QUOTE(AlfaBeta @ 2009 02 12, 00:07)
Kokį sociumą turite omeny? Ar tai bendraamžių terpė, ar šeimos ratas? Manau visa tai gerai, tik kiekvienam vaikui, turbūt, reikia rasti tinkamiausią tuo momentu bendriją.
dabar, atgaline patirtimi, tai sakau, kad šeimos ratas nėra pakankamas vaiko kalbos ir raidos vystymuisi.
Taip manau todėl, kad tėtis ar mama dažniausiai dirba, su vaiku ką nors veikia pripuolamai. Dar veikia ir toks dalykas, kaip "ir pelėdai savas vaikas gražus", t.y. tėvai dažnai nepastebi to, ką greitai pastebėtų specialistas, nes tėvai priima vaiką toks koks yra.
Seneliai taip pat yra šeima, bet kiek aš susidūriau su savo vaiko seneliais, tai tik mano tėtis kiek realiau žiūrėjo į mano nekalbiuko gyvenimą ir vis drausdavo mano mamą nuo lepinimo ir "nešimo ant rankų per gyvenimą". Vyro tėvai ir sesuo išvis ant to vaiko buvo aureolę uždėję, neleido nieko daryt pačiam, viską darė už jį, nes jis "kitoks, jis dar mažas, jis negali pasakyt" ir t.t.
kiek galima bus nešti per gyvenimą? Galima nešti kūdikį... trimetukas ir vyresnis jau turi pats eiti, klupti, keltis ir mokytis.
QUOTE(AlfaBeta @ 2009 02 12, 00:07)
Na, mano vaikelis rodydavo iniciatyvą bendrauti su kitais vaikais, bet iš jų pusės tokio paties entuziazmo nesulaukdavo, kol aš neįsikišdavau ir nepaorganizuodavau bendrų žaidimų. Mat, nesuprantamai ir mažai ką tepasakydavo. Tad darželis, manau, būtų ilgainiui pradėjęs kelti stresą. Kažin, ar tai pasitarnautų kalbai.
o gal beorganizuodama tuos žaidimus sutrukdei natūraliai tėkmei? gal Tavo vaikui tiesiog turėjo taip "praskaudėti" ir jis pats turėjo suprasti, jog jei aš pats neorganizuosiu žaidimų, būsiu neįdomus
Darželis gal ir keltų stresą. Jeigu personalas nesupranta, neįsigilina į tokį vaiką. Aš radau logopedinį darželį, pavyko "paderint" netgi grupės auklytę. Vaikas atsigavo akyse.
šiand nuvežiau... manasis atsisėdo ir laukia, kol perausiu batus

nu niekaip aš jo "neperlaužiu". Sako "nemoku" ir viskas. Tik girdžiu, atidunda dvi grupės panelės į rūbinę. Kad čiupo mano berną į glėbį, abi

, išglebėsčiavo, išklausinėjo ir kad puolė jam batus auti

Vijau abi, man tokia gėda pasidarė, greit pati peraviau berną... o tos kiek palaukę nusitempė jį žaisti. Čiauškėt ten jie pradėjo apie savo reikalus.. širdis dainuoja nuo postūmio, nuo geros atmosferos grupėje....
QUOTE(AlfaBeta @ 2009 02 12, 00:07)
Kaip skaičiau, vaiko raida vyksta šuoliais. Matyt, reikia sulaukti tokio šuoliuko, ir tuomet ,,šuoliuoti" ar su tėvais, ar su bendraamžais, ar su logopedais:) Gal ir geriausio specialisto darbas neduoda vaisių, kol neateina tas laikas

Čia jau nusifilosofuosiu

Gal ir klystu. Man įdomi Jūsų nuomonė
mano nuomone, reikia pradėti dirbti su vaiku tada, kai tik kyla įtarimas. O tie šuoliukai matosi tik praėjus laikui, tik va praeities neatsuksi. Kiekvienam vaikui jo laikas ateina vis kitu metu. Kaip atpažinti, kad jau atėjo?
QUOTE(AlfaBeta @ 2009 02 12, 01:17)
Aš pati galiu būti su vaiku, tad iki šiol viskas mano ir kitų šeimos narių rankose. Kadangi matau, kaip vaikas pats pradėjo stengtis, mąstau, ar ir su logopedu būtume pasiekę tų pačių rezultatų per tą patį pusmetį, ar dar greičiau viskas būtų

. Tik mano asmeninė patirtis ta, kad sunku ką nors keisti, kol vaikuose pačiuose kažkas neprabunda
"Būti" ir aš galiu. Gal iki 3, - 3,5 metų reikia tiesiog būti su vaiku. Tačiau daugiau iš darželio srities - aš mažai ką sugebu... aš negaliu atstoti kitų vaikų išdaigų, čiauškėjimo, minčių išlankstymo, žaidimų, logopedės, kinezės, muzikos mokytojos, bendravimo mokymosi su svetimais.. keliu rankas..
gerai, jeigu "prabunda" trečiais ar ketvirtais gyvenimo metais.
o kur pasidėtų toks vaikas, kuris "prabustų" 10-ais metais? 15-ais?
iš tikrųjų, tai labai sunki tema diskusijai.
Iš Lietuvos emigravo jau ir delfinai...