Įkraunama...
Įkraunama...

Fotografijos klubas

QUOTE(westa @ 2008 03 25, 20:00)
va dabar aiškiau.. jei tęsiam klasikus, tai gal visgi papasakot apie Bresson'ą? galėčiau pabandyt greit padaryt apžvalgą, juolab kad lyg ir medžiagos pakankamai


Aš už Bresson.
Atsakyti
QUOTE(Desiree @ 2008 03 25, 21:18)
Aš už Bresson.

ok pasistengsiu kuo greičiau paruošt .. ar dar tęsiam bandymus su paprikom? gal būtų įdomu sukelt tuos darbelius į papkes ateities kartom?
Atsakyti
QUOTE(westa @ 2008 03 25, 20:27)
ok pasistengsiu kuo greičiau paruošt .. ar dar tęsiam bandymus su paprikom? gal būtų įdomu sukelt tuos darbelius į papkes ateities kartom?


manau bandymų dar bus. atrodo ir aš dar jų turėsiu.

Nežinau ar reikia darbus kelti į papkes. Ateities kartos juk ir temas gali pasiskaityti smile.gif
Atsakyti
aš rytoj dar paprikų gal turėsiu. neprisėdau apdirbti, nors neatrodo, kad būtų kas stebuklingo pavykę.. bet vis tiek parodysiu..smile.gif
Atsakyti
papriką, manau, ir aš turėsiu mirksiukas.gif kaip tik dabar vieną mūčiju, bet ryt dar pakartot žadu, nes maniškė paprika kol fotosesijos sulaukė susiraitė ir tižt pradėjo biggrin.gif
Atsakyti
Sveiki smile.gif

Su praejusiom sventem visus smile.gif

Desiree Londono interpretacija noreciau pamatyti ant popieriaus. Patinktu viskas, tik per tamsu man. Galiu buti neteisi, nes gal monitorius meluoja.
Saules mergaite. Siandien si foto man sukele visiskai kitus jausmus, nei pirma kart pamacius. Siandien ji man isdykeliska smile.gif Tavo darbuose man labiausiai patinka tai, kad yra vietos interpretacijai.... Kiekviena karta galima pamatyti vis kazka kita smile.gif



sayonara, kaip tavo aparatas? atsigavo? smile.gif Is papriku man pirmoji patiko. Tas atspindys kiek svelnesnis galetu buti, bet siaip liuks.
Is peppi papriku rinkciausi pirmaja ir ketvirtaja. Man pasirode idomiausios. Laukiam tavuju prisistatymo darbu smile.gif
Del mano paprikos, tai pati matau, kad medziaga ten be rysio, o ir erdves virsuje norisi daugiau. As vis tikiuosi dar parodyti jums kazka is papriku serijos.

Kalbant apie Divos pasiulyma cia rasyti apie seminarus, parodas, manau gana naudinga infotmacija butu. Tiesa ne man... sad.gif
Lauksiu griztant Biteles ir sutinku del Bresson. Labai laukciau pristatymo - manau tik laiko reiktu daugiau skirti, juk yra ka paveikti wink.gif
Atsakyti
QUOTE(wyshnia @ 2008 03 26, 00:55)
Desiree Londono interpretacija noreciau pamatyti ant popieriaus. Patinktu viskas, tik per tamsu man. Galiu buti neteisi, nes gal monitorius meluoja.
Saules mergaite. Siandien si foto man sukele visiskai kitus jausmus, nei pirma kart pamacius. Siandien ji man isdykeliska smile.gif Tavo darbuose man labiausiai patinka tai, kad yra  vietos interpretacijai.... Kiekviena karta galima pamatyti vis kazka kita smile.gif


Ačiū Wyshnia už komentarus. Tikriausiai monitorius nemeluoja, nes ne tu viena sakai, kad Londono berniukas per tamsus. Gal kurią dieną ir pabandysiu šviesesnę atspausdinti.
Atsakyti
laba dienele.

