Įkraunama...
Įkraunama...

Vaikas nekalba :(

QUOTE(klopedija @ 2008 03 26, 16:47)
Iš esmės teisingai. Dar geriau, kai ta pati pasaka aptariama: Apie ką buvo pasaka? Kokie pasakos veikėjai? Kaip prasidėjo pasaka, kaip baigėsi? Ir pan. Aptarus dar ir dar kartą skaityti, palaipsniui mažinant vaizdinės medžiagos, paveikslėlių kiekį. T.p. būtina išaiškinti nežinomus žodžius. Taip plečiamas žodynas, lavėja kalbinis dėmesys, kalbinė atmintis, rišli kalba  mirksiukas.gif . Tokia pasakų analizė rekomenduotina ir normalios kalbos raidos vaikams, kadangi formuoja dialogą.

Ačiu už gera nuorodą
Atsakyti
QUOTE(klopedija @ 2008 03 26, 13:47)
Iš esmės teisingai. Dar geriau, kai ta pati pasaka aptariama: Apie ką buvo pasaka? Kokie pasakos veikėjai? Kaip prasidėjo pasaka, kaip baigėsi? Ir pan. Aptarus dar ir dar kartą skaityti, palaipsniui mažinant vaizdinės medžiagos, paveikslėlių kiekį. T.p. būtina išaiškinti nežinomus žodžius. Taip plečiamas žodynas, lavėja kalbinis dėmesys, kalbinė atmintis, rišli kalba  mirksiukas.gif . Tokia pasakų analizė rekomenduotina ir normalios kalbos raidos vaikams, kadangi formuoja dialogą.


O čia geras, apie klausinėjimą net nebūčiau pagalvojus, ačiū už idėjas thumbup.gif
Atsakyti
Sido, sveikinu su nauju leliuku! Kaip jums sekasi mokytis geriau kalbeti?
Is tikruju pasaku analize manau labai geras dalykas, turesiu galvoje. Tik maniskiui gal dar siek tiek per anksti. Reikia kazkokios tarpines grandies. As jam skaitau eilerastukus, kuriu jis klausosi. Tikriausiai todel, kad jie pakankamai trumpi ir skambus... Bet nesu tikra, ar jis is tiesu samoningai ju klauso, ar tiesiog jam patinka rimo skambesys. Pagalbojau, kad gal ir eilerastukus galima lygiai taip pat aptarti.
Siaip tai mes pamazu tobulejam, nemazai kalba su zaislais. Bet kalbas jis isakymais, tikrai atrodo, kad isakineja smile.gif) nes pabrezia kiekviena pasakyta zodi, kalba garsiai ir dar istesia koki nors skiemeni. Pradejo vartototi prielinksnius ir zymiai teisingiau vartoja linksnius ir asmenavima. Bet uztai to saskaita sutrumpejo sakinukai, dazniausiai iki 2 zodziu. Jau vartoja "as", "tu", bet niekaip neisikerta i kitus savybinius ivardzius mano, tavo, mane, tave ir pan.. O as nelabai suprantu kaip isaiskinti teisingai, kad juos suprastu. Jeigu sakau "mane" ir rodau i save, tai jis ir supranta, kad "mane" reikia vartoti kai kalbama apie mama. Tai laukiu, kol pats kazkaip supras.
Atsakyti
QUOTE(skruzdeda @ 2008 03 27, 22:05)
Sido, sveikinu su nauju leliuku! Kaip jums sekasi mokytis geriau kalbeti?
Is tikruju pasaku analize manau labai geras dalykas, turesiu galvoje. Tik maniskiui gal dar siek tiek per anksti. Reikia kazkokios tarpines grandies. As jam skaitau eilerastukus, kuriu jis klausosi. Tikriausiai todel, kad jie pakankamai trumpi ir skambus... Bet nesu tikra, ar jis is tiesu samoningai ju klauso, ar tiesiog jam patinka rimo skambesys. Pagalbojau, kad gal ir eilerastukus galima lygiai taip pat aptarti.
Siaip tai mes pamazu tobulejam, nemazai kalba su zaislais. Bet kalbas jis isakymais, tikrai atrodo, kad isakineja smile.gif) nes pabrezia kiekviena pasakyta zodi, kalba garsiai ir dar istesia koki nors skiemeni. Pradejo vartototi prielinksnius ir zymiai teisingiau vartoja linksnius ir asmenavima. Bet uztai to saskaita sutrumpejo sakinukai, dazniausiai iki 2 zodziu. Jau vartoja "as", "tu", bet niekaip neisikerta i kitus savybinius ivardzius mano, tavo, mane, tave ir pan.. O as nelabai suprantu kaip isaiskinti teisingai, kad juos suprastu. Jeigu sakau "mane" ir rodau i save, tai jis ir supranta, kad "mane" reikia vartoti kai kalbama apie mama. Tai laukiu, kol pats kazkaip supras.

