QUOTE(a79 @ 2010 07 15, 11:05)
Taip ir yra. Būna, kad didieji, būdami 6 metų net švepluot pradeda, nors iki tol, jau gražiai šnekėjo.
Kad mažiukams daugiau pliusių didžiųjų grupėj, gal ir nesiginčysiu, bet kad didiesiems vien tik pliusai, tai vargu.
O kada tam didžiajam išmokt tarp bendraamžių "išgyvent"? Mano galva, prieš išeinant į mokyklą, reikia jau nors šiek tiek mokėt ir už save pastovėt, o ne vien mažiukus globot.
Tuo labiau, kad mažiukai "išbujoja" būdami tarp didžiųjų, didieji tampa ne tiek lygiaverčiai darželiečiai, kiek mažųjų tarnai.
MAno abu mišrioj grupėj, tarp jų trys metai skirtumas. TAi mažajam po šiai dienai iš galvos nešmušu, kad ne brolis jam turi viską atnešt ir paduot, o pats užpakalį pakrutint.
Elementari situacija, ruošiamės į lauką, mažius sėdi ir laukia, kol brolis jam batus atneš, o pats "tironas" sėdi, ir į visas pastabas atsako, "aš gi mažiukas". PAstoviai naudojasi situacija, kad jis mažiukas, o brolis TURI jam padėt, net ten kur tos pagalbos visai nereik. Žodžiu, mažius savarankiškas tik komandas duot, o ne pats apsitarnaut. Didysis kažkaip ir pernelyg nuolankiai susitaiko su tokia situacija ir jau net nesvarstydamas ne tik savo batus neša, bet ir brolio. Gal ir gražu kartais, bet ne tada, kai tai vyksta pastoviai.
O dėl atsakomybės už silpnesnįjį....tai ar vaikas mišrioj grupėj, ar bendraamžių, jei jau nėr tos atsakomybės, tai ir kirviu jos neįskiepysi. Kiekvienam savu laiku tai ateina. Tokia mano nuomonė.
Aš manau, kad idealu mišios grupės 3-5 metų, bet šešiamečiai, t.y. priešmokyklinukai, jau turi ruoštis mokyklai, o ne su mažiukais cackintis, savo patirtimi dalindamiesi. Ir nesvarbu, kad kitas 5 būdamas skaito-rašo, ir atrodo, kad savo pasiekimais lenkia tą patį paruošiamuką. Gebėjimas skaityt rašyt, dar nėra socialiniai įgūdžiai, kurių reikia išeinant į mokyklą. Galų gale ir darželyje pastoviai akcentuoja, kad ne darželio pareiga išmokint skaityt-rašyt.
Pačiai nesenai teko spręst dilemą, ar didįjį palikt mišrioj grupėj mokyklai ruoštis, ar kelt į bendraamžius. Neperlenksiu pasakius, akd tooookią apklausą įvykdžiau tarp mamų, kurios jau išleido savo paruošiamukus, rinkdama pliusus ir už vieną, ir už kitą variantą. Ir deja, nebuvo nė vienos, kuri būtų pasisakius už paruošiamuką mišrioj grupėj. Į klausimą, ką darytum, paprastai būdavo atsakymas " gal ir gerai ta mišri, bet jei vėl reiktų spręst kur leist, leisčiau tik į bendaamžių pirešmokyklinę grupę".
Nors šiaip dauguma pasisakė už mišrias grupes iki priešmokyklinės.
Na ir talmudą surašiau...
Kad mažiukams daugiau pliusių didžiųjų grupėj, gal ir nesiginčysiu, bet kad didiesiems vien tik pliusai, tai vargu.
O kada tam didžiajam išmokt tarp bendraamžių "išgyvent"? Mano galva, prieš išeinant į mokyklą, reikia jau nors šiek tiek mokėt ir už save pastovėt, o ne vien mažiukus globot.
Tuo labiau, kad mažiukai "išbujoja" būdami tarp didžiųjų, didieji tampa ne tiek lygiaverčiai darželiečiai, kiek mažųjų tarnai.