dabar galvoju i kuria tema man cia jungtis.
3 nuotrauku neturiu.. kol kas.
o per abi kalbet tikrai nespesiu..
Atsakyti
lyg ir paruošiau Bressono pristatymą.. stengiaus susistemint info, parašyt pagrindinius , esminius dalykus. kalbėt galima būtų apie kiekvieną jo foto.. neužilgo idėsiu ,eji bus klausančių
Atsakyti
QUOTE(westa @ 2008 03 26, 12:11)
lyg ir paruošiau Bressono pristatymą.. stengiaus susistemint info, parašyt pagrindinius , esminius dalykus. kalbėt galima būtų apie kiekvieną jo foto.. neužilgo idėsiu ,eji bus klausančių


bus bus smile.gif
Atsakyti
Kaip vakar sakiau, baigėsi savaitgalis, laikas suaktyvėti. Komentuoju.

QUOTE(dejavu @ 2008 03 21, 00:28)
Bet kad nebūti visiškai tuščiomis įdedu šį tą:
1. mano liūdnasis svajoklis, ruoštas ND.
2. laivelis iš mano svajonių šalies.


pirmoji nuotrauka man labai patinka visų pirma tuo, kad apdirbimas, nors jis akivaizdus, nenervina. Ir pats liūdnukas labai tikrai liūdnas, nepozuojantis. Šaunu. truputį gal norėtųsi kitokios erdvės ir vos vos kokio nors veiksmo, kaip atsvaros emocijai.
antroji - atvirukas, bet aš asmeniškai su peizažais kadangi nelabai draugauju, tai tik įvertinu, kaip labai kokybišką peizažą.

QUOTE(westa @ 2008 03 21, 12:18)
žinokit kuo toliau fotografuoju paprikas tuo labiau pradedu galvot, kad pavasario poveikis  mane jau palietė.. gėda net rodyt, ką paprikose matau 


man vis tik pirmoji paprika labiau patiko, nes tiesmukumo buvo mažai. nors šios labai juokingos..smile.gif

QUOTE(wyshnia @ 2008 03 21, 22:13)
Dedu savo bandyma. Dvi dienas kamuoju jas, kol kas nieko tikrai wow, bet vis tikiuosi.


labai trūksta viršaus ir jau pakomentuota skraistė gadina reikaliuką blush2.gif ale paprika graži, jei nesuvalgei, dar bandyk biggrin.gif

QUOTE(latoya @ 2008 03 21, 22:38)
na ikvepe mane westos uzpakaliukai, maniskis tik svelnesnis ( nzn bet man visada kazkokios svelnios foto gaunas) kudikio gal smile.gif


va irgi man per tiesmuka aliuzija..biggrin.gif bet žinai, kas įdomu? jau sakiau - kad kiekvienas įneša dalį savęs, savo braižo. Tarkim, Taviškės juk visos foto tokios švelnios - ir paprika neišvengė Tavo braižo. Faina.

QUOTE(peppi @ 2008 03 23, 14:55)
man labai patiko sitas zaidimas...manau dabar pro paprikas ramiai nepraeisiu parduotuveje lotuliukas.gif ieskosiu kokiu nors israitytu ax.gif
rodau rezultatus
cia viena ir ta pati paprika smile.gif


ketvirta be konkurencijos, bet man trūksta fone tekstūros, kurią svarbia laikė Weston'as. Šiaip labai kokybiška, gerai.

