Įkraunama...
Įkraunama...

Nuodėmė

QUOTE(Meškuolė @ 2007 06 08, 11:15)
Kas liečia apsisaugojimo priemones, kiek suprantu, Bažnyčia neleidžia naudoti bet kokios chemijos ir kitų priemonių, nes tai nenatūralu. Tokiu atveju nereikia ir drabužių vasaros metu. O kaip su maistu, ar tikrai katalikai renkasi tik ekologiškus produktus, kad gink Dieve jokios chemijos nebūtų? O kaip dėl skalbimo miltelių? Ir kam ta šakutė? Kodėl vienur tinka tie patys argumentai, o kitur ne?

ne schmoll.gif tai ne dėl nenatūralumo. ir ne dėl savęs žalojimo. Tiesiog krikščionybė - asketiška religija (prisiminkim - "moteris - nuodėmių šaltinis"). Katalikuose iki Vatikano II susirinkimo buvo sakoma kad seksas pateisinamas tik vienu atveju - siekiant vaikų (ne nuodėmė kaip ikivedybinis, bet nėra gėris pats savaime). PO vatikano tikslų samprata papildyta "tarpusavio artumui ir džiaugsmui". nuostatos taip greitai nesikeičia. ir ši konkreti nuostata - "tik NŠP" kilo iš tos senosios sampratos. gal kada ir pasikeis, bet tikrai nemanau kad greitai.
kiek kitaip mąsto protestantų bažnyčios. konkrečiai negaliu pasakyti, bet man regis kad kai kurios leidžia mastau.gif . bet kadangi "kai kurios" leidžia ir homoseksualų santuokas - o tai jau visiškai priešinga Biblijos nuostatoms - tai jau kažkaip... ir neberimtai atrodo "prisitaikymas prie "laiko mados"
Atsakyti
QUOTE(Apuokas @ 2007 06 08, 09:30)
Kažkaip manau, kad merginos (tegul moterys  cool.gif  ) kalbančios apie NŠP yra jaunos ir pastojimas joms bus gal kiek nelaiku (jeigu jau saugosi) bet tikrai LAIMĖ.  Vat įdomu ką jos manys po 20 metų  g.gif Ar tik irgi nedėkos šiam metodui už studentus vaikus  biggrin.gif

Mano atveju pastoti per porą mėnesių būtų buvę ne "kiek nelaiku", o daugiau nei visiškai nelaiku (anonimiškumo sumetimais - nesiplėtosiu), tad laime pavadinti tikrai nebūtų lengva. Taigi tikrai nėra taip, kad koks nors kunigėlis pašnekėjo ir jau man tas būdas rožinėm spalvom sutvisko. Teko nemažai domėtis, apsvarstyti visus "už" ir "prieš". Įdomiausia, kad iš mano pažįstamų nei viena šeima netyčiukais neužsivertusi, nors NŠP yra naudojančių nemažai. Aišku negaliu labai drąsiai kalbėti, kol savų vaikų neturim - gal niekad jų ir neturėsim blush2.gif , bet aš NŠP nepasitikėti neturiu pagrindo - gal kad nesu tokia supervaisinga kaip #Antradienė#. ax.gif

O kuo blogai vaikai studentai, taip ir nesupratau. unsure.gif
Atsakyti
QUOTE(_Smalsutė_ @ 2007 06 08, 14:22)
O kuo blogai vaikai studentai, taip ir nesupratau. unsure.gif

Kodėl manai, kad aš būtinai turiu blogai kalbėti? Šiaip šovė mintis, kad po 20m jie bus studentai mirksiukas.gif
Atsakyti
QUOTE(p. Kikimora @ 2007 06 08, 14:20)
kiek kitaip mąsto protestantų bažnyčios.

Kažkodėl man susidaręs įspūdis, kad kaip tik protestantų bažnyčiose didesnis procentas gimdančių "kiek Dievas duos" - bent Lietuvoje.
Papildyta:
QUOTE(p. Kikimora @ 2007 06 08, 11:01)
siekiamybė - abiem atvejais  - ta pati.  kuo skiriasi - "mylėjimasis su skafandru" nuo skaičiavimo, kad gin die "neužkrėstų nėštumu" vaisingomis dienomis?

Kaip sako liaudies išmintis, bijai vilko - neik į mišką. mirksiukas.gif
Papildyta:
QUOTE(p. Kikimora @ 2007 06 08, 11:01)
g.gif tarkim - gimdymas gręsia gyvybei. arba užkrečiama liga (Pvz. AIDS arba hepatitas) ką tada? Kauno arkivyskupijos puslapis siūlo nutraukti lytinius santykius doh.gif praktiškai - tai skyrybos. Žmogui, kuris ir taip jau nuskriaustas - liga.

