiat" objektyvu objektą. Pasirinkite “marga” nuotrauku fona, jame geriausiai matysis kaip keiciasi fonas, keiciant zidinio nuotoli. Kuo didesnis zidinio nuotolis tuo labiau issiliejes fonas turi gautis.
4. Fotografuojam daiktą nekeisdami diafragmos, nezūmindami, bet fiziškai keisdami atstumą iki objekto. Iš toliau, iš arčiau iš visai arti. Cia irgi siulomas kuo margesnis fonas, kad aiskiai matytusi kaip jis keiciasi fotografuojant is skirtingu atstumu.
5. WB nustatymas. Baltą daiktą fotografuojam 2-jose aplinkose: natūraliam apšvietime ir dirbtiniam apšvietime (kambario šviestuvai, be blico!). Kad geriau matytumėm skirtumą, darom po 3 foto kiekvienam apšvietime - automatiniu wb, pusiau automatiniu, rankiniu wb.
6.Kūrybinis darbas: Balto daikto fotografavimas baltame fone, (pageidautina, kad tai būtų baltas kiaušinis baltame fone, gražiai apipavidalintas, įdėta fantazijos ir kūrybiškumo, laikantis fotografavimo taisyklių).
7. Kūrybinis darbas:” Lašai lašiukai“. Šiam darbe galima naudoti blykstę, lašai turi būti tyškantys, varvantys ir t.t.
(1-5 užduotis privalomi)

Siek tiek naudingos teorijos (ačiū Raigei 4u.gif ):
ISO
ISO (ISO speed) - matricos arba foto juostos jautrumas šviesai. Kuo didesnė ši reikšmė (100, 200, 400 ir t.t.), tuo jautriau matrica reaguoja į šviesą, tuo mažiau šviesos užtenka nuotraukai gauti.
Galimybė padidinti matricos jautrumą šviesai padeda dirbti prasto apšviestumo sąlygomis, bet to kaina - padidėjęs triukšmų kiekis.
Labai didelę įtaką nuotraukos triukšmingumui keliant ISO turi matricos dydis. Mažoje matricoje pikseliai mažesni ir arčiau vienas kito, todėl keliant ISO ima "trukdyti" vienas kitam. Štai kodėl kompaktiniais aparatais (muilinėmis) fotografuotose fotografijose triukšmai gana ryškūs net nelabai žymiai pakėlus ISO.

Išlaikymas
Išlaikymas (shutter speed) parodo, kiek laiko šviesa pro objektyvą ir atvertą diafragmą kris ant matricos (arba juostos). Laikas paprastai skaičiuojamas nuo dešimčių sekundžių (tamsoje) iki kelių tūkstantųjų sekundės dalių.
Nesunku suprasti, kad kuo ilgesnis išlaikymas, tuo ilgesnį laiko tarpą šviesa pro objektyvą apšviečia kadrą, tuo šviesesnis bus atvaizdas matricoje/juostoje.
Jei prisiminti čia jau minėtą analogiją su į dubenį iš čiaupo bėgančiu vandeniu, tai išlaikymas bus tas laikas, kurį bėgs vanduo (šviesa). Vanduo turi bėgti tiek laiko, kad dubuo būtų pilnas (teisingai išeksponuota nuotrauka). Jei vanduo bėgs per trumpai - dubuo nebus pilnas (nuotraukoje trūks šviesos), jei per ilgai - dubuo persipildys ir vanduo bėgs per krastus (gausime peršviestą kadrą).

Ekspozicija (exposure). Fotografijoje ekspozicija yra šviesos kiekis, patekęs ant šviesai jautrios medžiagos. Ekspoziciją reguliuojame keisdami tik diafragmą ir išlaikymą, ISO jautrumas čia nedalyvauja.

Teisinga ekspozicija. Tai ekspozicija, kuri sukuria fotografo pageidaujamą rezultatą - norimai išeksponuotą nuotrauką. Šis terminas neturi jokio tikslumo, priklauso nuo situacijos ir nuo fotografo minties joje. Čia jau reikia vertinti ir ISO, nes viena ir ta pati ekspozicija prie vienokio ISO bus teisinga, prie kitokio - neteisinga.

Ekspozicijos vienetas (exposure value - EV). Standartiškai 0 EV reiškia ekspoziciją su 1 s išlaikymu ir diafragma f/1.0, bet čia nesvarbu smile.gif. Svarbiau yra žinoti, ką reiškia +-1 EV, o jis reiškia dvigubai didesnę (+) arba dvigubai mažesnę (-) ekspoziciją (t.y. šviesos kiekį).