MAno abu mišrioj grupėj, tarp jų trys metai skirtumas. TAi mažajam po šiai dienai iš galvos nešmušu, kad ne brolis jam turi viską atnešt ir paduot, o pats užpakalį pakrutint.
Elementari situacija, ruošiamės į lauką, mažius sėdi ir laukia, kol brolis jam batus atneš, o pats "tironas" sėdi, ir į visas pastabas atsako, "aš gi mažiukas". PAstoviai naudojasi situacija, kad jis mažiukas, o brolis TURI jam padėt, net ten kur tos pagalbos visai nereik. Žodžiu, mažius savarankiškas tik komandas duot, o ne pats apsitarnaut. Didysis kažkaip ir pernelyg nuolankiai susitaiko su tokia situacija ir jau net nesvarstydamas ne tik savo batus neša, bet ir brolio. Gal ir gražu kartais, bet ne tada, kai tai vyksta pastoviai.
O dėl atsakomybės už silpnesnįjį....tai ar vaikas mišrioj grupėj, ar bendraamžių, jei jau nėr tos atsakomybės, tai ir kirviu jos neįskiepysi. Kiekvienam savu laiku tai ateina. Tokia mano nuomonė.
Aš manau, kad idealu mišios grupės 3-5 metų, bet šešiamečiai, t.y. priešmokyklinukai, jau turi ruoštis mokyklai, o ne su mažiukais cackintis, savo patirtimi dalindamiesi. Ir nesvarbu, kad kitas 5 būdamas skaito-rašo, ir atrodo, kad savo pasiekimais lenkia tą patį paruošiamuką. Gebėjimas skaityt rašyt, dar nėra socialiniai įgūdžiai, kurių reikia išeinant į mokyklą. Galų gale ir darželyje pastoviai akcentuoja, kad ne darželio pareiga išmokint skaityt-rašyt.
Pačiai nesenai teko spręst dilemą, ar didįjį palikt mišrioj grupėj mokyklai ruoštis, ar kelt į bendraamžius. Neperlenksiu pasakius, akd tooookią apklausą įvykdžiau tarp mamų, kurios jau išleido savo paruošiamukus, rinkdama pliusus ir už vieną, ir už kitą variantą. Ir deja, nebuvo nė vienos, kuri būtų pasisakius už paruošiamuką mišrioj grupėj. Į klausimą, ką darytum, paprastai būdavo atsakymas " gal ir gerai ta mišri, bet jei vėl reiktų spręst kur leist, leisčiau tik į bendaamžių pirešmokyklinę grupę".
Nors šiaip dauguma pasisakė už mišrias grupes iki priešmokyklinės.
Na ir talmudą surašiau...
Visiskai pritariu del pasiruosimo i mokykla!
Mano posmas buvo apie vaikus iki sesiu metu. Patirties turiu sioje sferoje pakankamai ir mano ikurtame darzelyje vaikai tikrai vieni kitiems nepatarnauja
Cia ne pedagogika, jei Jusu vaikai pareje savo elgesiu isduoda, kad aukletojos pacios tingedamos pasijudint, vyresnius privercia aptarnauti mazesniuosius. Pati turejau omeny visai ka kita - tai socialus ugdymasis. Ir tai nieko bendro neturi su patarnavimu..
Tuo tarpu reikia aisku moketi organizuoti skirtinga veikla skirtingo amziaus vaikams. Jie tikrai negali uzsiimti tuo paciu. ir siaip jau didelis vaikas juk ne vienas, ju keli - tad tarpusavio ju bendravimas - lygiavertis.
Manau tai neissiamiama tema, nes dar reikia galvoti KIEK tu vaiku grupeje!
As kalbu tik apie privatu sektoriu, kur vaiku nebuna daugiau nei 8 grupeje... visai kas kita valstybiniame darzelyje.. manau ten taikyti tokia metodika sudetingiau..