Ateis laikas supras, maniškis irgi turėjo tokiu bedu. rolleyes.gif
Atsakyti
QUOTE(skruzdeda @ 2008 03 27, 19:05)
Sido, sveikinu su nauju leliuku! Kaip jums sekasi mokytis geriau kalbeti?
Is tikruju pasaku analize manau labai geras dalykas, turesiu galvoje. Tik maniskiui gal dar siek tiek per anksti. Reikia kazkokios tarpines grandies. As jam skaitau eilerastukus, kuriu jis klausosi. Tikriausiai todel, kad jie pakankamai trumpi ir skambus... Bet nesu tikra, ar jis is tiesu samoningai ju klauso, ar tiesiog jam patinka rimo skambesys. Pagalbojau, kad gal ir eilerastukus galima lygiai taip pat aptarti.
Siaip tai mes pamazu tobulejam, nemazai kalba su zaislais. Bet kalbas jis isakymais, tikrai atrodo, kad isakineja smile.gif) nes pabrezia kiekviena pasakyta zodi, kalba garsiai ir dar istesia koki nors skiemeni. Pradejo vartototi prielinksnius ir zymiai teisingiau vartoja linksnius ir asmenavima. Bet uztai to saskaita sutrumpejo sakinukai, dazniausiai iki 2 zodziu. Jau vartoja "as", "tu", bet niekaip neisikerta i kitus savybinius ivardzius mano, tavo, mane, tave ir pan.. O as nelabai suprantu kaip isaiskinti teisingai, kad juos suprastu. Jeigu sakau "mane" ir rodau i save, tai jis ir supranta, kad "mane" reikia vartoti kai kalbama apie mama. Tai laukiu, kol pats kazkaip supras.


Aciu uz sveikinimus 4u.gif
Taip mes irgi kasames i prieki, tik taaip po truputi, o man noretusi greiciau. Pas mus irgi atsirado as ir tu, bet salia dar egzistuoja ''mane'' (as). Zodziu vis nauju atsiranda. dziaugiuos kad auau, miau ir dria jau nebeliko - sako ''šio'', ''tate'' ir ''mašiana'' ax.gif
Sakiniai pas maniškį ilgoki, bet jis taip sumala kartais viska, kad aš turiu perklausti ne syki, kad išsiaiškinčiau ką jis pasakė doh.gif Pvz. buti vartoja tik dvi formas - buvo ir ''butu''. Vartoja aišku kaip jam užeina - be jokio derinimo.

Aš kažkada skaitydavai saviškiui eiliuotas pasaskas, tai iš pradžių irgi klausė, nors visiškai nežinau ką - pačią pasaską ar rimą g.gif O paskui griežtai atsisakė tokių skaitymų g.gif Todė aš labiau linkus galvoti, kad nelabai jis suprasdavo ką aš ten skaitau rolleyes.gif

Maniškis irgi dažnai žaidžia ir pats kuria dialogus, tai aš irgi esu pastebėjusi tokį jo toną - kaip įsakymai ar grasinimai kokie skamba. Nenatūraliai truputį. Visai kaip aprašei doh.gif

Atsakyti
Sido, Garbane, deja salia visu tu kalbos problemu mano vaikiui sunku yra suprasti, tiksliau susikaupti ir klausytis tik verbaline informacija, jei nera vaizdines medziagos. mokykloje pradzioje jis tiesiog i tai reaguodavo kaip i agresija (eina daug garsinio triuksmo), vis dar labiau reaguoja i mokytojos tona ir veido israiska, nei i tai, ka mokytoja sako, koks turinys verysad.gif pvz. pasaku mes neskaitome, nes jam tiesiog sunku ju klausytis, skaitome enciklopedijas, kur info yra trumpa ir iliustruota.O uz tai su matematika, viskas aisku, skaiciai paveiksleliai ir rezultats visiems suprantamas.
O del eilerasciu yra toks patarimas, kad pvz. jei eilerascio ritmas tinkamas tai pvz galima sokinejant sakyti eilerasti, ar musinejant kamuoki, tada bvaikui su ritmu greiciau ir geriau zodziai isimena, ieina i zodyna, nes tai jis daro ne tik girdedamas ir kartodamas bet ir dirbdamas kunu.
Atsakyti
4u.gif Maniškis mokosi pažinti valandas, visur nešiojasi laikrodį ir aiškina, kad mažiukas ( rodyklytė) ant dvylikos, didelis ant šešių ir pan. Tai aš tik viena ir suprantu tą jo valandų spėjimą, bet pvz.: kai klausia kada grįš brolis, atsakau : kai mažiukė rodyklė bus ant šešių, tai ir laukia jau palie langą. Dabar jau keletą dienų ateina prie manęs ar tėčio, žiūri į akis ir šypsosi, nieko nesako...Klausiu : ko norėjai ? Tyli... Nesuprantu kas čia per žaidimas, gal darželyje kažką žaidė, kad reikia tyliai, nešaukti , o šypsotis... ? g.gif Ir dar sako: aš būsiu senas bobutė, aš jam aiškinu kad jis bus kažkada senas diedukas, o ne bobutė.. ax.gif
Atsakyti
Tiesiog gyvenimiškas anekdotas iš nekalbančio vaiko ir jo tėvų gyvenimo.

