



Sveikos, mamos, išsamiai perskaičiau visą forumą.
Gaila, kad teko pačiai čia atsidurti.
Turiu sūnelį. 3 m. 9 mėn. Neseniai darėm darželio psichologės patarti Disc tyrimą. Rezultatai keliantys nerimą. Tik du rodikliai atitinka amžių - savarankiškumą ir socialinę adaptaciją.
Vaikas kalba, tačiau nemažai jo kalboje echolalijų, kai ko nežino, tiesiog pakartoja klausimą. Mėgsta (vis dar) save vadinti vardu.
Smulkioji motorika, stambioji motorika - apie 60 proc. labai panašiai ir kitos sritys. Išskyrus tas, kurias paminėjau.
Gavome gaires kaip dirbti. Stengiamės namie, kiek tik įmanoma. Darželyje irgi daro darbelius, bet jis nesusikaupia ten, darbai tokie tep lept...
Realiai suvokiu situacijos sudėtingumą, ypač kai matau, jog tam tikrose srityse jo raida atsilieka visais metais.
PPT pasiūlė pabandyti padirbėti, išnaudoti visas terapijas (logo, ergo) ir tada kartoti Disc.
Dirbam tikrai, juolab jog jis pasiduoda lavinimui, stengias.
Noriu jį išmokyti kalbą vartoti ne tik "čia ir dabar", bet ir tam, kad kurtų nuoseklius pasakojimus. Nes dabar apie darželį pasako vieną sakinuką, ką valgė ir pan...
Gal dar kas pasidalins savo patirtimi? Po tyrimo mums nepasakė diagnozės, sako, jog tik VRC gali nustatyti, o čia tik silpnosios sritys, kurias reikia taisyti. Bet gal galima kažką "išskaityti"?
Sveikos,
Ieškau patarimų iš mamyčių auginančių autistus. Noriu pasipasakoti ir nusiraminti jog viskas su mano berniuku gerai ir nerimauti nera reikalo.
Balandžio vidury mums bus 3 metai, sūnus kalba, tačiau kalba yra ribota, dėl žodžiu stokos, naudoja dar daug kūdikisku žodžiu, kuriuos pats sugalvojo (kokie 50, o gal ir daugiau %jo kalbos), bando daug ką pakartoti, tiesa ne visada teisingai. Pažįsta skaičius iki 10, neskaičiuoja, bet paklaustas koks skaičius ji įvardina. taip pat pažįsta 8 spalvas, papraso valgyt, jei negali pasakyti parodo pirštu, žiūri į tą pusę kai jam ką rodau, valgo pats su šaukštu ir šakute, geria iš puoduko, per šiaudelį, daug veiksmų kartoja, pvz dulkes valo, šluoja ir t. t. Padaro ko paprašytas, vykdo po kelias instrukcijas iš karto pvz ateik paimk grietine, padėk ant stalo ir grįžk šaukšteliu paimti,noriai mokosi, kopijuoja skrituli, kerpa žirklėmis. Į vardą reaguoja, kartais kai nenori atsisukti tiesiog sako ne arba neatsisukes atsako ko paklaustas, kaip ir viskas būtų gerai, bet yra labai prisirišęs prie manęs, lauke nebegioja, nesokineja, sako tik namie, kartais atkartoja instrukcijas pvz ateik čia, arba skaitant knygą išgirdęs fraze ja iškart atkartoja, taip pat pasikartojančiai elgiasi (visada atsisako vilktis striuke bei kepure ir t. t) įkalbėti pavyksta per 5 min, ožiai baigiasi gan greitai, per 3 ar 5 minutes, gan nesunkiai galima nusnekinti ir sudominti nauja veikla, nlb mėgsta vaikus, šalia žaidžia, bet prisijungia tik po kokiu 20 min, i akis žiūri, bet ne per ilgai. Jei kas ne pagal jo norus greit susigraudina, bet greit ir nurimsta, gavęs ko nori nurimsta iš karto, vaikšto ant pirštų galų, bet tik namie, paprašytas taip neiti, nustoja. Nezaidzia vienas, o ir šiaip vienas būti nenori, viskas tik mama arba tėte. Jei aš verkiu, susigraudina ir apsiverkia kartu, bet nepuola guosti, paprašytas apkabina, duoda bučki. Galėčiau dar tęsti ir tęsti, bet gal jau užteks ir tai vos ne romaną prirašiau .. Kaip manot ar gali būti autizmas?