Įkraunama...
Įkraunama...

Biblija - ar tai pasakos?

ABociau, Izajas, kiek suprantu, Mesiją irgi laiko Dievu?
"Izaijo knyga

Iz 9 1 Tauta, gyvenusi tamsoje,

išvydo didžią šviesą,

gyvenusiems nevilties šalyje

užtekėjo šviesybė.

2 Tu išaukštinai tą tautą,

suteikei jai didį džiaugsmą.

Tavo akivaizdoje jie džiūgauja

lyg pjūties džiaugsmu,

lyg dalydamiesi grobiu.

3 Nes tu sutriuškinai juos slėgusį jungą,

jų pečius lenkusią kartį,

jų nuožmaus prievaizdo lazdą,

kaip anuomet, Midjano dieną.

4 Nes visi sandalai karių,

trypusių mūšio maišatyje,

visos jų skraistės, išvoliotos kraujyje,

bus sudeginta, pamaitins ugnį.

5 Nes kūdikis[i1] mums gimė!

Sūnus duotas mums
!

Jis bus mums valdovas.

Jo vardas bus

„Nuostabusis Patarėjas,

Galingasis Dievas,

Amžinasis Tėvas
,

Ramybės Kunigaikštis“.

6 Jo viešpatavimas be ribų,

o taika begalinė.

Jis viešpataus Dovydo soste

ir valdys jo karalystę:

tvirtins ir palaikys ją

teismu ir teisumu

dabar ir per amžius.


Galybių VIEŠPATIES narsa tai įvykdys!"

Atsakyti
QUOTE(adaptacijaa @ 2008 12 22, 17:21)

QUOTE(Coochie Coo @ 2008 12 22, 14:13)


"Antikristą" skaitai? biggrin.gif


Taip, skaitau bigsmile.gif Labai įdomu.
Atsakyti
QUOTE(Coochie Coo @ 2008 12 22, 22:35)
Taip, skaitau bigsmile.gif Labai įdomu.


ja ja, aš irgi prieš savaitę skaičiau biggrin.gif nors man aplamai Nyčė patinka smile.gif ir Schopenhaueris.
Atsakyti
Šį pranešimą redagavo adaptacijaa: 22 gruodžio 2008 - 22:01
QUOTE(adaptacijaa @ 2008 12 22, 23:00)
ja ja, aš irgi prieš savaitę skaičiau biggrin.gif nors man aplamai Nyčė patinka smile.gif ir Schopenhaueris.

aha ir biblija paskaityk pries diskutuodama biblijos temoje mirksiukas.gif
Atsakyti
QUOTE(Luknė @ 2008 12 22, 18:53)
ABociau, Izajas, kiek suprantu, Mesiją irgi laiko Dievu?
Izaijo knyga 
Jo vardas bus
Nuostabusis Patarėjas,
Galingasis Dievas,
Amžinasis Tėvas,

Jei buciau toks kaip cia daugelis besigincijanciu (alia svarbiausia buti teisiam), galeciau trint, kad cia Izajas snekejo apie tai kuo ji zmones laikis. va galeciau pasakyt, kad Ji tamsta Dievu laikot, cia ir issipildo Izajo pranasyste ir pan.
prisipazinsiu sios vietos nesu nagrinejes labai atydziai, o norit tinkamai suprasti tikrai reikia labai nemazai pasidometi.
iskelciau keliata abejoniu (cia tik abejones, kurias reiktu nuodugniai patikrinti), jog cia visgi butent ir sakoma, kad Mesijas - Dievas.
visu pirma, nera sakoma jod Jis Dievas, o snekama tik apie jo varda. net siais laikais vardas daug ka gali reiksti, pvz. mano isvertus i lietuviu kalba reikstu "geras patarejas", bet tikrai nesu toks geras patarinetojas ir duodantis labai gerus patarimus. na cia susiduriam su vardo reiksme, kuri buvo visikai skirtingoje senoves zydu kulturoje, todel ji nera mums visikai suprantama. tarp kitko jie net pacio Dievo vardu nevadino, nors jis Mozei buvo pasakytas, vietoj Dievo vardo sakydavo visikai kita zodi, kuris musu biblijoje paprasatai rasomas VIESPATS.
antra, reiktu pasitikrinti zodziu reiksmes "Galingasis Dievas" ir "Amžinasis Tėvas"
trecia is tiesu, vardas tai dar neviskas, reiktu paziureti analogijas raste, ar istiesu vardas nusako tikraja savybe.
aisku sunku nemokant hebraju kalbos visa tai isiaikinti, bet tikrai imanoma. o gal jus Lukne ka nors galit pasakyti?