QUOTE(Desiree @ 2008 03 25, 11:47)
Tikriausiai visiems matyta foto. Bet šįkart nebe juostelė skanuota, bet nuotrauka.
JUostelė Lucky 400.
Lauksiu atsiliepimų, komentarų, kritikos...


specialiai nekomentavau iš karto, kai įdėjai.
Patinka man ši nuotrauka. Nežinau, ar galiu įžvelgti tiek daug, kaip kiti arba Tu pati.. Taip, kažkada šią foto dėjai kaip simbolį, dabar jau sunku ją nuo jo atsieti. Bet.. Ji tikrai linksmesnė negu anksčiau.. blush2.gif Gal ir dėl to, kad pati pasakei, jog matai išdykusią mergytę.. blush2.gif
Nenustoja stebinti manęs apšvietimas.. Liuksinis.
Atsakyti
,,O aš niekada ir nefotografavau!'' ( Henri – Cartier Bresson)
user posted image
Henri – Cartier Bresson'as gimė 1908 metų balandžio 22 dieną Šantelupo miestelyje šalia Paryžiaus, tekstilininko šeimoje. Vyriausias iš trijų šeimos vaikų, labiausiai domėjosi daile. Suėjus 20 -čiai metų, nusisukęs nuo šeimos verslo , pradėjo studijuoti tapybą.

1930 metais su savo ruda fotoaparato dėžute jis žengė pirmus žingsnius fotografijoje. Po kelerių metų pasinėrė į serijinę fotografiją Prancūzijoje, Lenkijoje, Čekoslovakijoje, Austrijoje, Vokietijoje ir Italijoje. Po pirmųjų savo nuotraukų publikacijų, sulaukęs pripažinimo, jis pristatė pirmąją savo darbų parodą Madride. Po metų kelios jo parodos buvo pristatytos ir Niujorke.

1952 metais išleidžiama viena žymiausių jo knygų ,,The Decisive moment" ( Esminė kiekvienos situacijos akimirka).

Prieš II ąjį pasaulinį karą , tarnaudamas Prancūzų armijoje jis vis nepaleido savo Leica'os kameros iš rankų. Prasidėjus karui papuolęs į belaisvių stovyklą Vokietijoje jis vis dar fotografavo, palikdamas neįkainojamą to meto represijų liudijimą. Po trijų metų, pavykus išsilaisvint, jis vėl grįžo į Paryžių.

Grįžęs Bresson'as puolė į dokumentiką ir 1945 m . savo įspūdžius įamžino dokumentinėje dramoje ,,Grįžimas“

1947m. susitikęs Robertą Capą ir Deivydą Seimūrą kartu įkurią žinomą agentūra ..Magnum''. Jo tikslas – iš karštų pasaulio taškų į Prancūziją vežti karštus reportažus. Fiksuoti istoriją. Toje agentūroje Bressonas buvo pravardžiuojamas Siurrealistu.

Iki 1979 metų jo parodos vis pristatomos įvairiose pasaulio parodų salėse. 1979 m. geriausi jo darbai eksponuojami Tarptautiniame fotografų centre Niujorke. Ši paroda dar tris metus keliaus po Amerikos ir Meksikos parodų rūmus.

Paskutinius 25 savo gyvenimo metus Bressonas grįžo prie pagrindinio savo gyvenimo pomėgio – tapybos. Nuo 1988 m. daugiausiai laiko jis praleido su pieštuku rankose savo Paryžiuje.

1937 metais menininkas buvo vedęs japonų šokėja Ratna Mohini. 1970 metais jis vedė Martine Franck su kuria susilaukė dukters Melanie.

Bressonas mirė 2004 metais.

Visgi jis niekada nelaikė savęs fotografu. Jis net neketinuo juo niekada būti. Svarbiausią vietą jo gyvenime užėmė tapyba, tai buvo jo mieliausias užsiėmimas iki pat mirties. Atradęs save kine, dokumentikoje paliko ne vieną įspūdingą darbą. Bet išgarsino jį būtent fotografija. Kodėl?

