Įkraunama...
Įkraunama...

ar KT nuodemė?

QUOTE(Žiogelis @ 2007 10 10, 14:24)
Žinote, kas mane neramina... Jei bažnyčia suklydo dėl inkvizicijos, kryžiaus karų ir t.t., juk ji galėjo suklysti ir įvesdama daugybę dogmų, atrinkdama evangelijas, aiškindama raštus ir t.t... Juk dogmos yra būten bažnyčios, o jei ji nėra neklystanti... ?
Tai gal buvo suklysta ir daugiau kur... bet dogmos nesvarstomos iš naujo...

Vat, pavyzdžiui, krišnaitai teigia, kad jų dvasiniai lyderiai yra tobuli, nes yra tam tikri ženklai, pagal kuriuos galima atpažinti nušvitusį žmogų. Jo aiškinimai yra priimami. O kaip tuomet su katalikų bažnyčia? Jei visi Dievo tarnai tėra žmonės, kuo galima apsiremti aiškinantis sau tikėjimo tiesas?

Abejonės žmogų veda prie domėjimosi, ieškojimo. Kiek esu bendravusi su kunigais, tai jie džiaugiasi, kai žmogus pradeda abejoti, nes jo dvasia gyva ir trokšta ieškoti. Pavyzdžiui, Dievas žinodamas mano protą, kuri pats man ir suteikė, žinodamas, kad man paprastų pamokslų nepakaks, mane kaip stumtelėjo tai 7 metus studijavau teologiją ir ne bet kokią, o dogminę (patikėkit, o mano planai buvo visiškai ne tokie ir būčiau ko gero pasijuokusi iš bet kurio, kuris būtų tai išpranašavęs). Todėl su dogmomis man visiškai ramu (o buvo viena iš labiausiai nesuprantamų sričių) ir su daugeliu dalyku ramu. O kur neramu, ten vis dar ieškau ir tai jau mano kelias. Žinau tik tiek, kad tai neišsemiamas lobis ir pakaks man visam mano gyvenimui bei dar liks ką veikti paskui smile.gif Tai ilgas kelias ir nėra taip lengva viską pasakyti, pasidalinti, ypač kiekvienas iš mūsų esame skirtingame etape, skirtingoje vietoje ir su skirtingu duotu keliu. Aš niekada nesiimu sakyti, kad žinau paslaptį kaip gyventi laimingai, bet aš gyvenu ir tai ką aš turiu, atradau aš. O kitiems teks ieškoti patiems, mokytis arba nesimokyti iš sutiktų žmonių, išgirsti arba neišgirsti ką sako kiti, bandysi suprasti arba nebandyti suprasti ir t.t. Tai kiekvieno kelias. Tas pats ir su KT smile.gif
Atsakyti
Visus atsakymus galima rasti Biblijoje.Tik aisku ne viena karta ja paskaicius ir pastudijavus.Ten parasyta koks turi buti tikras tikejimas ir gyvenimas.
Atsakyti
QUOTE(Sapokliaka @ 2007 10 09, 21:07)
Mane ziauriai erzina baznycios praeitis - negaliu jokiais budais pateisinti, tarkim, inkvizicijos... Man tai kertasi su bet kokiom jos (baznycios) dabar destomom normom... Ir kaip galima tai pamirsti?

Dėl inkvizicijos Bažnyčia ne kartą atsiprašė, bet jei daugiau pasidomėtum istorija, pastebėtum, kad inkviziciją vykdė ne bažnytinės, o valstybinės institucijos, ir todėl ji buvo aktyvi tik tam tikrose valstybėse.
Atsakyti
QUOTE(Hmmm... @ 2007 10 10, 10:37)
<...> Negi sunku tiesiog pripažinti, kad ir Bažnyčia klysta? <...>
Aš stengiuosi laikytis dešimties Dievo įsakymų. Jei pažinčiau kunigą ar kitą žmogų, kuris su manim diskutuotų apie tikėjimo tiesas, o ne suktų akis į šoną, galbūt ir į Bažnyčią vaikščiočiau. Taąiau šiuo metu Bažnyčia nuo manęs (arba aš nuo Bažnyčios) labai toli. O gaila.

Atsiprašė Jonas Paulius II, net aš prisimenu, pripažino klaidas kurias Bažnyčia yra padariusi ir atsiprašė. Bet turbūt kažkas norėtų, kad bent sykį į metus dėl to paties atsiprašytų.

