O šiaip, ši diskusija yra beveisė dar ir dėl to, kad diskutuojančių pusių yra skirtingos vertybės. Kai skiriasi tik nuomonės, bet vertybės tos pačios- tada diskusijų dalyviai atranda kažkokį bendrą susitarimą, ir gali padaryti kažkokias išvadas, kas yra geriau, bet kai vertybės skirtingos (pvz kai vienam vertybė kava, o kitam tik arbata)- tai jie gali iki nudusimo įrodinėti vienas kitam, kad jo oponentas neteisus, ir beje, vienodai gerai argumentuoti savo nuomonę- ir vis tiek jokių ivadų prieita nebus.
Temos pavadinime buvo paminėtos vertybės.
Taigi- aš matau, kad nuomonės išsiskiria taip radikaliai būtent dėl to, kad Emilkai estetika yra labai didelė vertybė- nes jos postuose matosi aiški baimė, kad ta vertybė nebūtų jai gimdymo metu pažeista. Jei estetika jai nebūtų tokia vertybė, tai Emilkos postuose matytųsi abejingumas vyro dalyvavimo faktui, bet iš emilkos išsigandusių emocionalių ar šmaikščių žinučių matyti, kad tas dayvavimas kelia baimę, ir kad pagrindinė emocija ar pagrindinis klausimas nėra nuosirdus susidomejimas kam reikalingas gimdyme vyras, jei viską gali padaryti personalas, o veikiau didelė baimė būti paliktai vyro, ar kad jis ja nepasibjaurėtų, ir kartu skausmas, kad toks reiškinys egzistuoja, bei skaudi aplinkinių patirtis, kai vyrai anskčiau ar vėliau (nebūtinai dėl dalyvavimo gimdyme) masiškai palieka šeimas- tarsi mėginimas desperatiškai daryti viską, kad tik liktų su juo, ir būtų jam vienintelė. Aš jokiu būdu savo samprotavimų nelaikau tiesa, o tik kalbu apie savo nuojautą, kuri galbūt neteisi, bet turi teisę egzistuoti. Ar nėra tai besąlygiškos meilės ir šilumos ilgesio, prisirišimo išraiška, kai atsisakoma visko (net elementaraus palaikymo, pabendravimo, pabuvimo drauge sunkesniu gyvenimo momentu, kuris šiaip jau poros ir šeimos ar draugų santykiuose yra kasdienybė, dėl kurios nekyla jokių skausmingų klausimų apie to prasmę, nes tai tiesiog yra natūralu, kaip kalbėtis ar pasibučiuoti prieš miegą), kad tik vyras manęs nepaliktų.
Šiandien yra labai daug nelaimingų šeimų, masė skyrybų neištikimybės- mano nuomonė yra tokia: jei vyras dėl su estetika susijusių priežasčių negali mylėti (ty vardan meilės peržengti estetikos barjero)- tai toks vyras paluks šeimą anksčiau ar vėliau- ir taip dažniausiai atsitinka- ne be reikalo sakoma, kad dažniausiai paliekamos yra labai gražios ir orios, save prižiūrinčios moterys- nes vyrai vesdami jas, žiūrėjo pagrinde į estetiką, ir ja grindė savo tariamą meilę- o estetika anksčiau ar vėliau sumažėja, nyksta, senstant kūnui, atsirandant šalia jaunesnių, labiau atitinkančių estetikos vertybę. Gimdymas nėra kasdienė situacija, kuri išgyvenama lengvai, be stresų, baimių- todėl natūralu, kad žmonėms, kuriems ne estetika, o dvasinė, emocinė šiluma yra vertybė, daug kartų didenė už estetiką- per gimdymą (kaip ir bet kuriuos sunkesniu momentu gyvenime) tikisi maksimalaus galimo emocinio palaikymo, ko medicinos personalas niekada neatstos, kaip vaikui mamos neatstos vaikų namų auklėtoja (juk pagal emilkos logiką, vaikas gi nenumirs be mamos- juk niekas nepaliks jo mirti badu, nepaliks be stogo virš galvos- tai savaime turėtų eiti išvados, kad vaikui ojektyviai nereikia mamos, nes viską, ką padaro mama, gali padaryti ir kompetetingas pedagoginis personalas vaikų namuose). Estetikos poreikis yra loginiu požiūriu nei kiek ne labiau pateisinamas nei poreikis emocinio palaikymo būtent iš tau svarbių artimųjų, kurie teikia drąsos ir jėgų. Emilka pasakytų, kad vyras gi nepagimdys už tave- lygtai žmogaus emocijos neturi jokios reikšmės. Bet tai emilkai gal