QUOTE(Janike @ 2007 11 05, 22:42)
O man dabar pirmą kartą reikia suplanuoti metų biudžetą. O kadangi niekad to nedraiau-net nežinau nuo ko pradėti.................
Toks jausmas, kad su šita užduotimi mane norima "pakišti"...........
Jeigu tokie įtarimai kyla, turėtų būti nesmagu darbe
Ką gali panaudoti savo biudžetui:
- Jeigu yra, praeitų metų rezultatai. Imi planuotus arba faktinius ir adaptuoji pagal kitų metų planą. Didini skaičius, jeigu planuojamas augimas, nauji produktai, naujos rinkos ir pan. Jeigu yra ambicingų planų didinti rinkos dalį arba jei didelė konkurencija. Neišvengiamas išlaidų augimas, jeigu naudojat media reklamą - viskas brangs nuo naujų metų. Yra kritikų, kurie sako, kad neteisinga planuoti žiūrint į praeitį, bet aš tuo naudojuosi.
- Kitas būdas: skaičiuoti kaip procentą nuo pardavimų. Yra visokių minčių, kiek reikėtų skirti procentaliai, bet čia priklauso nuo veiklos srities. Plataus vartojimo prekėms skiriama 10-15%, prabangos: 30% ir daugiau.
- Dar būtų galima žiūrėti į konkurentus, bet čia dar sunkiau. Jeigu nėra legalių būdų įsigyti info (pvz.pirkti reklamos monitoringą), tai belieka "pasivogti"
Kokį būdą benaudotum, svarbu, kad tikėtum savo darbu ir nebijotum pastovėti už savo nuomonę