"Stopai".
Diafragma, išlaikymas ir ISO skaičiuojami stopais. 1 pilnas stopas - tai 1EV, arba 1EV ekvivalentas jei kalbam apie ISO. Rašau ekvivalentas todėl, kad ISO nėra ekspozicija. Padidinus (arba sumažinus) ISO dvigubai, išeksponuosime nuotrauką taip, lyg būtume tikrąją ekspoziciją padidinę per +1EV (arba sumažinę per -1EV).
Norint pakeisti per vieną stopą ISO arba išlaikymą, reikia juos tiesiog dalinti arba dauginti iš 2 (žiūrint į kurią pusę reikia).
Diafragma yra apskrita skylė, o norint praleisti dvigubai daugiau/mažiau šviesos (t.y. +- 1 EV), reikia dvigubai padidinti/sumažinti tos skylės plotą.
Todėl diafragmos 1 stopas yra dauginimas arba dalinimas iš 1,4, nes skylės skersmenį pakeitus 1,4 karto, plotas pasikeičia 2 kartus. (Čia kaip pica, kur rašo skersmenį. Keista gali pasirodyti, kad skersmuo lyg ir nežymiai pasikeitė, o mokėt reikia dvigubai - bet suvalgai juk plotą, o ne skersmenį smile.gif)

Tarkim, kad turim situaciją, kai teisingai išeksponuojama nuotrauka su f/2,0+1/500s+ISO200. Taip pačiai išeksponuotą nuotrauką galima gauti ir kitokiais nustatymais:
bazė:
f/2,0+1/500s+ISO200
ekvivalenčios kombinacijos:
f/1,4(+1 stopas)+1/1000s(-1 stopas)+ISO200
f/2,0+1/1000s(-1 stopas)+ISO400(+1 stopas)
f/2,8(-1 stopas)+1/1000s(-1 stopas)+ISO800(+2 stopai)
f/2,8(-1 stopas)+1/250s(+1 stopas)+ISO200
ir t.t.
Kol pridėtų stopų bus tiek pat kiek atimtų, tol nuotraukos išeksponavimas nesikeis. Kaip tie stopai pasisikirsto tarp diafragmos, išlaikymo ir ISO - nesvarbu, svarbu bendra suma. Jei bendra stopų suma bus neigiama, automatiškai gausim neišeksponuotą nuotrauką, jei teigiama - pereksponuotą.

Vienas iš tokių skaičiavimų panaudojimo praktikoje ir, sakyčiau, gana aktualus pradžiamokslių temoje - kai žmogus turi kit objektyvą, visi aplink giria fixus, o jis nežino ka gaus ir perka šiaip, nes visi sako, kad tai šviesus objektyvas. Kartais kosmoso tikisi, pvz., mačiau amazon.com 1 žvaigždę su komentaru apie kažkurį fixą: "galvojau galėsiu pyškint vos ne tamsoj, o vis tiek reikia kelti ISO iki 1600, prastas objektyvas" smile.gif.
Taigi pasiimi savo kit, nusistatai savo varganą f/5,6+ISO200, ir pasidairai po kambarį, kokį išlaikymą tau siūlo fotikas. Gauni kokį 1/15s - sux sad.gif. Paskaičiuoji (arba pabandai), kad ISO reikia užkelti iki 1600 (+3 stopai), kad gauti 1/125s (-3 stopai) išlaikymą - triukšmai sux sad.gif. Taigi įsivaizduojame, kad mum rekomenduoja pirkti fixą 50mm f/1,4. Imam diafragmą f/1,4 (tai yra +4 stopai nuo f/5,6), gauname, kad galėtumėm fotkinti kambary su f/1,4(t.y. +4 stopai)+1/125s(t.y. -3 stopai)+ISO100(t.y. -1 stopas). Suprantam, kad šitas fixas yra liuks, lekiam ir perkam. Arba svajojam, kol galėsim nusipirkt biggrin.gif.
Kitas panaudojimas - analizuojant elementoriškas nustatymų klaidas iš exifo, tarkim pamatyti, kad ISO400, su išlaikymu 1/1000s galėjo būti ISO100(-2 stopai) su 1/250s (+2 stopai).
Na ir šiaip, realioj situacijoj keičiant parametrus, galima greit minty primesti ką duos vienoks ar kitoks ISO pakeitimas ir pan.