Pas logopdeę užmačiau visokių loto dėlionių. Kai "Senukuose" radau, nusiaubiau visą skyrių su tais loto...
Dėliojam namie tokią loto su naminiais gyvūnais: karvė ir šalia veršiukas, žąsis ir šalia žąsiukai ir t.t. Dedu ir garsiai sakau, sūnus pritariamai linksi galva.
Dedu kortelę su šuns atvaizdu ir šalia su šuniukais. Sakau: "šuo". Vaikas purto galvą ir sako: "NE".
- Hmmm.. Tai kas? - visaip galvoju, niekas neateina į galvą. Staiga nedrąsi mintis. Sakau tyliai:
- Kalė? unsure.gif
Vaikas pritariamai linkteli galvą.

Vyras mano kad šoko blink.gif :
- Kas? Kalė? Tokių žodžių moko logopedė??? Kalė???

Juokėmės po to abu iki nukritimo. Taigi aišku, kad šuniukus atveda kalė.
Ir jau mūsų sugedimo laipsnis, kad išgirdę normalų žodį, pirmiausia pagalvojam kažką negero.

Tiesa, prieš keletą dienų visgi nuėjau pas logopedę ir pasiklausinėjau, ar tikra ši mano versija. Tai ji patvirtino, kad tame piešinuke yra kalė, o ne šuo.
Atsakyti
QUOTE(Alchemie @ 2008 04 01, 19:33)
Sido, Garbane, deja salia visu tu kalbos problemu mano vaikiui sunku yra suprasti, tiksliau susikaupti ir klausytis tik verbaline informacija, jei nera vaizdines medziagos. mokykloje pradzioje jis tiesiog i tai reaguodavo  kaip i agresija (eina daug garsinio triuksmo), vis dar labiau reaguoja i mokytojos tona ir veido israiska, nei i tai, ka mokytoja sako, koks turinys verysad.gif pvz. pasaku mes neskaitome, nes jam tiesiog sunku ju klausytis, skaitome enciklopedijas, kur info yra trumpa ir iliustruota.O uz tai su matematika, viskas aisku, skaiciai paveiksleliai ir rezultats visiems suprantamas.
O del eilerasciu yra toks patarimas, kad pvz. jei eilerascio ritmas tinkamas tai pvz galima sokinejant sakyti eilerasti, ar musinejant kamuoki, tada bvaikui su ritmu greiciau ir geriau zodziai isimena, ieina i zodyna, nes tai jis daro ne tik girdedamas ir kartodamas bet ir dirbdamas kunu.


Tai maniškiui tas pats - labai atsilikęs girdimojo dėmesio vystymasis, man logopedė sakė, kad plika šneka jam tik triukšmas.

O mes šokinėdami mokomės skaičiuoti - tikrai labai geras metodas, ypač ant batuto thumbup.gif
Atsakyti
naitas, cia tai geras thumbup.gif
nors mano vaikas aisku nepasako labai dideles isminties su savo kalbos sugebejimais (nu kartais kai pasako, tai jau laikykis)
paskutinis buvo tokio zodzio kaip "berzdeti" iradimas.
Mano vyrai duko ir vaikis sako:
-teti tu berdzi!
tevas sako:
-nu nebezdu doh.gif
Mazius:
- nu ne, berzdi, tavo barzda beda, duria mane.
Atsakyti
QUOTE(Alchemie @ 2008 04 02, 21:53)
- nu ne, berzdi, tavo barzda beda, duria mane.

jėga, juokiaus iki ašarų. Labai netikėtas "posūkis" laugh.gif
Atsakyti
Kas idomiausia, kad mano vaikis tam tikrose situacijose moka taip filosofiskai pasakyti, kad as apsiverkiu.
pvz. mes su vyru susipykom, konfliktas as apsizliumbiau nuejau i tulika bliaut, o vaikias atejo ir sako:
Mama, nepyk ant tecio, visi zmones geri, tik pasiilge vienas kito.
Atsakyti