Nefotografas.
Profesionalios fotografijos požiūriu, Bressonas šiek tiek nesilaikė taisyklių – gaudydamas akimirkas jis neturėjo laiko nustatinėti židinio nuotolį, diafragmą ir išlaikymą. Jis galėjo tik nusitaikyti ir spausti mygtuką, o visa kita būdavo paruošta iš anksto, nustatyta apytikriai. Todėl jo nuotraukos ne visada yra preciziškai ryškios, čia nerasi paslaptingų, tik fotografijos akiai matomų faktūrų. Abejingumas technikai, svetimas profesionaliems fotografams, akivaizdus – Bressonas visiškai nesirūpino nuotraukų spausdinimu, ryškalų ir fiksažų (al)chemija, nebandė pataisyti vaizdo jį apipjaustydamas laboratorijoje, patobulindamas šviesą. Jis tik pasirinko – visam gyvenimui – nedidelį "Leica" fotoaparatą ir jo pailgą formatą ("jis tapo mano akies pratęsimu ir manęs nebepalieka"). Bressonas tuo įrankiu iš realybės traukė "vienintelius" paveikslus (ne reportažines serijas), laviruodamas tarp tapytojiško troškimo griežtai sutvarkyti vaizdo struktūrą ir fotografiško poreikio greitai sučiupti tai, kas tuoj dings.

Geometrijos ieškojimas.
Fotografavimas yra akies, proto ir širdies įdėjimas į taikiklį” – sakė Henris Cartier-Bressonas. Protas, įžvelgiamas prancūzo fotografo geometrinėse kompozicijose ir pusiausvyroje tarp šviesos ir šešėlio; akis, kuri pagauna prabėgančią išraišką arba vienos detalės svarbumą; tokia širdis, kokią matome nežinomų autorių arba žymių atlikėjų – Matissas, Picaso, Backettas – paveiksluose. Geometriniai sutapimai labai jaučiami menininko darbuose, ypač iki 1940 metų. Atrodo, kad fotografijos dažnai netgi surežisuotos, kad tokių sutapimų , atsitiktinumų nebūna.. Bet čia ir slypi visa fotografo įžvalga nuspėt nenuspėjamus, sugebėt įverint situaciją ir užfiksuot momentą taip, kaip jis turi būti parodytas. Ypač 4-ajame dešimtmetyje, Bressonas gaudė mano jau minėtus aiškius dvigubus ir keturgubus sutapimus. Akimirkos nuolat įgaudavo griežtas geometrines formas, chaotiška realybės tėkmė susidėliodavo į logišką struktūrą. Vėliau, kaip "Magnum Photos" agentūros įkūrėjas ir "darbuotojas" keliaudamas po karštus pasaulio taškus, Bressonas tapo ne toks demonstratyvus. Įstrižainių, trikampių ir apskritimų geometrija išnyko užleisdama vietą nekonkretesniems figūrų judesiams, minios virpesiams, o šviesos ir tamsos kontrastai virto subtiliai artikuliuota pilkuma.