jos neturi jokios reikšmės- tačiau emilkai estetika yra didelė vertybė, todėl emilka turėtų suprasti juos- nes emilka bijo, kad vyras nepamatytų jos negražios, neorios, nepatrauklios- todėl ji turėtų puikiai suprasti, kad tai, ką jai reiškia estetiškumas, kitai gimdyvei reiškia emocinis vyro palaikymas -tai ir būtų labai paprastas atsakymas į tai, kam joms reikia vyrų ir kuo jie padeda- ogi tuo, miela emilka, kuo tau padeda vyro nebuvimas gimdyme- t.y. atsipalaiduoti, nebijoti (tik tu bijai, kad tave pamatys neestetiška ir paliks/atšals- o kitos bijo, kad nebus nieko šalia, kad su jomis blogai elgsis, kad jas kamuos ilgesys ir vienatvėsjausmas ). Emilka sakys, kad tai tik stūmimas- juk nenumirs moteris negavusi valandą pabūti du vyru- tai aš emilkai atsakysiu- emilka irgi nenumirs, jei jos vyras valandą per stūmimą pabus šalia jos, bet emilka nenori- tai kodėl mamos, kurioms vertybė ir meilės ženklas yra sutuoktinio palaikymas tokiais (sutikim, nekasdieniais) momentais, neturėtų vertinti savo išgyveimų taip pat rimtai, kaip emilka vertina estetiką?
-ar supranti emilka, link kur suku?- ogi link to, kad kitos išgyvena tą patį kaip ir tu, tik skirtinguose dalykuose, nes jų ir tavo vertybės nesutampa.
Sakai, mylėti reikia mokėti per atstumą- tvarkoj, sutinku, bet gal aš, sakykime, būdama krikščione, remiuosi popiežiaus Jono PauliausII (ir visos krikščionybės) idėja, kad meilė visada yra konkreti- turinti konkrečią išraišką tarnavimu ir darbais, bei ištikimu buvimu šalia kai emociškai sunku- tai kodėl aš negaliu remtis tokios meilės, kaip vertybės suvokimu, ir dėl to gal vyro dalyvavimas gimdyme man yra būtent tokios meilės liudijimas, todėl emociškai svarbus, kaip tau- nedalyvavimas ir nematymas neestetiškų dalykų, nes tu (ir tavo vyras) meilę suvoki ne kaip pirmiausia dvasinę, bet kaip piemiausia estetinę vertybę, todėl pirmiausiai saugai estetiką?
Sakai, kad vyras per stūmimą begali nieko padėti, o tik medikai?- o aš tavęs paklausiu, ar mama, savo vėžiu sergančiam vaikui, kuriam taikoma chemoterapija, pastatyta lašelinė, ir jis vemia- irgi nieko negali padėti?- juk ji vaiko neišgydys, ji nekompetetinga?- bet ar nemanai, kad ji gali padėti jam lengviau atlaikyti procesą?- žinoma, jis ir vienas, be mamos galėtų pabūti, ką gi ta mama ten pakeis?-a? O ar tau niekas nesakė, kad nuo gimdyvės emocijų priklauso gimdymo veikla, nuo ligonio emocijų- jo pasveikimo greitis?- ir negirdėjai, kad ekstremaliomis sąlygoms, artimųjų, pažįstamos aplinkos buvimas padeda vykti procesui?- na taip, ta moteris turbūt pagimdytų ir be vyro- aš nueičiau pėsti iš Vilniaus į Kauną jei labai reiktų (kam čia remtis tokiomis kvailomis madomis kaip automobiliai, mamos apkabintų savo vaikus ir virtualiai (japonai kažkokį išradimą atrado)- kam realiai?, iš viso, kam bendrauti su vyru?- nunėra objektyvių argumentų kam?- nu reikia vaiko, ar niežti- nuėjai- pasidulkinai kaip katytė , ir toliau po vieną sau vaikštot- kam dar reikia vienas kitam rodyti visokią neestetiką- po nakties susivėlusius plaukus, nelakuotus nagus, veidą be makiažo.. Ir aplamai, gyventi kartu nelogiška- nu tikrai, nu pateik argumentus, kam to reikia (nes juk žmogiškų emocijų poreikis net sunkiais momentais tau ne argumentas)- tai ir bendravimas juk, apart emocijų ir bendrų išgyvenimų, nelabai ką daugiau logiško duoda..(nebent jei tau rūpi antros pusės materialinis turtas, ir už jį ją vertini). tai iš to turėtų sekti išvada, kad jei nemiršti dėl negyvenimo kartu su vyru, tai gyvenimas kartu ir santuoka tėra tik išpindėjusi mada, ir negebėjimas mylėti per atstumą?