Nuskriaustas? O gal save nusiskriaudęs? Prezervatyvai nuo ŽIV beje irgi ne 100 proc. apsaugo. Bet manau puikiai suprantate, kad tai viso labo išimtys, kraštutinumai. Infekuotųjų ŽIV kontingento didžiąją dalį vis tiek sudaro ne tie, kuriems labai rūpėtų gyventi krikščioniškai. O štai dažnas save laikantis kataliku, nei nepagydomom ligom nesergantis, nei gyvybei grėsmės nesant, vis tiek renkasi prezervatyvus.
Atsakyti
QUOTE(_Smalsutė_ @ 2007 06 08, 13:43)
Kažkodėl man susidaręs įspūdis, kad kaip tik protestantų bažnyčiose didesnis procentas gimdančių "kiek Dievas duos" - bent Lietuvoje.


Gal nereikėtų lyginti lietuviškųjų katalikų su lietuviškaisiais protestantais. Kad ir kaip ten bebūtų, Lietuva - katalikų kraštas, todėl ir katalikiškų tradicijų mažiau laikomasi nei mažesnėse bendruomenėse, kur svarbu išsaugoti savo tikėjimą ar kultūrą. 4u.gif
Atsakyti
QUOTE(p. Kikimora @ 2007 06 08, 11:01)
QUOTE
Patikimumas: Naudojamas pagal instrukcijas, vyriškas prezervatyvas yra patikimas 98% (t.y. maždaug dvi moterys iš šimto tikrai pastoja). Kontraceptiniai implantai: Patikimumas: Vienerius metus - maždaug 99%. Visus penkerius metus - maždaug 98%. Diafragmos ir gaubtuvėliai Patikimumas: Labai efektyvu: 98%. Natūralūs (biologiniai) metodai. Patikimumas: Naudojantis tiksliai ir atsakingai, efektyvus maždaug 98%. Mažiau saugantis patikimumas gali sumažėti iki 80% ar net labiau

Čia iš http://www.seksogida...ntracepcija.php nelabai aišku ką reiškia - "nelabai saugantis". g.gif kažkada gydytoja "carite" skaitė paskaitas, ji minėjo būtent šitą skaičių - 80 proc.
nelabai aišku ką reiškia - "nelabai saugantis". g.gif kažkada gydytoja "carite" skaitė paskaitas, ji minėjo būtent šitą skaičių - 80 proc.

Dėkui už skaičiukus. 4u.gif O "nelabai saugotis" na tai ką aš žinau - gal panašiai kaip prezervatyvus naudoti, bet tik kas antrą kartą ar KT gerti kai šauna į galvą. Arba griežtai laikaisi NŠP taisyklių, arba vadovaujiesi spėliojimais: "ai, gal šįkart beveik nieko tokio", bet tai jau nebe NŠP.
Papildyta:
QUOTE(Meškuolė @ 2007 06 08, 14:50)
Gal nereikėtų lyginti lietuviškųjų katalikų su lietuviškaisiais protestantais. Kad ir kaip ten bebūtų, Lietuva - katalikų kraštas, todėl ir katalikiškų tradicijų mažiau laikomasi nei mažesnėse bendruomenėse, kur svarbu išsaugoti savo tikėjimą ar kultūrą.  4u.gif

Lyginau su praktikuojančiais Lietuvos katalikais - nėra jų tarpe tiek jau daug daugiavaikių šeimų. Gal kaimuose kitaip - tikrai nežinau. O štai protestantų bent jau pastoriaus NEdaugiavaikė šeima - greičiau retenybė, ir paprastų bažnyčios narių šeimose vaikų dažnai ne po du ir ne po tris.
Atsakyti
QUOTE(_Smalsutė_ @ 2007 06 08, 13:55)
Lyginau su praktikuojančiais Lietuvos katalikais - nėra jų tarpe tiek jau daug daugiavaikių šeimų. Gal kaimuose kitaip - tikrai nežinau. O štai protestantų bent jau pastoriaus NEdaugiavaikė šeima - greičiau retenybė, ir paprastų bažnyčios narių šeimose vaikų dažnai ne po du ir ne po tris.


Nepažįstu nei vieno tikrai praktikuojančio kataliko ir nei vieno tikrai praktikuojančio protestanto, todėl nesiginčysiu.