QUOTE(Žiogelis @ 2007 10 10, 15:24)
Žinote, kas mane neramina... Jei bažnyčia suklydo dėl inkvizicijos, kryžiaus karų ir t.t., juk ji galėjo suklysti ir įvesdama daugybę dogmų, atrinkdama evangelijas, aiškindama raštus ir t.t... Juk dogmos yra būten bažnyčios, o jei ji nėra neklystanti... ?
Tai gal buvo suklysta ir daugiau kur... bet dogmos nesvarstomos iš naujo...
<...>

Pagrindinės tikėjimo tiesos yra apreikštos Dievo, šventuose raštuose ir jie nėra bažnyčios mąstymo būdu parašytos dogmos. Juos didžiąją dalimi pripažysta net ir ne krikščionys. O jei kai kurios dogmos atrodo dėl kažkokių priežasčių neįtikėtinos, verta pamąstyti, ar tai ką nors esmingai keičia. Sakykime, kad ir Marijos gerbimas pas katalikus ir protestantus skiriasi, protestantai kai kurias dogmas griežtai atmeta. Nežinau, man tai nesudaro pagrindinės tikėjimo Dievu esmės. Net jei Marija būtų nebuvusi ar vėliau nelikusi nekalta mergelė ar jos sūnus Jėzus, Dievo siųstasis gelbėtojas būtų kuo nors menkesnis Dievo siųstasis? Ar Jo atpirkimas būtų menkesnis ar vertesnis? Be to ir jos nuopelnas pagimdant ir užauginant pasauliui Dievo Sūnų ar sumenktų dėl to? Man - ne. Aš tikiu Bažnyčios dogma, man ji atrodo logiška, bet jei ir netikėčiau, Marija būtų kilniausia iš moterų, nes Dievo akyse ji buvo verta tapti Jo sūnaus Motina.
Atsakyti
QUOTE(Sapokliaka @ 2007 10 10, 09:57)
O tai palauk, nejau manai, kad reikia kisti galva i smeli, uzsimerkti ir nieko neprisiminti?
Tai kuriems galams tada mokomasi istorijos? Siaip sau? Ji gi jau praejo?

Kodel  taip lengvai reikia pamirsti viska, ka nedaro jokios garbes baznyciai??
Man dar idomus tikinciuju ir baznycios poziuris i inkvizicija. Tai normalu ir pateisinama, ar tai buvo "dievo valia"?


mokomės istorijos, kad nedarytume tų pačių klaidų smile.gif, kad stiprybės pasisemtume...

o ar pamirštame, kas nedaro garbės mums patiems? Atsiprašome tuos, kuriuos įskaudinome ir stengiamės gyventi panašių klaidų nebekartodami. Jei vis savo klaidas prisimintume, tai galėtume save užgraužti ir gyvent būtų nebemiela...

mokykloj tarybiniais laikais mokėmės, kad inkvizicija- tai Bažnyčios darbas. Teko universitete rašyti apie tai referatą ir nustebau, susipažinusi su kitais šaltiniais, kurie teigė, kad inkvizicija buvo labiau naudinga ir vykdoma valstybinių institucijų... Be to, skundikai dažniausiai būdavo kaimynai...Ai, tamsūs laikai buvo. Dabar gyventi daug geriau smile.gif
Atsakyti

Atsiprašė Jonas Paulius II, net aš prisimenu, pripažino klaidas kurias Bažnyčia yra padariusi ir atsiprašė. Bet turbūt kažkas norėtų, kad bent sykį į metus dėl to paties atsiprašytų.

Atsiprašymai nepanaikina pasekmių... schmoll.gif
Atsakyti
QUOTE(vaižgantė @ 2007 10 11, 17:24)
Atsiprašė Jonas Paulius II, net aš prisimenu, pripažino klaidas kurias Bažnyčia yra padariusi ir atsiprašė. Bet turbūt kažkas norėtų, kad bent sykį į metus dėl to paties atsiprašytų.

Atsiprašymai nepanaikina pasekmių... schmoll.gif

Hmmm... teigė, kad bažnyčia nepripažįsta klaidų. Pripažįsta ir net atsiprašė. O ką siūlytum tu?
Atsakyti
pagal mane KT ne nuodeme, bet kaip jie yra kisami ir jaunoms ir senoms, reikia nereikia, kaip jomis gydomi susirgimai, net nezinant ju priezasties, cia jau ne nuodeme o nusikaltimas.
Atsakyti
QUOTE(Luknė @ 2007 10 11, 17:58)
Hmmm... teigė, kad bažnyčia nepripažįsta klaidų. Pripažįsta ir net atsiprašė. O ką siūlytum tu?


