Prieš keletą dienų grįžome iš Tailando, todėl šiek tiek norėčiau pasidalinti įgyta patirtimi, kadangi prieš vykstant pagrindinę informaciją ir buvome susirinkę iš ten pabuvojusių forumo dalyvių. Šį kartą į Aziją nutarėme vykti visiškai savarankiškai, todėl maršruto sudarymas buvo viena pagrindinių užduočių. Vykstantys į pietryčių Aziją dažniausiai aplanko kelias greta esančias šalis, kadangi atstumai nedideli, susisiekimas geras, bilietai pigūs. Pirmiausiai nusprendėme, kad apsiribosime tik viena šalimi, tačiau Tailandas pernelyg didelis, kad per porą savaičių galima būtų pamatyti viską. Nuostabi šiaurinė šalies pusė, kalnai, istorija, etnografija
Tačiau pasirinkome poilsinę pramoginę kelionę ir nutarėme keliauti po pietinę pusę, kur jūra, smėlis, vanduo ir visiškas atsipalaidavimas
Lėktuvo bilietų pradėjome ieškoti dar vasarą pasaulio aviakompanijos siūlė nuo 6000 (Turkish airlines) iki 12000 Lt vienam žmogui (Lufthansa), o kadangi vykome keturiese, pasirodė kiek brangoka, taigi ieškojome ir laukėme. Pigių bilietų gaudymas buvo neefektyvus, kadangi akcijose už mažą kainą būna pasiūlomi tik keli bilietai, o keturiems nusipirkti akcijų bilietus pasirodė nelabai realu. Rugsėjo mėnesį Finnair pasiūlymas po 3500 Lt pasirodė visiškai priimtinas, juo ir pasinaudojome.
Sekantis klausimas kur keliauti? Suprantama nuvykus į Bangkoką, būtų nelabai logiška jo nepamatyti, taigi, atskridę porą dienų praleidome sostinėje. Lėktuvas nutūpė naujajame Bangkoko oro uoste Suvarnabumi, kelionė taksi su skaitliuku iki viešbučio kainavo 400 B. Viešbutis De Moc yra miesto centre, apie ketvirtis valandos kelio pėsti nuo Karaliaus rūmų, ir upės, o į Kao San Road iš viešbučio nemokamai veža tuk-tukas. Viešbutis gana padorus, kambarius jau galima būtų paremontuoti, bet dar patenkinami, švarus vanduo kasdien po du butelius nemokamai, seifas registratūroje už papildomą mokestį, karštas vanduo, oro kondicionierius, visai padorūs pusryčiai (švediškas stalas). Kaina už dvivietį 1600 B. Planavome daug aplėkti per dvi dienas, tačiau miesto dydis ir neišpasakytas karštis privertė kiek pakoreguoti savo planus, viską darėme spontaniškai. Kadangi keliaudami po Šri lanką matėme begales įvairių budizmo šventyklų, šioje kelionėje nutarėme tam skirti minimaliai laiko, Karaliaus rūmus apžiūrėjome iš išorės, o į vidų nėjome. Nusileidome prie upės, sėdome upės taksi ir plaukėme Čao Praya upe pačiu miesto centru iki paskutinės stotelės S.Taksin kelionė truko šiek tiek virš valandos, kaina 15 B žmogui. Minėta stotis yra taip pat galinė Sky Train (viršžeminis metro) stotelė, todėl po 30 batų nusipirkome bilietus ir grįžome į miesto cetrą Siam Trade Center kažkas panašaus į mūsų Akropolį, yra okenariumas, bet kainos didelės, prekės panašios kaip ir kitur, todėl patraukėme į miestą, pasivaikščioję ir praradę jėgas grįžome į Kao San tai kelios turistų ir bekpekerių pamėgtos gatvės, kur dieną naktį vyksta prekyba, šurmulys, gausų barų, restoranų, kavinių ir viešbučių bei pigių gesthausų. Nusipirkti galima viską nuo apatinių kelnių iki vairuotojo pažymėjimo, kainos nedidelės. Kita vieta, kurios nepasigailėjome aplankę Floating market plaukiojantis turgus jis yra apie šimtą kilometrų nuo Bangkoko, tačiau nuvykti verta, išvykos nuo viešbučio ir atgal mikroautobusu kaina 1200 B žmogui. Paskutinę dieną pasivaikščiojome po Kinų kvartalą, sėdome į naktinį traukinį ir išvykome į Surat Tani. Kelionė pirma klase (7100 B keturiems jungtinis bilietas traukinys-autobusas-keltas) labai neišvargino ir aštuntą ryto mus pasodino į didelį kondicionuotą autobusą, o dar po dviejų valandų mes jau kėlėmės greituoju keltu į Ko Samui salą.
