obana kiek prirašėt
QUOTE(_ms_ @ 2009 03 17, 22:03)
andriuska, kaip manai, kokia itaka turi zonu tiksliam isgavimui adamso naudoti spec ryskalai. Juk zinai, kad jis tokius special recept naudojo butent del zonu isdirbimo?
ne šito nežinojau. kaip turbūt ir Adamsas nežinojo, kad jam parašius šias knygas atsiras T-greinas, skaitmena ir kitokie dalykai. manau, kad jei jis juos naudojo - jis matė skirtumą. aš vat pažiūrėjau jo nuotraukas iš tų knygų (tarp kitko, ten jų radau daugiau, nei visame nete) ir specialiai žiūrėjau, kiek jis sutalpino jose. ir net skane iš poligrafinio leidimni matosi, kad šešėliuose po medžiais ar akmenimi matosi žolė. ir dangus na balzganas.
QUOTE(Gaziulka @ 2009 03 17, 23:56)
nors jus tai, ziuriu, visi uzsispyre su juostom kazkodel naudotis viska rankiniu budu ir gauti idealu rezultata, na tai tada labiau tu paskaiciavimu reikia. as kzk patikiu fotikui pamatuoti, ziuriu, ka siulo,
patikėk pamatuoti ekspoziciją mano yashikai, ikontai, bronicai ar graflexui

aš ne užsispyręs, tiesiog aparatai pas mane tokie.
QUOTE(Puriena6 @ 2009 03 18, 00:00)
Supratau savo klaidą. O tada kame reikalas, kai būna saulėta diena - eksponometras jau mato sniegą kaip baltą?
techniškai eksponometras spalvų nemato (jas mato kolorimetrai, kurie irgi buvo ir yra naudojami...dabar RAW ar šope spalvas pakoreguoti galima). jis "jaučia" šviesos kiekiį ir pasako, ką reikia padaryti, kad jos būtų tiek, kad nuotraukoje objektai, nuo kurių ta šviesa atsispindėjo, būtų 18 proc (kai kurie modeliai 12 proc) pilkumo.
QUOTE(Gaziulka @ 2009 03 18, 00:01)
o kaip tu zinotum, KIEK butent trumpiau reikia ryskinti, yra kazkokia sistema, pg kuria gali ryskinimo minutes su zonom suvesti
ne. bandymų būdu. tam ir patogiau yra po vieną kadrą ryškinti.
QUOTE(barsas @ 2009 03 18, 00:47)
Norejau paklaust,ar kas nors bandet surasti tikraji juosteles ISO?
apie tai girdėjau, tik atrodo kodako 3200 yra realus 1600 iso. apie tai dar negalvojau, nes tokios juostos naudojimas peizažams ar architektūrai (kai reikia detalumo ir fotografuoji nuo štatyvo) mano galva nėra pateisinamas. o portretams ir reportažams galvos dėl zonų nesuku. pagal krentančią pamatuoju ir tiek.
bendrai, kam tai darau? šiap sau. įdomu. kodėl jūs fotografuojate? kodėl kažką skaitote ir domitės apie tai? tam, kad nežiūrėti tuščiai teliko. kas žvejoja, kas geria, o kas taip laisvalaikį leidžia. juk gi niekam neperšu naudoti tos teorijos. o man įdomu ją išsiaiškinti. o jei prapletėte kažkiek akiratį - tai juk faina. ką išmokai - ant kupros nenešiosi.
tarp kitko, ekspokorekcijos "pasukimas" nedaro nieko kito, kaip tik prideda arba atima išlaikymą/diafragmą (priklausomai nuo pasirinkto režimo ką koreguoji). nes niekaip kitaip, kaip tik keičiant laiką ir skylę negali pakeisti ekspozicijos. iš esmės, jei kažkas sukioja ekspokorekciją (ar manuale keičia nustatymus, parinktus aparato, jis jau taiko zoninę teoriją, o tiksliau, norėdamas gauti rezultatą. kažką daro, tik nežino kodėl. supratus "kodėl" manau kiekvienas ekspokorekciją taikys ten, kur reikia ir gaus prognozuojamą rezultatą. man visdad į sakymą "daryk taip ir taip (sniegas - suk du į kairę)" norisi paklausti: kodėl? ir jei atsakymo negaunu, pasitikėjimas tokiu sakymu krenta. o jei visi gyvantų pagal algoritmą "tėvas darė, nes senelis sakė, o seneliui - prosenelis.. "ir t.t. dar dabar medžiuose gyventi tektų ir mamutkailiais apsiviniojus lakstyti.