Dar, kam senus tėvus laikyti namuose- atiduodi iškart į senelių namus- juk ten jie nemirs turbūt, tai laikyti juos namuose, pagal tave, būtų nelogiška ir tu nerastum jokių argumentų, kad juos laikyti namuose? O vaiknamis vaikui gi kartais materialiniu (apčiuopiamu, logišku, pagrįstu, kaip tu nori) požiūriu gsli būt geriau nei neturtingi tėvai- bet kažkodėl kaip aš mokiausi apie tai universitete, mums sakė, kad vaikas paimamas į vaikų namus tik tada, kai jis ten yra nesaugus, ir tarp jo ar tėvų nėra to nelogiško, nepagrįsto, kaip tu sakai, EMOCINIO ryšio...
Sakysi mamos santykis su vaiku, ar senų tėvų su vaikais yra ne tas pats, kas sutuoktinių?- o aš atsakysiu , kad daugeliu aspektų tai yra visiškai tas pats- nes bet kokios žmogiškos meilės pagrindas yra emocinė šiluma (gyvulių- lytinis geismas, kuris yra nenugalimas , kadangi gyvulys neturi moralės nei pakankamai proto- o tik instinktus- bet ar tokiu laikyti savo vyrą...nu nebent esi vyrais nusivylusi)gimdymas, ne vieta koncentruotis į erotiką ar jos nebuvimą- nes tai vieta koncentruotis būtent į dvasinį meilės aspektą- tai vienas iš nedaugelio situacijų vyro ir moters gyvenime, kai erotiką reikia palikti už durų, nes tampama tėvu, o jei tas nesugebama- aš manau, kad tai yra ne gimdymo kartu ar gimdyvės problema- o berniukų moralės ir vertybių ugdymo šeimoje problema- nes ilgai buvo laikas ir santvarka, kai jie buvo ugdomi būti savanaudžiais, baltarankiais, kurie britkinasi savo vaikui pakeisti sauskelnes nes tai esą bobų darbas, ir jaučia pareigą palikti žmoną, kai jai sukanka keturiasdešimt, nes ji praranda prekinę (estetinę) išvaizdą, o jis, matai, estetas. Estetika irgi sąlyginė savoka, nes, sakykime afrikoje vyrai (ir nevyrai) valgo kirmėles tiesiai nuo medžio, ir jiems tai nėra neestetiška, o netgi skanu- todėl aš manau, kad tai, jog yra vyrų, perdėtai jautrių estetikai, ir negebančių persiorientuoti nuo erotinio partnerio vaidmens prie tėvo ir namų bei artimųjų pagalbininko , yra jų moralinės krizės išraiška, visuomenės, kuri juos tokius sukūrė, problema ir ligos požymis, o ne vyriška savastis. Kitaip sakant mamytukus užsiauginom pačios, o perėjimas nuo mamytuko prie brandaus, susirūpinusio savo šeima vyro ir tėvo- skausmingas procesas, bet laimei visuomenė juda link to, pamažu. Ir gimdymo kartu galimybė- vienas iš būdų tam perėjimui geriau įsisąmoninti, tai kodėl gi ne, jai tai turi pliusų, ir jei to minusai kai kam ne tokie skaudūs ir baisūs kaip emilkai?
Nu, atsiprašau už ilgį komentaro- tai tik mano nuomonė- jie nei kiek negeresnė už kitų