Ko Samui nuostabaus grožio sala Tailando įlankoje. Visame salos krante išsidėstę pliažai, o viduryje salos kalnai su kriokliais, šventyklos ir pan. Didžiausias pliažas - Chaweng, ten daugiausia žmonių, triukšmingiausia, pastatyti visi didieji salos supermarketai, netoliese oro uostas. Salos dydis važiuojant perimetru išėjo apie aštuoniasdešimt km. Apsigyvenome Lamai pliaže Marina Beach Resort bungaluose ant jūros kranto gerai sutvarkyti ir prižiūrimi namukai, jaukūs kambariai, savas seifas, geriamas vanduo, šaldytuvėlis, maža, bet sutvarkyta teritorija, savas restoranėlis pliaže, kaina už dvivietį 1250 B. Miestelyje, palei gatvę, parduotuvės, barai, kelionių agentūros, interneto kambariai, siuvyklos. Saloje prabuvome tris dienas, toliau keltas autobusas į Surat Tani autobusas į Krabi keltas ir mes Ko Phi Phi (jungtinio bilieto kaina 790 B žmogui).
Ko Phi Phi labai įdomi vieta du greta esantys kalnų masyvai salose sujungti žalia sąsmauka, o toje sąsmaukoje pastatyti viešbučiai, padarytas turistinis miestelis. Saloje nėra jokio transporto, nėra net automobilių apskritai, visos prekės ir daiktai vežiojami vežimėliais. Daiktus nuo prieplaukos su vežimėliu į viešbutį nuvežė viešbučio tarnautojas. Viešbutis Casita, bungalai su air cond, seifu numeryje, karštu vandeniu, šaldytuvu, geroje vietoje kaina 2500 B už dvivietį su pusryčiais. Sala maža, veikti ten nelabai yra ką prekybininkų kainos didelės, galima masažuotis. Kelionė po aplinkines salas 550 B žmogui su Long Tail boat, laive yra apie dvidešimt vietų, bet keliavome aštuoni su snorklingu (2x40 min.), pietumis ir, žinoma, maudymaisis pliažuose. Per dieną aplankėme gretimas salas ir pagrindinius jose esančius pliažus, labai maloni išvyka. Tiems kas ketina ten važiuoti, noriu įspėti, kad neimtų didelių motorinių laivų jie negali priplaukti prie pliažo, sustoja už šimto metrų, o kas nori gauna kajakus ir gali plaukti į pliažą (kaina 700

. Jeigu turite daug dienų, kasdien galima nuomotis valtį ir plaukti į skirtingas salas kaina 3000 B dienai arba 1700 B pusdieniui. Trečią dieną saloje jau tapo kiek nuobodoka, sėdom į keltą ir išplaikėme į Ao Nang, prie Krabi.
Krabi akmeninių kalnų vietovė, turistai poilsiauja Railey ir Ao Nang pliažuose. Railey visiškai izoliuoti nuo aplinkos, galima patekti tik valtimis, gražūs smėlėti pliažai ir viešbučiai, nieko daugiau ten nėra, tinka tiems, kas atvyko mėgautis jūra ir smėliu. Ao Nang turistinis miestelis prie Adamanų jūros, labiau komercinės paskirties, čia gausu turistinių agentūrų, kurios organizuoja išvykas, o vakarais, kai turistai grįžta, gatvės tampa judrios. Gyvenome Tipa Resort bungaluose, labai gražiame tropiniame sode, viešbutyje yra baseinas, kambariai dideli, seifas nemokamai registratūroje, kambaryje air cond, šaldytuvas su geriamu vandeniu, karštas vanduo. Ao Nang krante yra laivukų prieplauka, praeina gatvė, todėl maudytis ten nėra labai malonu, už 80 B į vieną pusę žmogui jus per 20 minučių nuplukdys į Rayley West, ten galite pasimėgauti jūra, smėliu ir ramybe, aplinkui pasakiški vaizdai. Kelionių pasiūla didžiulė, galima rinktis pagal pomėgius. Keliavome į Tūkstančio metų medžio vienuolyną ten pagrindinė atrakcija užlipti prie Didžiojo Budos ant kalno, į kurį veda 1237 laipteliai. Smaragdinis ežeras nedidelis ežeriukas nuostabios augmenijos apsuptyje, visiškai skaidrus vanduo, gal ir yra koks smaragdinis atspalvis,- pasimaudėm, pasivaikščiojom. Karšto vandens šaltinis vanduo 40 42 laipsnių, dugne tarsi akmeninės vonios. Kai ir taip karšta, nepajaučiau didžiulio malonumo sėdėti tame vandenyje (ekskursijos kaina atskiru mikroautobusiuku 3600 B plius bilietai į gamtos parkus). Kas mėgsta daug kur organizuojamas nardymas 9 (diving). Yra vienos dienos trukmės tailandietiškos virtuvės kursai. Trijų dienų užteko : Air Asia 7500 B keturiems ir į Pattaya nuo Suvarnabhumi iki Patajos taksistai prašė 2000, bet nuvežė už 1300 B įskaitant mokesčius už hw.