Tik nesuprantu, kodėl protestantai nieko apie NŠP nežino? Lyg ir toje pačioje socialinėje aplinkoje gyvena ax.gif
Atsakyti
QUOTE(Meškuolė @ 2007 06 08, 15:00)
Tik nesuprantu, kodėl protestantai nieko apie NŠP nežino? Lyg ir toje pačioje socialinėje aplinkoje gyvena  ax.gif

Kodėl manai, kad nežino? Žino, dalis ir laikosi. Tik sakau, kad gal didesnis jų procentas gimdymą "kiek Dievas duos" laiko savo pašaukimu.
Atsakyti
QUOTE(_Smalsutė_ @ 2007 06 08, 14:43)
Nuskriaustas? O gal save nusiskriaudęs? Prezervatyvai nuo ŽIV beje irgi ne 100 proc. apsaugo. Bet manau puikiai suprantate, kad tai viso labo išimtys, kraštutinumai. Infekuotųjų ŽIV kontingento didžiąją dalį vis tiek sudaro ne tie, kuriems labai rūpėtų gyventi krikščioniškai. O štai dažnas save laikantis kataliku, nei nepagydomom ligom nesergantis, nei gyvybei grėsmės nesant, vis tiek renkasi prezervatyvus.

g.gif ar ne per daug išimčių? ligoniai į pavyzdį netinka g.gif jūreiviai vairuotojai (gana populiari pforesija) - ne. kas lieka? Beje - kalbėjau ne tik apie AIDS, kalbėjau ir apie hepatitą. jo atvejų pakankamai daug. taip pat kai kurias kitas ligas. taip pat tas moteris kurios negali daugiau gimdyti - ir dėl medicininių, ir dėl rimtų ekonominių priežasčių.
Papildyta:
QUOTE(_Smalsutė_ @ 2007 06 08, 14:55)
Dėkui už skaičiukus. 4u.gif O "nelabai saugotis" na tai ką aš žinau - gal panašiai kaip prezervatyvus naudoti, bet tik kas antrą kartą ar KT gerti kai šauna į galvą. Arba griežtai laikaisi NŠP taisyklių, arba vadovaujiesi spėliojimais: "ai, gal šįkart beveik nieko tokio", bet tai jau nebe NŠP.

kai mums kalbėjo gydytoja, ji minėjo šitą skaičių - 80 proc. esą organizmas - ne mašina. "nelabai saugosi" galbūt įeina į šitą paklaidų skaičių.
Atsakyti
QUOTE(p. Kikimora @ 2007 06 08, 16:06)
kai mums kalbėjo gydytoja, ji minėjo šitą skaičių - 80 proc. esą organizmas - ne mašina. "nelabai saugosi" galbūt įeina į šitą paklaidų skaičių.

Tai kas tuomet įeina į "Naudojantis tiksliai ir atsakingai"? g.gif Skaičius pateiki vienus, o įrodinėji priešingai - ar tai reiškia, kad patogesnių skaičių neradai? g.gif
Papildyta:
QUOTE(p. Kikimora @ 2007 06 08, 16:06)
g.gif ar ne per daug išimčių?

Santykinai - tikrai ne perdaug.
Atsakyti
QUOTE(_Smalsutė_ @ 2007 06 08, 14:19)
Kodėl manai, kad nežino? Žino, dalis ir laikosi. Tik sakau, kad gal didesnis jų procentas gimdymą "kiek Dievas duos" laiko savo pašaukimu.


Tiesą pasakius, neįsivaizduoju, kaip galima, turint daugiau vaikų negu gali išmaitinti ir žinant, kaip padaryti, kad dar kelių neturėti, tuo būdu nepasinaudoti. NŠP tai juk ne darymas, o tiesiog nedarymas. Jeigu žinai, kad skaudės ranką, jei į ugnį kiši, tai ir nekiši. Kad ir kaip ten bebūtų, žmogus turi protą ir jis negali jo ignoruoti. Jeigu protu suvokia, kad po lytinio akto turės vaikų, kurių jau nebenori, tai ar darys jis tai?
Man apskritai nesuprantamas tas "kiek Dievas duos". Jeigu tu nežinai, tada taip. Bet kai žinai, iš kur ir kada vaikai atsiranda...
Atsakyti
QUOTE(Meškuolė @ 2007 06 08, 17:13)
Tiesą pasakius, neįsivaizduoju, kaip galima, turint daugiau vaikų negu gali išmaitinti ir žinant, kaip padaryti, kad dar kelių neturėti, tuo būdu nepasinaudoti. NŠP tai juk ne darymas, o tiesiog nedarymas. Jeigu žinai, kad skaudės ranką, jei į ugnį kiši, tai ir nekiši. Kad ir kaip ten bebūtų, žmogus turi protą ir jis negali jo ignoruoti. Jeigu protu suvokia, kad po lytinio akto turės vaikų, kurių jau nebenori, tai ar darys jis tai?
Man apskritai nesuprantamas tas "kiek Dievas duos". Jeigu tu nežinai, tada taip. Bet kai žinai, iš kur ir kada vaikai atsiranda...

Ir vėl gi - kodėl būtent daugiau nei gali išmaitinti? Šiaip tendencija sakyčiau priešinga - kuo turtingesnė šeima, tuo joje mažiau vaikų. Ar milijonierių žmonos negimdo dėl to, kad vaikų nebūtų kam išmaitinti?
Atsakyti