Ryškumo zona ir ją įtakojantys faktoriai
Ryškumo zona arba gylis (angl. DOF -Depth Of Field) - atstumų zona, kurioje fotografuojamas objektas yra ryškus. Atstumų zona, kaip ir bet koks atstumas, matuojamas ilgio vienetais. Todėl ir sakom - ryškumo zona labai maža, vos keli mm, arba atvirkščiai - didelė, siekianti kelis metrus.
Yra trys pagrindiniai faktoriai įtakojantys ryškumo gylį:
1) Diafragmos reikšmė
Kuo plačiau atverta diafragma, t.y. kuo f reikšmė mažesnė, tuo ryškumo zona mažesnė. Čia buvo pirmoji mūsų eksperimento dalis.

f/8.0 user posted image f/5.6 user posted image f/2,8 user posted image

2) Objektyvo židinio nuotolis.
Kuo didesnis objektyvo židinio nuotolis, tuo ryškumo zona mažesnė.
Židinio nuotolis matuojamas milimetrais, o objektyvai skirstomi į fiksuoto židinio nuotolio ir kintamo židinio nuotolio objektyvus. Pastarieji žargonu dar vadinami zoomais. Ir ko gero dauguma jūsų tokius ir turit išskyrus keletą mergaičių, kurios fotografuoja su 50 mm objektyvais. Konkretaus objektyvo židinio nuotolis ar jo galimos kitimo ribos nurodytos ant paties objektyvo.
Taigi labai paprastai kalbant, norint kuo mažesnės ryškumo zonos reikia didinti mm skaičių, t.y. zoominti.

Aiškumo dėlei dar šis tas. Objektyvai pagal tai kokiame mm diapazone dirba, skirstomi į plataus kampo objektyvus, tele objektyvus ir standartinius objektyvus.
Čia jums šiokia tokia lentelė, skirstymas tas toks gana sąlyginis, bet maždaug:
user posted image
Ir vat čia yra atsakymas į tą dažnai skyrelyje girdėtą klausimą: kodėl su paprasta muilinuke sunku ar net neįmanoma gauti gražiai sulieto fono. Paprastai tokių aparatų objektyvai plačiakampiai, t.y. su mažai mm (pasiimkit, pažiūrėkit). Taigi šitas faktorius ir nulemia didelę ryškumo zoną. Ir kartais kiti du faktoriai jau nebegelbėja.

Tiesa, yra dar vienas aspektas - matricos dydis. Kompaktinių aparatų matricos mažesnės lyginant su veidrodinių aparatų matricomis. Taigi: kuo aparato matrica didesnė, tuo prie tų pačių likusių parametrų (diafragmos, židinio nuotolio, atstumo iki objekto) ryškumo zona bus mažesnė.

3) Atstumas iki objekto.
Kuo mažesnis atstumas iki objekto, tuo ryškumo zona mažesnė.
Čia buvo mūsų trečioji eksperimento dalis.
Taigi: kuo plačiau atverta diafragma, kuo didesnis objektyvo židinio nuotolis ir kuo fotografuojamas objektas arčiau objektyvo – tuo ryškumo gylis bus mažesnis.
Jei dar kas neaišku - laukiu klausimų. Yra visokių DOF skaičiuoklių, pažaidimui galit pabandyt: pakaitaliokit diafragmą, židinio nuotolį, atstumą iki objekto ir įvertinkit gautą rezultatą:
http://www.cambridge...th-of-field.htm
http://www_dofmaster_com/dofjs.html