grizdamas prie senesniu sneku noreciau paklausti, ar visgi nenoretumet pakomentuoti 1Kor 8:6 "tai mes turime tik vieną Dievą, Tėvą, iš kurio yra visa ir jam esame mes" ? pagal mane va cia jau pasakoma taip, kad aiskiau nebegali buti, gal as klystu?
Atsakyti
QUOTE(ABocius @ 2008 12 23, 01:48)
aha ir biblija paskaityk pries diskutuodama biblijos temoje  mirksiukas.gif


skaitom skaitom biggrin.gif ant mano naktinio stalelio šalia lovos jau seniai viena šalia kitos guli NT ir Nyčė biggrin.gif
Atsakyti
kuri labiau migdo?
Atsakyti
QUOTE(xxl @ 2008 12 23, 13:09)
kuri labiau migdo?


migdo neįdomios knygos.
Bet prisipažinsiu, kad NT skipinau puslapius, nes nusibodo tas pats per tą patį. NT yra tam tikrų taisyklių rinkinys. tas taisykles aš žinau nuo mažų dienų. o toliau tik blevyzgos apie visokius stebuklus, kančias, persekiojimus, apsireiškimus ir t.t. sustiprinti įspūdžiui ir tikėjimui. vaikystėj tai darė įspūdį, dabar ne. dabar žmogaus mąstymas ir patirtis daro įspūdį.
Atsakyti
QUOTE(ABocius @ 2008 12 23, 03:37)
Jei buciau toks kaip cia daugelis besigincijanciu (alia svarbiausia buti teisiam), galeciau trint, kad cia Izajas snekejo apie tai kuo ji zmones laikis. va galeciau pasakyt, kad Ji tamsta Dievu laikot, cia ir issipildo Izajo pranasyste ir pan.
prisipazinsiu sios vietos nesu nagrinejes labai atydziai, o norit tinkamai suprasti tikrai reikia labai nemazai pasidometi.
iskelciau keliata abejoniu (cia tik abejones, kurias reiktu nuodugniai patikrinti), jog cia visgi butent ir sakoma, kad Mesijas - Dievas.
visu pirma, nera sakoma jod Jis Dievas, o snekama tik apie jo varda. net siais laikais vardas daug ka gali reiksti, pvz. mano isvertus i lietuviu kalba reikstu "geras patarejas", bet tikrai nesu toks geras patarinetojas ir duodantis labai gerus patarimus. na cia  susiduriam su vardo reiksme, kuri buvo visikai skirtingoje senoves zydu kulturoje, todel ji nera mums visikai suprantama. tarp kitko jie net pacio Dievo vardu nevadino, nors jis Mozei buvo pasakytas, vietoj Dievo vardo sakydavo visikai kita zodi, kuris musu biblijoje paprasatai rasomas VIESPATS.
antra, reiktu pasitikrinti zodziu reiksmes "Galingasis Dievas" ir  "Amžinasis Tėvas"
trecia is tiesu, vardas tai dar neviskas, reiktu paziureti analogijas raste, ar istiesu vardas nusako tikraja savybe.
aisku sunku nemokant hebraju kalbos visa tai isiaikinti, bet tikrai imanoma. o gal jus Lukne ka nors galit pasakyti?

grizdamas prie senesniu sneku noreciau paklausti, ar visgi nenoretumet pakomentuoti 1Kor 8:6  "tai mes turime tik vieną Dievą, Tėvą, iš kurio yra visa ir jam esame mes" ? pagal mane va cia jau pasakoma taip, kad aiskiau nebegali buti, gal as klystu?