Pattaya didelis kurortas, su savo transportu, naktiniu gyvenimu, galybe parduotuvių, restoranų, masažo salonų, šou ir kitų pasilinksminimo įstaigų. Miestą sudaro : Naklua road einantis iš šiaurinės pusės, toliau pereina į Beach Road, - palei Patajos paplūdimį ir pereina į Walking Street, o dar toliau Jomtien. Nuo Beach Road (statmenai nuo jūros) eina Nord Pattaya Road, Central Pattaya Road ir West Pattaya Road, dalindamos miestą į šiaurinę, centrinę ir pietinę dalis, lygiagrečiai nuo Beach Road (lygiagrečiai jūrai) viena po kitos eina Second Road, Threed Road ir Sukhumvit. Pliažai prasti miestas didelis. Pietinėje Patajoje, Džomtien gyvena daugiausia rusų, o šiaurinėje Patajoje nuo senų laikų vokiečiai. Turistinių agentūrų daug, kelionių pasiūlymų masė, rinkis kas patinka pagal kainą, pagal trukmę, pagal pomėgius.
Transportas : šalyje pervežimai organizuoti puikiai, nepaisant daugybės persėdimų, ne ten nuvažiuoti praktiškai neįmanoma. Jungtinius bilietus pardavinėja kelionių agentūros, jie ten kainuoja pigiau negu pirkti prie autobuso kiekvienai atkarpai atskirai. Kelionė susideda iš segment, prie kurių kiekvieno pasitinka darbuotojas, ant drabužių užklijuoja naują lipduką, pagal kurį visiems aišku kur tas žmogus vyksta. Autobusai tarp miestų yra VIP dažniausia iš Bangkoko į įvairias šalies vietas pirmame aukšte salonas, antrame 24 keleiviai. Kita kategorija Aircond bus autobusas minkštomis atloštinėmis sėdynėmis su DVD. Ir vietiniai autobusai, kurie dažnai stoja, važinėja aplinkiniais keliais, kad surinktų visus norinčius. Traukiniai trys klasės : pirma klasė naktiniuose ekspresuose sudaro kupė po keturis žmones, kurie tarp savęs dar pertvara gali atsiskirti po du. Traukinyje vakarienė, pusryčiai už papildomą mokestį, lovas kloja palydovas vagone 24 keleiviai. Antra klasė būnas airkond arba fen bilietų kaina skiriasi nežymiai, priklausomai važiuoja naktį ar dieną bus plackartinės, lovos (vagone 60 keleivių) arba lėktuvo sėdynės. Trečia klasė mediniai suolai, langų nėra, stoja visuose sustojimuose. Keltai į salas kelia greitaeigiai arba didieji, su transporto priemonėmis. Valtys ir laivai galima išsinuomoti long teile boat paprasta valtis su motoriuku (3000

, galima speed boat kateris su dviem arba trimis varikliais (15000

. Automobilių nuoma nuo 6000 B, motobaikai pinas automatas 150 200 B dienai. Dar galima nuomotis limuzinus, limuzinus su vairuotoju, bet kainuos brangiau... Miesto taksi Bangkoke labai pigus įsėdimas 30 B, o važiuoja po penkis batus už kilometrą. Kitur taksi brangesnis nes skaitliukų nejungia, veža už sutartą kainą. Tuk-tukas toks motoroleris su būdele, dėl kainos reikia tartis prieš važiuojant, o mokėti tik nuvažiavus. Songthaew džipas su būda jie skelbiasi kaip taksi. Paprastai jie važinėja vienu maršrutu, telpa apie 10 žmonių, susistabdyti galima bet kur iškėlus ranką, kaina 10 B, tačiau jie visada nuveš ten kur pageidauji, bet tokiu atveju teks mokėti brangiau, nelygu kiek važiuosi. Mototaksi vaikinukai ryškiomis liemenėmis su motobaikais, paprastai po kelis ar keliolika susikaupę vienoje vietoje paprastai kaina 50 B, bet reikia tartis prieš sėdant nuveža greitai, nestovi kamštyje, bet gali vežti tik vieną žmogų. Bangkoke yra upės taksi plaukioja laiveliai, kurie turi savo sustojimus, tačiau reikia būti budriems, nes yra kas pasiūlo taksi paslaugas, o jei tai ne valdiškas laivelis, nulups kokį dešimt kartų brangiau. Na ir kelionės lėktuvu jų daug, jos pigios ir patogios, lėktuvai geri, vietinės oro kompanijos atrodo labai turtingos, reisų labai daug.