Baltos spalvos balanso koregavimas
Tuomet galima baltos spalvos balansą nustatyti rankiniu būdu. Šiuolaikiniuose modeliuose paprastai būna keletas tipinių baltos spalvos balanso režimų, kurių mėgėjiškai fotografijai tikrai užteks. Dažniausiai galima pasirinkti parametrus, skirtus fotografuoti saulės šviesoje (Daylight), debesuotą dieną (Cloudy), esant įjungtoms kaitrinėms lemputėms (Tungsten), dienos šviesos (Fluorescent) lempoms ir apšviečiant blykstei (Flash).
Profesionaliuose fotoaparatuose įmanoma baltos spalvos balansą nustatyti pačiam fotografui nurodant kokios kombinacijos RGB derinuką laikyti balta spalva.
Įmanomas ir dar vienas būdas baltos spalvos balansui parinkti. Meniu pasirinkus baltos spalvos nustatymo balansą, nukreipkite objektyvą į balto popieriaus lapą (arba bet kokį baltos spalvos paviršių) taip, kad visas kadras būtų užpildytas balta spalva be šešėlių ar atspindžių. Spalvos balansas nustatomas paspaudus užraktą. Skirtinguose modeliuose ši procedūra gali skirtis, dar reiktų atidžiau paskaityti naudojimosi instrukciją.
Nepamirškite, jog koreguodami baltos spalvos balansą galima padaryti geresnę nuotrauką. Manipuliuodami juo kaip menine priemone, galite iš karto atlikti nesudėtingus nuotraukos korekcijos veiksmus netgi be specialių grafikos programų. Akimirksniu pakeisite nuotraukos nuotaiką, siužetą – taip nedideli skaitmeninių fotoaparatų trūkumai, lyginant juos su analoginiais, virsta į didelius privalumus.
Išvados
* Nesuderinus baltos spalvos balanso, nuotraukos gali gautis su nepageidaujamu fonu (melsvu, rausvu ir pan.).
* Baltos spalvos balansas nurodo, kokį spalvų derinį fotoaparato procesoriui laikyti balta spalva – pagal ją interpoliacijos principu atkuriamos visos kitos nuotraukos spalvos ir atspalviai.
* Patogiausias būdas suderinti baltos spalvos balansą - panaudoti tipinius baltos spalvos režimus, įdiegtos pačio gamintojo.
* Profesionalūs fotoaparatai leidžia baltos spalvos balansą suderinti rankiniu būdu, nustatant kokią spalvų kombinaciją laikyti balta spalvą.
* Baltos spalvos balansą galima išderinti ir naudoti kaip meninę priemonę nuotraukos nuotaikai ir siužeto pakeitimui.

paėmiau iš: foto.plius straipsnio...

WB nustatymas:

Skaitom fotoaparato instrukciją ir ieškom, kaip nustatomas custom wb
Su CANON EOS 350D taip:
1.nusistatau auto wb
2. toje aplinkoje, kurioje noriu fotkint (pvz. pas mus kambariuose skiriasi apšvietimas, tai kiekviename kambaryje procedūrą kartoju) nufotkinu baltą lapą (jis neturi būt didelis, svarbu, kad užimtų visą kadrą, fokusuoju rankiniu rėžimu, nes autofokusas neranda i ka fokusuot ir fotikas nefotkina)
3. einu i wb meniu, nusistatau custom wb
4. tada nufotkinta kadrą pasirenku, kaip baltos spalvos pagrindą
5. fotkinu tai, ką norėjau...

NIKON D50
1.per MENU susirandu, kur yra Wite Balance --->
2.toliau pasirenku PRE(preset) --->
3.toliau MEASURE (pamatuok). Spaudziu uzrakto mygtuka iki puses, kad gryzti is meniu i fotografavimo rezima.
4.Tada fotiko nugaroje yra knopke WB, kuria nuspaudziu ir laikau tol kol virsutineme ekranelyje atsiranda uzrasas Pre. Balta popieriaus lapa kadruoju taip , kad uzimtu visa vaizdo ieskikli ir nufotkinu. Jei viskas gerai, tai ekranelyje dega uzrasas Good, jei blogai tai no Gd, ir reikia bandyti matuoti dar karta.
5. Jeigu sumatavom teisingai, tai nuspaudziam dar karta mygtuka WB (fotiko nugaroje) ir viskas
Arba vietoj vaikščiojant po meniu, galima naudotis WB mygtuku, esančiu ant fotoaparato.

neturint spec.kortele wb balansui nustatyti, galima pabandyti panaudoti plastmasinį stiklaines dangteliį, pusiau permatomu.

Laukiami visi norintys išmokti fotografijos elementoriaus ir ne tik 4u.gif Aukščiau išvardintose nuorodose yra visas teorijos lobynas, taigi tik noro ir kantrybes kelyje savo tikslo link 4u.gif

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
SVARBI INFO

Kaip įkelti foto iš Flickr:


Pirmiausia prisijungti prie Flickr. Įkelti ten savo foto. Atsidarai tą foto. Spaudi dešiniu ant foto ir išsirenki dydį (mėlynai būna parašyta). Tada kai atsidaro ta foto, spaudi dešiniu ir renkiesi Copy image location. Ir įkopini čia į IMG lauką.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

!!!!!!!!!!!!!!!!!

Perspėjimas skubuolėms
smile.gif Neskubėkite ištrinti foto originalų, perleidę per actioną ar šiaip priphotoshopinę, apkarpę. Dažniausiai po kurio laiko skonis keičiasi ir norisi grįžti prie originalo ar jau kitaip daryti. Todėl, neskubėkit wink.gif Ir jei turite vietos, saugokite ir originalus!