Nėra ką pasiūlyti.
Šiaip man neįdomu, už ką kiti atgailauja.
Atsakyti
Pasikartosiu gal, bet KT veikimo principas ne toks, kaip cia vel kazkas parase. Jie neleidzia ivykti ovuliacijai, todel jokia apvaisinta kiausialaste nera pasalinama.Tai daro Postinoras, nemaisykit
Atsakyti
QUOTE(salomena @ 2007 10 15, 15:43)
Pasikartosiu gal, bet KT veikimo principas ne toks, kaip cia vel kazkas parase. Jie neleidzia ivykti ovuliacijai, todel jokia apvaisinta kiausialaste nera pasalinama.Tai daro Postinoras, nemaisykit

Pasikartosiu gal, bet nors ovuliacija slopinama būna atvejų, kai ji visgi įvyksta, o tada KT veikia taip, kad gimda nepasiruošusi priimti apvaisintos ląstelės ir lastelė pasišalina. Paskaitykite KT informacinį lapelį ir internete esančią informaciją.
Atsakyti
QUOTE(Hmmm... @ 2007 10 10, 09:37)
Šiaip Bažnyčios praeitis tikrai nedaro jai garbės mano akimis žiūrint. Kažkaip labai jau "lanksčiai" ilgą laiką ji žiūrėjo į tikrai akivaizdžiai blogus dalykus. Dešimt Dievo įsakymų aiškiai sako "Nežudyk". Net ir nežinančiam tų įsakymų daugiau mažiau aišku, kad žudymas blogai. Kažkaip labai jau įdomiai interpretuojama buvo ši norma. O vat apie prezervatyvų nenaudojimą pagrindiniuose įsakymuose tikrai nėra (arba aš nerandu), tai interpretuojama iš kitų šaltinių, tačiau ši tiesa yra neginčijama ir nesvarstoma. Ar tai ne veidmainystė? Dviveidiškumas?

Aš nemoku gal gražiai ir tiksliai išsireikšti, bet kažkodėl kai praeitis graži, tai visi ją noriai prisimena ir pavyzdžiu stato (kad ir pasakymas "o mano laikais"...), bet vat kai akivaizdūs neigiami praeities faktai užkabinami, iškart atsiranda pasisakymai apie tai, kad reikia gyventi šia diena smile.gif Tada jau aš bandau suprasti "ką jie iš to gauna" smile.gif Negi sunku tiesiog pripažinti, kad ir Bažnyčia klysta? Kad tai, kas vyko tuomet, neįtelpa į jokius krikščioniškų tiesų rėmus? Ir tiek. Bet ne, akivaizdžiai bandoma nuo to nusukti akis ir ignoruoti. Kam? Nes tuomet galima kvestionuoti Bažnyčią ir jos interpretacijas? Matyt to nesinori. Bažnyčia nėra neklystanti, nes ją sudaro tokie pat mirtingieji žmonės kaip mes. Tačiau kažkodėl sakoma, kad "arba tiki viskuom, arba negali vadintis tikinčiuoju iš viso".

Taip, Bažnyčia nėra neklystanti, bet kodėl manai, kad ji klysta dėl prezervatyvų arba KT? Aš buvimo krikščionimi nesieju su aklu kokios nors vienos bažnyčios mokymo laikymusi. Tai tiesiog pasirinktas kelias, kryptis, kurios reikia laikytis ir netgi labai smulkmeniškai, jog išliktum tikrai tame kelyje, o nenueitum ten, kur tuokart lengviau ir paprasčiau. Tai savo santykio su Dievu kūrimas ir tas santykis būna tiek gyvas, kiek kuri jį nuoširdžiai ir iš vidaus, o ne pagal nežinia iš kur nuleistas normas. Kita vertus, dažnai iki tų iš pažiūros sausų ir kone absurdiškų normų kaip tik reikia priaugti - vėlgi vidumi, o ne išoriniu jų laikymusi.
Papildyta:
QUOTE(Žiogelis @ 2007 10 10, 14:24)
Vat, pavyzdžiui, krišnaitai teigia, kad jų dvasiniai lyderiai yra tobuli, nes yra tam tikri ženklai, pagal kuriuos galima atpažinti nušvitusį žmogų. Jo aiškinimai yra priimami. O kaip tuomet su katalikų bažnyčia? Jei visi Dievo tarnai tėra žmonės, kuo galima apsiremti aiškinantis sau tikėjimo tiesas?

Dievu. biggrin.gif Bažnyčios tarnų daug, jie skirtingi, tad ir klaidas daro skirtingas - iš tos visumos lyg ir galima būtų atsirinkti, kas yra klaida, o kas ne.
Atsakyti