QUOTE(lelelyte @ 2009 11 02, 19:52)
Pati su galiniais varomais neesu vaziavus, tai nezinau, bet va visi kam bepasakyciau, kad planuoju isigyti BMW, sako, kad su galiniais varomais sunku. Ypac ant posukiu esant slapiam, slidziam, snieguotam keliui...
Sako labai uznesineja masinas su galiniais ir ismanevruoti sunkiau, neuztenka tiesiog atleisti gaza (kaip su priekiniais varomais)..

Ramiai važinėjant, ypač ant sauso ar net šlapio asfalto, beveik jokio skirtumo tarp priekinių (FWD - Front Wheel Drive) ir galinių (RWD - Rear Wheel Drive) varomųjų ratų nėra. Skirtumai pasireiškia:
1. Važinėjant per pusnis (pvz išvažiuojant iš nevalyto kiemo), gilų sniegą ar pliurzą, griovius ir kitas sunkiai pravažiuojamas vietas. Čia galiniai varomi pralaimi per dvi vietas - masės dalis tenkanti galinei ašiai yra mažesnė, todėl galinių ratų sukibimas yra silpnesnis, ir jų "ištraukimo" galimybės mažesnės. Antra galiniai ratai nėra vairuojamieji. Todėl priekiniais ratais varomų automobilių vairuotojai turi pranašumą, sukiodami varomuosius ratus, gali keisti "kasimosi kryptį" ir jiems paprasčiau "išlipti iš vėžių" ar išsikapstyti iš užpustytos stovėjimo vietos.
2. Slidžiame posūkyje (sniegas, ledas, žvyras) staigiau spustelėjus "gazą", galinė automobilio dalis gali prarasti sukibimą, ir slystelti į posūkio išorę. Nedidelis slystelėjimas nieko baisaus, bet jį reikia išmokti suvaldyti, ir tam iš anksto ruoštis, treniruotis. Priekinių varomų ratų mechanizmas labiau atlaidus klaidoms, nors stipriai peržengus sukibimo ribą, priekiniais varomais ratais automobilis linkęs priekiu slysti į posūkio išorę, kas yra labai pavojinga, ypač darant dešinyjį posūkį.
Žodžiu RWD reikalauja daugiau dėmesio, treniruočių slidžiame kelyje, entuziazmo ir praktikos. Pradedančioms vairuotojoms siūlyčiau FWD arba AWD:)