!!!!!!!!!!!!!!!!!
Mokiniai pagal fotoaparatus:


CANON
Alabama-----Canon EOS 550D ir 50mm 1.8f
Alexso-----Canon 10D + 50mm, f/1.4
vienintele-----Canon 40D 17-55 mm f/2.8, kartais 50 mm f/1.8
brumbrumai-----Canon 50D + Sigma 50mm f1.4
Žydraake-----Canon EOS 450D, 50 mm f/1.8
dosa-----canon 500D ir 50mm f/1.4+kitinis 18-55mm f/3.5-5.6
kristukass-----CANON EOS 550D+ EFS 18- 135mm. image stabilizer, macro 0.45m/1.5ft, Canon 50mm, f1,8
@leja-----CANON EOS 550D + Sigma 18-55mm F2.8 EX DC MACRO
robobebras-----zenit E+industar 50-2 (50mm f3.5).
MTO-500 500mm f8
*smile*-----Canon 500D + Canon 18-55mm f3.5-5.6 IS + Tamron 70-300mm f4-5.6
Egipta-----Canon 1000D 18-55 mm KIT
Maggie ----- Canon 400d kit, Canon 50mm 1,8
Refresh ----- Canon EOS 1000D + 50 mm f/1.8 ir 18 - 55 mm KIT
je t'aime ----- Canon EOS 500D + 18-55mm kit
Ellos ----- CANON EOS 450D + 18-55 IS kit
"agrastuke" ----- Canon 50D +tamron 17-50mm f2.8 VC
*monikute* ----- Canon EOS 550D + obj. 18-55 II IS
joreta ----- Canon EOS 1000D + 50 mm f/1.8 ir 18 - 55 mm KIT
Terezza ----Canon Eos 40D, Sigma 17-70 2.8 - 4f
eurikaite----Canon 50D , canon 50mm 1.4



NIKON
Green_Tea-----Nikon D3000 + Nikkor 16-85
gizzy-----Nikon D3000 + 18-55 VR
ŠahadAaa-----Nikon D3000 + 18-55 VR
Isila-----Nikon D3100 kit AF-S DX 18-55mm f/3.5-5.6G VR
ohara-----Nikon D5000 nikkor 50 mm 1.8
paprasta-----Nikon D700 nikkor 50 mm 1.4
Sofija2-----Nikon D90, Nikon F80, Smena 8M
Burka ----- Nikon D60 +18-55VR
stashiene ----- Nikon D70s + Sigma Zoom 28-105mm 1:2,8-4
Dalyja -----Nikon D90 + 18-105 VR
Mamagute ----Nikon D90 , Nikkor 50 f1,4 G
Erse------- Nikon d700, 50mm f1,4, 85mm f1,4
Bizyte -----Nikon D90+Sigma 50mm f1.4

PENTAX
Zirzilja-----K-x + 18-55mm + pentax 50-200mm
Tiga-----Pentax K-m + 18-55
Ievukis-----Pentax K20D + 50mm f1.4 + 16-45mm f4
Rita Gude ----- Pentax K-x + Kit 18-55mm + SIGMA 70-300/4-5.6 DG APO MACRO+ Sigma 50 1.4
Svajonė mūsų ----- Pentax K-7- Pentax 50mm F1.4, Pentax-M F1.7. Helios 58mm F2, Pentax 50-135 F2.8, Zenitar 16mm F2.8
Atsakyti
Šį pranešimą redagavo Akasha: 07 gegužės 2011 - 16:32
Aciu uz nauja temute 4u.gif

QUOTE(Ru. @ 2011 05 07, 16:16)
ką padaryti, kad dirbtiniam apšvietime custom nesigautų toooks oranžinis?


o kai darai prie dirbtinio apsvietimo nesipainioja kazkur naturalus? na ta prasme lango sviesa? nes jeigu painiojasi du apsvietimai, tai ir nesigaus gerai smile.gif

QUOTE(Muggy @ 2011 05 07, 16:19)
Va man paprastai fotkinant taip geltonai ir gaunasi.


paprastai tai cia kaip?