Aš taip pat nesu pasiruošusi kompetetingai nagrinėti šventojo rašto, sutinku, kad tam daug ko reikia. Tik įdėjau tekstą, kuris man sako, kad gal neklystu laikydama Jėzų Dievu.
Kiek esu skaičiusi komentarų visur teigdavo, kad to laikmečio žydams vardas ir buvo to ką įvardydavo esmė, kaip tik todėl Dievo vardo ir netardavo.

Dėl tavo minėtų eilučių... g.gif Dievą Tėvą mes turime vieną, Jėzus - Dievas Sūnus, Tėvo gailestingoji meilė, Tėvo dalis atėjusi pas mus kaip žmogus, mūsų brolis. Nors tiksliai paaiškinti nepretenduoju, rašau tik mintis kurias man kelia šios eilutės bigsmile.gif
Atsakyti
Gal kas man padėtų suprasti eilutes Koplosiečiams 2:20-23? Šiame puslapyje versija tokia:
20 Jei su Kristumi mirėte pasaulio pradmenims, tai kodėl gi, tarsi tebegyvendami pasaulyje, pasiduodate nuostatoms 21 (“Neliesk! Neragauk! Neimk!”­ 22 visa tai vartojama dingsta.) pagal žmonių priesakus bei doktrinas? 23 Tiesa, tai atrodo išmintingai dėl susikurto pamaldumo, tariamo nusižeminimo ir kūno varginimo, tačiau neturi jokios vertės ir pasotina kūniškumą.
Atsakyti
QUOTE(Sufi @ 2008 12 25, 02:26)
Gal kas man padėtų suprasti eilutes <...>

O kas neaišku? Čia ta pati vieta iš Biblija.lt
Nevergauti pasaulio pradmenims

16 Niekas tenesmerkia jūsų dėl[i3] valgio ar gėrimo, dėl švenčių, jaunačių ar šabų. 17 Visa tai tėra būsimųjų dalykų šešėlis, o tikrenybė yra Kristus. 18 Tegul niekas neneigia jums vainiko, pamėgęs tariamą nusižeminimą ir angelų garbinimą, įsigilinęs į regėjimus ir be pagrindo pasipūtęs savo kūniškais samprotavimais, 19 nesilaikydamas vienybės su Galva, iš kurios visas kūnas, sąnariais ir gyslomis aprūpinamas bei jungiamas vienybėn, auga Dievo teikiamu ūgiu.

20 Jei su Kristumi esate mirę pasaulio pradmenims, tai kam gi, tarsi tebegyvendami pasaulyje, leidžiatės apkraunami nuostatais: 21 „Neliesk! Neragauk! Neimk!“? 22 Visa tai vartojama dingsta, ir tai tėra žmonių priesakai bei pamokymai. 23 Tie nuostatai, beje, atrodo išmintingi dėl prasimanyto pamaldumo, nusižeminimo ir kūno varginimo, tačiau yra beverčiai ir tarnauja kūnui patenkinti.[i4]


Išnašos:
3 Kol 2,16: Niekas tenesmerkia jūsų dėl ... šabų, t. y. dėl to, kad švenčiate ne šabą, kaip ST, o sekmadienį.
4 Kol 2,23: Tarnauja kūnui patenkinti: atrodo, šie žodžiai yra iškreipti perrašinėjant. Jie gali reikšti: yra beverčiai ir tarnauja išoriniam pasididžiavimui, arba: pasirodo beverčiai kūnui sutramdyti.

Atsakyti
Kažkokie labai painūs žodžiai, man sunku suprasti. Aš iš to suprantu, kad nereikia savęs riboti, asketizmas yra nieko vertas g.gif Bet vienuolės ir vienuoliai save riboja ir yra krikščionys.
Atsakyti