The decisive moment arba wait.. wait... shoot !
Bressonas suformulavo "lemiamo momento" taisyklę: "Fotografija man yra momentinis, per sekundės dalį įvykstantis atpažinimas, viena vertus, fakto reikšmės, kita vertus, griežtos vizualiai suvokiamų formų, kurios išreiškia tą faktą, organizacijos". Tai lyg tapyba, tik ten nereikia sekundės dalies – ne tik fiziškai neįmanoma per tokį nepagaunamai trumpą laiką suvokti vaizdą ir jį iki galo nutapyti, bet ir nėra jokio reikalo. Vaizdo pamatymo, suvokimo ir užfiksavimo greitis ir yra fotografijos privilegija – tai leidžia pamatyti nematyta. Todėl fotografijoje reikia ne vaizduotės, o reakcijos, ne jautraus potėpio, o reakcijos, ne tikslios linijos, o reakcijos. Sutampa tik kompozicijos ir šviesos pojūtis – kad tai yra "teisinga" ("gera", "tobula", "tikra", "gražu"). "Emocija auga, auga ir sprogsta", – sako Cartier-Bressonas. Sprogimas – tai ne tik kažko sutapimas, susitikimas, išraiška; tai – sutapimo, susitikimo ir išraiškos kulminacija, kai staiga realybės iškarpoje išaiškėja prasmė. Štai apačioje guli "išsižergęs" geležinkelis, o į jį iš viršaus žvelgiančių vyrų figūros suformuoja tokį patį išsišakojimą ; mylisi juodas ir baltas šuo, o kadro apačioje šmirinėja taip pat juodas ir baltas šuo – pasikartojantis šunų juodumas ir baltumas priglunda vienas prie kito lyg kokia amžina opozicija; skrybėlėti anglai ištempę kaklus stebi Jurgio VI karūnavimo ceremoniją , vienas užmigęs (numiręs?) nukrenta ant laikraščių krūvos, niekas neužima jo vietos, nes geras tonas neleidžia reaguoti į tokį netaktą; šaligatviu praeina dvi juodai apsirengusios moterys, virš jų dvi baltos kariatidės laiko stogą .
Taigi, anot menininko, kiekviena akimirka turi savo kuliminaciją, kurios reikia išlaukti ir tada fotografuoti. Dažnai tai daryt padeda intuicija, užbėgimas įvykiams už akių, savotiška aiškiaregystė. Fotografuoti nėra lengvas užsiėmimas” – sakė jis. Bet taip pat ir „žiūrėti” nėra lengva. Tarp penkių pojūčių regėjimas, atrodo, mėgaujasi tam tikra privilegija: lyg jam nereikėtų tarpininkavimo, lyg jis neturėtų būti „auklėjamas”, lyg jam užtektų akies ir nebūtų jam svarbūs nei protas, nei širdis. Viskas aplink mus, atrodo, patvirtina šį nuogąstavimą.

Jo žymiausi darbai.
Kritikų labiausiai vertinamas jo darbas ,, Behind the Gare Saint-Lazare” . Bėgančio vandeniu, sustingdyto ore, žmogaus siluetas, kurio V formos atspindys, kuris priešpastatomas vertikaliom tvoros ir už jos einančio geležinkelio formom. Šis darbas dažnai pateikiamas kaip pavyzdys gebėjimo išlaukti to kuliminacinio momento, kai daiktai ,,atsistoja“ į savo vietas taip kaip reikia.. Žmogaus siluetas sustingęs beveik analogiškoje pozoje, kaip virš jo galvos plakate pavaizduoto žmogaus siluetas.
user posted image

“Rue Mouffetard” žvitrus šmaikščiai besišypsančio berniuko žvilgsnis.. Rankoje laikančio du vyno butelius.. Šis darbas tapo vienas populiariausių jo darbų.
user posted image

,,Madrid'' -– vieną originaliausių nuotraukų, formuojančių žavią geometrinę struktūrą: vienuolika vaikų, "išsibarsčiusių" po aikštelę, yra skirtingų veido išraiškų (emocinių būsenų) ir įspūdingo dydžio siena su daugybe chaotiškai išdėstytų skirtingų mažų langų; ji priešpriešinama kiemo vaikams. Nejučia norisi rasti sąsają tarp šių dviejų netvarkų – vaikų ir langų...
user posted image


ČIA KELETAS JO NUOTRAUKŲ

ČIA BRESSONO PORTRETAI

na ir pabaigai... kuo daugiau studijavau šio talentingo žmogaus biografiją, jo darbus, tuo labiau žavėjausi šio menininko požiūriu į fotografiją, tą gebėjimą perteikti esminius dalykus, tą laisvės pojūtį kiekviename jo darbe, jo kadro potėpyje.. ir sau asmeniškai atradau vieną tiesą.. net jei fotografija ir nėra tavo gyvenimo tikslas -tu vis tiek gali tapti vienu žymiausių fotografų smile.gif o tai nuteikia optimistiškai !

stengiaus per daug neišsiplėsti ir surašyti pagrindinius fotografo gyvenimo ir kūrybos faktus. kol kas niekaip nerandu jo tapybos darbų.. o labai norėčiau pamatyt ir Jums parodyt. jei rasiu , būtinai įdėsiu

O dabar siūlau pastudijuot šį fotografą, jo darbus.. tada pradėsim diskusijas.
Atsakyti