as dedu jums jau kazkada rodyta bobulyte, saket vertimas i JB netinkamas, o kaip sis apdirbimas? dar galima butu sviesinti, bet noriu nuomones, kaip sis variantas?
user posted image
Atsakyti
Šį pranešimą redagavo Zirzė: 07 gegužės 2011 - 18:15
laugh.gif Zirze, močiutė kaip iš kamino išlipus biggrin.gif
Atsakyti
QUOTE(Rita Gude @ 2011 05 07, 19:24)
laugh.gif Zirze, močiutė kaip iš kamino išlipus  biggrin.gif


ka tu supranti, lotuliukas.gif cia bandziau padaryt Dragan efekta biggrin.gif
Atsakyti
QUOTE(Zirzė @ 2011 05 07, 19:29)
ka tu supranti,  lotuliukas.gif cia bandziau padaryt Dragan efekta biggrin.gif

susinepatoginsiu, nes nieko nepadariau su ta foto. Bet žinok foto, šviesąi kurią man siuntei, tokią ir spausdinčiau, be jokių keitimų. Žmogus senyvas, tokių naujovių nesupras smile.gif Tas pat su jb.


Papasakokit kaip jūsų susitikimai, jei šiandien mytinotės kaip kursai.
Pakomentuoti aš matyt ryt vakare arba pirmadienį galėsiu. Dirbu ištisą savaitę, bet jau ryt paskutinė diena.
Atsakyti
QUOTE(Zirzė @ 2011 05 07, 18:29)
ka tu supranti,  lotuliukas.gif cia bandziau padaryt Dragan efekta biggrin.gif
Nežinau kas tas yr laugh.gif Bet atrodo jėgiškai biggrin.gif
Atsakyti
QUOTE(Yvette @ 2011 05 07, 19:41)
susinepatoginsiu, nes nieko nepadariau su ta foto. Bet žinok foto, šviesąi kurią man siuntei, tokią ir spausdinčiau, be jokių keitimų. Žmogus senyvas, tokių naujovių nesupras  smile.gif  Tas pat su jb.


na taip, gal tu ir teisi, bet del saves isbandziau, sis man paciai labai patinka rolleyes.gif

QUOTE(Rita Gude @ 2011 05 07, 19:41)
Nežinau kas tas yr laugh.gif Bet atrodo jėgiškai  biggrin.gif


na ivesk i google dragan effect, pamatysi kokiu nerealiu groziu yra bigsmile.gif
Atsakyti
QUOTE(Zirzė @ 2011 05 07, 18:56)
na ivesk i google dragan effect, pamatysi kokiu nerealiu groziu yra bigsmile.gif

Pasižiūrėjau, nu kaip čia pasakius, kai kur gražu, o kai kur tikrai be reikalo anas dedamas. Ko tik nėr, reiks ir man išbandyt kada biggrin.gif Su autoportretu biggrin.gif
Atsakyti
Kagi ateinu su ND Nr. 1
Dariau atrodo ant AV programos ir nusistatinejau kuris pagrindinis is tu triju
user posted image
user posted image
user posted image

kankinuosi su antru namu darbu. nzn nesigauna man niekas. pasiemiau marga fona bet jis nesilieja doh.gif
Atsakyti
QUOTE(Zirzė @ 2011 05 07, 19:12)
as dedu jums jau kazkada rodyta bobulyte, saket vertimas i JB netinkamas, o kaip sis apdirbimas? dar galima butu sviesinti, bet noriu nuomones, kaip sis variantas?


g.gif nea, negerai. Nepatinka man. Tikrai sumurzinai kažkaip tą močiutę ax.gif
Pritariu Yvettes pasisakymui. mirksiukas.gif 4u.gif
Atsakyti
Šį pranešimą redagavo Dalyja: 07 gegužės 2011 - 19:50
QUOTE(kvartetas @ 2011 05 07, 20:26)
Kagi ateinu su ND Nr. 1
Dariau atrodo ant AV programos ir nusistatinejau kuris pagrindinis is tu triju


žiūriu be akinių, bet atrodo gerai.
O kas būtent su antru nd nesigauna?

Nepykit merginos už off topic, na bet negaliu neįkelti. Galvojau, kad Fredericos foto žaidimui, būtų daug geresnė straipsnio iliustracija lotuliukas.gif
Atsakyti
Šį pranešimą redagavo Yvette: 07 gegužės 2011 - 19:49
labas mergaites smile.gif

na kad ir labai uzsivertus visokio tipo darbais griztu pas jus biggrin.gif nes matau, kad nebeveikia galva visai... kazkaip tas pats per ta pati.. ax.gif reikia galvele pravedint smile.gif

naujoke, nd gerai 4u.gif
Atsakyti